Gå til innhold

spørsmål til alenemødre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest MrsSmith

helsesøster sa til meg at de fleste foreldre som er gift/samboere når barnet starter i bhg vil over halvparten ha skilt seg/gått fra hverandre innen 10 år. Man ha aldri noen garanti - dessverre!

Anonymous poster hash: cb953...4a6

Nei, jeg lo absolutt ikke av det du mente, det var bare en så utrolig bra måte og ordlegge seg på 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville du blitt alenemor hvis det ikke var så gode velferdstjenester for alenemødre i Norge, og at staten samler inn veldig mye penger fra far til deg?

Anonymous poster hash: 41a03...13c

Dersom de fjerner støtteordningene og barnefar bestemmer seg for å forlate meg, så ville jeg selvfølgelig tatt livet av ungen min siden jeg ikke lenger kunne tjene penger på å være alenemor.

Logikken din er upåklagelig.

<sett inn ironiflagg her>

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir det aldri snakket om en alenefar? De fleste har 50% omsorg for barnet... Mor og far deler.. Hvorfor er det ALLTID alenemødrene som blir hetset??

Kvinnehat heter det!

Mener da mor i de fleste tilfeller har bosted på barn. Hvis noen mener det er overvekt med delt bosted og 50/50 samvær vil jeg gjerne se den statistikken. Jeg har sett en klar overvekt i at far er bidragsyter. Hva innlegget mener konkret om lik omsorg er jeg noe usikker på. Begrepet delt omsorg er borte bra barnelova og de offentlige organer. Delt foreldreansvar er noe annet. Det har ikke noe med hvor barnet bor. Dersom det er 50/50 enten bosted eller samvær gis det ikke overgangsstønad. Har påstanden her vært riktig så har ikke noen mottatt overgangsstønad. Alle fedre får delt foreldreansvar om de ønsker. I dag holder det å ha samme folkeregisteret adresse som mor. Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg lo absolutt ikke av det du mente, det var bare en så utrolig bra måte og ordlegge seg på

ok?

Anonymous poster hash: cb953...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsSmith

ok?

Anonymous poster hash: cb953...4a6

Jeg lo av at personen mente det ikke kom en garantilapp (nå husker jeg ikke ordrett) på menn, ikke på det faktum at halvparten av alle par med barn går fra hverandre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de som svindler er jo ikke alenemødre.

Anonymous poster hash: 41575...987

Utbetalinger går de de registrere alenemødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lo av at personen mente det ikke kom en garantilapp (nå husker jeg ikke ordrett) på menn, ikke på det faktum at halvparten av alle par med barn går fra hverandre..

Nå var det ikke jeg som skrev det med garantilappen - så da siterte du feil person.

Anonymous poster hash: cb953...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utbetalinger går de de registrere alenemødre.

er du så trang i nøtta at du ikke klarer å se at når et par skal svindle til seg OS så må jo mor late som hun er alenemor. Det er ikke akkurat rakettforskning! Det er jo ikke moren som svindler alene, det er faren og moren - SAMMEN!

Anonymous poster hash: cb953...4a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener da mor i de fleste tilfeller har bosted på barn. Hvis noen mener det er overvekt med delt bosted og 50/50 samvær vil jeg gjerne se den statistikken. Jeg har sett en klar overvekt i at far er bidragsyter. Hva innlegget mener konkret om lik omsorg er jeg noe usikker på. Begrepet delt omsorg er borte bra barnelova og de offentlige organer. Delt foreldreansvar er noe annet. Det har ikke noe med hvor barnet bor. Dersom det er 50/50 enten bosted eller samvær gis det ikke overgangsstønad. Har påstanden her vært riktig så har ikke noen mottatt overgangsstønad. Alle fedre får delt foreldreansvar om de ønsker. I dag holder det å ha samme folkeregisteret adresse som mor.

Blir ikke og diskutere dette , slike holdninger gidder jeg ikke og forsvare.. Tråder som dette er lavmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du så trang i nøtta at du ikke klarer å se at når et par skal svindle til seg OS så må jo mor late som hun er alenemor. Det er ikke akkurat rakettforskning! Det er jo ikke moren som svindler alene, det er faren og moren - SAMMEN!

Anonymous poster hash: cb953...4a6

Nå er det ikke dette som er bakgrunnen. Det er muligheter for svindelen. Ordninger må bort slik de er i dag. Dette med bakgrunn i at det er nesten 75% som mottar støtte de kunne klart seg uten. De får automatisk vedtak på støtte når en kommer innenfor en gruppe. Sosial stønad til de som virkelig trenger støtte og ikke til de fiktive son mottar automatisk når en blir registrert alenemor. Kanskje vanskelig å forstå når du ikke er rakkerforsker. Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke og diskutere dette , slike holdninger gidder jeg ikke og forsvare.. Tråder som dette er lavmål!

Det er du som tar opp dette. Men virker som du ikke har kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke dette som er bakgrunnen. Det er muligheter for svindelen. Ordninger må bort slik de er i dag. Dette med bakgrunn i at det er nesten 75% som mottar støtte de kunne klart seg uten. De får automatisk vedtak på støtte når en kommer innenfor en gruppe. Sosial stønad til de som virkelig trenger støtte og ikke til de fiktive son mottar automatisk når en blir registrert alenemor. Kanskje vanskelig å forstå når du ikke er rakkerforsker.

"rakkerforsker" faktisk! Du må jo forstå at dette er en viktig ordning for mange som blir alene, som må omskolere seg for å ha en arbeidstid som passer med å være en om omsorgen. Dette er ment for en overgangshjelp og det er krav til aktivitet - det er altså en begrenset periode man kan motta dette. Det er jo bedre at de som trenger det får støtte et par år for å kunne forsørge seg selv og barnet/barna enn at de blir nødt til å få trygdeytelse resten av livet. Eller er dette vanskelig for deg å forstå? Husk at det finnes mange alenefedre som også er nødt til å motta OS en periode.

Anonymous poster hash: cb953...4a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med far som jobber off shore, 3 uker på - 3 uker av. Så skjer det noe med mor som gjør at han blir alene om omsorgen for barnet. For at han skal kunne ha en jobb som passer med å ta vare på et barn alene og forsørge det er han nødt til å motta OS i en periode for å kunne ta utdannelse eller kurs for å kunne jobbe i nærheten av hjemmet. Veldig mange som ikke ser at det er bedre å invistere i utdannelse og kurs enn at folk må gå på sosialen resten av livet.



Anonymous poster hash: cb953...4a6
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kritisk

Nå er det ikke dette som er bakgrunnen. Det er muligheter for svindelen. Ordninger må bort slik de er i dag. Dette med bakgrunn i at det er nesten 75% som mottar støtte de kunne klart seg uten. De får automatisk vedtak på støtte når en kommer innenfor en gruppe. Sosial stønad til de som virkelig trenger støtte og ikke til de fiktive son mottar automatisk når en blir registrert alenemor. Kanskje vanskelig å forstå når du ikke er rakkerforsker.

Du er ikke spesielt begavet. Lykke til videre i den fordummende bobla de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som tar opp dette. Men virker som du ikke har kontroll.

Som sakt så er denne tråden lavmål, orker ikke og diskutere med slike som deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Arveloven har fastsatt hvor mye av arv ven faktisk kan testamentere bort. En kan ikke testamentere bort hele arven. Ts blir uten barn og denne omtalte datter kommer ikke under arveloven om egne barn. Får TS. flere barn kommer de foran denne datteren

ok? feil tråd eller?

Anonymous poster hash: cb953...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke dette som er bakgrunnen. Det er muligheter for svindelen. Ordninger må bort slik de er i dag. Dette med bakgrunn i at det er nesten 75% som mottar støtte de kunne klart seg uten. De får automatisk vedtak på støtte når en kommer innenfor en gruppe. Sosial stønad til de som virkelig trenger støtte og ikke til de fiktive son mottar automatisk når en blir registrert alenemor. Kanskje vanskelig å forstå når du ikke er rakkerforsker.

Hvor har du det tallet fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mottar utvidet barnetrygd på 970 og 1500 i barnetilsyn.. synes ikke det er så mye, og jeg har definitivt tatt samme avgjørelse uansett stønad!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke dette som er bakgrunnen. Det er muligheter for svindelen. Ordninger må bort slik de er i dag. Dette med bakgrunn i at det er nesten 75% som mottar støtte de kunne klart seg uten. De får automatisk vedtak på støtte når en kommer innenfor en gruppe. Sosial stønad til de som virkelig trenger støtte og ikke til de fiktive son mottar automatisk når en blir registrert alenemor. Kanskje vanskelig å forstå når du ikke er rakkerforsker.

Hva er en rakkerforsker?

Anonymous poster hash: 6c0aa...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...