Gå til innhold

💚Movember 💚


Gjest Stjerner og planeter

Anbefalte innlegg

Gjest Hummels

Så du støtter ikke kreftsaken fordi det er noen som mangler rent drikkevann et annet sted i verden?

Og kvinner kan selvsagt være med på å støtte movember.

Kvinner kan la barten gro de også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NEEEEIIII!! Bare DRIT i!

For det første, det å la skjegget gro for å støtte kreft gir INGEN mening og hjelper INGEN

For det andre, vær så snill å ta hensyn til oss som synes det er ekkelt! Er nok av folk med svært skjegg fra før, trenger ikke flere! Spesielt om du er lærer, eller må samhandle med mange mennesker i løpet av dagen. Det er ikke alle som synes det er greit.

Stygt konsept!

Anonymous poster hash: 06b59...b63

Ta hensyn til de som syns ansiktshår er ekkelt? Hva i alle dager er der som er ekkelt med ansiktshår? Det er da ikke mer enkelt enn håret på hodet?

de fleste tiltak som retter fokus mot visse typer kreft er bra. At det har blitt innarbeidet en måned med bart, syns jeg bar er fint, så lenge det tjener saken. Om ikke alle gir penger, kanske folk tenker litt ekstra over det, og det er verdt litt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

November er den månaden mannen kan gro ein bart for å støtta kampen mot kreft hjå menn. Eg ELSKAR movember! Men med ansiktshår (og kroppshår) er deilig!

I og med at bart er ansett som teit, harry osv syns eg dei menn som let ansiktshåret gro denne månaden viser god sjølvtillit og god sjølvinnsikt.

Lat håret gro!

Så enig!

Alle menn der ute, la håret gro! Det finnes ingenting bedre enn menn med bart/skjegg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta hensyn til de som syns ansiktshår er ekkelt? Hva i alle dager er der som er ekkelt med ansiktshår? Det er da ikke mer enkelt enn håret på hodet?

de fleste tiltak som retter fokus mot visse typer kreft er bra. At det har blitt innarbeidet en måned med bart, syns jeg bar er fint, så lenge det tjener saken. Om ikke alle gir penger, kanske folk tenker litt ekstra over det, og det er verdt litt det også.

Dette er grunnen til at jeg tok den som Anonym, men ser jo klart at det er vanskelig å forestille seg. Jeg har en lidelse som gjør at jeg får angst for store mengder ansiktshår, og når hele Norge bestemmer seg for å gro ut så får jeg litt noia. I de siste årene har jeg falt ut av skolen i november delvis fordi en eller annen lærer eller elev har kastet seg på denne bølgen. Det er absolutt ikke hele årsaken, men det kan være en liten faktor som gjør at jeg sakte men sikkert blir vippet av pinnen, og derfor skulle jeg ønske at de med autoritære yrker viste litt hensyn. Man vet aldri hvem som sliter med slikt.

Hvordan tjener det saken at folk gror ut ansiktshår i en måned? Neste måned er det glemt. Kreft er ikke tabu, og det vil ikke komme bedre medisiner mot visse typer kreft fordi noen rettet oppmerksomheten mot de i en måned en gang i året. Det er heller andre sykdommer som nytter av åpenhet.

Anonymous poster hash: 06b59...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at jeg tok den som Anonym, men ser jo klart at det er vanskelig å forestille seg. Jeg har en lidelse som gjør at jeg får angst for store mengder ansiktshår, og når hele Norge bestemmer seg for å gro ut så får jeg litt noia. I de siste årene har jeg falt ut av skolen i november delvis fordi en eller annen lærer eller elev har kastet seg på denne bølgen. Det er absolutt ikke hele årsaken, men det kan være en liten faktor som gjør at jeg sakte men sikkert blir vippet av pinnen, og derfor skulle jeg ønske at de med autoritære yrker viste litt hensyn. Man vet aldri hvem som sliter med slikt.

Hvordan tjener det saken at folk gror ut ansiktshår i en måned? Neste måned er det glemt. Kreft er ikke tabu, og det vil ikke komme bedre medisiner mot visse typer kreft fordi noen rettet oppmerksomheten mot de i en måned en gang i året. Det er heller andre sykdommer som nytter av åpenhet.

