Gå til innhold

For oss som tar tempen

Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Ja veldig spennende til helgen ;) huff ka, har vært en lang pp for meg også dette her :P ombestemmer meg 10 ganger i løpet av dagen om jeg tror det er en god eller dårlig pp!

Hva er vitex og hvilken virkning har det? :)

Jeg bruker Pearly ja, og har kun fått bekreftet én av tre EL :P så den virker streng! tror kanskje det blir bedre når det har gått noen sykluser og den lærer kroppen å kjenne. Jeg stoler mer på FF enn pearly da ;) angrer å ha brukt så mye penger på den istedet for et til 165 kr :P jeg følger uansett mye bedre med enn pearly ^^

Så spennende frkanonym :) og lykke til med jakten på el Linde:) jeg krysser fingre for dere begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, ja du sier noe der :) Tenkte det hadde mer å gjøre hvor sensitiv den var jeg, men det har vel ingenting å si. Tror jeg sover med munnen forholdsvis lukket også.

Så lenge det er et basaltermometer med to desimaler, skal det være bra nok :) jeg sover mye med munnen åpen, men ser godt når tid jeg har EL ;) du som ikke skal bli gravid merker sikkert flere tegn som EL-slim og evt smerter - så du kan "dobbelsjekke" at det er da du er fertil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er et basaltermometer med to desimaler, skal det være bra nok :) jeg sover mye med munnen åpen, men ser godt når tid jeg har EL ;) du som ikke skal bli gravid merker sikkert flere tegn som EL-slim og evt smerter - så du kan "dobbelsjekke" at det er da du er fertil?

Ja, merker det veldig lett på EL-slim osv. Får også smerter i den aktuelle eggstokken.

Men er det fem dager før jeg får det eggløsningsslimet og temperaturoppgang jeg kan blir gravid og så fire dager etter? Sånn grovt sett da.

(Med ladycompen fikk jeg jo grønt, gult og oransje lys så slapp å tenke selv)..

Endret av Alvea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, merker det veldig lett på EL-slim osv. Får også smerter i den aktuelle eggstokken.

Men er det fem dager før jeg får det eggløsningsslimet og temperaturoppgang jeg kan blir gravid og så fire dager etter? Sånn grovt sett da.

(Med ladycompen fikk jeg jo grønt, gult og oransje lys så slapp å tenke selv)..

FF merker også fertile dager, og blir klokere jo mer du bruker appen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt skjelven her, men sitter faktisk med en digital test i hånden som viser 'gravid 1-2'. Tørr ikke tro ordentlig på det, har følt meg så veldig normal denne mnd, men er selvfølgelig veldig glad - puls i hundre!

Hvordan går det med deg, augustfruen? :)

Jeg er også gravid nå, men synes det er rart at ikke tempen har steget litt videre. Har du lyst å dele din gravid-chart? :)

post-86233-12356_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FF merker også fertile dager, og blir klokere jo mer du bruker appen :)

Har dere kjøpt den VIP-versjonen (synes den så veldig dyr ut), eller holder det fint med den som er gratis? :)

Hvor viktig er det å stå opp til samme tid hver morgen for å måle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere kjøpt den VIP-versjonen (synes den så veldig dyr ut), eller holder det fint med den som er gratis? :)

Jeg prøvde VIP gratis én mmd, og da var jeg "hekta" ;) jeg synes det var greit å sammenligne tegn og symptomer hver mnd, og gøy med alle verktøyene :) jeg tok meg råd til det, men skjønner godt de som ikke gjør det ;)

Jeg merket stor forskjell når jeg gikk over til å måle tempen på samme tidspunkt hver dag(5.30!). Om det er +/- en halvtime har ikke noe å si.

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg, augustfruen? :)

Jeg er også gravid nå, men synes det er rart at ikke tempen har steget litt videre. Har du lyst å dele din gravid-chart? :)

Gratulerer:) Så artig! Når er termin? Jeg har sluttet å tempe, ble litt stresset av det. skal legge ut charten så lenge jeg tempet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har brukt VIP versjonen - artige ekstrafunksjoner:). Jeg hadde klokka på samme tidspunkt hver dag - men sto ikke nødvendigvis opp etter tempinga:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten begge to :hjerte:

