Gå til innhold

Bloggerne 2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har folk virkelig så vanskelig for å se folk med psykiske problemer? Skremmende..

Det hadde nok vært annerledes om hun hadde snakket åpent om det i serien, men det gjør hun jo ikke. Hun snakker bare om utseende og plastiske operasjoner, men ikke noe om feks hvorfor hun tar alle disse operasjonene, annet enn at hun vil bli penere. Ikke noe om at hun er misfornøyd med noe spesielt, at hun sliter med vonde tanker om utseende når hun er ute blant folk, eller noe annet... Hadde nok vært lettere for folk å forstå om det hadde blitt lagt frem sånn. Synes hun bare fremstilles som overfladisk og utseendefokusert med et stort oppmerksomhetbehov i serien .Så om man ikke har lest at hun sliter/har slitt med depresjoner kan man jo tro at hun bare er en bortskjemt og overfladisk drittunge (beklager uttrykket).

Anonymous poster hash: 8b824...fe3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har folk virkelig så vanskelig for å se folk med psykiske problemer? Skremmende..

Jeg har vanligvis ikke vanskelig for det, men det er vanskelig å ta ei jente som Sophie Elise seriøst.

Anonymous poster hash: 86956...18d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har folk virkelig så vanskelig for å se folk med psykiske problemer? Skremmende..

For å være ærlig tror jeg ikke flertallet som har uttalt seg her har "vanskelig for å se folk med psykiske problemer". Det folk reagerer på er vel at hun virker så overfladisk fordi hun bare snakker om utseende, at det ikke virker som hun bryr seg om så mange andre enn seg selv, blant annet med tanke på hvordan hun oppfører seg ovenfor venninnen osv osv.

Mange hadde nok fått en større forståelse om hun snakket mer om det. Slik hun fremstilles i serien synes jeg rett og slett hun virker veldig bortskjemt og jeg synes ikke hun behandler venninnen sin som en ekte venninne (siden alt handler om SE), og andre relasjoner også; har aldri sett at hun har spurt hvordan dem har det, eller i det minste gitt uttrykk for at hun har interesse for hvordan venninner/familie har det osv.

Anonymous poster hash: 8b824...fe3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har folk virkelig så vanskelig for å se folk med psykiske problemer? Skremmende..

Jeg leser ikke bloggen hennes og jeg vet ikke hva slags psykiske problemer hun eventuelt har, det tror jeg heller ikke at jeg burde spekulere i. Jeg kan jo ikke bare anta at en person har psykisk sykdom om de tar en plastisk operasjon eller kommer med en kommentar som jeg synes er provoserende.

Anonymous poster hash: fd4d0...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser det jo lang vei, og ho sa jo også første episoden, at ho sliter med utbrenthet. Og når det i tillegg lyser usikkerhet av hele jenta, så hjelper det jo ikke å rakke ned enda mer på ho? Men det er vel lett å gjøre når man gjemmer seg bak anonymitet på internett..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest crazycatlady

Har ikke sett programmet, men hun derre Sophie Elise dukker jo opp overalt. Hun må være landets største bimbo! Snakk om overfladisk og selvopptatt jente! Slitsomt å høre henne snakke også. Da snakker jeg om stemmen, ikke dialekten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser det jo lang vei, og ho sa jo også første episoden, at ho sliter med utbrenthet. Og når det i tillegg lyser usikkerhet av hele jenta, så hjelper det jo ikke å rakke ned enda mer på ho? Men det er vel lett å gjøre når man gjemmer seg bak anonymitet på internett..

Det er ikke synd på henne. Hadde hun hatt det så fælt hadde hun ikke sittet på bloggen hver dag og flashet boobs.

Anonymous poster hash: 31fb7...edb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke synd på henne. Hadde hun hatt det så fælt hadde hun ikke sittet på bloggen hver dag og flashet boobs.

Anonymous poster hash: 31fb7...edb

Du forstår åpenbart ingenting om psykiske lidelser.

Anonymous poster hash: 3abcc...ef3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forstår åpenbart ingenting om psykiske lidelser.

Anonymous poster hash: 3abcc...ef3

Ingenting blir gjerne for mildt da jeg har hatt panikkanfall siden jeg var 5 år, sosial angst, generalisert angst, depresjoner, innleggelse på psykiatrisk, diverse diagnoser etc.

Anonymous poster hash: 31fb7...edb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting blir gjerne for mildt da jeg har hatt panikkanfall siden jeg var 5 år, sosial angst, generalisert angst, depresjoner, innleggelse på psykiatrisk, diverse diagnoser etc.

Anonymous poster hash: 31fb7...edb

Da er du faktisk verre enn de fleste her, om du har gått gjennom alt det og likevel ikke klarer å ha forståelse for hva andre går igjennom. Bare fordi du ikke taklet det på hennes måte, så er ikke hennes måte "ille" nok?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du faktisk verre enn de fleste her, om du har gått gjennom alt det og likevel ikke klarer å ha forståelse for hva andre går igjennom. Bare fordi du ikke taklet det på hennes måte, så er ikke hennes måte "ille" nok?

Det har jeg ikke sagt. Men jeg ser ingen spor av det jeg kaller psykiske problemer. Jeg ser en grinete fjortis som har hatt det for enkelt i livet.

Sånn som det med dataen er nå forsåvidt greit - jeg kan sitte og hylgrine av filmer liksom - men jeg syns for eksempel ikke psykiske problemer under noen omstendigheter forsvarer sånn hun behandler venninnen sin for å ta noe. Og jeg har lest bloggen lenge og hvis man har det så tungt så skriver man ikke innlegg flere ganger i uken BARE for å provosere. Man styrer unna fordi man ikke ORKER.

Anonymous poster hash: 31fb7...edb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser det jo lang vei, og ho sa jo også første episoden, at ho sliter med utbrenthet. Og når det i tillegg lyser usikkerhet av hele jenta, så hjelper det jo ikke å rakke ned enda mer på ho? Men det er vel lett å gjøre når man gjemmer seg bak anonymitet på internett..

Synes likevel ikke utbrenthet kan unnskylde måten hun oppfører seg på ovenfor venninnen, og det faktum at hun aldri viser noe interesse for andre enn seg selv!

Jeg forstår at det kan være vanskelig når man ikke har det bra, men hun klarer å dra på fester og andre tilsetninger og det indikerer at hun ikke er SÅ utbrent.

Anonymous poster hash: 8b824...fe3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes Eirin virker veldig merkelig. Hun sier hun ble fryst ut fordi hun liker å trene, what? :P Heller det at hun selv isolerte seg og var spiseforstyrret tenker jeg da. (Har selv vert spiseforstyrret, og det å isolere seg er en del av det.) Liker heller ikke personligheten hennes. Hun virker som om hun er nesten litt nevrotisk og sutrete. Hun ser helt annerledes ut på tv enn på bloggen forrsten! Flere som ble overrasket? Synes heller ikke bloggen hennes er spesielt spennende. Hun virker generelt som en utrolig kjedelig og tilgjort ordentlig person. Hun må jo kjede seg ihjel av å være så ordentlig og "perfekt" hele tiden? Bloggen hennes er jo til å sovne av i hvertfall, og virker alt for kjedelig til å være med i bloggerne. Marna og Sophie Elise gjør jo faktisk ting og har en "historie" å fortelle, det har overhodet ikke Eirin.

Suzanne har jeg litt blandede følelser om. På en side virker hun jo kul og som om hun snakker rett fra levra, men på den andre siden så virker det som en fasade. At hun gjemmer seg bak frekkhet og ironi for å skjule dårlig selvbilde. Hun vil jo helt klart være slank og pen med store pupper hun også (hun sa jo selv hun likte bedre det 'shoppa bildet), bare at hun later som om hun ikke vil det for å virke sterk og selvstendig og være et forbilde.

Elsker Marna, hun virker så snill og søt! Og jeg liker veldig godt Sophie Elise også, men Robin kunne hun spart seg for. Han virker ikke som typen for henne enkelt og greit fordi han virker som en hjernedød partysvenske som er ute etter sine 10 minutes of fame.

Endret av PrinsesseNila
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Eirin virker veldig merkelig. Hun sier hun ble fryst ut fordi hun liker å trene, what? :P Heller det at hun selv isolerte seg og var spiseforstyrret tenker jeg da. (Har selv vert spiseforstyrret, og det å isolere seg er en del av det.) Liker heller ikke personligheten hennes. Hun virker som om hun er nesten litt nevrotisk og sutrete. Hun ser helt annerledes ut på tv enn på bloggen forrsten! Flere som ble overrasket? Synes heller ikke bloggen hennes er spesielt spennende.

Suzanne har jeg litt blandede følelser om. På en side virker hun jo kul og som om hun snakker rett fra levra, men på den andre siden så virker det som en fasade. At hun gjemmer seg bak frekkhet og ironi for å skjule dårlig selvbilde. Hun vil jo helt klart være slank og pen med store pupper hun også (hun sa jo selv hun likte bedre det 'shoppa bildet), bare at hun later som om hun ikke vil det for å virke sterk og selvstendig og være et forbilde.

Elsker Marna, hun virker så snill og søt! Og jeg liker veldig godt Sophie Elise også, men Robin kunne hun spart seg for. Han virker ikke som typen for henne enkelt og greit fordi han virker som en hjernedød partysvenske som er ute etter sine 10 minutes of fame.

Jeg forstår ikke at du kan si at Eirin er "sutrete og nevrotisk", men at du liker Sophie Elise?! Er det noen som er sutrete så er det henne.

Det å være sutrete handler vel om å klage over bagateller, men når man snakker om vonde opplevelser etc (som Eirin faktisk gjorde - uansett hvordan det høres ut for andre, så var det vondt for henne), så har ikke det noe som helst å gjøre med at man er sutrete.

Det er selvfølgelig merkelig at vennene hennes fryste hun ut fordi hun fikk andre verdier enn dem, men nå gjorde de jo tydeligvis det, de ignorerte hennes meninger osv. og det er selvfølgelig vondt! Har selv blitt fryst ut på ungdomsskolen og det gikk veldig inn på meg. Det er ikke lett å være alene i tenårene, og å føle at man ikke er bra nok for vennene sine.

Anonymous poster hash: 8b824...fe3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes Eirin virker veldig merkelig. Hun sier hun ble fryst ut fordi hun liker å trene, what? :P Heller det at hun selv isolerte seg og var spiseforstyrret tenker jeg da. (Har selv vert spiseforstyrret, og det å isolere seg er en del av det.) Liker heller ikke personligheten hennes. Hun virker som om hun er nesten litt nevrotisk og sutrete. Hun ser helt annerledes ut på tv enn på bloggen forrsten! Flere som ble overrasket? Synes heller ikke bloggen hennes er spesielt spennende. Hun virker generelt som en utrolig kjedelig og tilgjort ordentlig person. Hun må jo kjede seg ihjel av å være så ordentlig og "perfekt" hele tiden? Bloggen hennes er jo til å sovne av i hvertfall, og virker alt for kjedelig til å være med i bloggerne. Marna og Sophie Elise gjør jo faktisk ting og har en "historie" å fortelle, det har overhodet ikke Eirin.

Suzanne har jeg litt blandede følelser om. På en side virker hun jo kul og som om hun snakker rett fra levra, men på den andre siden så virker det som en fasade. At hun gjemmer seg bak frekkhet og ironi for å skjule dårlig selvbilde. Hun vil jo helt klart være slank og pen med store pupper hun også (hun sa jo selv hun likte bedre det 'shoppa bildet), bare at hun later som om hun ikke vil det for å virke sterk og selvstendig og være et forbilde.

Elsker Marna, hun virker så snill og søt! Og jeg liker veldig godt Sophie Elise også, men Robin kunne hun spart seg for. Han virker ikke som typen for henne enkelt og greit fordi han virker som en hjernedød partysvenske som er ute etter sine 10 minutes of fame.

Selv synes jeg ikke bloggen til Eirin er kjedelig, men det er kanskje fordi jeg har samme interesser som henne, nemlig trening og kosthold. Om man ikke bryr seg om det så skjønner jeg at man ikke liker bloggen hennes. Hun har jo tatt over for Emilie Nereng og hun var også 'kjedelig'. De vil vel ha med forskjellige personligheter i serien! :)

Det med at hun er "ordentlig og perfekt" er vel en del av henne som person, så det er jo ikke kjedelig for henne, hehe! Hun er jo bare seg selv, selv om kanskje DU synes det virker kjedelig..

Hva er det du liker med Sophie Elise i serien? No offence, men hun gråter jo bare i serien og snakker om operasjoner? Ser ikke helt at det er så interessant heller..

Anonymous poster hash: 8b824...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker som om hun er nesten litt nevrotisk og sutrete.

Har du forresten sett episode nr. 2? Der er det ikke et eneste klipp hvor hun ikke smiler eller ler, og det er tydelig ekte. Tror man får et mer riktig inntrykk av henne i den episoden enn den første :)

Anonymous poster hash: 8b824...fe3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forresten sett episode nr. 2? Der er det ikke et eneste klipp hvor hun ikke smiler eller ler, og det er tydelig ekte. Tror man får et mer riktig inntrykk av henne i den episoden enn den første :)

Anonymous poster hash: 8b824...fe3

Har sett episode 2 ja :) Får fremdeles et veldig "tilgjort" og "liksom ordentlig" inntrykk da. Men men, en kan ikke like alle, haha :) Vet ikke, det er bare ett eller annet med henne som plager meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Jeg tenker at Eirin er jo ordentlig, og vi er alle forskjellige, så jeg ser ikke noe galt i det. Hun sa jo første episoden at hun liker at vanlig a4-liv. Så flott for hun da! Hun trenger jo ikke å være tilgjort for det om.
Men derimot passer hun og livet hennes kanskje ikke så godt i den serien



Anonymous poster hash: a1eb5...868
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...