Gå til innhold

💚Movember 💚


Gjest Stjerner og planeter

Anbefalte innlegg

Jeg synes det hadde vært enklere om man kunne kjøpe en bart ved kassa i butikken f.eks i november slik som det er med sløyfene. Så tror jeg også mange flere hadde støttet det. Men jeg kan også godt støtte det ved å betale legetimen til samboeren slik at han får sjekka at alt er i orden. Blir vel på en måte å støtte det da også. Problemet er at han nekter å gå til legen....

Ser den, men noe av greia med å gro en bart er at det er noe (nesten) bare menn kan gjøre for å skape mer bevistgjørelse rundt temaet. Det er dét det i stor grad handler om, selve støtten som kommer i form av sponsing er et ekstra gode, en "bonus" om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvor får man kjøpt løs bart og skjegg? Om jeg ser en sløyfe på butikken skal jeg kjøpe minst en, liker å bidra till til det bedre uansett om den lille summen ikke betyr noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Ser den, men noe av greia med å gro en bart er at det er noe (nesten) bare menn kan gjøre for å skape mer bevistgjørelse rundt temaet. Det er dét det i stor grad handler om, selve støtten som kommer i form av sponsing er et ekstra gode, en "bonus" om du vil.

Da synes jeg at det å samle inn penger heller burde være hovedfokuset. Jeg kunne fint kjøpt en sånn liten bart i kassa til 30 kroner, men orker ikke sponse noens bart. Rosa sløyfe aksjonen har f.eks tatt i mot brukte BH-er som å bevisstgjøre brystkreftsaken, men det i seg selv vil ikke samle inn penger.

Var litt vanskelig å forklare dette ser jeg, men forstår du hvor jeg vil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg at det å samle inn penger heller burde være hovedfokuset. Jeg kunne fint kjøpt en sånn liten bart i kassa til 30 kroner, men orker ikke sponse noens bart. Rosa sløyfe aksjonen har f.eks tatt i mot brukte BH-er som å bevisstgjøre brystkreftsaken, men det i seg selv vil ikke samle inn penger.

Var litt vanskelig å forklare dette ser jeg, men forstår du hvor jeg vil? :)

Ja og jeg tror egentlig vi er enige. Jeg tror movember er såpass nytt i Norge at det foreløpig er mest om å gjøre å bevisstgjøre det så folk blir klar over at det er en greie bak det og ikke bare om å gjøre å spare bart. Det innsamlede beløpet vokser for hvert år så det viser at tiltaket fungerer.

Når det gjelder sånne små barter er jeg redd folk ville forbunnet det med trenden som er/har vert hvor det er veldig populært med tilsvarende små barter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Ja og jeg tror egentlig vi er enige. Jeg tror movember er såpass nytt i Norge at det foreløpig er mest om å gjøre å bevisstgjøre det så folk blir klar over at det er en greie bak det og ikke bare om å gjøre å spare bart. Det innsamlede beløpet vokser for hvert år så det viser at tiltaket fungerer.

Når det gjelder sånne små barter er jeg redd folk ville forbunnet det med trenden som er/har vert hvor det er veldig populært med tilsvarende små barter.

Jo, kanskje :) Men liten bart var bare et eksempel :) Det kan være noe helt annet også. Det er bra at det innsamlede beløpet vokser da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Meningen er at du skal finne en du kjenner på Movember sidene og sponse denne personens bart. Det var sånn jeg ble kjent med Movember.

Jeg synes forøvrig at det er stilig at man har funnet noe annet enn sløyfe for å vekke oppmerksomhet rundt menns kreft.

Vi hadde en kollega som var med i fjor, det ble en skikkelig hyggelig snakkis av det og skapte litt god stemning selv om det er et alvorlig tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hjelper ingen damer med brystkreft at folk går rundt med rosa sløyfe heller, men folk gjør det jo likevel...

menneh må man ikke betale for den sløyyfa da, åsså går penga til sånn kreftforskning lissom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

menneh må man ikke betale for den sløyyfa da, åsså går penga til sånn kreftforskning lissom

Litt enkel research viser at jeg tok feil og du har rett. Jeg var derimot ikke klar over det og har aldri betalt for ei sløyfe i mitt liv. Ikke fordi jeg er gjerrig eller ikke støtter kreftforskning, men fordi jeg ikke var klar over at "betale for en sløyfe og pengene går til kreftforskning" var ei greie. Jeg trodde man lagde sløyfene selv av litt rosa stoff eller fikk dem av noen som hadde laget dem. Jeg var overbevist om at det var noe av det samme som med movember, at det var der de hadde fått ideen fra. Movember hadde fått ideen altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...