Gå til innhold

Baby måtte trekke tennene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sønnen min slo i stykker den ene fortannen sin som to åring, den måtte trekkes. Den nye kom ikke ut før han var 6 år, etter den andre fortannen. Kjedelig, men etterhvert så er man så vant til det at dere ikke vil tenke på det.



Anonymous poster hash: 1027e...3f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke å bry meg så mye om dere som mener jeg er en dårlig mor. Dere er bare ute etter å lage kvalm på nettet for å føle dere bedre. Til dere andre så kan jeg stolt si at min lille venn har fått en tann oppe ila dagen så nå er hun ikke heeelt tannløs lenger:) Kanskje det å miste tenner kan framskynde prosessen på de andre??;) Jeg prøver å trøste meg selv med at dette blir å gå bra for henne og jeg kan garantere at disse dagene har gjort meg til et lite nervevrak som er livredd for at noe mer skal skje med barna mine! TS

Anonymous poster hash: 7d2b7...661

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke å bry meg så mye om dere som mener jeg er en dårlig mor. Dere er bare ute etter å lage kvalm på nettet for å føle dere bedre. Til dere andre så kan jeg stolt si at min lille venn har fått en tann oppe ila dagen så nå er hun ikke heeelt tannløs lenger:) Kanskje det å miste tenner kan framskynde prosessen på de andre??;) Jeg prøver å trøste meg selv med at dette blir å gå bra for henne og jeg kan garantere at disse dagene har gjort meg til et lite nervevrak som er livredd for at noe mer skal skje med barna mine! TS

Anonymous poster hash: 7d2b7...661

Du er en "stolt" mor en dag etter du nesten forårsaket at barnet ditt skadet seg... Jaja, det sier litt om deg som mor. Du burde heller gå i deg selv å tenke på hvor skjødesløs du har vært. Jeg lager ikke kvalm, jeg poengterer et faktum.

Pass bedre på ungen din i framtiden!

Anonymous poster hash: 80822...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred AB, drit i å gni det inn til Ts!!

Ulykker skjer med unger, sånn er det bare! Man kan ikke polstre barna med hjelm, tannbeskyttere, bobleplast og ha øynene på de 24/7. Ikke kan man spikre fast alt til gulvet for at det ikke skal velte heller.

Fader meg mere bekymringsverdig å ha en unge som aldri har hatt ei blårose eller en kul.

Burde vel meldt inn faren min til barnevernet for at jeg fikk sitte oppi snøskufla da han måket snø og jeg fikk den smarte ideen om å reise meg opp. Det skjedde på sånn ca 2sek, jeg mistet balansen og slo ut fortanna. Og gikk uten fortann i ca 3 år.

Skolen til datteren min burde vel også vært anmeldt pga de ikke har fjernet store steiner på uteområdet. Hun hoppet ned og brakk beinet. Eller, kanskje jeg var ei dårlig mor for ikke å være tilstede på skolen og følge med på henne med argusøyne?

Glem det, ved nærmere ettertanke burde pappaen til datteren vår være anmeldt for ikke å følge med på henne da hun løp rundt i fjæra, snublet i en stein og slo løs begge fortennene samtidig somhun kløyvde underleppa....

Sunne unger klatrer og kliver, utforsker og har uhell. Sånt lærer man av.

Ts; Du har ingenting å ha dårlig samvittighet for!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en "stolt" mor en dag etter du nesten forårsaket at barnet ditt skadet seg... Jaja, det sier litt om deg som mor. Du burde heller gå i deg selv å tenke på hvor skjødesløs du har vært. Jeg lager ikke kvalm, jeg poengterer et faktum.

Pass bedre på ungen din i framtiden!

Anonymous poster hash: 80822...532

Herlighet, skjerp deg. Prøv å ikke bry deg on tåpelige kommentarer, ts.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Hvordan har det gått med barnet ditt ts ?

Anonymous poster hash: 80822...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Huff, i går falt mini ut av dobbeltsenga her mens jeg lå å sov. Hun lå helt inntil meg å hadde rulla seg rundt å plutselig lå på gulvet og våkna at hun skrek. I tillegg var vi maks uheldig at laderen til babyncallen lå på gulvet (skarp kant). Skinnet sprakk og måtte inn å sy. Men hell i uhell at den traff skinnet og ikke noe annet sted på hodet. Siste gang hun får ligge i vår seng. Har helt angst etter hendelsen, Men som sykepleierne og legene vi snakka med sa at det var helt vanlig at slike ting kan skje. Vi prøver så godt vi kan å følge med 24 timer i døgnet men som de på sykehuset sa det er helt umulig å følge med hele tiden. Selvom jeg kan innrømme at jeg kommer til å bli litt av en hønemor framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, i går falt mini ut av dobbeltsenga her mens jeg lå å sov. Hun lå helt inntil meg å hadde rulla seg rundt å plutselig lå på gulvet og våkna at hun skrek. I tillegg var vi maks uheldig at laderen til babyncallen lå på gulvet (skarp kant). Skinnet sprakk og måtte inn å sy. Men hell i uhell at den traff skinnet og ikke noe annet sted på hodet. Siste gang hun får ligge i vår seng. Har helt angst etter hendelsen, Men som sykepleierne og legene vi snakka med sa at det var helt vanlig at slike ting kan skje. Vi prøver så godt vi kan å følge med 24 timer i døgnet men som de på sykehuset sa det er helt umulig å følge med hele tiden. Selvom jeg kan innrømme at jeg kommer til å bli litt av en hønemor framover.

