Gå til innhold

må jeg ha voksipose?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i 7. mnd. Hver gang jeg snakker om vinteren med noen og da ungen skal bli født så nevner en eller annen noe om en voksi pose. Det går i med forskjellige ord: "ja, du putter jenta i voksipose og da går det jo bra selv om det er vinter" NEI jeg skal ikke ha voksipose! Jeg skal ha risarosa og kanskje en elodie details i apple of my eye. Hvorfor snakker alle om disse voksi posene? Jeg har nesten sett gjennom alle fra flere år tilbake, liker dem bare ikke.

Men har begynt å tvile, må man ha disse posene?I så fall, hvorfor?



Anonymous poster hash: 04df9...8ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel et spørsmål om hvor mange poser og hvor mye penger du vil bruke. Voksiposen kan brukes opp til 4 år. Risarosa er vel bare en babypose, så da må du uansett ha ny året etter. Dog så finnes det alternativer til Voksiposen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mener vell at den er god. Best i test mange ganger, holder ungen varm osv.. OG er veldig praktisk

Nå kommer den flere farger, men ikke så søt som den elodi eller risarosa du ønsker deg... Men ville tenkt litt på at de er veldig lyse i fargen.

Jeg hadde en lys blå pose med luftballonger på, nå i sommer til min jente som nå er blitt elleve mnd, og den ble veldig fort synlig skitten og da er den jo slett ikke fin lenger... Jeg endte opp med en mørk blå på slutten av sommeren. Det er rett å slett enklest med en mørk farge.

Vi har en trolli pose på vinteren og har hvert veldig fornøyd med den :) men, svart og kjip i fargen :/

Anonymous poster hash: 0bcd0...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei du trenger ikke voksipose!

Jeg trodde også man måtte ha det, og kjøpte en til førstemann. Den ble brukt 1,5 uke, så var jeg lei, fy fader så upraktisk!! Ungen ble jo borte nedi der, kokvarm selv om jeg nesten ikke hadde klær på, og det var umulig å få fotrekket over posen.

Så jeg kutta den fort ut, og brukte klær etter temperaturen og babydyne i stedet.

Nr. 2 ble aldri puttet i denne posen, selv om han ble født på høsten.

Så mitt råd er drit i hele posen, det er bare opppskrytt og bortkastede penger:)



Anonymous poster hash: 07947...16d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke tenkt meg noe annet enn voksi eller noe som er veldig likt. Genialt enkelt at hele posen kan åpnes før man putter ungen nedi.

Har til nr 2 kjøpt voksi urban og lurer på om det egentlig var et dumt valg. Virker allerede kaldere enn voksi classic som vi hadde til nr 1. Mulig vi må hente frem forrige pose.

Det som ihvertfall gjorde voksi classic så varm var at den var fylt med ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten synes jeg risarosa blir alt for åpen oppe i og med at den ikke kan snøres igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte aldri voksipose, jeg hadde dyne når han lå i bagvogna sammen med en vinterdress, og allroundpose fra emmaljunga sammen med dress når han var i vanlig vogn.

Da kunne jeg ta han rett opp fra vogna, kneppe sammen dressen og ha han i bæreselen :)

Dessuten var han og alt for varm for voksipose, prøvde en venninne sin, og da begynte han å svette og han hadde nesten ikke klær på seg så det funket ikke for oss,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksipose er kanskje litt stor til en nyfødt? Vi kjøpte voksi først den vinteren barnet fylte ett år.

Anonymous poster hash: 92ce5...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også RisaRosa, og er såå fornøyd med den! Kjempefin, og sååå varm og god! Gutten min stortrives i den, i alle fall! Nei, du må absolutt ikke ha voksi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt samme tanken som deg 😉

Vi har RisaRosa til vår gutt på 5 uker. Fått prøvd den en del nå og er fornøyd så langt. Dessuten er den jo så mye finere enn voksi, som ser ut som en vanlig sovepose med en rar pingvin (?) på 😐😯

Anonymous poster hash: 47f38...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror voksipose bare er en uttrykksmåte, jeg sier voksipose selv om jeg egnetlig mener vognpose. Og alle jeg kjenner gjør det samme :fnise: Det var jo Voksi som var det store på 90-tallet, så det henger sikkert igjen derifra.

Når det er sagt så må (bør) man ha en vognpose i vognen til knøttet ja. Værtfall midtvinters! Men det spørs veldig hvor i landet man bor, vi har vært avhengi av vognpose når vi bodde i oslo, for der er det kaldt om vinteren! Men nå bor vi på Vestlandet og her er det ikke like kaldt. Men jeg ville uansett brukt det. Syntes det er enklere å regulere temperatur og påkledning da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AllisHagtorn

Voksipose er kanskje litt stor til en nyfødt? Vi kjøpte voksi først den vinteren barnet fylte ett år.

Anonymous poster hash: 92ce5...8ff

De fleste kjøper ikke poser tilpasset barnets lengde. Voksi og alle andre merker passer fint til nyfødte.

Anywho så er det jo ikke akkurat et særlig stort problem hvorvidt noen har et annet merke eller tilogmed velger dyne? ;)

Kan ikke begripe at dette blir en debatt :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor små babyer har dere egentlig? Min har aldri druknet i voksi urban. Har også jobbet i barnehage og de ungene som var varmest med minst klær var de som hadde voksi pose. Jeg var aldri i tvil om at det var voksi jeg ville ha. Men folk må jo bestemme selv hva de vil bruke pengene på! Skjønner heller ikke problemet

Anonymous poster hash: 9bb92...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiser Lammeskinnspose = gull! :)

Medisinsk ull som renser seg selv. Blir ikke like klamt som syntesisk osv.

Men da må man ha to poser. Min 2-3 åring passet ikke i lammeskinnsposen.

Anonymous poster hash: eac00...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...