Gå til innhold

HJELP! ufrivillig gravid og nygift


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er i sjokk, tenk på dette. Ditt barn er i magen din, din baby, en del av deg og mannen din og selve beviset på deres kjærlighet. Du sier du tror en baby kan ødelegge forholdet, hva tror du en abort gjør? En abort kan like gjerne ødelegge forholdet.

Det er DIN UNGE i magen din. Det er ikke bare å dra på sykehuset og drepe ungen?

Anonymous poster hash: b3262...1cc

Hvis du er imot abort så hold deg unna denne typen tråder. TS ber om hjelp og ønsker svar på sine spørsmål, ikke din personlige mening om abort. Din fordømming og forsøk på å gi henne skyldfølelse i denne sårbare situasjonen er svært upassende og utrolig lite empatisk!

Anonymous poster hash: 6ff07...cc5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første: Jo, hun kan ta abort akkurat som hun vil

og for det andre: Hva skjer med kommentaren SKAL DERE IKKE HA BARN? som om noe annet hadde vært heeelt hårreisende...

La meg gjette, du er en av disse som stirrer rart på frivillige barnløse og lurer på hva som er galt med dem?

Anonymous poster hash: 8429e...f38

Selvfølgelig kan hun ta abort, men å gå å ta abort bak ryggen på mannen er for meg ikke ok, når du har gått så langt at du faktisk har giftet deg med en så bør du ha en tillit til den personen. Hadde vært noe annet hvis de "bare" var kjærester og hadde kjent hverandre en måned, selv om da og blir forholdet bygd på en slags løgn fra hennes side.

Og nå vet ikke jeg hvorfor du er så hårsår, men jeg har altså ingenting i mot frivillige barnløse, har mange venner som er det :) Men dette er jo noe som vanligvis blir diskutert når du er i forhold, om du ønsker deg barn osv. Jeg går jo ut ifra at mennesker som går til det skrittet og gifter seg, lover å være ved hverandres side osv. diskuterer viktige ting på forhånd som for eksempel. det med barn.

Hadde jeg vært mann og kona mi tok abort bak ryggen på med så hadde jeg ikke blitt overlykkelig for å si det sånn. Abort er en big deal, jeg er ikke imot abort i og for seg, men synes ikke det er greit det blir brukt som et prevensjonsmiddel. Når det er sagt så er jeg selvsagt glad vi har muligheten til å ta abort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du må snakke med mannen. Du kan ikke gjøre dette bak hans rygg. Selvsagt har du siste ord i saken, det er din kropp, men det er et temmelig stort svik å ta abort bak din man sin rygg. Dere er tross alt gifte og skal tilbringe resten av livet sammen.

Jeg synes du skal roe ned og snakke med en lege om bekymringene dine ift. graviditeten. Du er ikke veldig overvektig, jeg tror ikke du skal bekymre deg så veldig om svangerskapsforgiftning/diabetes hvis du spiser sunt og beveger deg det du kan.

Og så må du snakke med mannen din om bekymringene dine om psyken din og fremtiden deres med baby. Hør hva han tenker om saken. Ja, det er mange ting man ikke kan gjøre med barn på samme måte som før, men dere kan gjøre det meste med litt tilpassing. Du får mange bekymringer, men også mye glede som veier opp for det.

Og du, uansett hva dere bestemmer dere for, hvis dere ikke vil ha barn, bruk prevensjon. Abort er ikke et prevensjonsmiddel.

(hvis prevensjonen sviktet, gjelder selvsagt ikke siste setning)

Endret av Harlekin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Du er i sjokk, tenk på dette. Ditt barn er i magen din, din baby, en del av deg og mannen din og selve beviset på deres kjærlighet. Du sier du tror en baby kan ødelegge forholdet, hva tror du en abort gjør? En abort kan like gjerne ødelegge forholdet.

Det er DIN UNGE i magen din. Det er ikke bare å dra på sykehuset og drepe ungen?

Anonymous poster hash: b3262...1cc

Jeg skjønner godt at du trykker på anonym-knappen. Det ville jeg også gjort hvis jeg hadde hatt hjerte til å spy ut et innlegg som dette. :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS Her igjen! takk for alle tilbakemeldinger, nå som det er sagt så har jeg snakket med mannen min om dette lenge før jeg skrev inlegg her, og han vet hva jeg tenker og mener om dette. Han vet også at jeg sliter med Lumbago og vondt kne til tider og sier derfor at han forstår hvis jeg tar abort p.g.a kroppen min. Men samtidig så sier han at han er villig til å tilpasse seg et liv med baby. Han elsker og reise og vi planla allerede å reise til Sør-Korea neste år september. Vi var reise paret som ikke hadde noen bekymringer og forpliktelser bortsett fra dyra våre. Jeg ser for meg at jeg må gi opp min studie som jeg ville få vitnemål neste år å starte på høyere studie, jeg ser for meg at jeg blir skjøvet til side og at babyen vil ta all oppmerksomhet fra mannen min. Jeg ELSKET og bli dullet og stelt med av mannen min og være hans nummer 1, jeg er kansje teit men jeg synes det er skremmende at jeg må dele han på en måte..er kjærligheten til barn samme som kone?

