Gå til innhold

Kan jeg brukke dette i vognen til babyen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man ikke skal bruke ull.. Da kan man ikke bruke ulltøy heller?Og hva med vognposene, utelukke de med ull der også da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AllisHagtorn

Man visste vel ikke hvorfor alkohol og røyk var dårlig for barnet i begynnelsen heller...

Anonymous poster hash: 40598...446

Jeg ser ikke det som et fornuftig argument for eller mot noe, det er jo like meningsløst som disse brukerne som alltid argumenter med at "alt er liksom farlig, derfor kan man bare trygt gjøre alt".

Ligger ingen fornuft i å avvise all logikk.

Jeg har lest folderen, og er godt vant med å lese tungt forskningsmateriale. Dette er en enkel folder som kun sier at det frarådes i seng, ingenting annet. Jeg ser ikke at de hverken fraråder eller anbefaler noe annet enn sovemiljø innendørs i seng til spedbarn.

Det betyr ikke at vognskinn dermed er unntatt risiko, men det er heller ikke omtalt.

Du bruker anbefalingene misvisende om det er folderen for godt inneklima som er kilden.

Finner du noe valid forskning om vognskinn er jeg interessert i å se det, har ingen forkjærlighet for saken og bruker like gjerne noe annet.

Endret av AllisHagtorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Hvis man ikke skal bruke ull.. Da kan man ikke bruke ulltøy heller?Og hva med vognposene, utelukke de med ull der også da?

Man kan bruke ull.

Helsedirektoratet fraråder lammeskinn pga allergi.

Allergi mot ull mot hud er noe helt annet, jeg er rimelig sikker på at helsedirektoratet tenker på midd/puste inn partikler fra skinnet(hår som snøss av).

Les folderen i den andre tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...