Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2015

Gjest Siyha

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så flott, da er dere oppdatert inn Runforit og miore :-)

Jeg visste jo egentlig at det var ditt første barn miore, men gikk litt fort i svingene for å få det på plass!

Kjekt å ha alle samlet i en liste tenker jeg, og ettersom vår trådstarter forsvant får det nesten bare være at den ikke dukker opp før på side 14! :tommelopp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tiltak med liste! :)

Første barn her også. :) Litt usikker på hva som er termin egentlig. På helsekortet står det 28.juli, Babyverden-appen sier 31.juli, mens tidlig ul viste 30.juli. Nå er det bare åtte små dager igjen til oul, så det blir veldig spennende å se hvilken dato jeg ender opp med, og ikke minst om vi får vite kjønn! Gratulerer til alle som allerede allerede har vært på oul og fått vite! Kjenner jeg selv blir veldig utålmodig av denne ventingen... Var jo på ul i uke 12, men det føles ut som en evighet siden allerede.

Vi har bestilt vogn og bilseter som vi skal hente i Strømstad i juni. Emmaljunga-vogna var 5 kr billigere i Sverige enn i Norge (mener det var 8990 mot 8995), men til gjengjeld får vi med stelleveske og ekstra trekk til både bag og sportsdelen. Dette måtte vi kjøpe utenom i Norge. Bilsetene fra Maxi-Cosi kom på 5999, mot 7500 i Norge. Så litt sparte vi jo. :) Ellers har vi ikke kjøpt inn så mye. Mamma skal sponse med ny tripptrapp-stol med newborn-sete, også har vi kjøpt en lekegrind på finn som aldri har vært brukt. Ellers har jeg ikke så mye peiling på hva vi trenger. Har knapt vært borte i et spedbarn før..., så vi tar det nok litt som det kommer tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mine kjære damer som skal ha babis i juli / august har jeg forsøkt å sette sammen terminlista vår. Si i fra om jeg mangler noen eller om dere vil legge på mer informasjon, så editerer jeg etter hvert :tommel:

Foreløpig er vi:

sol. - B? - Termin 4 juli - :babyjente:

Hege899 - B? - Termin 5 juli - Kjønn?

miore - B1 - termin 10 juli - :babyjente:

Mokkon83 - B? - Termin 14 juli - Kjønn?

Runforit - B1 - Termin 28 juli - :babygutt:

Jenny92 - B? - Termin 29 juli - Kjønn?

lorelei6 - B1 - Termin 31 juli - Kjønn?

lovehearts - B? - Termin i starten av august - Kjønn?

helobaby - B? - Termin 3 august - Kjønn?

j86 - B1 - Termin 14 august - :babygutt:

Beccy87 - B? - Termin 26 august - Kjønn?

*lilly* - Termin 31 august - Kjønn?

curiousity - B? - termin? - Kjønn?

PositivPessimist - B? - termin? - Kjønn?

HulderTussa99 - B? - termin? - Kjønn?

Tulla123 - B? - termin? - Kjønn?

Malin91 - B? - termin? - Kjønn?

Så gøy, takk for at du tar deg tid til å sette sammen liste for oss!

B1 her, termin 26 august stemmer foreløpig, men tidlig ul hintet til at den muligens er litt tidliigere, vi på se.. kjønn får vi forhåpentligvis også vite på OUL i slutten av mars! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var bare kjekt å sette sammen Beccy87 :-) Da er det oppdatert i lista både for deg og helobaby at dette er første barnet :biggrin:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med liste og oversikt! Det er mitt første barn og terminen ifølge OUL er 2. Juli, ikke 4.

Her har helgen gått med til å klargjøre leilighet for visning. Vi har kjøpt et litt større sted pga. Babyen som kommer. Mye jobb, men nå ser det veldig fint og romslig ut her. Måtte det komme mange interesserte!! Spent!

Ellers et lite gravide"problem" som har kommet siste uken. Puppene mine lekker! Så mye at jeg må gå med papir i BHen, hvis ikke blir det vått gjennom. Noen andre som opplever det samme? Og noen som vet om jeg må gå sånn helt til fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med liste og oversikt! Det er mitt første barn og terminen ifølge OUL er 2. Juli, ikke 4.

Her har helgen gått med til å klargjøre leilighet for visning. Vi har kjøpt et litt større sted pga. Babyen som kommer. Mye jobb, men nå ser det veldig fint og romslig ut her. Måtte det komme mange interesserte!! Spent!

Ellers et lite gravide"problem" som har kommet siste uken. Puppene mine lekker! Så mye at jeg må gå med papir i BHen, hvis ikke blir det vått gjennom. Noen andre som opplever det samme? Og noen som vet om jeg må gå sånn helt til fødsel?

