Gå til innhold

Når sluttet verden å være sjarmerende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje på tide å komme seg ut av den kjedelige leiligheten og faktisk se verden? Er fortsatt mye flott og vakkert å se, om man klarer å ignorere alle forferdelighetene som også eksisterer.

Hvorfor skal man legge an til å gjøre det?

En større unnlatelses-synd kan man ikke klare å få til.

Hvis man ignorerer så kan man heller ikke gjøre noe med saken.

Så selvopptatt og kald bør man ikke ha samvittighet til å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør folk ved samlebåndene i Asia om de er enige med deg i akkurat det...

Hva i all verden har asia med dette å gjøre? Jeg bryr meg ikke om asia...

Verden er bedre enn den var for 20 år siden, de som sier den ikke er må trolle, vi har funnet opp mange nye kurer for forskjellige sykdommer, folk tjener bedre og man har teknologi som hjelper mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden har asia med dette å gjøre? Jeg bryr meg ikke om asia...

Verden er bedre enn den var for 20 år siden, de som sier den ikke er må trolle, vi har funnet opp mange nye kurer for forskjellige sykdommer, folk tjener bedre og man har teknologi som hjelper mye

Det kommer helt an på hvem du spør.

Bryr du deg ikke om Asia så har du ikke mye oversikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gå ut fra at alle de som syns 90-tallet var så idyllisk og at verden var så ekte, er født rundt 1985, sånn at de ikke har erfart noe annet...

Hvordan verden så ut under barndommen til folk pleier å bli idyllisert i etterkant.

Det fantes tilogmed dem som mente "alt var mye bedre under krigen"... Men de er vel avgått ved døden av alderdom.

Så kom de som syntes ingenting er som det var på 50-tallet, og som gjerne skulle vært tilbake der. (Populært kalt Høyre og KrF)

De revolusjonære 68-erne syns verden var fantastisk på 60-tallet, da de fikk "endret på ting" og de mimrer om Woodstock og FlowerPower.

70-tallsbarna mener verden aldri har vært den samme siden og at all den gode musikken ble skapt da...

Skal jeg fortsette?

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvem du spør.

Bryr du deg ikke om Asia så har du ikke mye oversikt...

Jeg bor i norge, jeg bryr meg om det som skjer her, det skjer katastrofer i alle slike land nå og for 20 år siden så ingenting annerledes der. Bor du i asia? Hm, nei så hvorfor lager du en sak om dette?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gå ut fra at alle de som syns 90-tallet var så idyllisk og at verden var så ekte er født rundt 1985, sånn at de ikke har erfart noe annet...

Hvordan verden så ut under barndommen til folk pleier å bli idyllisert i etterkant.

Det fantes tilogmed dem som mente "alt var mye bedre under krigen"... Men de er vel avgått ved døde av alderdom.

Så kom de som syntes ingenting er som de var på 50-tallet. (Populært kalt Høyre og KrF)

De revolusjonære 68-erne syns verden var fantastisk på 60-tallet, da de fikk "endret på ting" og de mimrer om Woodstock og FlowerPower.

70-tallsbarna mener verden aldri har vært den samme siden og at all den gode musikken ble skapt da...

Skal jeg fortsette?

Jeg var født i 91 og opplevde 90 tallet ganske godt, det var bedre å være barn på 90 tallet enn 2000 tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var født i 91 og opplevde 90 tallet ganske godt, det var bedre å være barn på 90 tallet enn 2000 tallet

Det kommer igjen helt an på hvem du spør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i norge, jeg bryr meg om det som skjer her, det skjer katastrofer i alle slike land nå og for 20 år siden så ingenting annerledes der. Bor du i asia? Hm, nei så hvorfor lager du en sak om dette?...

Ignoramus.

Det er jammen mye du trenger å sette deg inn i...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignoramus.

Det er jammen mye du trenger å sette deg inn i...

Nei mye du trenger å sette deg inn i ignoramus hva enn det ordet betyr......

Folk flest bryr seg ikke om hva som skjer i andre land, de har nok med å tenke på sine egne liv, det skjer katastrofer i slike land hele tiden, ikke forvent at vi skal sitte og bekymre oss for dem hele tiden, vi har våre egne liv å tenke over tøytigern...