Anonymous poster hash: 06b59...b63

Det er veldig trist at du har en slik lidelse, men ettersom det er et fåtall av befolkningen som har en angstlidelse for ansiktshår så kan man ikke innrette samfunnet etter disse. Jeg tror heller du må prøve å få hjelp for denne angsten.

Det hadde nok ikke vært nødvendig at det var bart, men poenget er vel at det skal være et synlig statment og få folk til å tenke over saken.

Jeg syns det er feil å tenke at "kreftsaken er ikke tabu leger. La oss snakke om andre ting". Heller: mer til kreft og andre sykdommer. Gjerne lignende engasjement for andre sykdommer!

Oppmerksomhet blant befolkningen gir økt fokus. Økt fokus skaper en forventing om bedring. Forventinig om bedring er press, som både generere penger i kassa og mulige løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok vært i behandling i mange år, også for dette, men det er neimen ingen leger som forstår seg på det eller har møtt noen med samme lidelse. Jeg forventer ikke å få råd til å bli kvitt det i et forum, ei heller forventer jeg at samfunnet skal innrette seg etter mitt behov. Jeg ville bare ytre hva jeg mener om saken - og det har jeg lov til.

For all del, all positiv oppmerksomhet rettet mot sykdommer er bra! Det var ikke min intensjon å rakke ned på kreft, for det er minst like viktig som andre sykdommer. Jeg velger å stole på at legene jobber så godt de kan for å utvikle nye medisiner og løsninger, uavhengig om menn gror ut skjegget sitt like før jul hvert år. Når det gjelder en såppas konkret sykdom som kreft vil kunnskap om emnet veie mer enn press.
For min del blir hele konseptet med å gro ut ansiktshår så langt i fra løsningen som det går ann å komme. I det større bildet vil det ikke bli lagt merke til. Nesten alle menn har skjegg i større eller mindre grad, og slik jeg ser det vil det ha liten eller ingen innvirkning på forskning av kreft.
Det at jeg har en lidelse svekker kanskje posisjonen min som sender, men jeg ønsker å få fram at det er naivt å tro at menns skjeggvekst kan linkes opp mot kreftforskning. Det er ikke slik at forskerne sitter på kontoret sitt og sier "Neimen har dere sett, jeg så et par stykker med skjegg på trikken i dag, tror sannelig vi må få fart på forskningen om prostatakreft!"
Jeg skjønner at det med bart kan være med på å skape et symbol på prostatakreft, og at greia er at man burde støtte forskningen i form av penger. Det er jeg helt for, det er bare dette med hårveksten jeg ser på som litt nytteløst.
Vi har hatt dette konseptet i noen år nå, men har det hjulpet? Har menn blitt mer åpne om sin egen helse? Dette blir for meg litt som f. eks verdensdagen for psykisk helse, en årlig markering med absolutt null effekt. Glemt dagen etterpå. Du får en muffins og en stressball på arbeidsplassen din, men absolutt ingen innsikt i hva noen sliter med innenfor psykisk helse. Slike markeringer går inn det ene øret og ut det andre og er ikke verdt å bruke energi på.
Veldig klar over at jeg beveger meg ut på dypt vann her med en uvanlig og upopulær tankegang. Det er sikkert mange som tenker "Men i helsikke, la de nå få lov å ha den barten sin når det ikke gjør noe skade!". Det er greit, men jeg vil at flere skal sette spørsmål ved om det de gjør faktisk hjelper. Åpenhet kan være så mangt, men har ikke alltid en virkning.


Anonymous poster hash: 06b59...b63
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ive Lina

Dette er grunnen til at jeg tok den som Anonym, men ser jo klart at det er vanskelig å forestille seg. Jeg har en lidelse som gjør at jeg får angst for store mengder ansiktshår, og når hele Norge bestemmer seg for å gro ut så får jeg litt noia. I de siste årene har jeg falt ut av skolen i november delvis fordi en eller annen lærer eller elev har kastet seg på denne bølgen. Det er absolutt ikke hele årsaken, men det kan være en liten faktor som gjør at jeg sakte men sikkert blir vippet av pinnen, og derfor skulle jeg ønske at de med autoritære yrker viste litt hensyn. Man vet aldri hvem som sliter med slikt.

