Gå til innhold

Vi får ikke kjøpt noenting til barnet vårt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er første barnebarn på begge sider og vanvittig stor stas for de fire gamle. Det er veldig hyggelig at de er så engasjerte, men de nærmest krangler seg imellom om hvem som får kjøpe hva. Vogn, seng, bilstol, vugge, bæresele, ammepute, smykker, tåteflasker stellebord med kommune, leker+klær ( for ett år frem i tid minst) u name it! Nå sitter jeg her og har kjøpt en ammepumpe ( til meg og babyen)... Skal ikke vi som er vordende foreldre få kjøpe noe? De hadde blitt kjempeskuffet om vi ikke brukte det de har kjøpt også...

Vet dette er et luksusproblem altså, men...

Anonymous poster hash: 52df3...e99

Sett ned foten og si ifra hva dere vil kjøpe selv. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: c3cd7...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hadde heller foretrekt å få penger øremerket til vogn, stellebord osv... men da blir det vel jeg som bestemmer prisen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel ikke at de kjøper ting. Det er vel det at dere blir overkjørt og ikke får tatt del i innkjøp til deres lille. Alle de tankene du har hatt om klær, farger, bruksting - de blir ikke hørt. De kommende besteforeldrene er så ruset på glede at de glemmer dere som foreldre også har gjort dere opp noen tanker.

Snakk med de.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er så fælt å bli spandert på så gi tingene til folk som har dårlig rå, de vil sette mer pris på tingene. Og da kan dere kjøpe alt nytt!

Anonymous poster hash: 5458d...1bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært verre. Mine foreldre er også svært gavmilde. Sekkevis med hullete, flekkete, muggent drit som kun egner seg som skurefiller.



Anonymous poster hash: 28b93...a6d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært verre. Mine foreldre er også svært gavmilde. Sekkevis med hullete, flekkete, muggent drit som kun egner seg som skurefiller.

Anonymous poster hash: 28b93...a6d

Sånn er mine svigers, ble nesten påtvunget 30 år gamle klær med hull og flekker. Måtte takke nei ørten ganger fordi de ikke godtok et nei. Skulle heller fått blitt spandert noe på, ikke trengt å vært noe dyrt.

Anonymous poster hash: 5458d...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg reagerer på er at de allerede har kjøpt inn leker og ting som ikke skal brukes om noen år. Hva skal ungen kunne ønske seg til jul og bursdag når hun allerede har sykkel og lekekjøkken og allslags?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? At dere ikke får kjøpe alt mulig rart til babyen? Å få baby handler vel om alt annet enn å kjøpe ting! Da vi fikk barn priset vi oss lykkelig over å få arve en brukt vogn, få låne en vugge, kjøpe brukt vippestol, osv. Disse tingene er jo bare ting, og gleden over et barn er vel uavhengig av om dere ikke får shoppet masse ting til det? Andre hadde grått av glede om de hadde fått så mye dyre ting de trenger, mens dere blir furtne... Men løs problemet med å gi bort tingene på Finn, så kommer de til noen som ikke har råd til å kjøpe nytt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær som ikke faller i smak hadde jeg byttet det verste. Skyldt på at dere hadde så mye i den str eller noe...

Og ting som vogn, bilstol og møbler må de jo skjønne st foreldrenes preferanser og research skal bestemme?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Litt både og, noe har de bare bestemt seg for at vi trenger, og andre ting bare kjøper de. Jeg hadde egentlig tenkt meg en sånn Stokke seng, men den gang ei....

Anonymous poster hash: 52df3...e99

Men da kjøper du en Stokke seng, også selger du den andre på Finn. spør du dem om de ikke kan ha den andre hos seg. Si rett ut at du vil ha Stokke.

Luksusproblemer, altså. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være pessimistisk, men i dette tilfellet ville det være grusomt om ikke alt stod bra til når barnet ble født. Eller det dør før det får bruke alle lekene som er tiltenkt at barnet skal leke med i fremtiden... Hjelpes



Anonymous poster hash: 9a63c...b3a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være pessimistisk, men i dette tilfellet ville det være grusomt om ikke alt stod bra til når barnet ble født. Eller det dør før det får bruke alle lekene som er tiltenkt at barnet skal leke med i fremtiden... Hjelpes

Anonymous poster hash: 9a63c...b3a

Å herregud! Skal alle tenke slikt, må en vente med å kjøpe noe som helst til barnet er født. Idiotisk å komme med slike kommentarer.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herregud! Skal alle tenke slikt, må en vente med å kjøpe noe som helst til barnet er født. Idiotisk å komme med slike kommentarer.

Basert på at vi har mistet et barn når det var 9 mnd selv så følte jeg det var greit å si. Det skjer.

Anonymous poster hash: 9a63c...b3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på at vi har mistet et barn når det var 9 mnd selv så følte jeg det var greit å si. Det skjer.

Anonymous poster hash: 9a63c...b3a

Trist å høre. :( Håper dere får hjelp til å takle sorgen.

Anonymous poster hash: 28b93...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er mine svigers, ble nesten påtvunget 30 år gamle klær med hull og flekker. Måtte takke nei ørten ganger fordi de ikke godtok et nei. Skulle heller fått blitt spandert noe på, ikke trengt å vært noe dyrt.

