Gå til innhold

For oss som tar tempen


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Tusen takk :) håper den holder hele veien :) - kunne ikke ønsket meg en bedre julegave:) - good jul til dere alle - neste jul sitter vi alle med nurk eller spirer - det er jeg sikker på:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, gratulerer så masse Augustfruen! :blomst:

Her er det etter alle tegn bortsett fra tempen å dømme EL på gang, litt tidligere enn ventet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, gratulerer så masse Augustfruen! :blomst:

Her er det etter alle tegn bortsett fra tempen å dømme EL på gang, litt tidligere enn ventet :D

Tusen takk:) Så spennende - bare å hoppe høye da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tar tempen.. Tar dere den før dere stå opp, altså før dere går ut av senga? Mener å ha lest at det er det riktige å gjøre da for mye bevegelse vil påvirke temperaturen og gi feilaktige resultater..

Har ikke tatt tempen selv enda, men vurdere å prøve for å finne ut mer sikkert når el er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tar tempen.. Tar dere den før dere stå opp, altså før dere går ut av senga? Mener å ha lest at det er det riktige å gjøre da for mye bevegelse vil påvirke temperaturen og gi feilaktige resultater..

Har ikke tatt tempen selv enda, men vurdere å prøve for å finne ut mer sikkert når el er.

Jeg har klokken på 05.30 hver dag, og fikk på bare et par dager inn rutine å ta tempen med en gang vekkeklokka ringer :) Første syklusen med temping tok jeg +/- 2-3 timer(men tok alltid med en gang jeg våkna). Merka stor forskjell når jeg gikk over til fast klokkeslett hver dag :)

Jeg synes det er genialt å tempe! Legger inn data i Fertility Friend, så hjelper den med å beregne når EL har vært, når den forventer at det kommer osv. Det beste er at en får en bekreftelse på at EL HAR VÆRT! Jeg har flere veninner som har prøvd i ett år, hvor de finner ut først da at de ikke har hatt EL.

Synes også det er spennende å se hvordan temperaturen viser seg, begynner nå å se et visst mønster i hver syklus, i forhold til når EL nærmer seg. Ikke minst når mensen er rett rundt hjørnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klokken på 05.30 hver dag, og fikk på bare et par dager inn rutine å ta tempen med en gang vekkeklokka ringer :) Første syklusen med temping tok jeg +/- 2-3 timer(men tok alltid med en gang jeg våkna). Merka stor forskjell når jeg gikk over til fast klokkeslett hver dag :)

Jeg synes det er genialt å tempe! Legger inn data i Fertility Friend, så hjelper den med å beregne når EL har vært, når den forventer at det kommer osv. Det beste er at en får en bekreftelse på at EL HAR VÆRT! Jeg har flere veninner som har prøvd i ett år, hvor de finner ut først da at de ikke har hatt EL.

Synes også det er spennende å se hvordan temperaturen viser seg, begynner nå å se et visst mønster i hver syklus, i forhold til når EL nærmer seg. Ikke minst når mensen er rett rundt hjørnet :)

Takk for utfyllende svar :) Sikkert et dumt spørsmål, men tok du tempen i senga eller stod du opp først?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har klokken på 05.30 hver dag, og fikk på bare et par dager inn rutine å ta tempen med en gang vekkeklokka ringer :) Første syklusen med temping tok jeg +/- 2-3 timer(men tok alltid med en gang jeg våkna). Merka stor forskjell når jeg gikk over til fast klokkeslett hver dag :)

Jeg synes det er genialt å tempe! Legger inn data i Fertility Friend, så hjelper den med å beregne når EL har vært, når den forventer at det kommer osv. Det beste er at en får en bekreftelse på at EL HAR VÆRT! Jeg har flere veninner som har prøvd i ett år, hvor de finner ut først da at de ikke har hatt EL.

Synes også det er spennende å se hvordan temperaturen viser seg, begynner nå å se et visst mønster i hver syklus, i forhold til når EL nærmer seg. Ikke minst når mensen er rett rundt hjørnet :)

Helt enig med deg. Temping gir kontroll og gjør prøvingen mye mer avslappende:) ser også for meg at den informasjonen man får om egen syklus kan komme gode med som en slags prevensjon senere og også hvis man skal på utredning.

Å ta tempen må være det første du gjør, både prating og doturer vil påvirke tempen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar :) Sikkert et dumt spørsmål, men tok du tempen i senga eller stod du opp først?

Som augustfruen sier, tar alltid tempen med engang.

Altså: klokka ringer, strekker hånda bak puta for å finne termometeret, jeg putter termometeret i munnen og holder på å sovne mens jeg venter på at tempen stabiliserer seg. Så registrerer jeg det i fertilityfriend frøene før jeg står opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små gleder - høy(ere) temp. i dag! Håper det fortsetter, og gjerne enda høyere :D

Dette ser lovende ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supert :) - når blir IKM da?

Hvis jeg har forstått det riktig at IKM ikke påvirkes av lengden på lutealfasen, så er det vel 10.01 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nærmer seg EL, ca en uke til :) venter på droppet ;)

Hvordan går det med dere?

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo her :) Spennende tider, håper i alle fall at lutealfasen holder seg til minst 10 dager.

So far, so good - kan vi vel si da? :) krysser fingre for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo her :) Spennende tider, håper i alle fall at lutealfasen holder seg til minst 10 dager.

So far, so good - kan vi vel si da? :) krysser fingre for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...