Med min BMI på 29 så burde jeg bevege meg masse sier dere, men problemet er at når ankeln min hopper ut av ledd er bevegelse fullstendig umulig og jeg er redd for å bli sittende stille hele svangerskapet, jeg har også angst for at det skal være noe galt og LIVREDD fødsel og livet etterpå.

Jeg var den som sa at: JEG SKAL ALDRI HA BARN! jeg tålte ikke se en baby, og jeg hater småunger. å her sitter jeg..uplanlagt gravid og livredd

samtidig venter jeg fortsatt på brev om inkallelse til abort og jeg kjenner det kniper i magen samtidig som dette er noe jeg vil få overstått før jeg får mere følelser for den som er inni magen min.



Anonymous poster hash: 520c3...adc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde dere planlagt å leve barnløse i ekteskapet da?

TS her, jeg hadde absolutt ingen planer om å få baby de nærmeste årene og han var full klar over det og støttet meg

Anonymous poster hash: 520c3...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ingen alvorlige helseproblem, lumbago er vel forbigående, eller det kommer og går? Og å ha vondt i kneet av og til er vel ingen grunn for abort? Det ordner seg, fins mange måter å bevege seg på. Prøvd svømming? Livet går faktisk videre selv om det kommer et barn. Studier tar du jo opp igjen etter permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mht kjærlighet til ektefelle og barn så vil jeg bare si at kapasiteten for kjærlighet er uendelig. Da jeg fikk min første ble jeg bare enda mer glad i mannen min fordi vi hadde skapt barnet sammen. Da vi fikk barn nr to var jeg redd for at jeg ikke ville kunne elske barn nr 2 like mye som barn nr 1, det var helt ubegrunnet. Begge er fantastiske på sin måte og jeg er sikker på at om jeg fikk 20 barn så ville jeg være like glad i dem alle, og mannen min med.

Har du snakket med legen om angsten din? Jeg tror jeg ville begynt med å få hjelp til å håndtere den. Det kan umulig være godt å gå rundt å være så redd hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! har til min store forskrekkelse tatt en graviditets test idag siden tante rød var over 1 uke forsinka, det lyste en svak strek på positiv så jeg regner med det stemmer?! jeg har fullstendig panikk og hva skal jeg gjøre nå!? jeg har masse tanker som surrer i hodet på meg! for det første føler jeg meg ikke frisk nok til å bære frem en baby, for det andre sliter jeg med panikk angst! jeg LIKER ikke barn engang! og for det tredje er jeg livredd for fødsel og komplikasjoner i svangerskapet, jeg er overvektig og livredd svangerskapsdiabetes og store babyer, høyt blodtrykk og hjertebank redd alt! så jeg har lyst å ta medisinsk abort, er det noen leger, eller folk som kan NEKTE meg å ta medisinsk abort når jeg er gift? vil de se rart på meg? hvem kan jeg snakke med om dette?

jeg tørr ikke fortelle noen enn min mann om dette er redd de skal tvinge meg til å beholde...hva gjør jeg =(!?!?

Anonymous poster hash: 520c3...adc

Anonymous poster hash: 520c3...adc

Slapp av kjære deg. Abort er helt selvbestemt og det er ikke pålagt å beholde et barn fordi du er gift.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er DIN UNGE i magen din. Det er ikke bare å dra på sykehuset og drepe ungen?

Anonymous poster hash: b3262...1cc

Eeh, jo?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle svar hittil! jeg har tatt kontakt med Amathea idag via telefon og fått snakket litt med dem. Jeg synes alt er skummelt og uvirkelig for tiden. Jeg var så sikker når jeg tok graviditets testen først at JA jeg skal ta abort med en gang. Men nå blir det vanskeligere og vanskeligere..skal prøve og sette opp en for og imot liste ikveld med mannen og se hva vi kommer frem til, får uansett ikke gjort så mye nå denne uka annet enn å vente på inkallelse!

jeg liker jo ikke unger engang, seriøst jeg takler ikke babyer :( jeg ville ikke bli en A4 person med baby,bil hus og stasjonsvogn, jeg ville leve mitt eget liv med mannen i mitt liv jeg og han og våre dyr..hva er det som skjer med meg.. =(?

vanlig å få høyt blodtrykk når man er overvektig fra før?

kan jeg forvente en livfarlig fødsel pga høy BMI?



Anonymous poster hash: 520c3...adc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NEI du må ikke forvente deg en livsfarlig fødsel fordi at du har høy bmi. 28-29 er ikke så høy.

