AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #161 Del Skrevet 21. oktober 2014 De som jobber på et kjøkken på resturant bedriver ikke veldedighets-arbeid for mødre. Man har arbeidsoppgaver å løse. Det går på løpende bånd. Da bruker man ikke tid og ressurser på oppgaver som beslaglegger de ansatte og kjøkkenets kapasitet, -samtidig som kundene ikke legger igjen cash for den maten de vil ha servert... (Hvilken kokk med respekt for seg selv ville uansett varmet smakløs mat på glass til en baby, når de kunne tatt en stavmikser og lagd maten selv av ingredienser kjøkkenet har, på null komma svisj? Folks frekkheter kjenner ingen grenser.) Jeg velger noe babyen kan spise på menyen om de har noe som egner seg. Men mange plasser har ikke det. Hamburgere, pølser og frityrstekt mat er ikke noe jeg gir ungen. Ts skriver att de ba henne velge fra barnemenyen. Den egner seg sjelden til barn under året er min erfaring.Anonymous poster hash: cebdf...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #162 Del Skrevet 21. oktober 2014 Et middagsglass fra en butikk har ingenting på et resturantkjøkken å gjøre det heller. Tenk om alle sa sånt: -Jeg har med Fjordland til barna mine og meg selv. Kan dere varme det opp mens mannen min spiser biff tartar fra menyen? Ø..Nei. Ehh, hva med de som ammes. Burde de bestilt melk på flaske ute fordi at melk fra puppen er medbrakt?Anonymous poster hash: ac3f6...59e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 21. oktober 2014 #163 Del Skrevet 21. oktober 2014 (endret) Jeg velger noe babyen kan spise på menyen om de har noe som egner seg. Men mange plasser har ikke det. Hamburgere, pølser og frityrstekt mat er ikke noe jeg gir ungen. Ts skriver att de ba henne velge fra barnemenyen. Den egner seg sjelden til barn under året er min erfaring.Anonymous poster hash: cebdf...c15 Om man er kokk på en resturant med et rennome og noen sier -Kan jeg få bestille en ekstra kokt potet og litt mørt kjøtt og en ekstra gulrot som blir moset til barnet mitt, så sier ikke kokken nei... Mest sannsylig holder han tilbake på saltet og spør om barnet har noen allergier... Ehh, hva med de som ammes. Burde de bestilt melk på flaske ute fordi at melk fra puppen er medbrakt?Anonymous poster hash: ac3f6...59e Herregud. Mener du det beslaglegger personalets og kokkenes tid, og plassen på kjøkkenet at noen ammer? Mener du morsmelk fra puppen er medbragt mat som skal varmes? Det forsøket på å starte en diskusjon ved å vri på noe andre har sagt er det kleineste jeg har sett på lange tider... Endret 21. oktober 2014 av Tøytigern 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #164 Del Skrevet 21. oktober 2014 Om man er kokk på en resturant med et rennome og noen sier -Kan jeg få bestille en ekstra kokt potet og litt mørt kjøtt og en ekstra gulrot som blir moset til barnet mitt, så sier ikke kokken nei... Mest sannsylig holder han tilbake på saltet og spør om barnet har noen allergier... Men nå fikk ikke TS noe slikt tilbud. Hun fikk beskjed om å bestille pølse med pommes frites. Tviler på dette var en slik restaurant som du forestiller deg...Anonymous poster hash: 913e7...3d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 21. oktober 2014 #165 Del Skrevet 21. oktober 2014 Men nå fikk ikke TS noe slikt tilbud. Hun fikk beskjed om å bestille pølse med pommes frites. Tviler på dette var en slik restaurant som du forestiller deg...Anonymous poster hash: 913e7...3d8 Hun fikk beskjed om at de ikke varmet barnemat folk tar med selv og at hun kunne bestille fra barnemenyen... Passer ikke pølse, så klarer de fleste å tenke selv hva en resturant serverer ved å se på menyen for vanlige retter og finne ut at en baby tåler potet med blomkål og gulrot. De hadde garantert dette på stedet. Hvis man drar barnet med til et sted de ikke serverer noe barnet kan spise, får man skylde seg selv som forelder og ikke la det gå ut over servitørene. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 21. oktober 2014 #166 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jeg velger noe babyen kan spise på menyen om de har noe som egner seg. Men mange plasser har ikke det. Hamburgere, pølser og frityrstekt mat er ikke noe jeg gir ungen. Ts skriver att de ba henne velge fra barnemenyen. Den egner seg sjelden til barn under året er min erfaring.Anonymous poster hash: cebdf...c15 Å anbefale barnemenyen er ikke en ordre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #167 Del Skrevet 21. oktober 2014 Hun fikk beskjed om at de ikke varmet barnemat folk tar med selv og at hun kunne bestille fra barnemenyen... Passer ikke pølse, så klarer de fleste å tenke selv hva en resturant serverer ved å se på menyen for vanlige retter og finne ut at en baby tåler potet