Gjest O.G. Skrevet 29. juni 2018 #501 Del Skrevet 29. juni 2018 Vel, babyen kommer uansett snart så da blir det nok bare stas tenker jeg. Uansett frokostfest høres ut som et veldig tamt konsept siden jeg har ingen interesse av å slippe varm mat hvis det er fest med mat. Jeg snakker om innlegget hvor hun reklamerte for konseptet fra Synnøve Finden, men nå lever ikke jeg i noe storby heller da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 30. juni 2018 #502 Del Skrevet 30. juni 2018 (endret) . Endret 30. juni 2018 av punkyB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
navle Skrevet 30. juni 2018 #503 Del Skrevet 30. juni 2018 (endret) 9 timer siden, Speedmaster skrev: Tommel ned. Hun fronter kroppspress. Er ikke einig i dette. Me lev jo i ein verden der eit svangerskap og kropp blir framstilt som (nesten) utelukkande positivt gjennom SoMe, og Jørgine er omlag den einaste som gir eit meir nyansert bilde av det! Og ein tillet det jo ikkje heller? Med ein gong vert ho beskyldt for å fronta kroppspress? Kva med alle dei gravide damene rundt om kring som ikkje føler seg som seg sjøl fordi dei har x-antall kg ekstra og ikkje har eit like godt forhold til kroppen sin i den perioden? Ikkje kun fordi formene ikkje er som før, men i hovudsak fordi kroppen ikkje fungerer som ein er vand med og trivast best med. Skal desse stå fram å sei dei føler seg som gudinner? Viss dei seier det motsatte så frontar dei kroppspress? Altså, Jørgine står jo fram offentleg og seier at ho kan vera uheldig å tisse på seg når ho går gravid? Det er jo ein naturleg del av eit svangerskap, men ikkje noko nokon gong kjem til å vera komfortable med? Skal ein då hylle slike ting då?? Om det er noken som frontar kroppspress her så er det IKKJE Jørgine, men alle dei som ikke tillet folk å framstilles graviditet og kropp som noko anna enn positivt!! Endret 30. juni 2018 av navle Tydliggjering 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 30. juni 2018 #504 Del Skrevet 30. juni 2018 3 minutter siden, navle skrev: Er ikke einig i dette. Me lev jo i ein verden der eit svangerskap og kropp blir framstilt som (nesten) utelukkande positivt gjennom SoMe, og Jørgine er omlag den einaste som gir eit meir nyansert bilde av det! Og ein tillet det jo ikkje heller? Med ein gong vert ho beskyldt for å fronta kroppspress? Kva med alle dei gravide damene rundt om kring som ikkje føler seg som seg sjøl fordi dei har x-antall kg ekstra og ikkje har eit like godt forhold til kroppen sin i den perioden? Ikkje kun fordi formene ikkje er som før, men i hovudsak fordi kroppen ikkje fungerer som ein er vand med og trivast best med. Skal desse stå fram å sei dei føler seg som gudinner? Viss dei seier det motsatte så frontar dei kroppspress? Altså, Jørgine står jo fram offentleg og seier at ho kan vera uheldig å tisse på seg når ho går gravid? Det må jo vera lov å sei at ein ikkje elskar det? Om det er noken som frontar kroppspress her så er det IKKJE Jørgine, men alle dei som ikke tillet folk å framstilles graviditet og kropp som noko anna enn positivt!! Enig! Jørgine gir et mere realistisk bilde på graviditet enn alle disse «perfekte» gravide blogg/insta-mammaene som løper frenetisk på mølla svangerskapet igjennom, legger på seg 3kg og poserer sånn at magen skal bli minst mulig. Der alt er magisk og hver dag er en fest. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 30. juni 2018 #505 Del Skrevet 30. juni 2018 24 minutter siden, skruf skrev: Enig! Jørgine gir et mere realistisk bilde på graviditet enn alle disse «perfekte» gravide blogg/insta-mammaene som løper frenetisk på mølla svangerskapet igjennom, legger på seg 3kg og poserer sånn at magen skal bli minst mulig. Der alt er magisk og hver dag er en fest. Hva er galt i å legge på seg lite? Det kan jo faktisk være div fysiske grunner til at det går den veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 30. juni 2018 #506 Del Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, J.. skrev: Hva er galt i å legge på seg lite? Det kan jo faktisk være div fysiske grunner til at det går den veien. Ikke noe galt i å legge på seg lite, men det er ikke bra å løpe mil etter mil på tredemølle med mål om å legge på seg lite. En vesentlig forskjell (gikk selv lite opp i mitt siste svangerskap, men jeg spiste ikke lite og løp mye for å ikke legge på meg) 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 30. juni 2018 #507 Del Skrevet 30. juni 2018 11 minutter siden, skruf skrev: Ikke noe galt i å legge på seg lite, men det er ikke bra å løpe mil etter mil på tredemølle med mål om å legge på seg lite. En vesentlig forskjell (gikk selv lite opp i mitt siste svangerskap, men jeg spiste ikke lite og løp mye for å ikke legge på meg) For all del 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varmeba Skrevet 30. juni 2018 #508 Del Skrevet 30. juni 2018 Har aldri opplevd kroppspress ved å lese Jørgines blogg. Jeg syns hun utstråler genuin treningsglede og at det er ganske tydelig at hun har en muskuløs fysikk fra naturens side. At hun klager over svangerskapet...hva er egentlig problemet? Er hun automatisk fratatt muligheten til å være ærlig om hvordan hun føler seg fordi hun kan bli gravid? Man må vel forstå forskjellen på å klage over et svangerskap versus å klage over å få barn? Når man er såpass avhengig av en fysisk velfungerende kropp til vanlig (med tanke på yrket hennes) så er det heller ikke utenkelig at man kjenner endringer som skjer ekstra godt og begrensningene som kommer som en kosekvens. La henne uttrykke seg eller finn en ny blogg å lese. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 30. juni 2018 #509 Del Skrevet 30. juni 2018 (endret) Umulig å forstå at enkelte ikke ser problemene med at Jørgine kobler trening (ikke mosjon, trening) og vektoppgang under graviditet. Dette skaper kroppspress for usikre, unge mødre. Punktum! Kroppen forandrer seg under graviditet og man legger på seg Det er normalt, og det er sunt. Jeg skremmes av at influencere, uten utdannelse og kompetanse på området, nå blir sett på som veiledere av flere og flere unge gravide. Skremmes! Endret 30. juni 2018 av Speedmaster 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 30. juni 2018 #510 Del Skrevet 30. juni 2018 Selv har jeg ikke gått gjennom et svangerskap, men har hatt mange venninner og kollegaer som har. De har vært helt vanlige folk i forskjellige størrelser og personer. Kan ikke huske en eneste av de som syntes svangerskapet var topp hele veien. De ønsket seg barn, ble gravide og hadde forskjellige plager rundt det. Noen ble sykemeldte og noen ikke. Ingen av de var opptatt av kropp men at det kan være mye ubehag ved et svangerskap. Ingen elsket det men det var noe de måtte gjennom for å få et barn. Et par stykker hadde lyst på flere barn men orket ikke tanken på ni måneder med diverse plager. Fellesnevneren blandt de jeg kjenner er at ingen var opptatt av kroppens utseende verken under svangerskapet eller etter. Men altså ubehaget i større eller mindre grad. Jeg synes jørgine er et forbilde som tør å fronte dette, i motsetning til de fleste bloggere ♥️ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 30. juni 2018 #511 Del Skrevet 30. juni 2018 3 timer siden, Varmeba skrev: Har aldri opplevd kroppspress ved å lese Jørgines blogg. Jeg syns hun utstråler genuin treningsglede og at det er ganske tydelig at hun har en muskuløs fysikk fra naturens side. Hvordan er det tydelig da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 30. juni 2018 #512 Del Skrevet 30. juni 2018 (endret) 14 timer siden, navle skrev: Tommel opp til Jørgine som er ærleg om korleis forhold ho har til kroppen din gjennom graviditeten, og at ho frontar ei heilt anna side enn kva som kjem fram på diverse instakontoar og bloggar! Det skal vera lov å ikkje alltid føle seg komfortabel i eigen kropp! Det er en ting å ikke alltid føle seg komfortabel i egen kropp, men når det kommer fra noen som bygger hele livet sitt rundt det å nettopp ha en viss type kropp, og anser graviditeten som en stor trussel mot den kroppen, da synes jeg ikke at det handler om å ha egne meninger eller si ting som de er lenger, da synes jeg den kroppen har blitt en besettelse. Endret 30. juni 2018 av Stjernekikkeren 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 30. juni 2018 #513 Del Skrevet 30. juni 2018 7 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: Det er en ting å ikke alltid føle seg komfortabel i egen kropp, men når det kommer fra noen som bygger hele livet sitt rundt det å nettopp ha en viss type kropp, og anser graviditeten som en stor trussel mot den kroppen, da synes jeg ikke at det handler om å ha egne meninger eller si ting som de er lenger, da synes jeg den kroppen har blitt en besettelse. Fin måte på si det på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varmeba Skrevet 30. juni 2018 #514 Del Skrevet 30. juni 2018 2 hours ago, O.G. said: Hvordan er det tydelig da? https://www.funkygine.com/2018/01/23/let-me-take-you-back-to-1989/ Blant annet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maipai Skrevet 30. juni 2018 #515 Del Skrevet 30. juni 2018 På 19.6.2018 den 21.24, O.G. skrev: Vil gjerne vite hva Morten S sier til alle innleggene om eksmannen til dama han giftet seg og venter barn med. Jørgine presterte pinadø å skrive et om ham i dag også, den her dama er fremdeles fan av denne eksen. Nå ble vel det innlegget fra 19. juni skrevet i forbindelse med podcasten hun var med som handlet om eksens utroskap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 30. juni 2018 #516 Del Skrevet 30. juni 2018 (endret) 3 timer siden, Stjernekikkeren skrev: Det er en ting å ikke alltid føle seg komfortabel i egen kropp, men når det kommer fra noen som bygger hele livet sitt rundt det å nettopp ha en viss type kropp, og anser graviditeten som en stor trussel mot den kroppen, da synes jeg ikke at det handler om å ha egne meninger eller si ting som de er lenger, da synes jeg den kroppen har blitt en besettelse. Dette innlegget gjør meg utrolig frustrert. Å si at Jørgine bygger livet sitt rundt å ha "den typen" kropp er helt absurd. Jørgine bygger livet sitt rundt en aktiv livsstil, og kroppen hennes er et resultat av det livet hun lever. Det hadde vært ganske utfordrende å unngå å få den typen kropp. Jeg syntes det blir utrolig dumt å påstå at alle som har en godt trent kropp gjør det for utseendet sin skyld. Og hvis en sunn kropp er kroppspress, da gir jeg meg levende over. Jørgine har lagt ut bilder av seg selv da hun var 6-7 år (?) med markerte muskler på magen. Bilder hun har lagt ut fra sin ungdom viser en sunn (og veltrent) kropp. Og det har hele familien også. Jørgine legger ut bilder av sunne salater, bakverk, kaker, godterier, pastaretter, gratenger og alt der i mellom. Et variert kosthold, som ikke er strippet for noe: hverken grønnsaker, eller slikkerier. Alt med måte. Før Jørgine i det hele tatt var blogger jobbet hun som gymlærer og personlig trener, og drev treningsgrupper ute i fri mark for folk som trengte å komme i form. Hun presenterer sunn og variert trening, alt fra utendørstrening med kroppsvekt, økter som kan gjennomføres på stuegulvet, økter på treningssenter, løping, boksing... Alt i alt et variert utvalg av fysisk aktivitet. Ungene er aktive, og det er familien også. Hele familien, ikke bare Jørgine. Hennes mor, hennes søsken, hennes egen familie. Hennes egen mor har