Hvordan tjener det saken at folk gror ut ansiktshår i en måned? Neste måned er det glemt. Kreft er ikke tabu, og det vil ikke komme bedre medisiner mot visse typer kreft fordi noen rettet oppmerksomheten mot de i en måned en gang i året. Det er heller andre sykdommer som nytter av åpenhet.

Anonymous poster hash: 06b59...b63

Kreft er en av våre verste sykdommer, og den rammer flere og flere av oss.

De siste årene har forskere oppdaget at kreft er langt mer komplekst enn de trodde tidligere. Heldigvis så er det flere og flere som overlever kreft - takket være forskning, Allikevel er det kreftformer med høy dødelighet som det ikke er forsket nok på. Og det er gaver til kreftforeningen som muliggjør denne forskningen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Jeg har nok vært i behandling i mange år, også for dette, men det er neimen ingen leger som forstår seg på det eller har møtt noen med samme lidelse. Jeg forventer ikke å få råd til å bli kvitt det i et forum, ei heller forventer jeg at samfunnet skal innrette seg etter mitt behov. Jeg ville bare ytre hva jeg mener om saken - og det har jeg lov til.

For all del, all positiv oppmerksomhet rettet mot sykdommer er bra! Det var ikke min intensjon å rakke ned på kreft, for det er minst like viktig som andre sykdommer. Jeg velger å stole på at legene jobber så godt de kan for å utvikle nye medisiner og løsninger, uavhengig om menn gror ut skjegget sitt like før jul hvert år. Når det gjelder en såppas konkret sykdom som kreft vil kunnskap om emnet veie mer enn press.
For min del blir hele konseptet med å gro ut ansiktshår så langt i fra løsningen som det går ann å komme. I det større bildet vil det ikke bli lagt merke til. Nesten alle menn har skjegg i større eller mindre grad, og slik jeg ser det vil det ha liten eller ingen innvirkning på forskning av kreft.
Det at jeg har en lidelse svekker kanskje posisjonen min som sender, men jeg ønsker å få fram at det er naivt å tro at menns skjeggvekst kan linkes opp mot kreftforskning. Det er ikke slik at forskerne sitter på kontoret sitt og sier "Neimen har dere sett, jeg så et par stykker med skjegg på trikken i dag, tror sannelig vi må få fart på forskningen om prostatakreft!"
Jeg skjønner at det med bart kan være med på å skape et symbol på prostatakreft, og at greia er at man burde støtte forskningen i form av penger. Det er jeg helt for, det er bare dette med hårveksten jeg ser på som litt nytteløst.
Vi har hatt dette konseptet i noen år nå, men har det hjulpet? Har menn blitt mer åpne om sin egen helse? Dette blir for meg litt som f. eks verdensdagen for psykisk helse, en årlig markering med absolutt null effekt. Glemt dagen etterpå. Du får en muffins og en stressball på arbeidsplassen din, men absolutt ingen innsikt i hva noen sliter med innenfor psykisk helse. Slike markeringer går inn det ene øret og ut det andre og er ikke verdt å bruke energi på.
Veldig klar over at jeg beveger meg ut på dypt vann her med en uvanlig og upopulær tankegang. Det er sikkert mange som tenker "Men i helsikke, la de nå få lov å ha den barten sin når det ikke gjør noe skade!". Det er greit, men jeg vil at flere skal sette spørsmål ved om det de gjør faktisk hjelper. Åpenhet kan være så mangt, men har ikke alltid en virkning.

Anonymous poster hash: 06b59...b63

Movember er et verdensomspennende engasjement som har klart å samle inn over 3.294 milliarder kroner og har finansiert over 800 forskningsprogrammer i 21 land. Bare sånn til informasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Movember er et verdensomspennende engasjement som har klart å samle inn over 3.294 milliarder kroner og har finansiert over 800 forskningsprogrammer i 21 land. Bare sånn til informasjon.

Oi, nå er jeg glad jeg er anonym. Jeg burde sjekket fakta før jeg gjorde meg opp en mening, og innrømmer at min mening ble utløst av min frustrasjon og angst rundt hårvekst. Det er flott at de har klart å samle inn så mye penger! Skulle bare ønske det var mulig uten at alle skal gro skjegg og bart. Men det får være mitt problem. Jeg legger meg flat, samfunnet vant denne gangen.

God natt!

Anonymous poster hash: 06b59...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å gro bart, men lar i stedet hele ansiktet gro.

Siden jeg for tiden jobber på en barneskole så er det mange elever som liker å fortelle meg at jeg har skjegg. Staselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner kan la barten gro de også ;)

Var en kvinnelig komiker som foreslo Fanuary på Graham Norton Show for noen år siden. Ser for meg en del mannfolk som er takknemlig for at ikke akkurat det slo til. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

November er den månaden mannen kan gro ein bart for å støtta kampen mot kreft hjå menn. Eg ELSKAR movember! Men med ansiktshår (og kroppshår) er deilig!

I og med at bart er ansett som teit, harry osv syns eg dei menn som let ansiktshåret gro denne månaden viser god sjølvtillit og god sjølvinnsikt.

Lat håret gro!

Jeg har tenkt å anlegge sånt mullah-skjegg. Er det ok, også?Eller e..?

:ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

November er den månaden mannen kan gro ein bart for å støtta kampen mot kreft hjå menn. Eg ELSKAR movember! Men med ansiktshår (og kroppshår) er deilig!

I og med at bart er ansett som teit, harry osv syns eg dei menn som let ansiktshåret gro denne månaden viser god sjølvtillit og god sjølvinnsikt.

Lat håret gro!

Å, kjære..

Du har bare så fullstendig misforstått hele greia...

Hoppende Jesus på en hoppestokk, sier jeg bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes slike kampanjer er så tullete, uansett om det er mot brystkreft,prostatakreft,als ice bucket challenge,hopp i havet osv, det er jo godt tenkt sikkert, men blir så idiotisk. 98% av de som hopper i havet sender ikke inn penger til redd barna feks, de skal bare vise hvor kule de er på facebook..

I afrika sulter hundretusener mens vi hvite hopper i havet for å sette "fokus" på det,dafuq?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Oi, nå er jeg glad jeg er anonym. Jeg burde sjekket fakta før jeg gjorde meg opp en mening, og innrømmer at min mening ble utløst av min frustrasjon og angst rundt hårvekst. Det er flott at de har klart å samle inn så mye penger! Skulle bare ønske det var mulig uten at alle skal gro skjegg og bart. Men det får være mitt problem. Jeg legger meg flat, samfunnet vant denne gangen. God natt! Anonymous poster hash: 06b59...b63

Poenget med skjeggveksten er at folk betaler for den. Dvs at man sponser et eller flere skjegg og det er en konkurranse om å samle inn mest blant herrene som gjør dette.

Jeg synes slike kampanjer er så tullete, uansett om det er mot brystkreft,prostatakreft,als ice bucket challenge,hopp i havet osv, det er jo godt tenkt sikkert, men blir så idiotisk. 98% av de som hopper i havet sender ikke inn penger til redd barna feks, de skal bare vise hvor kule de er på facebook..

I afrika sulter hundretusener mens vi hvite hopper i havet for å sette "fokus" på det,dafuq?

Bucket challenge har jeg ikke satt meg inn i, men de rosa sløyfene som man går med i oktober kjøper man. Dvs at penger fra aksjonen går til brystkreft. Skjegget i Movember sponses, det er altså da også konkrete penger. I begge disse tilfellene er innsamlingen organisert - dvs at det ikke er opp til den som selger sløyfen elelr den som anlegger skjegget å videreformidle pengene. I Movember er det slik at man gir penger til kreft på en konto i navnet til den som gror skjegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Stjerner og planeter

Å, kjære..

Du har bare så fullstendig misforstått hele greia...

Hoppende Jesus på en hoppestokk, sier jeg bare...

:klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Papirfly

Patetisk tiltak!

Hva med en dusjfri-måned, for å sette søkelyset på alle som ikke har rent drikkevann? Det er i det minste noe også kvinner kan være med på!

Anonymous poster hash: e73fd...bcc

Lol, dritbra sagt.

Tråden minner meg på at det er på tide å fiske fram høvelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Lol, dritbra sagt.

Tråden minner meg på at det er på tide å fiske fram høvelen.

En ting er at du ikke ønsker å støtte kampanjen, men å "lolle" og latterliggjøre mennesker som gjør en innsats for kreftsaken er barnslig og utidig.

Kreft er en sykdom som rammer 200.000 nordmenn årlig og som tar livet av over 10.000 av dem - hvert år.

Endret av Ive Lina
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...