Gå til innhold

Baby måtte trekke tennene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En del av foreldrerollen er å forebygge ulykker. Hvis bordet er så lett at en BABY på 11 mnd klarer å rive det over ende har ikke mor fulgt godt nok med.

Anonymous poster hash: 80822...532

Regner med at du er perfekt og gjør alt perfekt da, siden du kan rakke ned på andre foreldre..

Anonymous poster hash: 794da...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff det samme skjedde med datteren til ei venninne i forrige uke. Hun er 2 år og måtte trekke de to fortennene oppe. Kjipt men bra at de får andre tenner senere :)

Anonymous poster hash: ba1bf...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du er perfekt og gjør alt perfekt da, siden du kan rakke ned på andre foreldre..

Anonymous poster hash: 794da...3bc

Hvis det å påpeke en åpenbar svikt er å "rakke ned" så tror jeg du trenger en realitetssjekk... Hvis ungen hadde drukket klirin, og jeg hadde påpekt at klorinflaska måtte sikres, hadde jeg DA "rakket ned"?? Bare et eks...

Håper tannlegen brukte sin rapporteringsplikt i denne saken.

Anonymous poster hash: 80822...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en unge jeg vet om begynte å lesbe, og det sliter ungen med ennå! Følger du ikke med ungen?

Anonymous poster hash: 80822...532

Jeg fulgte med på min unge. Hun falt og rev opp øret sitt på hjørnet av et slikt lavt lett IKEA-bord man har som lekebord. Hjalp ingen ting at jeg og faren så på. Jammen har hun falt flere ganger, midt på gulvet også. Hvordan fjerner vi gulvet? Det er nok best å ha dem i lekegrind til de er 7, da kan du tro de får god motorikk.

Synd å høre noen du kjenner er lesbisk, men tyror ikke det kommer av å miste melketenner.

Anonymous poster hash: 4a50a...1c0

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte med på min unge. Hun falt og rev opp øret sitt på hjørnet av et slikt lavt lett IKEA-bord man har som lekebord. Hjalp ingen ting at jeg og faren så på. Jammen har hun falt flere ganger, midt på gulvet også. Hvordan fjerner vi gulvet? Det er nok best å ha dem i lekegrind til de er 7, da kan du tro de får god motorikk.

Synd å høre noen du kjenner er lesbisk, men tyror ikke det kommer av å miste melketenner.

Anonymous poster hash: 4a50a...1c0

Vel, da burde dere som ts sørge for å sikre det lette lekebordet, som er foreldrenes ansvar.

Velger å overse den usaklige kommentaren ang min skrivefeil, det blir for dumt å henge seg opp i.

Anonymous poster hash: 80822...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min falt ned trappa da han var 14 mnd og fortennene oppe ble slått inn så vi måtte trekke dem. Han begynte selv å legge merke til at han manglet tenner da han var ca 3 år. Han har ikke hatt noen plager overhodet pga dette, spiser gjør han fint, snakker ja som sagt ingen plager. Han gleder seg veldig til å få voksentenner da :) Ikke klandre deg selv, for det gjorde jeg leenge og det er ingen vits. Jeg har 3 barn og alle tre Jar oppigjennom årene falt mange ganger, både hjemme, skolen, barnehagen på besøk, uhell kan skje og noen ganger er de små uheldige og skader seg selv om foreldrene passer på. Jeg tenker også at det er faktisk ikke verre enn dette, det er tross alt bare tenner som kan ordnes på tenk på ting som ikke kan fikses på når det går galt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En del av foreldrerollen er å forebygge ulykker. Hvis bordet er så lett at en BABY på 11 mnd klarer å rive det over ende har ikke mor fulgt godt nok med.

Anonymous poster hash: 80822...532

Hvis det å påpeke en åpenbar svikt er å "rakke ned" så tror jeg du trenger en realitetssjekk... Hvis ungen hadde drukket klirin, og jeg hadde påpekt at klorinflaska måtte sikres, hadde jeg DA "rakket ned"?? Bare et eks...

Håper tannlegen brukte sin rapporteringsplikt i denne saken.