Anonymous poster hash: 5458d...1bd

Samme her. Vi trengte visst ikke kjøpe noe nytt, for svigerforeldrene mine hadde jo såå masse fint som var 23 år gammelt.. Satte ned foten til det meste, men så meg nesten nødt til å ha med noen hvite, enkle bodyer med tranflekker..

Anonymous poster hash: 41ece...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Basert på at vi har mistet et barn når det var 9 mnd selv så følte jeg det var greit å si. Det skjer.

Anonymous poster hash: 9a63c...b3a

Og det er jo såklart kjempetrist,og jeg tror ingen kan forestille seg den smerten dere gikk/går gjennom. Men jeg tviler på at det er noen korrelasjon mellom innkjøpt utstyr og grad av sorg.

Ting skjer, det vet alle. Det kan skje i dag, i morgen og om fem år. Men det hjelper ikke å ha fokus på det, da det ikke fører noe godt med seg.

Kondolerer så meget for ditt tap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Vi trengte visst ikke kjøpe noe nytt, for svigerforeldrene mine hadde jo såå masse fint som var 23 år gammelt.. Satte ned foten til det meste, men så meg nesten nødt til å ha med noen hvite, enkle bodyer med tranflekker..

Anonymous poster hash: 41ece...ad0

Haha, er godt å høre andres erfaringer.

Klok av erfaring sa jeg ifra, klart og tydelig, at vi ikke var interessert.

Etter at de hadde vært på besøk hadde de likevel satt fra seg noen sekker med klær og utstyr filler og søppel.

Jeg ringte dem og spurte hvorfor de hadde tatt dem med og satt dem der når jeg tydelig hadde sagt jeg ikke ville ha, og fikk da til svar at "Vi ville blitt SÅÅÅ glad for å få alle de fine tingene, de inngrodde flekkene kan du jo bare ta blekemiddel på, hullene kan sys, det er så enkelt så, de ødelagte strikkene og glidelåsene kan byttes ut og det av utstyret det er rust på kan jo bare pusses.

Muggflekkene kan vaskes bort, så er det godt som nytt! Vi ville blitt KJEMPEGLADE om vi var så heldige og fikk så mye fint!

Argh :rasende:

De fikk klar beskjed om å komme tilbake og hente søpla si.

Anonymous poster hash: 28b93...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, er godt å høre andres erfaringer.

Klok av erfaring sa jeg ifra, klart og tydelig, at vi ikke var interessert.

Etter at de hadde vært på besøk hadde de likevel satt fra seg noen sekker med klær og utstyr filler og søppel.

Jeg ringte dem og spurte hvorfor de hadde tatt dem med og satt dem der når jeg tydelig hadde sagt jeg ikke ville ha, og fikk da til svar at "Vi ville blitt SÅÅÅ glad for å få alle de fine tingene, de inngrodde flekkene kan du jo bare ta blekemiddel på, hullene kan sys, det er så enkelt så, de ødelagte strikkene og glidelåsene kan byttes ut og det av utstyret det er rust på kan jo bare pusses.

Muggflekkene kan vaskes bort, så er det godt som nytt! Vi ville blitt KJEMPEGLADE om vi var så heldige og fikk så mye fint!

Argh :rasende:

De fikk klar beskjed om å komme tilbake og hente søpla si.

Anonymous poster hash: 28b93...a6d

Haha, ikke lett med svigerforeldre :) totalt blinde på alt det fine lillegutten deres hadde på seg tidlig på nittitallet. Det hadde vært EN ting dersom det hadde vært noe litt spesielt som hadde holdt seg fint, men alt de pakka frem var jo flekkete, utvasket og slitt. I tillegg må jeg legge til at det er ikke noe jeg synes er styggere enn klærne fra den tiden.. Det er jo gøy å kle opp barna sine i nye, pene, RENE klær. Særlig når det er den førstefødte

Anonymous poster hash: 41ece...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ikke lett med svigerforeldre :) totalt blinde på alt det fine lillegutten deres hadde på seg tidlig på nittitallet. Det hadde vært EN ting dersom det hadde vært noe litt spesielt som hadde holdt seg fint, men alt de pakka frem var jo flekkete, utvasket og slitt. I tillegg må jeg legge til at det er ikke noe jeg synes er styggere enn klærne fra den tiden.. Det er jo gøy å kle opp barna sine i nye, pene, RENE klær. Særlig når det er den førstefødte

Anonymous poster hash: 41ece...ad0

Jeg vet. :fnise:

Klærne vi fikk var fra en epoke hvor fargene var glorete og materialet var syntetisk. De forsto ikke at jeg ikke var interessert før jeg forklarte dem at man faktisk kan få klær og utstyr som er av langt bedre kvalitet gratis på finn.

Jeg måtte bokstavelig talt logge meg inn på finn.no og lese opp fra gis bort-annonsene som fantes i nabolaget før de endelig ga etter og godtok å hente søpla. Kunne sikkert ha kastet det selv, men det var så mye, og det ble litt prinsippsak ut av det også. De er sta, men det er jeg også.

Anonymous poster hash: 28b93...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...