Gå til innhold

Funkygine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem står bak funkydokkane? Det er ikke funkytwinsa vel? 😆😂😂

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Anne 69 skrev:

Hvem står bak funkydokkane? Det er ikke funkytwinsa vel? 😆😂😂

Tviler jeg på det er, men den IG kontoen er noe av det mest geniale på hele norske sosiale media. Tviler på at de får noen oppmerksomhet i Vixen awards da.....

Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin.

Skrevet
På 23.11.2019 den 20.55, O.G. skrev:

Les sidene fra forrige lørdag og frem til i dag, så forstår du det kanskje.

Jag ock du! 

Ser fremdeles ikke noe å boikotte henne for? 

Og ja, hun har stort konkurranseinstinkt og vil vinne. Kan vel hende hun har gratulert vinneren i skal vi danse? 

• Liker 5
Gjest Plannergirl
Skrevet
3 minutter siden, Klink skrev:

Og ja, hun har stort konkurranseinstinkt og vil vinne. Kan vel hende hun har gratulert vinneren i skal vi danse? 

Hun har vel sagt på bloggen at hun har gratulert privat/ personlig. Det må vel være greit, man trenger ikke å annonsere alt. 

Skrevet (endret)
11 minutter siden, Plannergirl skrev:

Hun har vel sagt på bloggen at hun har gratulert privat/ personlig. Det må vel være greit, man trenger ikke å annonsere alt. 

Da er det hvertfall ikke noe problem. Litt negativ egenskap at ting liksom faller sammen når hun ikke vinner, men likevel. Ingen er perfekte. Hun har et jævla stort konkurranseinstinkt og oppfører seg barnslig når hun taper, men gjør det noe da? 

Er uansett ingen grunn til å boikotte en butikkjede for at hun reklamerer for den? Eller er det en annen grunn? Hvilken? 

I serien hennes er jeg glad for at vi ser henne med vanlig mat hvertfall.(mange sånne treningsfolk driver jo og dytter på med protein ditt og protein datt. Det gjør sikkert funkigine også, men ikke åpenlyst i serien) Syns hun er et bedre forbilde enn mange andre influencere som egentlig bare er flinke på å forandre kroppen sin med plastisk kirurgi og drikke alkohol. 

Endret av Klink
  • Liker 13
Skrevet
9 minutter siden, Klink skrev:

Da er det hvertfall ikke noe problem. Litt negativ egenskap at ting liksom faller sammen når hun ikke vinner, men likevel. Ingen er perfekte. Hun har et jævla stort konkurranseinstinkt og oppfører seg barnslig når hun taper, men gjør det noe da? 

Er uansett ingen grunn til å boikotte en butikkjede for at hun reklamerer for den? Eller er det en annen grunn? Hvilken? 

I serien hennes er jeg glad for at vi ser henne med vanlig mat hvertfall.(mange sånne treningsfolk driver jo og dytter på med protein ditt og protein datt. Det gjør sikkert funkigine også, men ikke åpenlyst i serien) Syns hun er et bedre forbilde enn mange andre influencere som egentlig bare er flinke på å forandre kroppen sin med plastisk kirurgi og drikke alkohol. 

Plaget ikke meg at hun var en "dårlig taper" der og da. Helt enig i at hun er ekte på mange måter,og jeg har likt henne. Men for meg- i det øyeblikket en "influencer" går i forsvar ( i dette tilfellet eget innlegg på bloggen),og kaller kritiske lesere for nettroll og hatere, da skal det litt til for å få meg som fan igjen. Og hvis det da viser seg å være et lite mindretall som har vært ufine, i tillegg til kritiske, ja så bør hun vise at hun skiller på det. Det finnes sterke kvinner og menn i media, som står frem for å hevde sin rett til å ha hvilken religion de vil, leve fritt med hvem de elsker, retten til ikke å bli fordømt pga hudfarge osv. DE har retten til å snakke om nettroll og hatere. Influencerne tar i mine øyne alvorligheten vekk fra begrepene nettroll og hatere.