Anonymous poster hash: 80822...532

Troll. Men hva mener du skal skje videre etter at tannlegen liksom brukte rapporteringsplikten sin? Barnevernet?

Endret av Angstkvinnen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det å påpeke en åpenbar svikt er å "rakke ned" så tror jeg du trenger en realitetssjekk... Hvis ungen hadde drukket klirin, og jeg hadde påpekt at klorinflaska måtte sikres, hadde jeg DA "rakket ned"?? Bare et eks...

Håper tannlegen brukte sin rapporteringsplikt i denne saken.Anonymous poster hash: 80822...532

Hvilken rapporteringsplikt snakker du om? Melding til barnevernet? Hvis du tror barnevernet har tid til å dra rundt og skjenne på alle som tar øynene fra barna sine noen sekunder og de blir skadet ved en eller noen få anledninger, må du nesten tro om igjen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rapporteringsplikt snakker du om? Melding til barnevernet? Hvis du tror barnevernet har tid til å dra rundt og skjenne på alle som tar øynene fra barna sine noen sekunder og de blir skadet ved en eller noen få anledninger, må du nesten tro om igjen.

I mine øyne er dette faktisk omsorgssvikt. Alle foreldre er ansvarlige for å forebygge skader og ulykker ang barnet. Når foreldre er så skjødesløse at de lar en 11 mnd gammel baby klatre på et bord som er så vaklete at det rives over ende er det grunn til bekymring. JEG stusser ihvertfall over omsorgsevnen. Det tar mer enn 2 sekunder å komme seg til bordet, rive det ned å slå ut tennene. Mistenker ts for å fiske etter sympati på kg, det er IKKE akseptabelt å la et spedbarn gå uten tilsyn i et hus som ikke er barnesikret. Jeg ville meldt det til barnevernet som mulig omsorgssvikt hvis jeg fikk en slik historie servert. Tydelig at foreldrene kanskje trenger litt veiledning i hvordan de best kan sikre at slike ting ikke skjer på nytt?

Anonymous poster hash: 80822...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har grinder på trapper, låser på farlige dører og skuffer, støvsuger så hun ikke skal spise rusk, passer på døgnet rundt, det med bordet så jeg ikke komme. Så tusen takk til dere som sier jeg er en dårlig mor og får meg til å føle meg mye bedre med dette. TS

Anonymous poster hash: 7d2b7...661

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner med det samme at dere som mener jeg burde meldes til barnevernet ikke har barn som noen gang har skadet seg. TS

Anonymous poster hash: 7d2b7...661

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er dette faktisk omsorgssvikt. Alle foreldre er ansvarlige for å forebygge skader og ulykker ang barnet. Når foreldre er så skjødesløse at de lar en 11 mnd gammel baby klatre på et bord som er så vaklete at det rives over ende er det grunn til bekymring. JEG stusser ihvertfall over omsorgsevnen. Det tar mer enn 2 sekunder å komme seg til bordet, rive det ned å slå ut tennene. Mistenker ts for å fiske etter sympati på kg, det er IKKE akseptabelt å la et spedbarn gå uten tilsyn i et hus som ikke er barnesikret. Jeg ville meldt det til barnevernet som mulig omsorgssvikt hvis jeg fikk en slik historie servert. Tydelig at foreldrene kanskje trenger litt veiledning i hvordan de best kan sikre at slike ting ikke skjer på nytt?

Anonymous poster hash: 80822...532

Er glad jeg ikke kjenner noen som deg.

Min datter - som de fleste andre barn, har falt og slått seg flere ganger en jeg kan telle (og huske) opp i gjennom. Og tenk, hun er like hel og frisk den dag i dag!

