Gå til innhold

Han betaler alt for masse barnebidrag!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7000 kr er fremdeles for mye. Så konklusjonen er vell at bidragsreglene må forandres.

Å, så nå når dere menn ser at det faktisk ikke ble mere lukrativt for dere at bidraget beregnes etter inntekt og samvær, så må reglene gjøres om igjen...

Nå er reglene rettferdige - og akkurat som dere ba om...

Anonymous poster hash: c79c3...108

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, så nå når dere menn ser at det faktisk ikke ble mere lukrativt for dere at bidraget beregnes etter inntekt og samvær, så må reglene gjøres om igjen...

Nå er reglene rettferdige - og akkurat som dere ba om...

Anonymous poster hash: c79c3...108

Helt greit at utregningen utgjøres gjennom inntekt og samvær. Men man burde jo sette et tak et sted. Ingen friske barn trenger å bruke 7000 kr i måneden.

Har mor og far en avtale om at de satser på motorsport f.eks for ungen, så blir det jo noe annet.

Endret av Timza
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit at utregningen utgjøres gjennom inntekt og samvær. Men man burde jo sette et tak et sted. Ingen friske barn trenger å bruke 7000 kr i måneden.

Har mor og far en avtale om at de satser på motorsport f.eks for ungen, så blir det jo noe annet.

Hvorfor akkurat motorsport? Det finnes da andre aktiviteter som også koster. Mitt barn har en aktivitet som gjør at h*n konkurrerer både nasjonalt og internasjonalt og er med i det Norske landslaget i sin aktivitet.

Anonymous poster hash: c79c3...108

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor akkurat motorsport? Det finnes da andre aktiviteter som også koster. Mitt barn har en aktivitet som gjør at h*n konkurrerer både nasjonalt og internasjonalt og er med i det Norske landslaget i sin aktivitet.

Anonymous poster hash: c79c3...108

Jeg skrev jo "motorsport f.eks". Så ja, om din sønn eller datter holder på med ett eller annet som koster så mye, så har jeg ikke noe imot det. Går pengene mot barnet så er det bare flott, men det er alt for mange tilfeller der man tydelig kan se at pengene ikke akkurat blir satt i en sparekonto til barnet om mor har litt til overs.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det er så enkelt?

Hvor mange fedre/ menn tror du er villig til å ta hovedomsorgen? Til og forsake den friheten det er å jobbe overtid, lange arbeidsdager, pendle for å ta seg av unger. Til og gå ned i lønn fordi at de plutselig må ha en arbeidsdag som passer inn i barnehage og Sfo tider. Til ikke å ha den friheten og kunne gå ut med kompiser når de vil, men sitte med ansvaret for unger 24/7.

Anonymous poster hash: c79c3...108

Har jo barn, og ville jo såklart tatt på meg omsorgsretten om jeg og dama gjorde det slutt. Er jo tross alt mine unger. Men hvis hun absokutt krevde å få dette, så er det helt greit. Men da får hun klare seg på egen hånd, så kan jeg få meg ny dame å starte på nytt. Hadde jeg derimit tatt over omsorgen, så skulle jeg ikke fått dag-penger fra ex-dama. Har jo ordnet meg sånn at økonomien er god, og at jeg slipper å være avhengi av eventuell ex-dame. Men dette blir ikke å skje, fordi vi har det supert. Vi har samme intresser, samme verdier, har det morsomt ilag, sexlivet er supert osv. At andre ikke klarer å ta bedre valg av partner å få barn med er ikke min feil.:)

Anonymous poster hash: d68cc...459

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo barn, og ville jo såklart tatt på meg omsorgsretten om jeg og dama gjorde det slutt. Er jo tross alt mine unger. Men hvis hun absokutt krevde å få dette, så er det helt greit. Men da får hun klare seg på egen hånd, så kan jeg få meg ny dame å starte på nytt. Hadde jeg derimit tatt over omsorgen, så skulle jeg ikke fått dag-penger fra ex-dama. Har jo ordnet meg sånn at økonomien er god, og at jeg slipper å være avhengi av eventuell ex-dame. Men dette blir ikke å skje, fordi vi har det supert. Vi har samme intresser, samme verdier, har det morsomt ilag, sexlivet er supert osv. At andre ikke klarer å ta bedre valg av partner å få barn med er ikke min feil. :)

Anonymous poster hash: d68cc...459

OMG, så svart/ hvit. Jeg har det bra i min tue og alle andre burde være som meg liksom.

At du nå sier at du ville hatt omsorgen for ditt barn og ev redusert stillingen din for å ta deg av barnet, vil ikke si det samme som at du hadde gjort det om du virkelig satt i den siruasjonen at dere gikk fra hverandre.

Og stort sett så er ikke menn villige til å gi avkall på en godt betalt jobb og friheten sin for å ta seg av ungene sine.

Anonymous poster hash: c79c3...108

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min tanke er at det kan være en form for vanlig utpressing fra mor.

Betal mer, eller mindre samvær.

Har han sagt noe om slikt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom nav betale min eks 7700kr for 3 barn.han fikk trukket ut 1000 for samvær, men han drite i samvær og vil ikke se barna lenge.han sperrer barna kontakt til ham.han sa at jeg fikk alt av det fordelen som aleneforsørger,mens han ikke noe.jeg fikk hører av dama hans at jeg og barna tatt alt fra ham.hun sa til ham at han må ta ett av barna så han slipper å betale så mye. (Må innrømme at jeg hater den damen)som barna mine ikke har det vondt nok av at far forlater dem.hun vil splite mine barna.

Hvis bf har råd til den summen av bidrag så,har TS ikke noe blanding inn i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom nav betale min eks 7700kr for 3 barn.han fikk trukket ut 1000 for samvær, men han drite i samvær og vil ikke se barna lenge.han sperrer barna kontakt til ham.han sa at jeg fikk alt av det fordelen som aleneforsørger,mens han ikke noe.jeg fikk hører av dama hans at jeg og barna tatt alt fra ham.hun sa til ham at han må ta ett av barna så han slipper å betale så mye. (Må innrømme at jeg hater den damen)som barna mine ikke har det vondt nok av at far forlater dem.hun vil splite mine barna.

Hvis bf har råd til den summen av bidrag så,har TS ikke noe blanding inn i saken.

Ja ikke sant. Det er etpar grunner til at enkelte betaler høye bidrag. En grunn er at BY tjener masse. BY har økonomi til det. Den andre grunnen er samvær. Mindre samvær gir høyere bidrag.

I mange tilfeller er de nye damene til far som er problemet. Hun er tydeligvis redd for at barna skal ha det for godt og at det blir mindre på henne og ev. hennes barn.

Anonymous poster hash: c79c3...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett barn.

Anonymous poster hash: dc94f...0b3

Wow.. Det var mye. Men er en bra far som bidrar for sitt barn da. Og er enig at det er en sak mellom han og barnemoren. Er forhåpentligvis ungen som kommer best ut med det. Har'n råd, så er det jo bare snilt av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow.. Det var mye. Men er en bra far som bidrar for sitt barn da. Og er enig at det er en sak mellom han og barnemoren. Er forhåpentligvis ungen som kommer best ut med det. Har'n råd, så er det jo bare snilt av han.

Når bidraget er så høyt, så er det fordi far har råd til det. Synes ikke det er spesielt snilt av han. Det er hans plikt å forsørge sitt barn.

Anonymous poster hash: c79c3...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor akkurat motorsport? Det finnes da andre aktiviteter som også koster. Mitt barn har en aktivitet som gjør at h*n konkurrerer både nasjonalt og internasjonalt og er med i det Norske landslaget i sin aktivitet.

Anonymous poster hash: c79c3...108

Motorsport FEKS. står det 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis far har mye penger så er det jo flott at sønnen kan få litt høyere levestandard enn moren kan gi han med sin lønning og standardbidrag. Hvis pengene hadde gått til designervesker, skjønner jeg bekymringen. Men hvorfor skal ikke sønnen få glede av at far tjener godt? Jo, moren får glede av det også, men hva er galt med det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje pappaen vil sørge for at barnet ikke har det supertrangt og kjipt mens hos mor?!! Det er jo barnet hans det går utover. Han vil vel at barnet skal ha det best mulig hele tiden, også mamma-tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bidraget er så høyt, så er det fordi far har råd til det. Synes ikke det er spesielt snilt av han. Det er hans plikt å forsørge sitt barn. Anonymous poster hash: c79c3...108

selvfølgelig er det det. Men ikke alle betaler så mye. Viser jo at han er interessert i å bidra da...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bidraget er så høyt, så er det fordi far har råd til det. Synes ikke det er spesielt snilt av han. Det er hans plikt å forsørge sitt barn. Anonymous poster hash: c79c3...108

Bidraget er IKKE satt så høyt, han skal egentlig bare betale 4000, har betaler mer av egen fri vilje.

Anonymous poster hash: dc94f...0b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke vanlig! Han må manne seg opp og stå imot ex!



Anonymous poster hash: 01890...01b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis far har mye penger så er det jo flott at sønnen kan få litt høyere levestandard enn moren kan gi han med sin lønning og standardbidrag. Hvis pengene hadde gått til designervesker, skjønner jeg bekymringen. Men hvorfor skal ikke sønnen få glede av at far tjener godt? Jo, moren får glede av det også, men hva er galt med det?

Selvfølgelig skal ikke moren få høyere levestandard. Man skal kun ta vare på sitt barn, og ikke en krone skal gå til moren. At hun ikke sørget for å tjene nok til å ta vare på seg er ikke mannens problem. Dessuten er det noe av det dummeste jeg hører når kvinner bruker f.eks. husleie for å argumentere for hvorfor de trenger barnebidrag, akkurat som de ikke hadde trengt et sted å bo uten barn også. Bidrag skal kun være til *ekstrakostnaden* det medfører å ha barn, delt på to.

Forøvrig er det langt fra alle som finner seg partner så lett, og noen ender kanskje i en periode med noen de ikke helt passer med. Så kan det fort bli et barn selv om man beskytter seg, og hvis man da er uenige om hva som skal gjøres blir det gjerne veldig betent mellom partene. Veldig kjedelig å bli redusert til en lommebok for en man egentlig hater og skulle ønske man aldri hadde møtt. Det kan bli så ille at det ikke blir rom for barnet, og at den eneste muligheten er å bryte helt. Selvfølgelig er det et svik dette også, men det største sviket var å sette barnet til verden i utgangspunktet når det ikke var ønsket av begge parter.

Anonymous poster hash: f9216...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange uvitende personer som uttaler seg og tror BM (mødrene) kun bruker pengene på seg selv.

  • Når BY (far) betaler forhøyet bidrag, er det fordi at h*n har høy inntekt. H*n har inntekt til det.
  • Barnet har krav på samme standard som om foreldrene bor sammen. Derfor blir satsene høyere jo mer BY tjener.
  • Mindre samvær gir mer bidrag. Hvorfor? Jo, fordi at BM står for de fleste av utgiftene alene.

Sett dere inn i bidragsreglene før dere uttaler dere.

Anonymous poster hash: c79c3...108

Det riktig som du skriver. Men temaet er at BY har betaler langt over det som ville vært normalt og pålagt ved dens inntekt.

Du glemte ta med at bidraget blir høyere når bidragsmottaker ikke jobber eller har liten inntekt av forskjellige årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal ikke moren få høyere levestandard. Man skal kun ta vare på sitt barn, og ikke en krone skal gå til moren. At hun ikke sørget for å tjene nok til å ta vare på seg er ikke mannens problem. Dessuten er det noe av det dummeste jeg hører når kvinner bruker f.eks. husleie for å argumentere for hvorfor de trenger barnebidrag, akkurat som de ikke hadde trengt et sted å bo uten barn også. Bidrag skal kun være til *ekstrakostnaden* det medfører å ha barn, delt på to.

Forøvrig er det langt fra alle som finner seg partner så lett, og noen ender kanskje i en periode med noen de ikke helt passer med. Så kan det fort bli et barn selv om man beskytter seg, og hvis man da er uenige om hva som skal gjøres blir det gjerne veldig betent mellom partene. Veldig kjedelig å bli redusert til en lommebok for en man egentlig hater og skulle ønske man aldri hadde møtt. Det kan bli så ille at det ikke blir rom for barnet, og at den eneste muligheten er å bryte helt. Selvfølgelig er det et svik dette også, men det største sviket var å sette barnet til verden i utgangspunktet når det ikke var ønsket av begge parter.

Anonymous poster hash: f9216...c98

Hei, så flott innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...