Gå til innhold

Ble kasta ut av restaurant pga medbrakt mat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For øvrig ble ikke TS kastet ut av restauranten, de valgte selv å gå når de ikke fikk alt akkurat som de forlangte. Stor forskjell...

Anonymous poster hash: b760b...0e2

De forlangte da ikke.

Anonymous poster hash: 7e55d...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner jeg mister helt troen på menneskeheten etter å ha lest denne tråden..

Vi misliker alle en eller flere "folkegrupper". Mitt mareritt som småbarnsmor må være å havne på bord ved siden av en gjeng BI-studenter, egentlig helt uavhengig om jeg har med barn eller ei. Eller på raden bak en gjeng men som skal på guttetur til "syden" på flyet.

Men jeg evner å se at vi alle har like stor rett å ferdes i offentlig rom, og jeg velger å ta det med et smil fremfor å stikke frem furteleppa og synes synd på meg selv.

SKJERPINGS FOLKENS!

Anonymous poster hash: dbef5...60a

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som klager her over babyer på restaurant som liksom bare skriker har selvfølgelig aldri hatt en baby selv, og jeg kan informere dere om at babyer skriker ikke hele tiden. Min på 11 mnd skriker nesten aldri, og har vært sånn siden fødselen. Når vi har vært på cafe eller restaurant har han aldri grått de plassene.

En ting om de ikke kan ta babymaten inn på kjøkkenet, det må alle respektere, men de kunne ordnet et varmbad til maten om det hadde gått. Eller dere kunne spurt om de kunne tilbredet f.eks ris og oppkuttet grønnsaker til barnet. Kundeservice er en fin ting!

Anonymous poster hash: 8baf3...326

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i h***** skal man ikke kunne dra på restaurant med spedbarn????

Hva slags mennesker er dere som mener man skal sperre seg inne fordi man har fått framtidig skattebetaler???

Man inkluderer barna fra fødsel i samfunnet, for gjett hva! De ER en del av samfunnet!!

Anonymous poster hash: 2aba3...929
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ikke alle barn som liker å spise kald mat og et barn på 8 måneder skjønner ikke nødvendigvis at det er bedre å spise kald mat enn være sulten.

Og er det middagstid for barnet skal det da få middag og ikke melk på flaske.

Rutiner på måltider og søvn er viktig for mange småbarn.

Min er straks 11 måneder og spiser kun mat som er helt finmost med stavmikser. Vil tro det er lettere for resturanten å varme et glass barnemat enn å lage et eget måltid til han med stavmikser.

Anonymous poster hash: c3ada...cf4

Da får man planlegge for det, da. Ikke FORVENTE at en bedrift som lever av å selge mat skal fikse gratis mat til dere.

Er det virkelig vanlig av spedbarn ikke kan spise noe annet enn varm mat? :klo:

Anonymous poster hash: 55e75...8ba

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si det sånn at.. alle som er foreldre skal aldri kunne ta verken kollektiv transport eller kunne gå på restaurant med mindre barnet er over 13 år slik at han eller hun er usynlig og bare sitter stille. Altså ærlig talt. Skal livet slutte fordi man får barn? Skal man gå i hi og gjemme seg slik mange mener?

Jeg skal være enig i at barn som løper rundt på restaurant ikke har noe for seg men da er det foreldrene det er problemer hos og ikke barna. Og det gjelder et få tall av dem alle. HVA er problemet med et spedbarn?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i h***** skal man ikke kunne dra på restaurant med spedbarn????

Hva slags mennesker er dere som mener man skal sperre seg inne fordi man har fått framtidig skattebetaler???

Man inkluderer barna fra fødsel i samfunnet, for gjett hva! De ER en del av samfunnet!!

Anonymous poster hash: 2aba3...929

For det finnes jo ingen mellomting eller alternativer - enten er det fritt fram absolutt overalt eller så må man sperre seg inne... Det finnes steder det ikke naturlig å ha med seg småbarn. Det finnes også steder det ikke er naturlig å gå uten barn. Overalt er det steder som er tilpasset en spesiell målgruppe - å ikke være en del av den betyr ikke at man ikke er inkludert i samfunnet.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får man planlegge for det, da. Ikke FORVENTE at en bedrift som lever av å selge mat skal fikse gratis mat til dere.

Har alltid tatt det som en selvfølge å få en bolle med varmt vann eller lignende for å varme babymat. Synes dette burde kunne forventes av en vanlig restaurant. Maten er jo skaffet og betalt for selv.

Min spiser yoghurt, frukt og noe grøt som ikke trenger å varmes, men er det middagstid vil jeg gi han middag og har ikke sett noen middager til baby som egner seg å servere kaldt.

Vil ikke gi han yoghurt til middag bare fordi jeg vil spise ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid tatt det som en selvfølge å få en bolle med varmt vann eller lignende for å varme babymat. Synes dette burde kunne forventes av en vanlig restaurant. Maten er jo skaffet og betalt for selv.

Min spiser yoghurt, frukt og noe grøt som ikke trenger å varmes, men er det middagstid vil jeg gi han middag og har ikke sett noen middager til baby som egner seg å servere kaldt.

Vil ikke gi han yoghurt til middag bare fordi jeg vil spise ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restauranten har regler de må forholde seg til, jeg syntes det er merkelig at du ikke undersøkte dette med restauranten på forhånd?

jeg har full forståelse for at du ønsker og dra på en restaurant med barnet ditt, ingen kan tvinge deg til å gjøre det motsatte. Men da har du lært det at ikke alle opererer med de samme reglene, la det ligge.

Har ikke noe imot at andre tar med seg barna sine på restauranter eller cafeer, men det jeg derimot har noe i mot, er foreldre som ikke tar hensyn til andre hvis ungene deres slår seg vrange. Det blir som å sitte på et fly med unger som hyler og skriker. Derfor bestiller jeg alltid seter i voksenavdelingen på flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Og den aller, aller siste plassen jeg ville forventet å få tilberedt medbragt mat, er på et sted som lever av å tilberede og servere mat. Det blir litt som å kjøpe en genser på Lindex for så å gå til H&M og be om å få pakket den inn. En anelse respektløst.

Spørre pent, ja. Forvente, nei.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette med å ha med seg middagsglass til babyer/småbarn er vel for de fleste bare en kort periode, da. Mange babyer som har begynt med fast føde, vil gjerne bare spise most mat. Og de trenger noe mer enn bare melk eller et fruktbeger (som kunne vært et kaldt alternativ). Så det er ikke nødvendigvis sånn at man bare kan stikke til dem en brødskive eller at det fins egnet mat på menyen. Alternativet for mange er grøt, men da er gjerne et middagsglass enklere.

Da sønnen min kunne spise mat fra menyen, fikk han det, men før det, syns jeg ikke det er helt hårreisende om man får ha med egen mat. Jeg var i starten litt usikker på om det gikk an å be om å få det varmet i mikro eller i en kopp med vann, men alle kafeene og restaurantene jeg har ferdes med barn i den perioden, har det virket helt uproblematisk. Nå har jeg ikke oppsøkt veldig fine restauranter med barn, men det har heller ikke vært snakk om McDonald's.

Jeg syns alle småbarnsfamilier bør tenke over hvor mye plass de tar i det offentlige rom. F.eks. hva man drar for små barn med seg på, at det ikke er greit med roping og løping på spisesteder osv. Men det er heller ikke sånn at alle voksne er fullstendig usynlige eller uhørlige, og det kan man heller ikke forvente fra barn. Det virker som noen syns middagen blir ødelagt av å høre litt barnelatter f.eks, og det er bare trist.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokkerende mange gjør ikke det, og barnelyder oppfattes raskt som bråk av folk som ikke har barn selv. Dessuten er det så mye styr rundt barn. Opp og ned av stoler, ut og inn av vogn, fra fang til fang...

Hvis dere ikke tåler dette så bør dere heller spise hjemme..!!! Mye styr rundt barn ...jeg tar med treåringen ut jeg, men da relativt tidlig ved 16 tida....og de som skal spise en romantisk middag er vel so regel ute litt senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det finnes jo ingen mellomting eller alternativer - enten er det fritt fram absolutt overalt eller så må man sperre seg inne... Det finnes steder det ikke naturlig å ha med seg småbarn. Det finnes også steder det ikke er naturlig å gå uten barn. Overalt er det steder som er tilpasset en spesiell målgruppe - å ikke være en del av den betyr ikke at man ikke er inkludert i samfunnet.

Her var det snakk om en restaurant som hadde barnemeny. Da blir det for dumt å argumentere med at barn ikke er ønsket der.

Anonymous poster hash: 913e7...3d8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser mange lar seg provosere av spedbarn som ikke gjør noe ut av seg på restaurant, og som heller ikke har valgt å være der. Irriterer meg mye mer over høylytte (og evt fulle) ungdommer på restaurant. Det er også upassende med forelskede par som kliner åpenlyst. Også er det jævelig slitsomt med syforeningskjerringer som kakler og ler som om de skulle eid lokalet. For ikke snakke pensjonister som snyter seg i sitt medbrakte lommetørkle ved bordet, og putter det i lomma etterpå. Æsj!

Anonymous poster hash: 941f9...752

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om lyden!

"Åh, lille Chrizander Xander Linuz, kom til bessepappa nå, jaaa", sier gamlingene med en utrolig nedlatende, irriterende tone som skjærer gjennom marg og bein. Strekker seg gjerne over bordet for å få tak i smårollingen også, og i ganske mange av de tilfellene veltes et glass eller to.

Vi stammer fra apene - sånn er det bare.

Ironisk nok snakker du om nedlatenhet!

Anonymous poster hash: 989d9...d12

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Ironisk nok snakker du om nedlatenhet!

Vesentlig forskjell på småbarn som ikke vet bedre, og voksne som burde vite bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesentlig forskjell på småbarn som ikke vet bedre, og voksne som burde vite bedre.

Ja,nettopp og du er jo selv voksen er du ikke? Ser ikke at du har klart å lire ut av deg mye annet enn nedlatenhet i denne tråden selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...