Begynner jo å lure på hva slags omsorgssvikt mine foreldre drev med da jeg som liten fikk lov til å gå ut med hammer og spiker å bygge hytte i skogen.. :fnise:

Begynner man å sy puter under armene på ungene slik som anonym... 532 tydligvis har gjort med sine barn mener jeg det tyder mer på omsorgssvikt en at barnet til ts klarte å velte et bord.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er dette faktisk omsorgssvikt. Alle foreldre er ansvarlige for å forebygge skader og ulykker ang barnet. Når foreldre er så skjødesløse at de lar en 11 mnd gammel baby klatre på et bord som er så vaklete at det rives over ende er det grunn til bekymring. JEG stusser ihvertfall over omsorgsevnen. Det tar mer enn 2 sekunder å komme seg til bordet, rive det ned å slå ut tennene. Mistenker ts for å fiske etter sympati på kg, det er IKKE akseptabelt å la et spedbarn gå uten tilsyn i et hus som ikke er barnesikret. Jeg ville meldt det til barnevernet som mulig omsorgssvikt hvis jeg fikk en slik historie servert. Tydelig at foreldrene kanskje trenger litt veiledning i hvordan de best kan sikre at slike ting ikke skjer på nytt?

Anonymous poster hash: 80822...532

Fy fader jeg blir oppriktig provosert av å lese om slike som deg. Du er vel av typen som melder til barnevernet i hytt og pine, overbelaster dem med "bekymringsmeldinger" for hvert minste blåmerke du ser på nabobarna?

Endret av Angstkvinnen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min har fortsatt arr i panna etter han som toåring løp rundt med søsteren, snublet og slo hodet i et stort tv-møbel med skarpe kanter og måtte sy. Søsteren falt ned fra et bord på rommet sitt som seksåring og måtte sy et par sting i øret. Samme ungen har fortsatt arr etter brannskade på skulderen etter hun som liten var med faren på besøk hos noen og veltet en kopp nytrukket te over seg (jeg var hjemme med nyfødt og var alltid veldig forsiktig med varme drikker rundt barna). Det ble noen turer på brannskadeavdelingen for å bytte bandasjer de neste ukene, og det så ganske ille ut, men det ble heldigvis bare et lite arr på skulderen.

Jeg skled og rutsjet ned trappen med baby da hun var et halvt år gammel, men jeg klarte heldigvis å vri meg slik at jeg tok den verste støyten.

Slapp av, TS, det er slikt som skjer, og selv om det føles ille her og nå, så går det over.



Anonymous poster hash: 3a168...6b1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er dette faktisk omsorgssvikt. Alle foreldre er ansvarlige for å forebygge skader og ulykker ang barnet. Når foreldre er så skjødesløse at de lar en 11 mnd gammel baby klatre på et bord som er så vaklete at det rives over ende er det grunn til bekymring. JEG stusser ihvertfall over omsorgsevnen. Det tar mer enn 2 sekunder å komme seg til bordet, rive det ned å slå ut tennene. Mistenker ts for å fiske etter sympati på kg, det er IKKE akseptabelt å la et spedbarn gå uten tilsyn i et hus som ikke er barnesikret. Jeg ville meldt det til barnevernet som mulig omsorgssvikt hvis jeg fikk en slik historie servert. Tydelig at foreldrene kanskje trenger litt veiledning i hvordan de best kan sikre at slike ting ikke skjer på nytt?

Anonymous poster hash: 80822...532

Jeg bllr mere bekymret angående din omsorgsevne som er så konfliktsøkende og urimelig.

Min sønn datt mot en bordkant (lavt sofabord) og traff der øyenbrynet sitter. Det sprakk, og vi endte på legevakta for å sy. Hva kunne vi gjort for å unngå det? Jo, kastet ut absolutt alle møbler.

Til TS: Min tidligere stedatter falt ut av vognen hun satt i og slo ut begge fortennene oppe. Hun levde fint uten fram til nye tenner kom. At hun senere falt i skolegården og slo ut de nye også er jo en helt annen sak. Søren, vi burte kanskje meldt skolen til barnevernet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo disse to tennene går hun uten til hun blir 6-7 år. Men hun vil jo få flere melketenner før den tid. Det er vel verre for mammaen enn barnet å tenke på tror jeg. Hun er i fin form og er like leken og lur som før dette skjedde. Spiser godt gjør hun og heldigvis, men nå må jeg gå tilbake til å mose maten godt før hun spiser.

Anonymous poster hash: 7d2b7...661

Du trenger ikke mose maten noe mer nå, hun bruker ikke fortennene nede til å tygge uansett. Barnet trenger å øve på å håndtere biter/klumper i maten, så det er mye bedre for henne å la henne tygge med gommene.

