Gå til innhold

Når bruke vippestol og babygym?


inlovewith

Anbefalte innlegg

Når begynte deres småtroll å bruke vippestol og babygym?:) vi har babygym i hus, men tenker kanskje å ønske oss vippestol til jul, når tulla er nesten tre mnd. Men den er kanskje grei å ha før den tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vippestolen har vært populær her fra han var 6-7 uker. Ikke så lenge om gangen så tidig, men han likte seg godt der! Babygymmen har han begynt å like nå i disse dager, han er 10 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babygymmen begynte vi med fra rundt åtte uker, tror mannen begynte ca samtidig med vippestolen. Begge deler svært korte stunder av gangen til å begynne med. På babygymnmen var det for øvrig få leker (en til to) til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil være rundt 12uker ved juletider, så kanskje det hadde vært greit å hatt vippestolen i hus litt før det:) takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde vippestoler nesten var utryddet nå jeg? Er det ikke slik at fysioterapeuter advarer mot dem fordi de er dårlige for ryggen o.l?

Anonymous poster hash: 85e74...1d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde vippestoler nesten var utryddet nå jeg? Er det ikke slik at fysioterapeuter advarer mot dem fordi de er dårlige for ryggen o.l?

Anonymous poster hash: 85e74...1d7

Vippestoler er så absolutt vanlig å bruke, og Babybjørn sin er faktisk den mest populære selv om andre BB produkter er bannlyste. Men all bruk med måte.

Gåstoler og hoppehusker er ikke anbefalt av fysioterapeuter pga at de kan gi feilbelastning.

Anonymous poster hash: 8d739...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine har brukt vippestol fra de var et par uker, men da i liggende stilling. Og de har vært uunværlige lenge før 3 mnd.

Babygym har vi begynt med ved ca 4 uker. Førstemann var vel 6 uker før vi anskaffet en, men hadde absolutt vært klar tidligere. Veldig våken og oppvakt.



Anonymous poster hash: 8d739...842
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babygym fra ca 4 uker(få leker da det fort blir for mange inntrykk så tidlig) og vippestol fra 3 mnd. I starten i liggestilling og kort om gangen

Anonymous poster hash: bb577...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville kjøpt vippestol før 3 mnd altså :) min er 3 mnd og er snart for lang for hele vippestolen. Han begynnte vel så smått og bruke den da han var 5-6 uker, nå bruker vi den hver dag

Anonymous poster hash: b625b...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte babygym fra 3 uker - hun var veldig interessert og fulgte ned allerede da. Vippestol fra 2 mnd. Kunne godt tatt den i bruk før, hun likte den, men vi ønsket å vente.

Anonymous poster hash: 6a10b...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde man kunne bruke babygym allerede med engang? Det er jo bare en madrass der babyen får ligge på, med noen leker å fokusere på?

Hva ellers skal man gjøre? Bære babyen hele den tiden h*n er våken? Eller bare la h*n oigge der til hun skal sovne? Hvis man skal la babyen ligge til h*n sovner, hvorfor kan ikke dette skje på babygymmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde man kunne bruke babygym allerede med engang? Det er jo bare en madrass der babyen får ligge på, med noen leker å fokusere på?

Hva ellers skal man gjøre? Bære babyen hele den tiden h*n er våken? Eller bare la h*n oigge der til hun skal sovne? Hvis man skal la babyen ligge til h*n sovner, hvorfor kan ikke dette skje på babygymmen?

...når babyen er våken har man den på fanget og samspiller med den den lille tiden den er våken...?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille tiden..?? Babyen er vel våken 2-3timer av gangen..?? Skal du leke med babyen i 3timer altså?? Nå har ikke babyen min kommet, men mine venners baby har la g våketid og de orker rett og slett ikke å sitte og leke med dem hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille tiden..?? Babyen er vel våken 2-3timer av gangen..?? Skal du leke med babyen i 3timer altså?? Nå har ikke babyen min kommet, men mine venners baby har la g våketid og de orker rett og slett ikke å sitte og leke med dem hele tiden.

Så da legger de den bare bort da eller? Nei vet du hva! I begynnelsen snakker og synger du med babyen når den er våken, eller leker sammen med den under babygymmen. Tipper du får deg ett sjokk hvis du tror man bare kan legge babye bort når man er lei av den!

Anonymous poster hash: b625b...53d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh,, det har jeg ikke sagt. Men tviler på at du eller noen andre mødre har barnet på fanget sitt 100% av dens våketid, som hos min venninne er ca 2-3t av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Øh,, det har jeg ikke sagt. Men tviler på at du eller noen andre mødre har barnet på fanget sitt 100% av dens våketid, som hos min venninne er ca 2-3t av gangen.

Jo, babyen vår er i armene på enten meg eller pappaen hele tiden mens hun er våken, men unntak av når hun ligger på magen og trener nakken og da sitter vi med henne. Legger vi henne alene begynner hun å hyle. Synes du har ganske urealistiske forventninger om du tror du bare kan legge fra deg en liten baby som er våken. En nyfødt har ingen glede av en babygym og synes ikke det er artig å titte på lekene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke sett vippestolen på ett bord, og snu ryggen til.

Den kan fort flytte seg på borde da ungen vipper, og dette ned.

Anonymous poster hash: 38012...25a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...