Anonymous poster hash: 4264c...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle svar hittil! jeg har tatt kontakt med Amathea idag via telefon og fått snakket litt med dem. Jeg synes alt er skummelt og uvirkelig for tiden. Jeg var så sikker når jeg tok graviditets testen først at JA jeg skal ta abort med en gang. Men nå blir det vanskeligere og vanskeligere..skal prøve og sette opp en for og imot liste ikveld med mannen og se hva vi kommer frem til, får uansett ikke gjort så mye nå denne uka annet enn å vente på inkallelse!

jeg liker jo ikke unger engang, seriøst jeg takler ikke babyer :( jeg ville ikke bli en A4 person med baby,bil hus og stasjonsvogn, jeg ville leve mitt eget liv med mannen i mitt liv jeg og han og våre dyr..hva er det som skjer med meg.. =(?

vanlig å få høyt blodtrykk når man er overvektig fra før?

kan jeg forvente en livfarlig fødsel pga høy BMI?

Anonymous poster hash: 520c3...adc

Jeg er ikke så glad i andre barn, men når jeg fikk min egen betyr han alt.

Og kjærligheten meg og mannen har fått for hverandre etter vi fikk barn har bare blitt sterkere.

Vi har forresten dratt med baby/barn flere ganger, uten problemer :)

Anonymous poster hash: 5a580...4a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby er en enorm omveltning, og en graviditet setter sine spor. Jeg har selv en bekjent som stadig får flere barn, og barna er sterkt lidende. Hjelper ikke med bekymringsmelding heller når den bekjente flytter fra kommune til kommune. Ikke alle passer til å få barn. Det ser vi stadig på nyhetene. Hvordan hadde dere taklet en kolikkunge f eks? Eller tvillinger? Er blant annet en sak i retten nå hvor foreldrene er tiltalt for å ha fysisk mishandlet en 6 uker gammel baby. Det er ingen skam å ta abort, dersom du overhodet ikke vil ha barn og ikke føler deg klar. Jeg elsker barna mine over alt på jord, men fy faen så sliten jeg er hver eneste kveld når de er i seng. Overvekten av de som tar abort her til lands er faktisk mellom 25 og 35 år så du er i godt selskap.



Anonymous poster hash: c7b50...3f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

takk for alle svar hittil! jeg har tatt kontakt med Amathea idag via telefon og fått snakket litt med dem. Jeg synes alt er skummelt og uvirkelig for tiden. Jeg var så sikker når jeg tok graviditets testen først at JA jeg skal ta abort med en gang. Men nå blir det vanskeligere og vanskeligere..skal prøve og sette opp en for og imot liste ikveld med mannen og se hva vi kommer frem til, får uansett ikke gjort så mye nå denne uka annet enn å vente på inkallelse!

jeg liker jo ikke unger engang, seriøst jeg takler ikke babyer :( jeg ville ikke bli en A4 person med baby,bil hus og stasjonsvogn, jeg ville leve mitt eget liv med mannen i mitt liv jeg og han og våre dyr..hva er det som skjer med meg.. =(?

vanlig å få høyt blodtrykk når man er overvektig fra før?

kan jeg forvente en livfarlig fødsel pga høy BMI?

Anonymous poster hash: 520c3...adc

Det er vel like vanlig, som uvanlig, å få høyt blodtrykk når man er overvektig og gravid. Med andre ord så er det vanskelig å forutsi, men dette er uansett noe som vil måles på hver svangerskapskontroll og legen/jordmor vil holde under oppsikt.

Du har en BMI på 28-29, noe som vil si at du er sånn ca lett overvektig? Hadde du vært helt ekstremt overvektig, så hadde du hatt en høyere risiko for at fødselen ville medført flere komplikasjoner enn hva gjennomsnittet har, men da skal du være mer enn lett overvektig. Du veier altså litt mer enn hva som er normalt/ideelt, men dette er ikke ensbetydende med at du vil få et komplisert svangerskap og en komplisert fødsel. Dette kan like gjerne skje når man har en BMI på nedre del av normalen.

Med mindre man har kjente sykdommer som vil føre til komplikasjoner i forbindelse med graviditet og fødsel, så er det vanskelig å spå på forhånd hvem som vil oppleve komplikasjoner og ikke og hvilke komplikasjoner som vil oppstå, men det er jo for å fange opp eventuelle problemer at man følges opp av lege eller jordmor i svangerskapet.

Det er bare du og mannen din som vet hva som er det riktige for dere, men ikke gjør noe du ikke er helt sikker på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Jo, hun kan ta abort akkurat som hun vil og for det andre: Hva skjer med kommentaren SKAL DERE IKKE HA BARN? som om noe annet hadde vært heeelt hårreisende... La meg gjette, du er en av disse som stirrer rart på frivillige barnløse og lurer på hva som er galt med dem? Anonymous poster hash: 8429e...f38

Alle vet jo at ufrivillig barnløse er forvirret, personlighetsforstyrret, og relasjonsskadde fra barnsben av... Det er jo noe galt med dem.

Anonymous poster hash: 855eb...5be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet jo at ufrivillig barnløse er forvirret, personlighetsforstyrret, og relasjonsskadde fra barnsben av... Det er jo noe galt med dem. Anonymous poster hash: 855eb...5be

Regner med du kødder her, for ingen kan umulig være sååå korka i meningene sine. Men et lite hvitt flagg i slutten av setningen kan være lurt å slenge på, bare sånn likevel, just sayin' ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...