Gå til innhold

Datteren hans vil bo fast hos oss...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette ville jeg også sagt.

Hadde du sagt det til ditt eget barn?

Anonymous poster hash: 548b3...ce8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør han oppmerksom på jobben han har som far. Det er å sørge for at hun er et ansvarlig og selvstendig menneske den dagen hun flytter ut. Det å gjemme hodet i sanden er å gjøre henne en gigantisk bjørnetjeneste. Hans jobb er ikke å være hennes venn. Han skal være en oppdrager og rettleder, ikke en "enabler" for dårlig oppførsel. Det kan gi ringvirkninger for henne langt ut i voksenalderen.

Jeg vet :( Det hadde vært så mye enklere om han hadde forstått dette han også ;) Og klarer han å endre seg etter 16 år, det bekymrer meg litt ... Redd vi setter opp en avtale, så sklir det ut.. Men skal selvfølgelig foreslå det, og prøve å få han til å se på det som en mulighet..

Skrevet

Hadde du sagt det til ditt eget barn?

Ja, dersom vi hadde vært i en vanskelig situasjon. Foreldre er også mennesker av kjøtt og blod.

Skrevet

Ja, dersom vi hadde vært i en vanskelig situasjon. Foreldre er også mennesker av kjøtt og blod.

Ja, det er jo det jeg tror far tenker. At når de har det såpass vanskelig med henne begge to, så må det løses med noe helt fri innimellom. Jeg tror jo han tenker slik for hennes beste, men jeg ser problemstillingen ved at hun føler seg uønsket.. Og det er jo kjempetrist.

Skrevet

Jeg vet :( Det hadde vært så mye enklere om han hadde forstått dette han også ;) Og klarer han å endre seg etter 16 år, det bekymrer meg litt ... Redd vi setter opp en avtale, så sklir det ut.. Men skal selvfølgelig foreslå det, og prøve å få han til å se på det som en mulighet..

Vel, han har ikke noe annet valg enn å forstå dette. Han valgte å få et barn, da må han ta ansvaret som følger med! Og det er ikke bare et koseansvar. Ikke at jeg vet mer enn det du skriver, men fytti han virker tafatt! Det er hans barn det er snakk om!!

• Liker 2
Skrevet

Av og til er jeg sjeleglad jeg ikke er i et forhold med en mann som har barn fra før. :omg: Det her høres som det marerittet.

Anonymous poster hash: 107da...3de
  • Liker 3
Skrevet

Vel, han har ikke noe annet valg enn å forstå dette. Han valgte å få et barn, da må han ta ansvaret som følger med! Og det er ikke bare et koseansvar. Ikke at jeg vet mer enn det du skriver, men fytti han virker tafatt! Det er hans barn det er snakk om!!

Det har vel blitt for mye det siste året. Med utredninger og alt. Men man må jo bare stå i det! Kan ikke gi etter fordi man er helt ferdig.. Enig i at det fremstår som tafatt. Han er veldig flink til å følge opp alt annet, det skal han ha... Skole/møter med BUP/idretter/henting osv.

Skrevet

Av og til er jeg sjeleglad jeg ikke er i et forhold med en mann som har barn fra før. :omg: Det her høres som det marerittet.

Anonymous poster hash: 107da...3de

Ja, jeg så vel ikke dette komme, jeg heller ;)

Skrevet

Det har vel blitt for mye det siste året. Med utredninger og alt. Men man må jo bare stå i det! Kan ikke gi etter fordi man er helt ferdig.. Enig i at det fremstår som tafatt. Han er veldig flink til å følge opp alt annet, det skal han ha... Skole/møter med BUP/idretter/henting osv.

Det er vel og bra, men en kan ikke droppe det vanskeligste, nemlig oppdragelsen. Grensesetting, regler og forventinger. Det er noe av de viktigste elementene når en skal oppdra et annet menneske.

• Liker 1
Skrevet

Det er vel og bra, men en kan ikke droppe det vanskeligste, nemlig oppdragelsen. Grensesetting, regler og forventinger. Det er noe av de viktigste elementene når en skal oppdra et annet menneske.

Jeg vet. Kjenner jeg er veldig glad at min datter er oppdratt annerledes ;) så slipper vi dette på fler av barna ;)

Skrevet

Jeg snakker alltid til jenta på en vennlig og hyggelig måte.. Jeg prøver så godt jeg kan å få alle barna til å føle seg velkommene. Mer far som sliter med den nonverbale biten :( Jeg forstår at mor og far er slitne, og jeg forstår at en 16 åring oppfatter det, jeg synes det er like trist som dere :(

Vi må nok forklare henne at skal hun bo fast hos oss, må det mer struktur til, at hun må ha klare regler og grenser. Klarer det fint med min egen tenåring, men der har jeg jo vært konsekvent fra hun var liten. Jeg føler liksom det blir vanskelig å begynne med dette når hun er 16. Men vi må jo bare prøve :)

Du har god innsikt, og etter det jeg leser, gjør du en god jobb. Ta en prat med samboer, bli enige om regler etc, hvis jenta skal bli boende hos dere, har du like mye du skulle ha sagt som han, mener nå jeg. Når dere har blitt enige, tar dere praten med datteren, så hun vet hva hun har å forholde seg til hos dere. Trygge og gode rammer skaper et godt hjem. Lykke til

Anonymous poster hash: 36a99...338

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det blir veldig bra for far å få datteren sin på heltid. Da blir han pokka nødt til å ta oppdragelsen på alvor. Det må da bli bedre for deg også, regner med at du er lei av å ha en så konfliktsky mann.

