AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #141 Del Skrevet 20. oktober 2014 Nettopp. Og den aller, aller siste plassen jeg ville forventet å få tilberedt medbragt mat, er på et sted som lever av å tilberede og servere mat. Det blir litt som å kjøpe en genser på Lindex for så å gå til H&M og be om å få pakket den inn. En anelse respektløst. Spørre pent, ja. Forvente, nei.Anonymous poster hash: 55e75...8ba De spurte bare om hjelp til å varme opp ferdig tilberedt mat. Anonymous poster hash: 7e55d...f62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #142 Del Skrevet 20. oktober 2014 Har alltid tatt det som en selvfølge å få en bolle med varmt vann eller lignende for å varme babymat. Synes dette burde kunne forventes av en vanlig restaurant. Maten er jo skaffet og betalt for selv. Min spiser yoghurt, frukt og noe grøt som ikke trenger å varmes, men er det middagstid vil jeg gi han middag og har ikke sett noen middager til baby som egner seg å servere kaldt. Vil ikke gi han yoghurt til middag bare fordi jeg vil spise ute.Anonymous poster hash: c3ada...cf4 Jammen herregud da,gå inn på do og hold glasset under rennende vann der da vettu. Problem solved.Anonymous poster hash: f7309...5de 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 20. oktober 2014 #143 Del Skrevet 20. oktober 2014 Jeg har reist mye med mine barn, fra de var babyer. Og i utlandet har det aldri vært noe problem å ha de med på restaurant, der er de jo oftest ikke de eneste barna heller. Og varme opp babymat har alltid gått bra og. Har aldri opplevd barn som gråter langvarig, eller løper vilt rundt. Barna oppførere seg, eller hvis en baby gråter, så går gjerne en av foreldrene ut med babyen og roer den.Anonymous poster hash: 94ed9...fa2 I mange andre land er prisen mye lavere og folk går generelt langt oftere ut for å spise. Det er derfor ikke like dyrt og ikke like spesielt som i Norge. Forventningene er derfor også annerledes. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #144 Del Skrevet 20. oktober 2014 I mange andre land er prisen mye lavere og folk går generelt langt oftere ut for å spise. Det er derfor ikke like dyrt og ikke like spesielt som i Norge. Forventningene er derfor også annerledes. Men likevel må man da kunne tåle at det er barn på spisesteder her i Norge også. Anonymous poster hash: 7e55d...f62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 20. oktober 2014 #145 Del Skrevet 20. oktober 2014 Jeg mener at både barn og voksne skal være rolige på restaurant. Og at de som ikke greier det, bør begrense sine restaurantbesøk til et minimum. Mener ikke at man skal være musestille. Men skriking, høylydt snakking, tyting i telefon, klatring og tafsing kan man gjøre andre steder. Når det er sagt, hvis en har veldig lav toleranse ovenfor folk rundt seg når en skal spise. Skal ha helt fred, osv. Så bør en vurdere å spise i et privat hjem. Evt. reservere et eget rom på restauranten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 21. oktober 2014 #146 Del Skrevet 21. oktober 2014 (endret) Wooow. Ikke visste jeg at "barn kan synes, men ikke høres" satt så dypt inne i ryggmargen på KG-folket (jeg sier KG-folket, for jeg har heldigvis erfart at KG ikke gjenspeiler virkeligheten på noen som helst måte). Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Hvorvidt restaurantene varmer opp mat eller ei får være opp til dem, syns ikke man kan bli sur for det (men man KAN tenke dårlig service og aldri gå tilbake). Men denne forakten folk har overfor barn er jo helt ekstrem. Si meg, hvordan skal barn lære seg å oppføre seg ute i den store verden hvis de ikke skal få lov å være med på restauranter, kafeer, fly, buss og til og med BUTIKKEN?! Tror dere vi får gode samfunnsborgere hvis vi stenger unger inne i hjem, barnehage, skole og SFO til de blir tenåringer? For det finnes jo ingen mellomting eller alternativer - enten er det fritt fram absolutt overalt eller så må man sperre seg inne... Det finnes steder det ikke naturlig å ha med seg småbarn. Det finnes også steder det ikke er naturlig å gå uten barn. Overalt er det steder som er tilpasset en spesiell målgruppe - å ikke være en del av den betyr ikke at man ikke er inkludert i samfunnet. Det har du helt rett i. Men det er ingen her som snakker om å ta med seg babyen på nattklubb. Vi snakker om et spisested. Å ta med barna sine på spisesteder er da særdeles naturlig (med visse unntak så klart, men Norge oversvømmes ikke akkurat av luksuriøse, fancy restauranter med kleskode). Akkurat som det er naturlig å da med barn på butikken, på fly, tog eller buss (på KG hater man nemlig barn på fly/buss/tog/butikk like mye). Ingen av disse er tilpasset det du kaller en "spesiell målgruppe" (igjen, unntak finnes). Restauranter for eksempel retter seg generelt mot folk som ønsker å spise. Intet spesielt der i gården. Edit: Og før noen anklager meg for å ikke forstå hvor plagsomme barn er fordi jeg selv har barn - jeg har IKKE barn. Jeg har bare lært meg å tolerere medmennesker, og at jeg ikke kan kreve å leve i min egen lille boble når jeg går utenfor husets trygge vegger. Endret 21. oktober 2014 av Ciegus 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haaploes Skrevet 21. oktober 2014 #147 Del Skrevet 21. oktober 2014 Ja,nettopp og du er jo selv voksen er du ikke? Ser ikke at du har klart å lire ut av deg mye annet enn nedlatenhet i denne tråden selv.Anonymous poster hash: 989d9...d12 Denne tråden handler ikke om hvorvidt du oppfatter meg som nedlatende eller ikke. Send meg gjerne en PM om hvor du mener jeg er nedlatende, helst etter å ha lest deg opp på definisjonen her ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #148 Del Skrevet 21. oktober 2014 Så frekt av restauranten! 😠 hvis de ikke har noe passende på menyen for en liten baby så må de kunne varme opp medbragt! Tolker det også sånn at det ikke var noen luksusrestaurant heller siden det var pølse og pommes frites på menyen. Alt for dårlig, skjønner frustrasjonen din Ts! I tillegg er jeg sjokkert over alle andre som mener at babyer ikke har noe på en restaurant å gjøre. Dette var kanskje en plass ala Egon eller Peppes, det er familierestauranter! Dessuten må man kunne ta med babyen sin ut. Ikke alle småbarnsforeldre har lyst til å isolere seg fordi man har fått barn. Anonymous poster hash: fe57c...00d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #149 Del Skrevet 21. oktober 2014 De spurte bare om hjelp til å varme opp ferdig tilberedt mat.Anonymous poster hash: 7e55d...f62 Uh, ja, men maten er åpenbart ikke helt ferdig siden den ikke kunne serveres kald. "Hei, jeg liker ingenting av det dere har på menyen, så kan du varme opp matpakken min?" Igjen, jeg skjønner at folk spør pent, men det er frekt å forvente. Anonymous poster hash: 55e75...8ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. oktober 2014 #150 Del Skrevet 21. oktober 2014 I tillegg er jeg sjokkert over alle andre som mener at babyer ikke har noe på en restaurant å gjøre. Dette var kanskje en plass ala Egon eller Peppes, det er familierestauranter! Dessuten må man kunne ta med babyen sin ut. Ikke alle småbarnsforeldre har lyst til å isolere seg fordi man har fått barn. Da vil jeg gjerne spesifisere (det burde jeg selvfølgelig gjort før) at når jeg snakker om restauranter i denne tråden tenker jeg på typiske middagssteder, hakket over steder som Egon. Selvfølgelig tar jeg det for gitt at det er barn på steder med tydelig familieprofil og har en annen toleranse for bråk og løpende unger der. Men heller ikke der synes jeg man kan forlange at servitørene skal bruke av tiden sin til å varme medbragt mat. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #151 Del Skrevet 21. oktober 2014 Denne tråden handler ikke om hvorvidt du oppfatter meg som nedlatende eller ikke. Send meg gjerne en PM om hvor du mener jeg er nedlatende, helst etter å ha lest deg opp på definisjonen her ... Hvis du selv ikke klarer å se det ut fra innleggene du har skrevet så vil jeg anbefale deg å lese definisjonen du lenket til selv, gjerne flere ganger. Nok avsporing av tråden. Jeg synes holdningene som ble vist både på restauranten og i denne tråden er hårreisende. Jeg har selv en svigerfar som ble oppdratt etter regelen at barn (knapt nok) skal sees og hvertfall ikke høres. Han har gått konstant på lykkepiller de siste 20 årene og fungerer minimalt i samfunnet generelt. Og flere slike mennesker kan man tydeligvis se frem til skal man ta denne tråden som norm for hvordan samfunnet har blitt. Trist!!! Anonymous poster hash: 989d9...d12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 21. oktober 2014 #152 Del Skrevet 21. oktober 2014 Nå er ikke jeg den som har frekventert restauranter mest med barn på slep, all den tid ingen av mine har vært på restaurant enda, men jeg ser ikke hva som er problemet med å ta med barn på en restaurant så lenge både foreldre og barn oppfører seg. For all del, det er ikke alle restauranter som egner seg for barn, og jeg hadde definitivt ikke likt å bli forstyrret av barneskrik selv på en fin restaurant av høyere prisklasse, men på en del restauranter så må man faktisk finne seg i at det er barn tilstede. Jeg skjønner godt at restauranten ikke ville varme opp den medbrakte maten på kjøkkenet dersom den var hjemmelaget eller åpnet fra før, ettersom de da ikke har kontroll på eventuelle smittekilder hvis det skulle være noe. Jeg klarer derimot ikke å se problemet dersom det var et uåpnet middagsglass fra butikken og mener at de burde klare å finne en løsning på å få varmet opp dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #153 Del Skrevet 21. oktober 2014 Har alltid tatt det som en selvfølge å få en bolle med varmt vann eller lignende for å varme babymat. Synes dette burde kunne forventes av en vanlig restaurant. Maten er jo skaffet og betalt for selv. Min spiser yoghurt, frukt og noe grøt som ikke trenger å varmes, men er det middagstid vil jeg gi han middag og har ikke sett noen middager til baby som egner seg å servere kaldt. Vil ikke gi han yoghurt til middag bare fordi jeg vil spise ute.Anonymous poster hash: c3ada...cf4 Det gjør da vel ingenting om han spiser middag til lunsj og lunsj (yoghurt e.l.) til middag? For øvrig går det fint an å ha med termos med varmt vann og en plastbolle til å varme i når man skal bort i middagstid. Anonymous poster hash: b760b...0e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montefalco Skrevet 21. oktober 2014 #154 Del Skrevet 21. oktober 2014 I mange andre land er prisen mye lavere og folk går generelt langt oftere ut for å spise. Det er derfor ikke like dyrt og ikke like spesielt som i Norge. Forventningene er derfor også annerledes. Kompensert for inntekt er det ikke så veldig dyrt å spise ute i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montefalco Skrevet 21. oktober 2014 #155 Del Skrevet 21. oktober 2014 Etter min mening er det ok å ha med barn på de fleste restauranter så lenge man spiser forholdsvis tidlig. Det vil si at man er ferdig før kl 19.30-20. Etter dette er de fleste restauranter et sted for voksne (og barn som kan sitte stille). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 21. oktober 2014 #156 Del Skrevet 21. oktober 2014 I dag var jeg ute på restaurant med mannen min og datteren min på 8mnd. hadde med middag til min datter, spurte de som jobbet der om dem kunne varme opp middagen, da fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne servere dette, og måtte kjøpe mat der. Forklarte da at dem ikke hadde noe jeg kunne servere, men hun som jobbet der mente jeg kunne bestille noe fra barnemenyen. Svarte at jeg ærligtalt ikke kunne servere pølse og pomfrit til en på 8mnd. da fikk jeg beskjed om at jeg kunne vente med og gi mat til barnet eller bare forlate stedet. Er det rart at jeg reagerte her? er det ikke greit og ha med mat til barn under 1år? Anonymous poster hash: 98b66...4c6 Hun hadde helt rett. Resturanter skal ikke varme opp folks medbrakte måltider. En grunn er at de driver business. En annen, mer viktig grunn er at din medfbrakte mat ikke skal inn i resturantens kjøkken pga hygiene. Newsflash: Verden roterer ikke rundt din baby og deg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 21. oktober 2014 #157 Del Skrevet 21. oktober 2014 Nå er ikke jeg den som har frekventert restauranter mest med barn på slep, all den tid ingen av mine har vært på restaurant enda, men jeg ser ikke hva som er problemet med å ta med barn på en restaurant så lenge både foreldre og barn oppfører seg. For all del, det er ikke alle restauranter som egner seg for barn, og jeg hadde definitivt ikke likt å bli forstyrret av barneskrik selv på en fin restaurant av høyere prisklasse, men på en del restauranter så må man faktisk finne seg i at det er barn tilstede. Jeg skjønner godt at restauranten ikke ville varme opp den medbrakte maten på kjøkkenet dersom den var hjemmelaget eller åpnet fra før, ettersom de da ikke har kontroll på eventuelle smittekilder hvis det skulle være noe. Jeg klarer derimot ikke å se problemet dersom det var et uåpnet middagsglass fra butikken og mener at de burde klare å finne en løsning på å få varmet opp dette. Et middagsglass fra en butikk har ingenting på et resturantkjøkken å gjøre det heller. Tenk om alle sa sånt: -Jeg har med Fjordland til barna mine og meg selv. Kan dere varme det opp mens mannen min spiser biff tartar fra menyen? Ø..Nei. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 21. oktober 2014 #158 Del Skrevet 21. oktober 2014 Da vil jeg gjerne spesifisere (det burde jeg selvfølgelig gjort før) at når jeg snakker om restauranter i denne tråden tenker jeg på typiske middagssteder, hakket over steder som Egon. Selvfølgelig tar jeg det for gitt at det er barn på steder med tydelig familieprofil og har en annen toleranse for bråk og løpende unger der. Men heller ikke der synes jeg man kan forlange at servitørene skal bruke av tiden sin til å varme medbragt mat. Kjøkkenet skal ikke bruke av kapasiteten sin til det, heller. Det drives business der. Ikke utlån av ovn til mødre med unger. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 21. oktober 2014 #159 Del Skrevet 21. oktober 2014 (endret) De spurte bare om hjelp til å varme opp ferdig tilberedt mat. Anonymous poster hash: 7e55d...f62 De som jobber på et kjøkken på resturant bedriver ikke veldedighets-arbeid for mødre. Man har arbeidsoppgaver å løse. Det går på løpende bånd. Da bruker man ikke tid og ressurser på oppgaver som beslaglegger de ansatte og kjøkkenets kapasitet, -samtidig som kundene ikke legger igjen cash for den maten de vil ha servert... (Hvilken kokk med respekt for seg selv ville uansett varmet smakløs mat på glass til en baby, når de kunne tatt en stavmikser og lagd maten selv av ingredienser kjøkkenet har, på null komma svisj? Folks frekkheter kjenner ingen grenser.) Endret 21. oktober 2014 av Tøytigern 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #160 Del Skrevet 21. oktober 2014 Folk som har med baby (eller andre små barn) på restaurant burde nektes inngang. Jeg har jobbet i restaurantbransjen i flere år, vi nektet dem aldri, men vi nektet dem å ta med barnevogner inn og hadde ikke barnestoler til låns, så de fleste snudde i døren selv. Fungerer like bra :D Anonymous poster hash: 48509...d1a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå