Gå til innhold

Vi får ikke kjøpt noenting til barnet vårt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner hvordan det er, vi fikk også første barnebarnet på begge sider, og de ville gjerne bidra med alt og litt til. Og selv om jeg var utrolig takknemmelig for at de gjerne ville være med og hjelpe til, så måtte jeg også si fra.

Tanken var jo bare god. Men for det første vet man jo aldri hvor mye av det man får brukt. Sitter man med 12 bodyer i str 50-56 og ungen ikke rekker å bruke det, eller man får sommerkjoler/vinterdresser i helt feil størrelse, eller man kjøper inn leker som først må stå lagret lenge og så kanskje ikke blir brukt osv, så er det utrolig unødvendig og samtidig trist.

Og dersom de skulle fortsette å kjøpe leker og greier "hele tiden" ville det blitt alt for mye for ungen, den ville ikke rukket å glede seg over alt, eller ville forventet å få få få. Noe jeg heller ikke ønsket.

Jeg sa ydmykt i fra at jeg var glad for at de ville hjelpe, men at jeg satte pris på om de heller kunne bidra når behovet meldte seg enn å handle inn "alt med en gang". De hadde heldigvis full forståelse for det, og spør heller nå når det nærmer seg sommer/vinter om det er noe vi trenger eller ønsker oss. De kommer gjerne med gaver også, men det er ikke samme "kjøret" som de ville starte med.



Anonymous poster hash: 9e6d8...f45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...