• Liker 24
Gjest Plannergirl
Skrevet (endret)
1 time siden, Klink skrev:

Nå følger ikke jeg Jørgine, men har sett på insta/ bloggen av og til for treningstips også så jeg på SVD. Jeg setter pris på st hun innrømmer de svake sidene sine, og man ser jo at hun unner de som vinner seieren og lager ingen scene, men blir skuffet og litt dårlig taper etterpå. Allikevel ikke på en sånn måte at det går ut over andre. Synes det er litt forfriskende at en blogger kan vise sine svake sider og ikke pynte på alt. Absolutt ikke sjarmerende, men i det minste en motsetning til all perfekt fremstilling. 
Når det gjelder dette @Zenhouse nevner er jeg enig i å ikke like forsvarstaler, men jeg tolket nok innlegget etter SVD mildere enn mange andre. Jeg synes de fleste gikk for hardt ut og forstår forsvarsmekanismen som dukker opp hos mange når noen pirker litt for hardt i en sår svakhet. Også må vi huske at influencere har nok mange hatere på private meldinger, og jeg skal innrømme at mange facebookkommentarer er langt unna konstruktiv kritikk. Det er ikke alt vi ser, og kanskje må vi få litt større toleranse for det store bildet. Lett å sitte hjemme å tro man vet alt og det prøver jeg å huske. 

Endret av Plannergirl
Skrevet (endret)
1 time siden, Zenhouse skrev:

Plaget ikke meg at hun var en "dårlig taper" der og da. Helt enig i at hun er ekte på mange måter,og jeg har likt henne. Men for meg- i det øyeblikket en "influencer" går i forsvar ( i dette tilfellet eget innlegg på bloggen),og kaller kritiske lesere for nettroll og hatere, da skal det litt til for å få meg som fan igjen. Og hvis det da viser seg å være et lite mindretall som har vært ufine, i tillegg til kritiske, ja så bør hun vise at hun skiller på det. Det finnes sterke kvinner og menn i media, som står frem for å hevde sin rett til å ha hvilken religion de vil, leve fritt med hvem de elsker, retten til ikke å bli fordømt pga hudfarge osv. DE har retten til å snakke om nettroll og hatere. Influencerne tar i mine øyne alvorligheten vekk fra begrepene nettroll og hatere.

Men ikke funkygine eller andre bloggere som opplever stygge kommentarer? De skal godta det? Ikke enig. Selv om det finnes folk som får verre slengt etter seg skal man ikke godta dritt uansett. Og selvfølgelig forsvarer man seg om man mener det som kommer fram om seg selv er feil. 

Endret av Klink
  • Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, Klink skrev:

Men ikke funkygine eller andre bloggere som opplever stygge kommentarer? De skal godta det? Ikke enig. Selv om det finnes folk som får verre slengt etter seg skal man ikke godta dritt uansett. Og selvfølgelig forsvarer man seg om man mener det som kommer fram om seg selv er feil.

Klart man kan og bør si fra, og at man vil forklare seg.  Det var ikke det jeg reagerte på, men at hun brukte ordet " haterne" mine. Sorry, men jeg bare misliker så sterkt at alle som har mer enn to minutter i rampelyset snakker om disse "haterne" sine,som om det viser hvor store de har blitt som offentlige personer.

• Liker 11
Skrevet
3 timer siden, Klink skrev:

Men du trenger jo ikke å boikotte henne, men respekter i det minste at mange andre gjør det.

3 timer siden, Klink skrev:

Og ja, hun har stort konkurranseinstinkt og vil vinne. 

Men det ville sikkert Alexander også, han er jo den profesjonelle idrettsutøveren av dem. 

3 timer siden, Plannergirl skrev:

Det må vel være greit, man trenger ikke å annonsere alt. 

Furtegine har levd SKV i sosiale media, da må hun også gratulere vinneren via Sosiale media. At hun har gratulert på tomanndshånd, men furter offentlig er ikke godt nok for meg.

Skrevet (endret)
5 minutter siden, O.G. skrev:

Men du trenger jo ikke å boikotte henne, men respekter i det minste at mange andre gjør det.

Men det ville sikkert Alexander også, han er jo den profesjonelle idrettsutøveren av dem. 

Furtegine har levd SKV i sosiale media, da må hun også gratulere vinneren via Sosiale media. At hun har gratulert på tomanndshånd, men furter offentlig er ikke godt nok for meg.

Jeg lurer på hvorfor dere gjør det? Om det er en spesifikk grunn liksom. Noen boikotte fordi de reklamerer for kosmetiske operasjoner osv. Er det en slik grunn hos funkygine? 