Endret av Sid Walker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, vi har det bra i dagens samfunn, med all teknologien tilgjengelig. Det som er synd er at den blir misbrukt så til de grader at mellommenneskelige bånd forsvinner sakte men sikkert til fordel for fiktive "vennskap" i tusentalls på sosiale medier.

Dette har gjort (og gjør) noe med samfunnet, så sånn sett var ting bedre før, uten tvil...

Verden for min del er fremdeles sjarmerende, fordi jeg lett klarer å unngå fella nevnt ovenfor, og at jeg befinner meg i en generasjon der venner og familie tenker på samme måte som meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke nøyaktig når det skjedde, det var vel da jeg innså det faktum at alt faktisk ikke bare ordner seg for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, vi har det bra i dagens samfunn, med all teknologien tilgjengelig. Det som er synd er at den blir misbrukt så til de grader at mellommenneskelige bånd forsvinner sakte men sikkert til fordel for fiktive "vennskap" i tusentalls på sosiale medier.

Dette har gjort (og gjør) noe med samfunnet, så sånn sett var ting bedre før, uten tvil...

Verden for min del er fremdeles sjarmerende, fordi jeg lett klarer å unngå fella nevnt ovenfor, og at jeg befinner meg i en generasjon der venner og familie tenker på samme måte som meg selv.

Alle syns ting var bedre før, ting har blitt mye bedre siden 90 tallet. Mye som har forbedret seg

Endret av Big Jim Rennie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjarmerende var den vel aldri, men den er fortsatt spennende og fantastisk. Noen rosa barne-TV-verden uten problemer, krig, elendighet og sykdom har den aldri vært, men fascinerende er den.

Anonymous poster hash: b8010...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mening: Når sosiale medier overtok alt. da vennene ditchet deg bare fordi du ikke har fb konto, og heller er mer inntresert i å holde kontakt der, enn å gidde å være sosial i den virkelige verden.

Synes det er sykt hvor langt dette har gått, er nesten skummelt.

Alt skal foregå gjennom nettet... det er ingen sjarm. visse ting er smart at det går gjennom nettet såklart)



Anonymous poster hash: a6702...db2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mening: Når sosiale medier overtok alt. da vennene ditchet deg bare fordi du ikke har fb konto, og heller er mer inntresert i å holde kontakt der, enn å gidde å være sosial i den virkelige verden.

Synes det er sykt hvor langt dette har gått, er nesten skummelt.

Alt skal foregå gjennom nettet... det er ingen sjarm. visse ting er smart at det går gjennom nettet såklart)

Anonymous poster hash: a6702...db2

Sosiale medier har jo esksistert i over 10 år nå så det burde du vell vendt deg til ;) Hvorfor har du ikke fb konto? Er en fin måte å holde kontakt med familien på når som helst, jeg kjenner mange fra søstera mi på 12 til farmor på 67 som har facebook, ingenting negativt med det :) Ps, jeg var lenge en motstander av fb som deg i mange år før jeg endelig ga det en sjanse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når man lever livet sitt oppi hode sitt, da blir livet veldig mekanisk, kjedelig og uinspirerende. Man må finne tilbake til spontaniteten og nygjerrigheten i seg selv. Det krever en viss ærlighet til hva som er viktig og sant. Du kan begynne med å se at tid er relativt, og at det eneste øyeblikket som finnes er nå.



Anonymous poster hash: d12f6...d73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Den dagen Norge fikk penger. Etter det har det vært en lang nedoverbakke for livskvaliteten til landets innbyggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dansedilla

Verden slutta å være sjarmerende etter 2004 ca. Da gikk jeg i femte klasse og begynte å legge merke til ting rundt meg, og tenke. Etter det har det bare fortsatt nedover med sjarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen Norge fikk penger. Etter det har det vært en lang nedoverbakke for livskvaliteten til landets innbyggere.

Det gir jo masse mening, at folk har mer råd gjør oss mer ulykkelig...

Anonymous poster hash: 0cf75...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...