Jeg lekker ikke, men venninna mi lakk helt fra uke 14! Har fått inntrykk av at det er ganske så normalt å begynne tidlig. Anbefaler deg å kjøpe ammeinnlegg fremfor å gå med papir, det hørtes ikke særlig behagelig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk oppdatert termin inn i lista sol :-)

Så herlig det høres ut å flytte over til et større sted, perfekt timing på dere for å få til det! Det er alltid stress midt i visninger og selve flyttingen, men så blir det så verd det etterpå!

Jeg har heller ikke opplevd lekking, men tror som miore sier at det er veldig vanlig. Har et par venninner som har fortalt om det samme i sine graviditeter. Tror du like greit burde kjøpe deg ammeinnlegg, kan risikere såre brystvorter med å ha papir inni der over lengre tid. Og DET liker vi ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også første barn. Termin er 14. juli, og vi vent er en gutt.

Flott tiltak med terminliste :) er jo spennende å følge med på dere andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mine kjære damer som skal ha babis i juli / august har jeg forsøkt å sette sammen terminlista vår. Si i fra om jeg mangler noen eller om dere vil legge på mer informasjon, så editerer jeg etter hvert :tommel:

Foreløpig er vi:

sol. - B1 - Termin 2 juli - :babyjente:

Hege899 - B? - Termin 5 juli - Kjønn?

miore - B1 - termin 10 juli - :babyjente:

Mokkon83 - B? - Termin 14 juli - Kjønn?

Runforit - B1 - Termin 28 juli - :babygutt:

Jenny92 - B? - Termin 29 juli - Kjønn?

lorelei6 - B1 - Termin 31 juli - Kjønn?

lovehearts - B? - Termin i starten av august - Kjønn?

helobaby - B1 - Termin 3 august - Kjønn?

j86 - B1 - Termin 14 august - :babygutt:

Beccy87 - B1 - Termin 26 august - Kjønn?

*lilly* - Termin 31 august - Kjønn?

curiousity - B? - termin? - Kjønn?

PositivPessimist - B? - termin? - Kjønn?

HulderTussa99 - B? - termin? - Kjønn?

Tulla123 - B? - termin? - Kjønn?

Malin91 - B? - termin? - Kjønn?

Her kommer beibisen den 2 juli ❤️litt sjenert enda så hva det blir? Tja si det....Blir kanskje avslørt neste måned ❤️barn nr 2 dette :) Endret av HulderTussa99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært stille her en stund ja!:o

Var på ultralyd forrige uke og venter en gutt med termin 22 juli <3 mitt første barn!

Endret av Jenny92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange vi er på terminlisten nå. Morsomt!

Da har jeg vært og kjøpt meg ammeinnlegg i dag etter råd fra dere 🙈

Har ganske små pupper, så de dekket jo alt som er og litt til, selv om jeg kjøpte de tynneste som fantes :P

Er det noen av dere som smører magen for å prøve å motvirke strekkmerker? Har ikke gjort det selv, og tviler vel egentlig på at det har noe for seg. Er heldig og har ingen strekkmerker nå, og mamma og søsteren min som har født to barn hver har heller ingen. Så krysser fingrene for at det samme gjelder meg, selv om det så klart er en bagatell i det store og hele. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Var på ultralyd forrige uke og venter en gutt med termin 22 juli <3 mitt første barn!

Gratulerer :)

Så mange vi er på terminlisten nå. Morsomt!

Da har jeg vært og kjøpt meg ammeinnlegg i dag etter råd fra dere 🙈

Har ganske små pupper, så de dekket jo alt som er og litt til, selv om jeg kjøpte de tynneste som fantes :P

Er det noen av dere som smører magen for å prøve å motvirke strekkmerker? Har ikke gjort det selv, og tviler vel egentlig på at det har noe for seg. Er heldig og har ingen strekkmerker nå, og mamma og søsteren min som har født to barn hver har heller ingen. Så krysser fingrene for at det samme gjelder meg, selv om det så klart er en bagatell i det store og hele. :)

Er jo langt nedi lærhuden at huden sprekker så all verdens kremer eller oljer kan ikke forhindre strekkmerker. Enten får man dem eller ikke. Jeg kommer ikke til å kaste bort penger på det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! Har oppdatert deg inn i lista, og med gutten din er det nå foreløpig 4 gutter som kommer i juli/august og 2 jenter :hjerte:

Jeg pleier å smøre meg med enten jordnøttolje eller en god fuktighetskrem fra Elizabeth Arden morgener og etter dusj. Smører magen, brystene og noen ganger rumpa. Har ikke så veldig stort håp om at det skal forhindre strekkmerker, men synes det er greit å gjøre det likevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn nr 1, termin 6. august. :) Kjønnet vet vi ikke ennå.

Hei :-) Jeg la deg inn nå, så at du ikke var på lista i det hele tatt. Er du ny i tråden, eller er det meg som er et vimsehode? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) Jeg la deg inn nå, så at du ikke var på lista i det hele tatt. Er du ny i tråden, eller er det meg som er et vimsehode? :-)

er ny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...