dratt med barneflokken på skiturer, ut i skog og mark, hytteturer, etc. Slik Jørgine gjør meg sin familie. Dere kan si hva dere vil om at hun eksponerer barna osv, det er som så. Men å legge det frem som at Jørgine gjør dette for utseendet, og at hun fremmer kroppspress ved å være seg selv..... Jeg blir så fryktelig sint! DERE fremmer kroppspress. ALLE kropper er OK. I alle former og farger. Og alle må ikke like å ha alle typer kropper heller. Og ingen står ansvarlig for andres kropp. Jeg skulle jo så klart ønske jeg var like trent som Jørgine jeg også. Sannheten er jo at jeg i grunn er både svak og litt dvask. Men det er ikke Jørgine sin skyld. Men jeg forstår, det er enkelt å finne noen å skylde på for sitt dårlige selvbilde istedenfor å ta et oppgjør med seg selv. Vi kan ikke skånes for alt som ikke passer oss selv. Endret 30. juni 2018 av Nuttery 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 30. juni 2018 #517 Del Skrevet 30. juni 2018 18 minutter siden, Nuttery skrev: Dette innlegget gjør meg utrolig frustrert. Å si at Jørgine bygger livet sitt rundt å ha "den typen" kropp er helt absurd. Jørgine bygger livet sitt rundt en aktiv livsstil, og kroppen hennes er et resultat av det livet hun lever. Det hadde vært ganske utfordrende å unngå å få den typen kropp. Jeg syntes det blir utrolig dumt å påstå at alle som har en godt trent kropp gjør det for utseendet sin skyld. Og hvis en sunn kropp er kroppspress, da gir jeg meg levende over. Jørgine har lagt ut bilder av seg selv da hun var 6-7 år (?) med markerte muskler på magen. Bilder hun har lagt ut fra sin ungdom viser en sunn (og veltrent) kropp. Og det har hele familien også. Jørgine legger ut bilder av sunne salater, bakverk, kaker, godterier, pastaretter, gratenger og alt der i mellom. Et variert kosthold, som ikke er strippet for noe: hverken grønnsaker, eller slikkerier. Alt med måte. Før Jørgine i det hele tatt var blogger jobbet hun som gymlærer og personlig trener, og drev treningsgrupper ute i fri mark for folk som trengte å komme i form. Hun presenterer sunn og variert trening, alt fra utendørstrening med kroppsvekt, økter som kan gjennomføres på stuegulvet, økter på treningssenter, løping, boksing... Alt i alt et variert utvalg av fysisk aktivitet. Ungene er aktive, og det er familien også. Hele familien, ikke bare Jørgine. Hennes mor, hennes søsken, hennes egen familie. Hennes egen mor har dratt med barneflokken på skiturer, ut i skog og mark, hytteturer, etc. Slik Jørgine gjør meg sin familie. Dere kan si hva dere vil om at hun eksponerer barna osv, det er som så. Men å legge det frem som at Jørgine gjør dette for utseendet, og at hun fremmer kroppspress ved å være seg selv..... Jeg blir så fryktelig sint! DERE fremmer kroppspress. ALLE kropper er OK. I alle former og farger. Og alle må ikke like å ha alle typer kropper heller. Og ingen står ansvarlig for andres kropp. Jeg skulle jo så klart ønske jeg var like trent som Jørgine jeg også. Sannheten er jo at jeg i grunn er både svak og litt dvask. Men det er ikke Jørgine sin skyld. Men jeg forstår, det er enkelt å finne noen å skylde på for sitt dårlige selvbilde istedenfor å ta et oppgjør med seg selv. Vi kan ikke skånes for alt som ikke passer oss selv. Helt enig. Hun lever aktivt og det er bare positivt. At vi andre er mer late og derfor mer dvaske er ikke hennes feil. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 30. juni 2018 #518 Del Skrevet 30. juni 2018 1 time siden, Varmeba skrev: https://www.funkygine.com/2018/01/23/let-me-take-you-back-to-1989/ Blant annet. Ingenting der som tilsier Jørgine var født med muskuløs fysikk. 