Ja og han vant og var sikkert en flott vinner? 

Endret av Klink
  • Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, Zenhouse skrev:

Klart man kan og bør si fra, og at man vil forklare seg.  Det var ikke det jeg reagerte på, men at hun brukte ordet " haterne" mine. Sorry, men jeg bare misliker så sterkt at alle som har mer enn to minutter i rampelyset snakker om disse "haterne" sine,som om det viser hvor store de har blitt som offentlige personer.

Haters eller hate på eller hatere har vel blitt vanlige uttrykk for en person eller flere  som sier noe negativt om deg eller det du driver med. Men ser poenget ditt. Det bør nå være greit å si fra om ufine kommentarer og forsvare seg selv når ting som ikke er rettferdige eller nødvendigvis sant blir slengt etter deg. Og hun er nå såppas ærlig og sier det, alle andre rundt henne også, at hun er dårlig på å tape. Så går det over da. 

• Liker 1
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
20 minutter siden, Klink skrev:

Jeg lurer på hvorfor dere gjør det? Om det er en spesifikk grunn liksom. Noen boikotte fordi de reklamerer for kosmetiske operasjoner osv. Er det en slik grunn hos funkygine? 

Jeg lar være å følge fordi hun er en versting på eksponering av barn. 

Dessuten har jeg reagert på nettopp måten hun takler kritikk på, hun har gått i bloggerfella på et vis. 

Blir også litt mettet av disse brødrene som skal pushes opp og frem uten å ha noe å bidra med. Som kjent er jeg ikke fan av influencere som ikke har noe å tilføre leserne sine. Funkygine har tidligere fremstått som forfriskende i så måte, siden hun jo inspirerer til trening og aktivitet på en positiv måte, men eksponeringen og mangel på refleksjon gjør at hun fremstår som en typisk blogger. Null perspektiv

Endret av CecilieX
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Klink skrev:

Haters eller hate på eller hatere har vel blitt vanlige uttrykk for en person eller flere  som sier noe negativt om deg eller det du driver med. Men ser poenget ditt. Det bør nå være greit å si fra om ufine kommentarer og forsvare seg selv når ting som ikke er rettferdige eller nødvendigvis sant blir slengt etter deg. Og hun er nå såppas ærlig og sier det, alle andre rundt henne også, at hun er dårlig på å tape. Så går det over da. 

Bare at det ikke gikk over, noen dager senere er det null selvkritikk å spore og hun går til angrep på de som kritiserer henne.

Endret av CecilieX
Skrevet
27 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg lar være å følge fordi hun er en versting på eksponering av barn. 

Dessuten har jeg reagert på nettopp måten hun takler kritikk på, hun har gått i bloggerfella på et vis. 

Blir også litt mettet av disse brødrene som skal pushes opp og frem uten å ha noe å bidra med. Som kjent er jeg ikke fan av influencere som ikke har noe å tilføre leserne sine. Funkygine har tidligere fremstått som forfriskende i så måte, siden hun jo inspirerer til trening og aktivitet på en positiv måte, men eksponeringen og mangel på refleksjon gjør at hun fremstår som en typisk blogger. Null perspektiv

Takk for et fint  svar  på spørsmålet. Nå lurte jeg på hvorfor folk boikotter en butikk som bruker henne i reklame, men antar at det er av samme årsak som du nevner 😊

• Liker 2
Skrevet

Syns ikke Jørgine og familien klarer å levere i serien sin. 

Det som fenget meg var når hun var med Vegard å trente. Nå er det bare meningsløst svada med to utrolig irriterende tvillingbrødre...

Og jeg som var så fan.. 

• Liker 23
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
31 minutter siden, Klink skrev:

Takk for et fint  svar  på spørsmålet. Nå lurte jeg på hvorfor folk boikotter en butikk som bruker henne i reklame, men antar at det er av samme årsak som du nevner 😊

For å kunne leve av blogging må noen betale lønna deres, i dette tilfellet annonsører. Kaster du deg på kampanjer og rabattkoder som bloggere fremmer så opprettholder du dermed blogging som fenomen. 

Endret av CecilieX
Skrevet
1 time siden, Klink skrev:

Overeksponering av barn.

Barnslig adferd.

Prøver seg på at fetch happens med tvillingane.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...