Gå til innhold

Kan jeg brukke dette i vognen til babyen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Jeg ville ikke gjort det, fordi jeg ikke vet hva skinnet er behandlet med. De selger relativt rimelige skinn på barnas hus og babyshop som er beregnet til og bruke til babyer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel lammeskinn som anbefales, ville heller kjøpt et på barnas hus, babyshop, nøstebarn el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på den andre tråden ang . Lammeskinn til baby?

Helsedirektoratet anbefaler ikke skinn til baby. Der er motstridende forskning på om dette er bra eller ikke.

Anonymous poster hash: 3d1fc...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på den andre tråden ang . Lammeskinn til baby?

Helsedirektoratet anbefaler ikke skinn til baby. Der er motstridende forskning på om dette er bra eller ikke.Anonymous poster hash: 3d1fc...24c

Link?

Anonymous poster hash: 40598...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av det jeg har lest kan jeg kun se at saueskinn er nevnt?

Anonymous poster hash: 40598...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny forskning viser at saueskinn/lammeskinn er svært positivt å ligge på for babyer! Leste det i adresseavisen for en månes tid (?)siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny forskning viser at saueskinn/lammeskinn er svært positivt å ligge på for babyer! Leste det i adresseavisen for en månes tid (?)siden.

Den forskningen slår i hel all tidligere forskning, men hvor seriøst den forskningen du viser til er, har jeg ikke klart å finne ut av.

Forskning har ulik seriøsitet på bakgrunn av hvor står gruppe som er undersøkt og hvor dypt ned i materien den som utfører forskningen har gått. Samt andre metoder.

Hisker ikke hva den tråden om skinn jeg viser til heter, men jeg tenker....

Anonymous poster hash: 3d1fc...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forskningen slår i hel all tidligere forskning, men hvor seriøst den forskningen du viser til er, har jeg ikke klart å finne ut av.

Forskning har ulik seriøsitet på bakgrunn av hvor står gruppe som er undersøkt og hvor dypt ned i materien den som utfører forskningen har gått. Samt andre metoder.

Hisker ikke hva den tråden om skinn jeg viser til heter, men jeg tenker....Anonymous poster hash: 3d1fc...24c

Tenkte mer på link til rådet fra helsedirektoratet da:)

Anonymous poster hash: 40598...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere der nevner at man kan bruke overmadrass/laken i ull. Men det står jo at man ikke skal bruke ull i det hele tatt...

Lurer litt på om det e nok med gode klær på ungen og dyne i april da. Hadd tenkt å ha lammeskinn. Har ikke tenkt å bruke vognpose før til høsten..

Anonymous poster hash: 40598...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AllisHagtorn

Har du sett på den andre tråden ang . Lammeskinn til baby?

Helsedirektoratet anbefaler ikke skinn til baby. Der er motstridende forskning på om dette er bra eller ikke.

Anonymous poster hash: 3d1fc...24c

Uten at jeg skal si jeg har rett antakelse, så tror jeg den anbefalingen kan ha med midd å gjøre, siden man i sengen ofte er i kontakt med bar hud og sover annerledes i seng enn vogn.

Jeg brukte skinn i vogna i vår/sommer, men hadde tøystykke over som jo hindret hudkontakt.

Løse tykkere tøystykker kan man jo ikke ha i seng, så hvis det går på midd og muligheten for å vaske på 60 tror jeg det blir annerledes i vogn pga bruksmåte.

Vogn bidrar jo til litt uvelkomment miljø for midd(mye lys, lufting, kulde på vinter) om det er helsedirektoratets poeng(hvilket de ikke oppgir).

Om det er hudallergi pga ull ville de jo heller ikke anbefalt ullklær.

Så: jeg tolker anbefalingene dithen at jeg ikke bruker skinn i seng, men i vogn(og vasker det jevnlig, har annet oppå så det ikke blir direkte hudkontakt).

På vinter har man jo pose og flere lag, så da kan det umulig utgjøre noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har da brukt saueskinnsposer i vognene til alle tider og har ikke hørt om noen som har omkommet eller blitt alvorlig syke av det til d.d.

Hvis man skal forholde seg til all mulig mer eller mindre idiotisk forskning så tror jeg man utvikler angst etterhvert.

Sunn fornuft holder i massevis :).

Anonymous poster hash: 561d8...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folkehelsedirektoratet forholder seg til det så er det vel kanskje mer enn "idiotisk forskning"?

Ser det er pga astma og allergi.

Anonymous poster hash: 40598...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk har da brukt saueskinnsposer i vognene til alle tider og har ikke hørt om noen som har omkommet eller blitt alvorlig syke av det til d.d.

Hvis man skal forholde seg til all mulig mer eller mindre idiotisk forskning så tror jeg man utvikler angst etterhvert.

Sunn fornuft holder i massevis :).Anonymous poster hash: 561d8...eea

idiotisk forskning? Der er en grunn til at vi vet så mye som vi vet. Pga forskning. Jeg antar du ikke vet hvordan forskning foregår siden du har så lite respekt for det. Kvinner drakk øl under graviditet i mangfoldige år, før man har funnet ur av at det ikke er å anbefale. Det samme med alle andre ting. Hvorfor er det så mye allergi i Skandinavia? Kan det ha noe å gjøre med vanene vi fører pga sunn fornuft og nekte å høre på forskning? Det er lov til å bruke hjernen. Du fører bondementalitet.

Anonymous poster hash: be3b7...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Når folkehelsedirektoratet forholder seg til det så er det vel kanskje mer enn "idiotisk forskning"?

Ser det er pga astma og allergi.

Anonymous poster hash: 40598...446

Det er riktig, men samtidig gir de ikke en forklaring til hva det er som fører til økt risiko for astma og allergi.

Mye midd vet man fører til dette, og da er det logisk for meg at manglende mulighet til å vaske på 60, og at soverom(mørkt, man sover mange timer i strekk og puster helt inntil madrassen/skinnet) er faktoren.

Ikke lammeull i seg selv(med mindre man faktisk har allergi mot ull, som vil gi utslett).

De presiserer jo dette i en brosjyre for godt sovemiljø og inneklima for spedbarn, og jeg har iallefall ikke sett det ifbm vognbruk utendørs.

Midd trives jo veldig dårlig ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig, men samtidig gir de ikke en forklaring til hva det er som fører til økt risiko for astma og allergi.

Mye midd vet man fører til dette, og da er det logisk for meg at manglende mulighet til å vaske på 60, og at soverom(mørkt, man sover mange timer i strekk og puster helt inntil madrassen/skinnet) er faktoren.

Ikke lammeull i seg selv(med mindre man faktisk har allergi mot ull, som vil gi utslett).

De presiserer jo dette i en brosjyre for godt sovemiljø og inneklima for spedbarn, og jeg har iallefall ikke sett det ifbm vognbruk utendørs.

Midd trives jo veldig dårlig ute.

Man visste vel ikke hvorfor alkohol og røyk var dårlig for barnet i begynnelsen heller...

Anonymous poster hash: 40598...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man visste vel ikke hvorfor alkohol og røyk var dårlig for barnet i begynnelsen heller...Anonymous poster hash: 40598...446

nemlig. Nordmenn,gjør som regel hva som høres bra ut i egne ører. Alkohol og røyk, nei takk. Ull og skinn relatert til astma og allergi og vi som lnd er på topp? Neida, bare tull!

Anonymous poster hash: be3b7...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...