Gå til innhold

Gravid som røyker - omsorgssvikt?


Gjest bustyvel

Anbefalte innlegg

Gjest bustyvel

Er jeg veldig prippen som blir helt kvalm av gravide som røyker, eller er det "vanlig" nå til dags…? Ser stadig flere av den sorten, og har også hatt vondt i magen når jeg ser gravide kjøpe røyk for deretter å ta seg en blås utenfor.. Og kjenner flere som røyker, "fordi det er så vanskelig å slutte" og "fordi det lindrer kvalmen"…

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7% av alle gravide røyker sto det i barneverden appen, helt utrolig at så mange ikke forstår tegningen.

Anonymous poster hash: 62375...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke prippen. Gravide som røyker er grusomt egoistiske. Det er et forferdelig syn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

*Alle* skjønner at gravide som røyker er egoister...men derifra til å kalle det omsorgssvikt???? Har du vært utsatt for det? Det har jeg og tro meg.....røyking har lite med fysiske og seksuelle overgrep, nektelse av mat og kjærlighet osv osv å gjøre.....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Vanlig? Synes ingen røyker i Norge lenger.

Personlig? Ja, jeg synes det er omsorgssvikt når vi vet hvilke skadevirkninger det kan ha.

I andre land gir man fullstendig f..så hadde jeg bodd der hadde jeg vel antakelig hatt en annen oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva synes dere om gravide LAR-pasienter? Som bruker metadon under svangerskapet? Som føder barn med abstinenser?



Anonymous poster hash: 00d84...3f5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et hvert opplyst menneske vet i dag at røyking og graviditet ikke er en god kombinasjon, også de som er synlig gravide vet dette. Ved skriving av svangerskapsjournal er det spørsmål om både røyk og alkohol, de fleste gravide svarer vel ærlig på dette? Da får de og anbefalinger og oppfordringer til å slutte.

Når LO leder Gerd Kristiansen og andre storrøykere som har røykt i årevis klarer å slutte å røyke, så klarer alle det - bare de har den rette innstillingen, mentalt.

Anonymous poster hash: 3aaff...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om gravide LAR-pasienter? Som bruker metadon under svangerskapet? Som føder barn med abstinenser?

Anonymous poster hash: 00d84...3f5

De burde for det første ikke fått barn og burde bli fratatt barnet rett etter fødsel.

Anonymous poster hash: 62375...3c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om gravide LAR-pasienter? Som bruker metadon under svangerskapet? Som føder barn med abstinenser? Anonymous poster hash: 00d84...3f5

Også rusmisbrukere blir gravide og føder barn. Mange av de som blir gravide når de ruser seg er ikke klar over at de er gravide før de er langt over abort grensen.

Dette gjelder også mange på LAR. Derfor har det blitt tatt opp at kvinner på LAR også bør få tilbud om prevensjon. Husk at mange av dem som i årevis har vært på kjøret har drevet rovdrift på egen kropp og som følge av dette har vært uten menstruasjon. Dermed tenker de ofte ikke over at de kan bli gravide før de er kommet langt ut i svangerskapet.

Dette sagt og skrevet, jeg er på ingen måte tilhenger eller forsvarer av at verken røykere eller rusmisbrukere, LAR brukere bør få barn mens de tilfører kroppen skadelige stoffer for både mor og barn.

Anonymous poster hash: 3aaff...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde for det første ikke fått barn og burde bli fratatt barnet rett etter fødsel.Anonymous poster hash: 62375...3c7

Dette skjer i mange tilfeller.Men er ingen automatikk.

Anonymous poster hash: 3aaff...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hun bitchen som glaner og tusler åpenlyst foran de gravde som røyker, nettopp for at de skal føle seg jævlige.

Og nei, det er ikke bedre at man unngår stress med å slutte noen dager og heller røyker. Du lurer seg selv, og babyen lider.

SKAM DERE!!!!!!

Anonymous poster hash: 75203...c03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hun bitchen som glaner og tusler åpenlyst foran de gravde som røyker, nettopp for at de skal føle seg jævlige.

Og nei, det er ikke bedre at man unngår stress med å slutte noen dager og heller røyker. Du lurer seg selv, og babyen lider.

SKAM DERE!!!!!!

Anonymous poster hash: 75203...c03

Tusler skulle være hvisker. Dvs hvisker høyt sånn at hun forhåpentligvis hører det.

Anonymous poster hash: 75203...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest paramount

Tusler skulle være hvisker. Dvs hvisker høyt sånn at hun forhåpentligvis hører det.

Anonymous poster hash: 75203...c03

..og da håper jeg også at du er den som ringer barnevernet hvis du mistenker eller ser at barn blir utsatt for overgrep/omsorgssvikt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og da håper jeg også at du er den som ringer barnevernet hvis du mistenker eller ser at barn blir utsatt for overgrep/omsorgssvikt..?

Har aldri sett det, men selvfølgelig hadde jeg gjort det! Det håper jeg da alle gjør.

Men hva har det med å hviske om røykeren å gjøre?

Anonymous poster hash: 75203...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Har aldri sett det, men selvfølgelig hadde jeg gjort det! Det håper jeg da alle gjør.

Men hva har det med å hviske om røykeren å gjøre?

Anonymous poster hash: 75203...c03

Det handler om å ha en konsekvent holdning mot de som utsetter barn for fare/omsorgssvikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det handler om å ha en konsekvent holdning mot de som utsetter barn for fare/omsorgssvikt...

Jeg velger å håpe at de fleste som er oppegående melder fra om barn som blir misbrukt el.l.

Mulig naivt, men jeg skal hvertfall ikke være medskyldige at barn må lide unødvendig fordi voksne ikke melder fra.

Anonymous poster hash: 75203...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Jeg velger å håpe at de fleste som er oppegående melder fra om barn som blir misbrukt el.l.

Mulig naivt, men jeg skal hvertfall ikke være medskyldige at barn må lide unødvendig fordi voksne ikke melder fra.

Anonymous poster hash: 75203...c03

Om du visste hvor mange som *ikke vil bry seg/blande borti* fordi de redde for represalier....Har en søster som jobber i barnevernet og i altfor mange av de sakene kommer det frem i ettertid at naboer osv har hatt mistanker eller visst om overgrep....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du visste hvor mange som *ikke vil bry seg/blande borti* fordi de redde for represalier....Har en søster som jobber i barnevernet og i altfor mange av de sakene kommer det frem i ettertid at naboer osv har hatt mistanker eller visst om overgrep....

Jeg er ikke en av de, heldigvis :)

Jeg tror faktisk ikke jeg kunne levd med noe sånt på samvittigheten. Huff, trist.

Anonymous poster hash: 75203...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Jeg er ikke en av de, heldigvis :)

Jeg tror faktisk ikke jeg kunne levd med noe sånt på samvittigheten. Huff, trist.

Anonymous poster hash: 75203...c03

Det er bra at du er en av de som ser og reagerer....altfor mange ser og snur ryggen til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...