Uff, sånt er skremmende. :( håper hun har det bra nå :) hvor gammel er jenta di fortesten? Samsover i dobbelsenga selv, men bør litt skeptisk nå. Min er bare 5,5 måned enda, men ruller jo rundt og kaver seg bakover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min på snart 11 mnd veltet et bord idag, og i to sekunder jeg ikke så på henne falt hun med tennene i bordet og trakk begge fortennene NEDE helt ned i 90 graders vinkel. Dette var de eneste tennene hun hadde fått og de måtte trekkes hos tannlegen. Jeg har så vondt av dette og er så lei meg for at hun mistet de små tennene sine og må gå uten tenner nede i mange år til. Er helt knust! Er det noen som vet noe om dette, om hun kan få problemer med å spise og snakke etterhvert, noen som har vært i samme situasjon?? Tannlegen sa det kom til å gro fint men at hun kunne få litt trøbbel når hun begynner å prate.

Anonymous poster hash: 7d2b7...661

Min måtte trekke sin tann etter en infeksjon i tanna. Infeksjonen kom som følger av at tanna hadde blitt litt skadet av et fall. Min er eldre enn din, så h*n hadde flere tenner. Skal kanskje sies at min har en del utfordringer med å prate, men i vårt tilfelle er det ikke på grunn av den manglende tanna.

Anonymous poster hash: 1443e...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteri mi var 7-8 mnd da hun krabbet ut av senga og falt med hodet først ned i gulvet. Jeg hadde laget en kant, men den klatret hun glatt over. Jeg hørte jo lydene fra rommet, akkurat når jeg fikk åpnet døra såg jeg henne i lufta på vei ned. Det halve sekunder er det lengste i mitt liv!

 

Hun blødde, hun beit seg i leppa. Det såg langt mer alvorlig ut enn hva det var.

 

Barn er lagd for å ha uhell. Det slikt som skjer. Man kan aldri sikre seg 100%, uansett så lærer barn utrolig mye av uhell og. Det skal utrolig mye til for at skaden er alvorlig.

 

Hun er nå 5 år, og har alltid masse blåmerker. Ei aktiv og veldig glad jente :D



Anonymous poster hash: 43311...9d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere fyrer bare mer opp med å gi den responsen h*n er ute etter! La det dø ut..

Til TS. Skjønner det er utrolig vondt når sånt skjer den lille og man føler man burde klart å forutse og hindre dette. Selv trakk jeg 4 fortenner oppe etter å ha veltet sykkelen til pappa som stod i gangen da jeg var halvannet år. Jeg husker selv jeg var bevisst på mine manglende tenner den siste tiden før de nye brøt frem, men det plaget meg aldri.

Selv har jeg sovnet mens jeg hadde min 8 mnd gamle datter i sengen og våknet av at hun stupte med hodet først ut av sengen. Man føler seg helt jævlig, men uhell i en eller annen form skjer de aller fleste! Jenta di kommer ikke til å huske og tenkte på denne episoden og hun klarer seg fint uten to tenner nede <3

Anonymous poster hash: a5aec...33b

 

 

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

ninuska_, adm

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ett barn som har gjort AKKURAT det samme. Der var det kun ene tanna som datt ut. Men ikke hatt noe problemer med mat eller språkutvikling. 



Anonymous poster hash: 68a9e...570
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, i går falt mini ut av dobbeltsenga her mens jeg lå å sov. Hun lå helt inntil meg å hadde rulla seg rundt å plutselig lå på gulvet og våkna at hun skrek. I tillegg var vi maks uheldig at laderen til babyncallen lå på gulvet (skarp kant). Skinnet sprakk og måtte inn å sy. Men hell i uhell at den traff skinnet og ikke noe annet sted på hodet. Siste gang hun får ligge i vår seng. Har helt angst etter hendelsen, Men som sykepleierne og legene vi snakka med sa at det var helt vanlig at slike ting kan skje. Vi prøver så godt vi kan å følge med 24 timer i døgnet men som de på sykehuset sa det er helt umulig å følge med hele tiden. Selvom jeg kan innrømme at jeg kommer til å bli litt av en hønemor framover.

Du mener kinnet sprakk? Om du faktisk mener skinnet syntes jeg du heller burde kalle det hud.

Anonymous poster hash: cff27...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, hvis man skal fjerne alt i huset som en ettåring kan miste tennene på så blir det en glattcelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke å bry meg så mye om dere som mener jeg er en dårlig mor. Dere er bare ute etter å lage kvalm på nettet for å føle dere bedre. Til dere andre så kan jeg stolt si at min lille venn har fått en tann oppe ila dagen så nå er hun ikke heeelt tannløs lenger:) Kanskje det å miste tenner kan framskynde prosessen på de andre?? ;) Jeg prøver å trøste meg selv med at dette blir å gå bra for henne og jeg kan garantere at disse dagene har gjort meg til et lite nervevrak som er livredd for at noe mer skal skje med barna mine! TS

Anonymous poster hash: 7d2b7...661

 

TS, det er samme AB'en som har trollet og vært kjip mot deg hele veien, bare sånn at du vet at du ikke har en hel gjeng imot deg, bare én idiot som kjeder seg ;)

 

 

...ooog der innså jeg at det var en gammel tråd.... :P

Endret av Anoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...