med blomkål og gulrot. De hadde garantert dette på stedet. Hvis man drar barnet med til et sted de ikke serverer noe barnet kan spise, får man skylde seg selv som forelder og ikke la det gå ut over servitørene. Er du ikke enig i at det var dårlig service? De kunne jo foreslått noe slikt hvis det var en mulighet. Du snakker om at servitørene kaster bort tid på å ordne mat til babyen, men resultatet blir jo to voksne kunder som spiser og betaler og kanskje kommer tilbake.Anonymous poster hash: 913e7...3d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 21. oktober 2014 #168 Del Skrevet 21. oktober 2014 Så frekt av restauranten! hvis de ikke har noe passende på menyen for en liten baby så må de kunne varme opp medbragt!Anonymous poster hash: fe57c...00d Nei, det må de ikke. Da må mor og far finne et annet spisested som har noe de ønsker å gi til barnet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #169 Del Skrevet 21. oktober 2014 Om man er kokk på en resturant med et rennome og noen sier -Kan jeg få bestille en ekstra kokt potet og litt mørt kjøtt og en ekstra gulrot som blir moset til barnet mitt, så sier ikke kokken nei... Mest sannsylig holder han tilbake på saltet og spør om barnet har noen allergier... Herregud. Mener du det beslaglegger personalets og kokkenes tid, og plassen på kjøkkenet at noen ammer? Mener du morsmelk fra puppen er medbragt mat som skal varmes? Det forsøket på å starte en diskusjon ved å vri på noe andre har sagt er det kleineste jeg har sett på lange tider... Poenget mitt var att dette hørtes ikke ut som en finere som det ser ut som du innbiller deg restaurant da de hadde barnemeny med pølse og pomfri. Anonymous poster hash: cebdf...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 21. oktober 2014 #170 Del Skrevet 21. oktober 2014 Er du ikke enig i at det var dårlig service? De kunne jo foreslått noe slikt hvis det var en mulighet. Du snakker om at servitørene kaster bort tid på å ordne mat til babyen, men resultatet blir jo to voksne kunder som spiser og betaler og kanskje kommer tilbake.Anonymous poster hash: 913e7...3d8 Nei, jeg er ikke enig i at det var dårlig service. Jeg syns moren var ekstremt frekk, uvitende og storforlangende. Det fins da grenser. Er man på resturant så er man et sted man kjøper det man vil spise og betaler for maten og servicen. Noe annet er ikke resturantens oppgave, med mindre de eksplisitt reklamerer med at "Vi varmer babymat." 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 21. oktober 2014 #171 Del Skrevet 21. oktober 2014 Poenget mitt var att dette hørtes ikke ut som en finere som det ser ut som du innbiller deg restaurant da de hadde barnemeny med pølse og pomfri.Anonymous poster hash: cebdf...c15 Alle resturanter kan servere en unge en kokt potet... Djees. Det er mammaens feil at hun ikke klarer å tenke lenger enn til sin egen navle og ikke en gang greier å bestille noe et barn kan spise, som egen del av sin egen mat. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 21. oktober 2014 #172 Del Skrevet 21. oktober 2014 Et middagsglass fra en butikk har ingenting på et resturantkjøkken å gjøre det heller. Tenk om alle sa sånt: -Jeg har med Fjordland til barna mine og meg selv. Kan dere varme det opp mens mannen min spiser biff tartar fra menyen? Ø..Nei. Du kan vel ikke for alvor mene at det å be om å få varmet opp et middagsglass til en baby stiller i samme kategori som å ta med seg en Fjordlandmiddag og be om å få den varmet opp?!? En baby på 8 mnd kan ikke spise den samme maten som alle andre. Hadde den kunnet det så hadde jo moren bestilt mat fra menyen... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 21. oktober 2014 #173 Del Skrevet 21. oktober 2014 Du kan vel ikke for alvor mene at det å be om å få varmet opp et middagsglass til en baby stiller i samme kategori som å ta med seg en Fjordlandmiddag og be om å få den varmet opp?!? En baby på 8 mnd kan ikke spise den samme maten som alle andre. Hadde den kunnet det så hadde jo moren bestilt mat fra menyen... Jo, det mener jeg i fullt alvor, fordi det er nøyaktig det samme man ber om i begge tilfeller. Hvis mor ikke kan gi et barn på snart ett år noe de har på stedet, og hun ønsker at barnet skal spise varm mat, bør de gå et annet sted. Det er foreldres/kundens ansvar å finne et passende spisested. Kokt ris moset med litt kylling uten skinn er ikke livsfarlig for en baby på 8 mnd. Det er ikke moste grønnsaker, heller. Spesielt ikke når barnet spiser mat fra glass. Det handler om å akseptere at verden ikke er til for å stelle med din baby. Det må du klare selv, og en resturant er ikke en mikrobølgeovn som er til utlån for publikum. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 21. oktober 2014 #174 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jo, det mener jeg i fullt alvor, fordi det er nøyaktig det samme man ber om i begge tilfeller. Hvis mor ikke kan gi et barn på snart ett år noe de har på stedet, og hun ønsker at barnet skal spise varm mat, bør de gå et annet sted. Det er foreldres/kundens ansvar å finne et passende spisested. Kokt ris moset med litt kylling uten skinn er ikke livsfarlig for en baby på 8 mnd. Det er ikke moste grønnsaker, heller. Spesielt ikke når barnet spiser mat fra glass. Det handler om å akseptere at verden ikke er til for å stelle med din baby. Det må du klare selv, og en resturant er ikke en mikrobølgeovn som er til utlån for publikum. Dersom det er saltet, så er dette farlig jo. Og personlig så hadde jeg ikke stolt på at maten ikke var saltet. Mat fra glass til barn under 12 mnd er ihvertfall helt fri for salt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #175 Del Skrevet 21. oktober 2014 Folk betaler ikke flere hundre kroner for mat og drikke for å høre apekattene deres le eller skrike eller for å høre om raping, gulping og bleieskifting! Ikke vår feil at dere har pult og fått izzzabellllaaa Louiiiisssseee Biiiaaancaaaa og Phiiiiiillliiipppp Doooominiiiiccc Maximillllaaaannn. Skaff dere en barnevakt eller spis hjemme. Anonymous poster hash: 06291...fad 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #176 Del Skrevet 21. oktober 2014 Alle resturanter kan servere en unge en kokt potet... Djees. Det er mammaens feil at hun ikke klarer å tenke lenger enn til sin egen navle og ikke en gang greier å bestille noe et barn kan spise, som egen del av sin egen mat. Nei ikke alle steder tilbereder babymat. Vet ikke hvilket nivå på restauranter du er vant til. Men her jeg bor må man på egne plasser som serverer husmannskost for å få en kokt potet med egnet tilbehør. De restaurantene her med barnemeny har ikke mulighet å lage noe sånt. Og ja jeg har spurt. Anonymous poster hash: cebdf...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #177 Del Skrevet 21. oktober 2014 Uh, ja, men maten er åpenbart ikke helt ferdig siden den ikke kunne serveres kald. "Hei, jeg liker ingenting av det dere har på menyen, så kan du varme opp matpakken min?" Igjen, jeg skjønner at folk spør pent, men det er frekt å forvente. Anonymous poster hash: 55e75...8ba Det er ikke snakk om at ungen ikke liker det som står på menyen. Det er snakk om en 8 måneder gammel unge som ikke er i stand til å spise noe slikt som pølse og pommes frites, og som heller ikke skal ha slikt pga saltinnholdet. Hadde de solgt barnemat egnet for barnets alder er det selvsagt at man kjøper det fra restauranten. Men når ikke de har det syns jeg de kunne fått en bolle varmt vann til å varme opp den medbrakte maten. Anonymous poster hash: a1a05...00b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #178 Del Skrevet 21. oktober 2014 Nei ikke alle steder tilbereder babymat. Vet ikke hvilket nivå på restauranter du er vant til. Men her jeg bor må man på egne plasser som serverer husmannskost for å få en kokt potet med egnet tilbehør. De restaurantene her med barnemeny har ikke mulighet å lage noe sånt. Og ja jeg har spurt. Anonymous poster hash: cebdf...c15 Ja da må du enten spise hjemme eller reise til nabobyen for å spise ute.Anonymous poster hash: f7309...5de 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #179 Del Skrevet 21. oktober 2014 Ja da må du enten spise hjemme eller reise til nabobyen for å spise ute.Anonymous poster hash: f7309...5de Heldigvis har de fleste vett nok til å ta vare på kundene sine og ser att de tjener gode penger på alle voksne rundt bordet. Har aldri vært problem å få litt varmt vann noen plass her. Har også gitt kald mat til henne en gang og det gikk greit. Men vet att ikke alle babyer aksepterer den kaldAnonymous poster hash: cebdf...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #180 Del Skrevet 21. oktober 2014 Det gjør da vel ingenting om han spiser middag til lunsj og lunsj (yoghurt e.l.) til middag? For øvrig går det fint an å ha med termos med varmt vann og en plastbolle til å varme i når man skal bort i middagstid.Anonymous poster hash: b760b...0e2 Jeg pleier faktisk å ha med en stor kopp og vann på termos. Synes alikevel det er rart at det skal være så storforlangende å få litt hjelp om man trenger det. Er jo ikke alltid ting er planlagt. Hater selv og bytte om på måltider. Meget mulig jeg er sær, men føler meg ikke mett på samme måte da. Tviler på at sønnen min hadde gått med på det også da vi brukte lang tid på å bytte om på et brødmåltid og grøtmåltid. Han ville ikke spise noe annet en det han var vant til å få til det måltidet.Anonymous poster hash: c3ada...cf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå