Gå til innhold

Ut på byen med jobben. Kan jeg gå med dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva jeg liker? Jeg liker damer med en viss eleganse.

Jeg ser selvsagt på de som viser hud hvis de er lekre, men hvordan damer kler seg trekker opp skillet mellom kjærestemateriale og bare mulige sexpartnere.

Så hva er for mye hud?? En halv meter, eller 15 cm? :bond: Vis bilde eksemplar :)

Anonymous poster hash: 2dc69...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øh.. jeg tror ikke du vil ha råd jeg TS. så jeg gir opp denne tråden nå.

Bare kle deg sånn som du hadde tenkt du! :murvegg:

Hva var det som var galt med de kjolene da? Var de også for slutty? Jeg prøver jo bare å finne en mellomting her!! * oppgitt* :trist:

ts

Anonymous poster hash: 2dc69...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan derimot ha på deg disse kjolene når du skal ut med venninner e.l :)

Okei, det var det jeg lurte på :) Jeg fikk inntrykk av at kjolene jeg postet ikke egnet seg for noen anledning? Må jo kaste alt jeg har ellers...

ts

Anonymous poster hash: 2dc69...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Du har allerede fått mye gode tips, men det virker ikke som du vil høre på de siden du ikke er enig.

Se den lange posten ovenfor av Nuttery, og du skal ut med jobben som folk sier.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, det var det jeg lurte på :) Jeg fikk inntrykk av at kjolene jeg postet ikke egnet seg for noen anledning? Må jo kaste alt jeg har ellers...

ts

Anonymous poster hash: 2dc69...bd9

Jeg personlig syntes kanskje det blir litt mye hud på de kjolene du postet, men så er jeg litt konservativ også! Så det tar jeg meg selv i, og du kan nok trygt bruke de kjolene ute med f.eks venninner :) Men se an litt situasjonen du er i, og menneskene du er rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er så usikker kan du jo gå med noe annet enn trang minikjole? Så slipper du bekymre deg. Du må jo ikke gå med en sånn kjole?

Anonymous poster hash: 53bc8...410

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av de var flotte, men synes det va alt for mange med blomster eller annet mønster på, og så var dem en smule konservative :fnise:

Disse likte jeg :)

http://www.glamour.com/images/fashion/2013/07/jessica-alba-honey-premiere-dolce-and-gabbana-pink-dress-2003-h724.jpg

http://www.avahtaylor.com/wp-content/uploads/2012/07/Jessica-Alba-Barneys-NYC-Narciso-Rodriguez-Resort-2013-Colorblock-Dress.jpeg

http://media-cache-ec0.pinimg.com/236x/cf/6f/40/cf6f4083862bdeea2a22ef2608eee94a.jpg

Jeg fatter ikke? Hvorfor har alle blitt så konservative? Er det ikke vanlig å gå med tettsittende kjole lenger? Er man billig så fort man viser legger og lår? :jolie:

ts

Anonymous poster hash: 2dc69...bd9

Jeg liker tettsittende kjoler, og har slått til med det på jobbfest også, det er sensuelle kjoler da de jo virkelig fremhever kvinnekroppen og de høster mye komplimenter fra fulle, kåte menn - men disse kjolene har en konservativ lengde og ikke masse kløft eller hud her og der. Man trenger ikke gå over the top og rope sex i hver eneste detalj i kjolen, viser du kløft kan du droppe å vise lår, er kjolen kondomstram så blir det for mye med bar rygg eller bar mage i tillegg, ønsker du å vise en stripe hud på magen så er det kulest med videre skjørt og langermet topp, er kjolen/skjørtet superkort for å vise legger og lår så blotter man ikke halve overkroppen i tillegg osv.

Dette handler ikke om å være kjerring eller veldig konservativ, det hander om smak og stil, og du har bittelitt tacky/billig smak og er ikke veldig god på å se hva som er stilig og hva som ikke er. Beklager å si det på den måten, men når jeg ser på denne diskusjonen så ser jeg jo tydelig at det er der du og andre i tråden her kræsjer, ikke i hvor konservative folk er.

Disse trådene ender alltid med at de med god smak blir beskyldt for å ikke mene at kropp er topp når de synes de 200 kroners polyesterhelvetene fra nelly eller superkul.no er fæle, men det handler egentlig mest om at det finnes mer sexy måter å være sexy på ;)

Anonymous poster hash: d476a...517

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker tettsittende kjoler, og har slått til med det på jobbfest også, det er sensuelle kjoler da de jo virkelig fremhever kvinnekroppen og de høster mye komplimenter fra fulle, kåte menn - men disse kjolene har en konservativ lengde og ikke masse kløft eller hud her og der. Man trenger ikke gå over the top og rope sex i hver eneste detalj i kjolen, viser du kløft kan du droppe å vise lår, er kjolen kondomstram så blir det for mye med bar rygg eller bar mage i tillegg, ønsker du å vise en stripe hud på magen så er det kulest med videre skjørt og langermet topp, er kjolen/skjørtet superkort for å vise legger og lår så blotter man ikke halve overkroppen i tillegg osv.

Dette handler ikke om å være kjerring eller veldig konservativ, det hander om smak og stil, og du har bittelitt tacky/billig smak og er ikke veldig god på å se hva som er stilig og hva som ikke er. Beklager å si det på den måten, men når jeg ser på denne diskusjonen så ser jeg jo tydelig at det er der du og andre i tråden her kræsjer, ikke i hvor konservative folk er.

Disse trådene ender alltid med at de med god smak blir beskyldt for å ikke mene at kropp er topp når de synes de 200 kroners polyesterhelvetene fra nelly eller superkul.no er fæle, men det handler egentlig mest om at det finnes mer sexy måter å være sexy på ;)

Anonymous poster hash: d476a...517

Det er din mening. Jeg har i alle fall aldri hørt noe negativt om hvordan jeg kler meg. Synes du de kjendisene jeg postet bilde av går med tacky/billige kjoler?!

ts

Anonymous poster hash: 2dc69...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din mening. Jeg har i alle fall aldri hørt noe negativt om hvordan jeg kler meg. Synes du de kjendisene jeg postet bilde av går med tacky/billige kjoler?!

ts

Anonymous poster hash: 2dc69...bd9

Det er svært få med sosial intelligens som går å sier noe negativt om andres antrekk, selv om man tenker det :) "Har man ingenting snilt å si bør man ikke si det i det hele tatt" lever de fleste etter.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært få med sosial intelligens som går å sier noe negativt om andres antrekk, selv om man tenker det :) "Har man ingenting snilt å si bør man ikke si det i det hele tatt" lever de fleste etter.

Nå blir du bare usaklig. Bare for at du synes de er tacky, så synes ikke alle det :) De kjolene jeg har vist har ikke vært billige overhodet. Kanskje litt for korte/tettsittendes for jobb sammenheng men ikke ellers.

ts

Anonymous poster hash: 2dc69...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan vi egentlig legge denne tråden død, for jeg har funnet meg et antrekk!

Takk for hjelpen :)



Anonymous poster hash: 2dc69...bd9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke helt hvorfor du absolutt ønsker å ha på deg så veldig sexy/nattlkubb kjoler når du skal ut med jobben? Du sier du er så vant til at menn ser på deg, og jenter skuler på deg. Ønsker du ikke at de på jobben skal se på deg som en proff kvinne, ikke et stykke kjøtt?

Nellykjoler passer helt greit på en lørdagskveld på en nattklubb, men ikke på en jobbfest. Da blir de litt for korte, utfordrende og uproffesjonelle.

Endret av Talbot
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor du absolutt ønsker å ha på deg så veldig sexy/nattlkubb kjoler når du skal ut med jobben? Du sier du er så vant til at menn ser på deg, og jenter skjuler på deg. Ønsker du ikke at de på jobben skal se på deg som en proff kvinne, ikke et stykke kjøtt?

Nellykjoler passer helt greit på en lørdagskveld på en nattklubb, men ikke på en jobbfest. Da blir de litt for korte, utfordrende og uproffesjonelle.

