Gå til innhold

Hvilket etternavn ville du IKKE tatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan nok falle meg inn å bytte etternavn. Har to etternavn, hvor begge har fin familiær tilknytning til hvor jeg kommer fra, så de er både uvanlige og personlige. Kjæresten min har også et etternavn som av samme tilknytning til henne.

Så da er spørsmålet, hvor mange etter navn skal eventuelle barn av oss få? Ett, to eller tre?

Forøvrig glad jeg ikke har etternavn som slutter på -sen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Er faktisk et vanlig etternavn her. Det er også Beivik..

Jeg ville ikke hatt etternavn som er et fornavn. Feks Solbjørg, Stein etc

Hørte om en som het Teit til etternavn..

Anonymous poster hash: e759a...917

Er du i famile med hun unge jenta i et politisk ungdomsparti, kanskje?

Jeg kjenner en mann som heter Stein Berg og bor på Fjell :ler: .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner forøvrig flere som heter Breivik, de synes ikke det var noe stas etter 22. juli. Ble oppringt av venner, bekjente og ukjente om de var i familie med ABB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner forøvrig flere som heter Breivik, de synes ikke det var noe stas etter 22. juli. Ble oppringt av venner, bekjente og ukjente om de var i familie med ABB.

Haha! Stakkars folk :P

Anonymous poster hash: e7fba...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, guri.. Holdt på å dævve når jeg hørte om Kitty Fitte. Og hva er verre enn om hun hadde gifta seg med en Dick eller langballe??😅😅😅

Evy Ruus?

Muus?

Fostervold

Laksekjønn (Google han)

Rompe

😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Breivik.

Anonymous poster hash: a76a0...0ce

Jeg er liksom litt delt der. Hadde dette vært navnet mitt, skulle jeg la den mannen styre hvilket navn jeg skal ha? Skal jeg la han påvirke livet mitt på den måten? Samtidig vil man kanskje ikke sine fremtidige barn så vondt at man gir dem dette navnet? Jeg vet ikke hva jeg ville gjort jeg...

Jeg vil for øvrig aldri bytte etternavn uansett hvor mye gft jeg er :P

Endret av Zereta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri tatt noen andre sitt etternavn, period. Men det minst fristende må nok være pedersen, hansen, olsen og alle de der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste -sen navn. Ellers Quisling, Breivik, Island, Magnus, Grønland, korte navn som Lund, Ruud, Berg...og endel andre ja...

Kan nok falle meg inn å bytte etternavn. Har to etternavn, hvor begge har fin familiær tilknytning til hvor jeg kommer fra, så de er både uvanlige og personlige. Kjæresten min har også et etternavn som av samme tilknytning til henne.

Så da er spørsmålet, hvor mange etter navn skal eventuelle barn av oss få? Ett, to eller tre?

Forøvrig glad jeg ikke har etternavn som slutter på -sen :)

Jeg ville valgt ett eller to :) Hvis kjæresten har to så ta et av hennes og et av dine. Hvis kjæresten din har ett etternavn (som jeg tolker det) og du har to, så kan barna få hennes som første etternavn, - og ditt andre etternavn som sitt andre etternavn.

Jeg har selv tre etternavn (mellomnavn og etternavn riktignok), og jeg hater det. Hadde opprinnelig to, men fikk det tredje etter at mamma og pappa skilte seg. Enn så lenge har jeg likevel ikke bytta da jeg ikke blir enig med meg selv om hvilke(t) etternavn jeg skal bytte til. Det er et sjeldent etternavn på mammas side som frister litt, og det er min oldemors pikenavn. Altså pikenavnet til mammas mormor. Men mamma har aldri hatt det navnet, og bestemor hadde det heller aldri. Oldemor døde før jeg ble født så jeg traff henne aldri, og hun bytta det jo da hun gifta seg med oldefar. Min søster skal gifte seg til sommeren, så hvis hun tar mannens etternavn så tenker jeg at det er en fin tid for meg også å bytte etternavn samtidig som henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har folk så stort hat mot -sen-navnene? Jeg synes Hansen, Johansen, Larsen, Andersen, Pedersen, Nilsen, Jensen og også navn som Foss, Berg, Hagen er fine navn, og i alle fall to hundre ganger bedre å hete enn mange erkenorske navn! Aasgaard, Austrheim, Aarø, Bjørnerud, Grøndahl, Saastad, Frøyland, Helgebostad, Birkeland, Storødegaard, Østgaard, Træet... fysj! Særlig hvis flere slike navn settes sammen, enten som en kombinasjon eller som ett navn, blir det ille. Hadde aldri frivillig satt et navn som slutter på -gaard bak fornavnet mitt.

Å hete Hansen eller et annet enkelt og vanlig navn, med et mer spesielt mellomnavn av slektsopprinnelse, må jo være det ultimate. Tenk så deilig å kunne bruke bare fornavn + etternavn og være "totalt anonym" i noen sammenhenger, for så å bruke etternavnet også og være unik i andre.



Anonymous poster hash: c01e1...7a3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et -sen navn og vurderer å endre det til et mer nøytralt og anonymt navn. Det er ikke alle -sen navn som er like vanlige og anonyme som Hansen feks. Jeg vil heller ikke ha sære etternavn og navn med zywæøå bokstaver.

Anonymous poster hash: a42cc...5d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et -sen navn og vurderer å endre det til et mer nøytralt og anonymt navn. Det er ikke alle -sen navn som er like vanlige og anonyme som Hansen feks. Jeg vil heller ikke ha sære etternavn og navn med zywæøå bokstaver.

Anonymous poster hash: a42cc...5d5

Da kan du jo ta din fars fornavn, putte sen bak og vips har du et nytt etternavn

Anonymous poster hash: 842b6...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner en familie med "Musa" som etternavn. Kjenner også ei som er halvt kinesisk og heter Hoe til mellomnavn :fnise:



Anonymous poster hash: 7381a...931
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Anonymous poster hash: 9c55b...e1a

Aha! Høres ut for meg som om Nguyen skal uttales "Guen" eller "Gwen", eller noe i den retning...

Anonymous poster hash: f41f8...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du jo ta din fars fornavn, putte sen bak og vips har du et nytt etternavn

Anonymous poster hash: 842b6...4fd

Ikke aktuelt å hete Ågesen akkurat.....

Anonymous poster hash: a42cc...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min venninne har en lege som heter Mensen til etternavn. Jeg ville nok beholdt mitt eget etternavn om jeg giftet meg med sønnen hans :P Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde lagt til hans navn etter mitt eget uansett, med mindre etternavnet rett og slett var vulgært. At navnet er kjedelig kan jeg leve med, men jeg vil ikke ha et alt for belastet navn :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Lima (klarte knapt å lese "mannen som elsket Yngve, fordi det navnet irriterte meg)
- Fostervold
- Sædberg
- Laksevåg

Selv har jeg et etternavn jeg kun kjenner min familie som har. Ofte når jeg presenterer meg, sier folk "går det an å hete det? :klo: ". Men har vent meg til det :fnise:

Edit: Glemte IGLEKJØNN :riste:

Endret av Ewe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...