Og drit i teite AB'er som bare er ute etter å provosere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I mine øyne er dette faktisk omsorgssvikt. Alle foreldre er ansvarlige for å forebygge skader og ulykker ang barnet. Når foreldre er så skjødesløse at de lar en 11 mnd gammel baby klatre på et bord som er så vaklete at det rives over ende er det grunn til bekymring. JEG stusser ihvertfall over omsorgsevnen. Det tar mer enn 2 sekunder å komme seg til bordet, rive det ned å slå ut tennene. Mistenker ts for å fiske etter sympati på kg, det er IKKE akseptabelt å la et spedbarn gå uten tilsyn i et hus som ikke er barnesikret. Jeg ville meldt det til barnevernet som mulig omsorgssvikt hvis jeg fikk en slik historie servert. Tydelig at foreldrene kanskje trenger litt veiledning i hvordan de best kan sikre at slike ting ikke skjer på nytt?

Anonymous poster hash: 80822...532

Du kan være veldig glad min bror ikke er din sønn.

To år gammel datt han og slo panna mot kanten på sandkassa, 3 sting. Noen måneder seinere kom han inn på legevakta med et kutt i hodebunnen, jeg husker ikke årsak. Siden han hadde fått legeskrekk slapp han å sy selv om det var større enn det forrige.

Da han gikk i første veltet han og noen andre en benk, den landet på beinet hans som knakk.

I tredje klasse kolliderte han med ei jente i gymmen, han fikk to sting i panna, hun brakk ei tann.

Han holdt seg unna legevakta til ungdomsskolen, da sprang han ned en dør i gymmen og fikk hjernerystelse og forstuet håndledd.

Det skjedde mange flere uhell før han begynte på skolen, men ingen så alvorlige at han måtte på legevakt til tross for legeskrekken. Ingen av uhellene kunne vært unngått på andre måter enn å plassere han i et polstret rom.

Anonymous poster hash: 61e68...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da burde dere som ts sørge for å sikre det lette lekebordet, som er foreldrenes ansvar.

Velger å overse den usaklige kommentaren ang min skrivefeil, det blir for dumt å henge seg opp i.Anonymous poster hash: 80822...532

Er det ikke deilig og enkelt å være etterpåklok, Mrs Klirin?

Anonymous poster hash: dc936...a3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk selv uten fortenner i fire år da jeg var liten fordi pappa glapp meg på isen. Jeg slo ut tenner og pappa fikk ei blå ræv men bortsett fra noen tannløse barnebilder så kom jeg helt uskadet fra det og i dag er det bare en morsom historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er dette faktisk omsorgssvikt. Alle foreldre er ansvarlige for å forebygge skader og ulykker ang barnet. Når foreldre er så skjødesløse at de lar en 11 mnd gammel baby klatre på et bord som er så vaklete at det rives over ende er det grunn til bekymring. JEG stusser ihvertfall over omsorgsevnen. Det tar mer enn 2 sekunder å komme seg til bordet, rive det ned å slå ut tennene. Mistenker ts for å fiske etter sympati på kg, det er IKKE akseptabelt å la et spedbarn gå uten tilsyn i et hus som ikke er barnesikret. Jeg ville meldt det til barnevernet som mulig omsorgssvikt hvis jeg fikk en slik historie servert. Tydelig at foreldrene kanskje trenger litt veiledning i hvordan de best kan sikre at slike ting ikke skjer på nytt?

Anonymous poster hash: 80822...532

Jeg lurer på når du mener barna er gamle nok til å begynne å skade seg?

Jeg er enig i at en på 11 mnd ikke trenger å få hammer og spiker riktig ennå. Men uhell kan skje og TS har helt sikkert lært noe av det :-) Jenta vår var rundt et år da hun første gang klemte fingeren i kjøkkenskuffa. Den gangen sprakk den, men måtte ikke sy. Vi har ikke gjort tiltak for at det ikke skal skje igjen. Hun har klemt fingrene flere ganger siden, men ikke så de har sprukket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...