Skrevet (endret)

Jeg vet. Kjenner jeg er veldig glad at min datter er oppdratt annerledes ;) så slipper vi dette på fler av barna ;)

Bra en av dere har konsekvent oppdragelse, kanskje du må lære han litt. Å være deltidsforeldre er nok ikke lett, og det blir fort til at barnet har ulike regleri hvert hus, ofte grunnet dårlig kommunikasjon mellom foreldrene.

Ønsker dere lykke til! Håper for alles del at dere finner en god løsning på dette, slik at datteren kan få stabilitet i hverdagen, og avslutte tenårene på den positive siden :)

Endret av Talbot
  • Liker 1
Skrevet (endret)

De fleste tenåringer er krevende.. Hun er , så det er ikke snakk om en evighet hun blir boende (sannsynligvis) men hun vil jo uansett bli bare mer og mer selvstendig de neste årene. Jeg syns mannen din kommer med dårlige unnskyldninger om at han trenger en uke fri osv. Håper han ikke sier det til datteren sin.

De færreste tenåringer er krevende.

Beklager, men den fantasien er en bortforklaring.

Enten er jentungen krevende fordi foreldrene setter urealistiske grenser, eller så er jentungen reelt krevende og trenger ytterligere hjelp utover hva foreldrene klarer å gi.

Finn ut hva det går i og gi Jentungen den hjelpen i tenårene hun trenger!!

Enten må dere justere hvilken fantasi dere har av hva jentungen skal kunne underordne seg, eller så må dere få utenforliggende hjelp til å få henne inn i ett system.

Og jeg vet dette er ekstremt upopulært blant den sæd og egg fokuserte populasjonen: har du involvert deg med en mann med barn fra før, HAR du blitt forelder til disse og. Sorry. Du har en forpliktelse til å gi dem en oppdragelse, hvilket inbefatter rammer og muligheter for oppdragelse og utvikling.

Endret av Druid
  • Liker 2
Skrevet

De færreste tenåringer er krevende.

Beklager, men den fantasien er en bortforklaring.

Enten er jentungen krevende fordi foreldrene setter urealistiske grenser, eller så er jentungen reelt krevende og trenger ytterligere hjelp utover hva foreldrene klarer å gi.

Finn ut hva det går i og gi Jentungen den hjelpen i tenårene hun trenger!!

Enten må dere justere hvilken fantasi dere har av hva jentungen skal kunne underordne seg, eller så må dere få utenforliggende hjelp til å få henne inn i ett system.

Og jeg vet dette er ekstremt upopulært blant den sæd og egg fokuserte populasjonen: har du involvert deg med en mann med barn fra før, HAR du blitt forelder til disse og. Sorry. Du har en forpliktelse til å gi dem en oppdragelse, hvilket inbefatter rammer og muligheter for oppdragelse og utvikling.

Kunne virkelig ønske jeg hadde fått lov av mor og far og vært en større del i oppdragerrollen, men når det har vært en greie i mange år, så trekker man seg naturligvis litt bort fra det, og prøver å være en stabil voksenperson i livet til disse barna i stede.

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Best for foreldrene mener du vel. Kan hende at jenta hadde hatt godt av en mer stabil hverdag - der hun ikke måtte flytte på seg hver uke.

Hvis hun har en diagnose, så vil hun nok få hjelp - noe hun tydeligvis trenger. Stakkars jente, hun har det nok ikke godt. Hun merker helt sikkert at det er noe "galt" med henne i tillegg til at hun kan føle at hun er til belastning for foreldrene.

Anonymous poster hash: 1ef2f...382

Man klarer helt fint å ha skilte foreldre selv om man har en diagnose.

Når datteren ønsker å bo fast hos faren? Hvilke signaler sender det til datteren da når faren sier det til henne?

Anonymous poster hash: 48f4a...614

At han ikke ønsker å skille mor og datter.

Skrevet

Man klarer helt fint å ha skilte foreldre selv om man har en diagnose.

At han ikke ønsker å skille mor og datter.

Artig å se at en mann tenker helt annerledes enn alle damene her ;)

Skrevet

Jeg synes hun skal få bestemme hvor hun vil bo, det er slike ansvar man har foreldre til. Tenåringsbarn er ofte krevende, men det går over etterhvert som de vokser seg til

Skrevet (endret)

Jeg synes at du gjør en god jobb, Ts!

Du kunne lett gått i fra hele situasjonen, men du velger å stå i det.

I tillegg ber du om råd her inne for å forbedre situasjonen.

Det viser at det er tak i deg.

Utfra det jeg leser, er du et godt tilskudd i jentas liv.

Mao du kan være en god samarbeidspartner for både mor og far.

Endret av Snuppi
Skrevet

Hun blir jo ikke mindre krevende av å tyne situasjonen maks i hvert hjem annenhver uke. Høres ut som om hun faktisk trenger å bli satt litt på plass og få klare rammer. Burde være fars jobb, ikke din. La henne flytte inn og sett klare grenser.

Anonymous poster hash: e6ca3...5fe
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...