Ja, men ikke alle kjolene fra Nelly ser slikt ut da :)

ts

Anonymous poster hash: 2dc69...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din mening. Jeg har i alle fall aldri hørt noe negativt om hvordan jeg kler meg. Synes du de kjendisene jeg postet bilde av går med tacky/billige kjoler?!

ts

Anonymous poster hash: 2dc69...bd9

Njæ, Kim Kardashian har skjerpet seg etter Kanye strammet opp garderoben hennes, men hun er fremdeles ikke den mest classy dama i Hollywood i min mening. Men mye bedre enn de kjolene du startet tråden med, jeg synes som sagt tettsittende kjoler er fint så lenge man ikke insisterer på å ha pupper, mage og rygg på vift i tillegg.

Folk har ikke for vane å kommentere klærne til folk negativt. Og så er du vel i et miljø hvor venninnene dine også går i korte, rosa kjoler med stropper her og der, dere påvirker hverandre og deler samme smak og heier på hverandres kjoler. I tillegg vil fulle, kåte menn gi kompliment på ALT som er tight eller viser hud. Du får aldri vite om alle de som ikke likte kjolen din.

Når det er sagt så er jo mote en reise som man tar selv, du må finne din egen greie og utvikle deg og vi kan alle se tilbake på noe vi gikk med for fem år siden og lure på hva i helvete vi drev med. En del av livet, så sånn sett er det jo bare å kjøre på.

Men: når du nå spør folk om deres mening, så er det jo det du får.

Så ja, det er som du sier min mening, hva ellers skulle det vært?

Er opp til deg om du vil høre på folk eller ei.

Men jeg mener altså at på en helt generell basis så liker du kjoler som bikker over til litt tacky. Du er ikke alene da, du stikker deg nødvendigvis ikke så veldig ut på en negativ måte, men det spørs jo på hvor dere går og hvordan de andre damene kler seg.

Og dette er ikke nevnt før, men i tillegg så er det rent karrieremessig ofte ikke et sjakktrekk å kle seg som en paradise hotel-deltaker på jobbfest. Som ung kvinne er det dessverre absolutt ingen fordel å gå for å gi ledelsen ereksjon, det går på bekostning av respekten. Sad but true.

Anonymous poster hash: d476a...517

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, men ikke alle kjolene fra Nelly ser slikt ut da :)

ts

Anonymous poster hash: 2dc69...bd9

De du linket til i hovedinnlegget er kjoler jeg kaller "nattklubb"-kjoler. For at kjolene på Nelly skal være litt mer tekkelige (ikke konservative, og det er absolutt lov å vise litt hud), så må en opp noen hundrelapper i pris. Har selv hatt min Nellyfase med korte, stramme kjoler, så jeg misliker de ikke av prinsipp. Men nå som jeg er over 25 har de blitt kastet/gitt bort. Syns det var litt kleint å møte 17 år gamle jenter/bloggere i samme kjole :P Stramme kjoler er lov, men jeg liker å 1: kunne bøye meg og 2: gå i trapper uten å vise alt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan vi egentlig legge denne tråden død, for jeg har funnet meg et antrekk!

Takk for hjelpen :)

Anonymous poster hash: 2dc69...bd9

Hva ble det til? =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri tatt deg seriøst i de kjolene.

Hadde jeg vært sjefen din, og du kom i det nederste antrekket, ville jeg vært flau over å introdusere deg som min ansatt. Den er bare tacky.

Den første er veldig fin, men jeg synes den er litt for kort til å virke profesjonell og classy. Hadde den vært fem til 10 cm lengre, ville den vært perfekt :)

Dress to impress!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på tacky og sexy altså. Nr. 2 finnes ikke sexy i det hele tatt. Bort i mot noe av det verste jeg har sett.

Ingenting er mer sexy en sofistikert sexy.

En fin, kanskje gjennomsiktig bluse, blazer, tettsittende bukse, fint tilbehør og pumps. Noe som passer fint til jobb, men med litt ekstra styling også ser bra ut på byen.

Vil du ha kjole så kan en løs kjole med åpen rygg være et alternativ, med svart strømpebukse!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...