GÃ¥ til innhold

💚Movember 💚


Gjest Stjerner og planeter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Movember? Aldri igjen. Jeg gidder ikke å få sure og latterliggjørende kommentarer hver eneste dag en måned i strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Movember? Aldri igjen. Jeg gidder ikke å få sure og latterliggjørende kommentarer hver eneste dag en måned i strekk.

Hvordan kan folk komme med slike kommentarer når du gjør det for en god sak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ingen logisk forbindelse mellom rosa sløyfe/rosa produkter og brystkreft, eller bart og prostata/testikkelkreft. Dette er kun symboler som skal rette oppmerksomheten mot disse krefttypene. Aksjonene har som mål å spre informasjon, invitere til åpenhet og samle inn midler til forskning, og denne måneden settes fokus på prostata/testikkelkreft gjennom Movember aksjonen. Ifølge Kreftforeningen går "70 prosent av overskuddet som samles inn i Norge til norske forskningsprosjekter for prostatakreft. De resterende 30 prosent går til Global Action Plan som gir støtte til gode forskningsprosjekter i hele verden". Det er fullt mulig å støtte Movember uten å gro bart. Og det er fullt mulig å støtte Kreftforeningen uten en eneste rosa sløyfe.

Jeg er selv behandlet for brystkreft og vet at jeg kan "takke" forskning for bedre behandlingsmetoder de siste årene, - mye mer finmaskede diagnostiske verktøy osv. Det kan bli mye rosa i oktober, og mye bart i november, men om vi tenker på hva vi støtter, og hva det kan bety for andre så tåler vi det.

Endret av Havbris
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at jeg tok den som Anonym, men ser jo klart at det er vanskelig å forestille seg. Jeg har en lidelse som gjør at jeg får angst for store mengder ansiktshår, og når hele Norge bestemmer seg for å gro ut så får jeg litt noia. I de siste årene har jeg falt ut av skolen i november delvis fordi en eller annen lærer eller elev har kastet seg på denne bølgen. Det er absolutt ikke hele årsaken, men det kan være en liten faktor som gjør at jeg sakte men sikkert blir vippet av pinnen, og derfor skulle jeg ønske at de med autoritære yrker viste litt hensyn. Man vet aldri hvem som sliter med slikt.

Hvordan tjener det saken at folk gror ut ansiktshår i en måned? Neste måned er det glemt. Kreft er ikke tabu, og det vil ikke komme bedre medisiner mot visse typer kreft fordi noen rettet oppmerksomheten mot de i en måned en gang i året. Det er heller andre sykdommer som nytter av åpenhet.

Anonymous poster hash: 06b59...b63

Skaff hjelp.

Anonymous poster hash: fde4c...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Hvordan kan folk komme med slike kommentarer når du gjør det for en god sak?

Aner ikke, det får du spør majoriteten av landets kvinner om. Det er utelukkende fra kvinner det som hånende kommentarer. fra menn kom det historier om hvor fanatisk forbanna deres respektive kvinnelige partnere hadde blitt da de begynte å gro bart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler 30 kroner for en sløyfe. Disse pengene går til forskning på brystkreft osv.. Så jo, det hjelper i stor grad damer med brystkreft

Det var jeg faktisk ikke klar over. Hver gang jeg har gått med det har jeg enten laget en selv eller fått en av andre. Greia med movember er jo at man får folk til å sponse seg, de betaler en valgt sum mot at du anlegger bart. Så kan de få goder, som f.eks progresjonsbilder osv. Sponsorpengene går til kreftforskning. Men også de som ikke blir sponset er med å belyser problemet. Det er i bunn og grunn det movember handler om, mer oppmerksomhet rundt fenomenet prostatakreft. Og om jeg ikke tar helt feil så har de også lagt til testikkelkreft og menns helse gennerelt inn under movember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, det får du spør majoriteten av landets kvinner om. Det er utelukkende fra kvinner det som hånende kommentarer. fra menn kom det historier om hvor fanatisk forbanna deres respektive kvinnelige partnere hadde blitt da de begynte å gro bart...

Hvem er dama på profilbildet ditt forresten?

2 sekunders googling, eller å lese tråden var for mye forlangt for deg?

http://no.movember.com/get-involved

Anonymous poster hash: b273f...21f

Jeg blir forvirrav av den siden, hvor kan jeg betale mot at jeg får en slik sløyfe eller hva det var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er tull, for det første er det stygt med bart og for det andre hjelper det ingen som har kreft at mange menn går rundt med stygge barter

Lite skjeggvekst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Stolt skal den kvinne være som har æren av å dele hus og seng med en Mann som blåser en milelang marsj i hva en del kjerringer med munndiarè skulle mene om at Menn gror bart denne ene måneden i året, for å sette fokus på en lenge veldig 'nedhysjet' kreftform hos menn.

Jeg lover bort et dypt og inderlig kyss til den første KG mann med Movemberbart som utenfor nettet tør tiltale meg som 'Pus' og presentere seg ved sitt nick.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Stolt skal den kvinne være som har æren av å dele hus og seng med en Mann som blåser en milelang marsj i hva en del kjerringer med munndiarè skulle mene om at Menn gror bart denne ene måneden i året, for å sette fokus på en lenge veldig 'nedhysjet' kreftform hos menn.

Jeg lover bort et dypt og inderlig kyss til den første KG mann med Movemberbart som utenfor nettet tør tiltale meg som 'Pus' og presentere seg ved sitt nick.

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Stolt skal den kvinne være som har æren av å dele hus og seng med en Mann som blåser en milelang marsj i hva en del kjerringer med munndiarè skulle mene om at Menn gror bart denne ene måneden i året, for å sette fokus på en lenge veldig 'nedhysjet' kreftform hos menn.

Jeg lover bort et dypt og inderlig kyss til den første KG mann med Movemberbart som utenfor nettet tør tiltale meg som 'Pus' og presentere seg ved sitt nick.

Jeg kunne i grunnen ikke sagt det bedre selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolt skal den kvinne være som har æren av å dele hus og seng med en Mann som blåser en milelang marsj i hva en del kjerringer med munndiarè skulle mene om at Menn gror bart denne ene måneden i året, for å sette fokus på en lenge veldig 'nedhysjet' kreftform hos menn.

Takk Lille-pus, for at du løfter frem hva Movember handler om!

Endret av Havbris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORDI TRÅDEN HANDLAR OM MOVEMBER OG AT MENN MED SKJEGG ER SEXY! LES TRÅDEN FOR $#@*#¥£!

(Eg prøvde å viske ut teksten, men fekk det ikkje til. Beklager at eg ikkje er datakyndig nok)

Trodde damer syns menn med skjegg og bart var stygge? Barberte meg akkurat sist uke etter 2 måneder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Stjerner og planeter

Trodde damer syns menn med skjegg og bart var stygge? Barberte meg akkurat sist uke etter 2 måneder

Menn med skjegg er sexy!! Ok?

Det skulle du aldri ha gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Det var jeg faktisk ikke klar over. Hver gang jeg har gått med det har jeg enten laget en selv eller fått en av andre. Greia med movember er jo at man får folk til å sponse seg, de betaler en valgt sum mot at du anlegger bart. Så kan de få goder, som f.eks progresjonsbilder osv. Sponsorpengene går til kreftforskning. Men også de som ikke blir sponset er med å belyser problemet. Det er i bunn og grunn det movember handler om, mer oppmerksomhet rundt fenomenet prostatakreft. Og om jeg ikke tar helt feil så har de også lagt til testikkelkreft og menns helse gennerelt inn under movember.

Jeg synes det hadde vært enklere om man kunne kjøpe en bart ved kassa i butikken f.eks i november slik som det er med sløyfene. Så tror jeg også mange flere hadde støttet det. Men jeg kan også godt støtte det ved å betale legetimen til samboeren slik at han får sjekka at alt er i orden. Blir vel på en måte å støtte det da også. Problemet er at han nekter å gå til legen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn med skjegg er sexy!! Ok?

Det skulle du aldri ha gjort!

Vell det begynte å se ganske villt ut, for et år siden hadde jeg knapt noe skjegg men siste året har det utviklet seg og nå så det ut som jeg utvikla meg til en varulv hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Vell det begynte å se ganske villt ut, for et år siden hadde jeg knapt noe skjegg men siste året har det utviklet seg og nå så det ut som jeg utvikla meg til en varulv hehe :)

:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...