1 time siden, maipai skrev: Nå ble vel det innlegget fra 19. juni skrevet i forbindelse med podcasten hun var med som handlet om eksens utroskap. Og poenget er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maipai Skrevet 30. juni 2018 #519 Del Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, O.G. skrev: Ingenting der som tilsier Jørgine var født med muskuløs fysikk. Og poenget er? Jeg regner med at noen av dem som hørte podcasten ville lese mer om det. I blogginnlegget snakker hun om kjærlighetsspråk bla. Dette nevnte hun så vidt i podcasten. Jeg leset blogginnlegget som en forlengelse av podcasten. Bruddet med eksen hennes var jo et veldig spesielt et! Jeg har i alle fall ikke hørt om noen andre som har opplevd det slik. Det var jo på grunn av dette at hun var med i Idas podcast. Det spesielle bruddet og det å skulle stole på noen igjen. Tipper Morten var informert om innlegget før det ble lagt ut. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 30. juni 2018 #520 Del Skrevet 30. juni 2018 53 minutter siden, Nuttery said: Dette innlegget gjør meg utrolig frustrert. Å si at Jørgine bygger livet sitt rundt å ha "den typen" kropp er helt absurd. Jørgine bygger livet sitt rundt en aktiv livsstil, og kroppen hennes er et resultat av det livet hun lever. Det hadde vært ganske utfordrende å unngå å få den typen kropp. Jeg syntes det blir utrolig dumt å påstå at alle som har en godt trent kropp gjør det for utseendet sin skyld. Og hvis en sunn kropp er kroppspress, da gir jeg meg levende over. Jørgine har lagt ut bilder av seg selv da hun var 6-7 år (?) med markerte muskler på magen. Bilder hun har lagt ut fra sin ungdom viser en sunn (og veltrent) kropp. Og det har hele familien også. Jørgine legger ut bilder av sunne salater, bakverk, kaker, godterier, pastaretter, gratenger og alt der i mellom. Et variert kosthold, som ikke er strippet for noe: hverken grønnsaker, eller slikkerier. Alt med måte. Før Jørgine i det hele tatt var blogger jobbet hun som gymlærer og personlig trener, og drev treningsgrupper ute i fri mark for folk som trengte å komme i form. Hun presenterer sunn og variert trening, alt fra utendørstrening med kroppsvekt, økter som kan gjennomføres på stuegulvet, økter på treningssenter, løping, boksing... Alt i alt et variert utvalg av fysisk aktivitet. Ungene er aktive, og det er familien også. Hele familien, ikke bare Jørgine. Hennes mor, hennes søsken, hennes egen familie. Hennes egen mor har dratt med barneflokken på skiturer, ut i skog og mark, hytteturer, etc. Slik Jørgine gjør meg sin familie. Dere kan si hva dere vil om at hun eksponerer barna osv, det er som så. Men å legge det frem som at Jørgine gjør dette for utseendet, og at hun fremmer kroppspress ved å være seg selv..... Jeg blir så fryktelig sint! DERE fremmer kroppspress. ALLE kropper er OK. I alle former og farger. Og alle må ikke like å ha alle typer kropper heller. Og ingen står ansvarlig for andres kropp. Jeg skulle jo så klart ønske jeg var like trent som Jørgine jeg også. Sannheten er jo at jeg i grunn er både svak og litt dvask. Men det er ikke Jørgine sin skyld. Men jeg forstår, det er enkelt å finne noen å skylde på for sitt dårlige selvbilde istedenfor å ta et oppgjør med seg selv. Vi kan ikke skånes for alt som ikke passer oss selv. Med respekt å melde: det du skriver et bare sprøyt. Jørgine forfekter ikke en aktiv og sunn livsstil, hun driver med fitness - da er man over på et nivå hvor kroppsfokuset er ekstremt, og de av oss som følger bloggen hennes ser jo at dette fokuset har farget synet hennes på kropp og graviditet. Jørgine gjør hva hun vil med sin egen kropp, men det at hun er en meningsbærende stemme for så mange usikre, unge jenter der ute er, om ikke farlig, så ganske skummelt - og noen må si ifra at Jørgine forkvaklete bilde av hva som er 'riktig' kropp ikke har noe som helst å si for den vanlige jenten i gaten som er gravid. Nok er nok! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå