Gå til innhold

spørsmål til alenemødre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så forbanna vanskelig å få seg en jobb? Alt for mange alenemødre som sitter der uten verken utdanning eller jobb.

Hvorfor, spør jeg bare? Er tanken på baby sååå søtt og jeg vil ha det nå selv om vi er ung. Skaff dere en utdannelse så dere kan klare dere når ungdomskjæresten stikker.

Enkle mennesker altså.

Må få fram at det selvsagt ikke gjelder alle, men det er mer enn nok av de.

Anonymous poster hash: 0dd00...f18

Hvordan vet du det??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Det eneste jeg får er en ekstra barnetrygd og forskuddsbidrag til ene barnet. Ikke barnebidrag eller noe annet. Så de 2000,- skulle jeg klart meg uten.



Anonymous poster hash: 2257a...5f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange lage snyltete i parforhold også...de lever på mannen eller konen sin og jobber ikke/tjener ikke egne penger. Når det blir slutt så mottar de stønader fra staten og kommunen.

Anonymous poster hash: 92ed1...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes snyltere overalt, men dette KG fenomenet om å fremstille alle som blir alene med barn som noen snyltere, tragiske og mindre verdt som mennesker er forkastelig!



Anonymous poster hash: cb953...4a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Latterlig at omtrent alle må påpeke at ingen velger å bli alenemor og hvor lite hjelp de mottar av støtte fordi de selvfølgelig klarer seg selv økonomisk. Dette gjelder IKKE alle dagens alenemødre, for det er faktisk en stort antall som "lever" av å få barn, planlegger å bli ung mor når man ikke er med bf og som rett og slett ikke gidder å jobbe fordi det er lettere å få stønader for den harde jobben som hjemmeværende alenemor.

Synes spørsmålet til Ts er et viktig tema, for selv om det er mødre der ute som både er selvstendig økonomisk og som ble uventet alenemor av diverse grunner, er det også et skremmende høyt antall med late snyltere.

Anonymous poster hash: 7c1da...5fb

Nei, det er det ikke. Det er bare noe du liker å tro...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypotese at staten oppmuntrer folk til å bli enslige forsørgere? WTF?

si meg du, bor du på månen eller, du virker ganske BLÅST :sinnatagg:



Anonymous poster hash: 540a9...f22
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nettavisen.no/%F8konomi/slik-svindler-unge-jenter-norge/3593205.html

NAV er redd at omtrent hver fjerde krone som blir utbetalt under kun overgangsstønad er svindel.

Problemet er at det er vanskelig å følge opp for å bevise det.

Men disse blir jo faktisk ikke alenemødre. De svindler jo sammen med barnefaren.

Anonymous poster hash: 41575...987

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men disse blir jo faktisk ikke alenemødre. De svindler jo sammen med barnefaren.

Anonymous poster hash: 41575...987

det er det trådstarter ikke forstår :P eller forøvrig den som la ut linken. Kunnskap kan ikke kjøpes på boks :P

Anonymous poster hash: cb953...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men disse blir jo faktisk ikke alenemødre. De svindler jo sammen med barnefaren.

Anonymous poster hash: 41575...987

Hvis hun blir tatt for dette, så vil han som bor med henne få en mindre straff enn henne. Han er sammensvoren til en kriminell handling - hvis han vet om den, men ikke hovedpersonen.

Litt merkelig å ikke diskutere det faktum at 25% av pengene går til svindel da, og ikke at en mann muligens er med på bedrageriet.

Endret av Timza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er aleine med 3 barn og alt jeg får i støtte er en ekstra barnetrygd. Nekter å tror at noen blir aleinemor pga økonomien.

Anonymous poster hash: 7b4fa...53c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er aleine med 3 barn og alt jeg får i støtte er en ekstra barnetrygd. Nekter å tror at noen blir aleinemor pga økonomien.

Anonymous poster hash: 7b4fa...53c

Du jobber og følger reglene. Det er ikke du som er temaet vil jeg tro. Men når en antar ar 25 % av de omtalte utbetalinger er svindel blir du omtalt for du er såkalt alenemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.nettavisen.no/%F8konomi/slik-svindler-unge-jenter-norge/3593205.html

NAV er redd at omtrent hver fjerde krone som blir utbetalt under kun overgangsstønad er svindel.

Problemet er at det er vanskelig å følge opp for å bevise det.

Fra linken din:

"I undersøkelsen stilte Proba et åpent spørsmål om hvor de Nav-ansatte mener at det foregår mest svindel, det vil si om svindel med overgangsstønad er konsentrert til visse miljøer.

Spørsmålet lød: «Er det enkelte miljøer, bransjer eller grupper av brukere hvor du mener at svindel med overgangsstønad er særlig konsentrert? Hvilke?»

De Nav ansatte svarte at det gjaldt disse to gruppene:

1. Innvandrere (spesielt somaliere, iranere og irakere og romfolket)

2. Unge jenter"

Dette er da ikke fakta på noen som helst måte!

Og hvis så skulle være tilfelle så er dem jo ikke aleneforsørger og derfor heller ikke representativ på TS sprøsmål...

Man blir jo ikke rik på noen som helst måte av å være aleneforsørger. Det er for mange ingen valg å bli aleneforsørger, men rett og slett påtvunget da den andre parten ikke er der lenger.

Anonymous poster hash: 01afc...039

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun blir tatt for dette, så vil han som bor med henne få en mindre straff enn henne. Han er sammensvoren til en kriminell handling - hvis han vet om den, men ikke hovedpersonen.

Litt merkelig å ikke diskutere det faktum at 25% av pengene går til svindel da, og ikke at en mann muligens er med på bedrageriet.

Men dette er jo en helt annen sak, det er jo faktisk ikke en alenemor som driver trygdesvindel, det er et par som driver med det. Det har ikke sammenheng med trådens tema.

Hvis han vet om den? Selvsagt må han det. Han må jo late som de ikke bor sammen. Det gjelder begge to.

Anonymous poster hash: 41575...987

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du jobber og følger reglene. Det er ikke du som er temaet vil jeg tro. Men når en antar ar 25 % av de omtalte utbetalinger er svindel blir du omtalt for du er såkalt alenemor.

Men de som svindler er jo ikke alenemødre.

Anonymous poster hash: 41575...987

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MrsSmith

Men hvordan skal man vite dette på forhånd, hvem som blir ekle etter x antall år?

Menn kommer jo ikke med en kvalitetsGARANTI?

Anonymous poster hash: 92ed1...7c0

😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helsesøster sa til meg at de fleste foreldre som er gift/samboere når barnet starter i bhg vil over halvparten ha skilt seg/gått fra hverandre innen 10 år. Man ha aldri noen garanti - dessverre!

Anonymous poster hash: cb953...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir det aldri snakket om en alenefar? De fleste har 50% omsorg for barnet... Mor og far deler.. Hvorfor er det ALLTID alenemødrene som blir hetset??

Kvinnehat heter det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir det aldri snakket om en alenefar? De fleste har 50% omsorg for barnet... Mor og far deler.. Hvorfor er det ALLTID alenemødrene som blir hetset??

Kvinnehat heter det!

ja det lurer jeg også på. KG har utvikla seg til et forum hvor det er greit å sjikanere og diskriminere alenemødre, uansett hvor lenge forholdet varte med barnefar eller ikke. Uansett om man har utdannelse og jobb, eller man trives i jobben. Om man har fått OS i en overgangsperiode for å kunne forsørge barnet/barna så burde man visst være skutt og er en jævela snylter resten av livet. Har man utdannelse og jobb fra før så er man en jævela snylter fordi man mottar barnebidrag. Er rett og slett lei disse diskriminerende og stygge trådene om alenemødre. Skam dere!

Anonymous poster hash: cb953...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...