Jeg er 12 uker gravid og tenkte å avslutte tempingen nå straks. For min del har det vært veldig betryggende å tempe, for det kommer jo vanligvis et drop nedenfor coverlinja dersom man er i ferd med å spontanabortere. Tempen har holdt seg stabilt høyt etter positiv test, men jeg kan ikke skryte på meg å ha vært like flink til å tempe på samme tid hver dag.. Vil gjerne dele grafen med dere, så her er den:

post-74070-0-19519000-1421870940_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer:) Så artig! Når er termin? Jeg har sluttet å tempe, ble litt stresset av det. skal legge ut charten så lenge jeg tempet :)

Takk for at du viste charten din - den ligner jo litt på min allikevel da, stiger liksom ikke så mye mer uansett :) *phuh* Termin er 29 september - etter når første mensdag i sist menstruasjon var. Men er dette korrekt å gå etter? Om jeg skal gå etter EL-dag er det termin 3 oktober. Hva følger du/dere(j86)? :)

Gratulerer med graviditeten begge to :hjerte:

Jeg er 12 uker gravid og tenkte å avslutte tempingen nå straks. For min del har det vært veldig betryggende å tempe, for det kommer jo vanligvis et drop nedenfor coverlinja dersom man er i ferd med å spontanabortere. Tempen har holdt seg stabilt høyt etter positiv test, men jeg kan ikke skryte på meg å ha vært like flink til å tempe på samme tid hver dag.. Vil gjerne dele grafen med dere, så her er den:

Takk skal du ha :) Snart uke 12, wow - føler du nettopp annonserte graviditeten :D Skjønner godt at du avslutter, tror ikke jeg orker å ta tempen så lenge, gidder ihvertfall ikke ta tempen 5.30 på fridagene lengre! :fnise: Jeg tenker jeg temper noen uker til, til jeg kanskje føler meg litt mer gravid(mer kvalm, bryster og slikt). Så fin graf da! :) Den holder ihvertfall høye temperaturer over linja ;) Håper ikke min bikker under linja, synes den er litt for nærme :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioii, her skjer det ting! Gratulerer så masse, frøkenanonym :D Håper vi andre kan følge etter snart :)

Takk for det :) ja du er velkommen til å være med! Krysser fingre for enda lengre lutealfase for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg har akkurat startet med temping og lurte på et par ting som jeg håper dere kan hjelpe meg med :-)

Jeg fikk ikke startet fra første mensdag, men startet dagen før eggløsning. Vi har vært uten prevensjon i 1 år og 4 mnd uten hell og ønsket å starte med temping for å finne ut om jeg har eggløsning.

Dagen før eggløsning lå temperaturen på 36.16, og på eggløsningsdagen steg det til 36.40 og tempen har holdt seg høyt noen dager etter eggløsning (er 4 dpo). Kan dette indikere at eggløsning har funnet sted?

Er usikker på hvor mye temperaturen vil stige ved en evt eggløsning, hva som er normalt.

Håper det er noen gode og erfarne sjeler her inne som vil hjelpe en mindre erfaren kvinne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Velkommen inn i tempeland :)

Det kan høres ut som at EL kan ha vært da ja, jeg har stigninger i den grad. Men i og med at du ikke hadde så mange temperaturer før EL, ville jeg ha tatt tempen minst én syklus til dersom målet er å bekrefte om du har EL :) har dere tatt kontalt med lege for å få hjelp?

Bruker du noen app til å loggføre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei :)

Velkommen inn i tempeland :)

Det kan høres ut som at EL kan ha vært da ja, jeg har stigninger i den grad. Men i og med at du ikke hadde så mange temperaturer før EL, ville jeg ha tatt tempen minst én syklus til dersom målet er å bekrefte om du har EL :) har dere tatt kontalt med lege for å få hjelp?

Bruker du noen app til å loggføre?

Takk for svar, kjekt med en plass man kan spørre ut om det man lurer på og få hjelp :-)

Jeg tenker som deg at det er lurt å prøve en syklus til for å være helt sikker, men tenker det er et godt tegn da at det er normalt med en slik stigning ved el.

Vi har ikke gått til lege, men vi tenker å prøve selv en liten stund til :) Kanskje om noe ikke har skjedd innen sommermånedene.

Ja jeg har fertility friend som jeg loggfører med :-)

Takk for at du tok deg tid til å svare og ikke minst gratulerer så mye, jeg ser at du har fått deg en liten spire :-) Håper den vil klamre seg fast frem til termin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Idja

Må 'melde' meg inn i denne tråden, har nylig begynt å tempe selv, og det er interessant å se på andre sine grafer. Har tatt tempen i 13 dager nå (uten å ha fått EL), vil temping kunne påvise EL denne syklusen (hvis jeg får EL), eller må jeg gi det en stund til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...