Gå til innhold

Når klær blir ødelagte i barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok. Da skjónner jeg det bedre. :jepp: Trodde at du mente at dette var typisk mellom flest mennesker som jobber i barnehage generelt. Veldig synd at dere byttet barnehage, men dette er ná ikke noe dere kunne vite pá forhánd. Háper dere klarer á fá byttet til en ny og bedre en, hvis dere tenker pá á gjóre dette. :regn:

Vi bytter så snart det er noe ledig. Lista over uheldige hendelser der, er lang.

Anonymous poster hash: ec814...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har du tenkt til å gjøre den dagen ungen din kommer hjem med en skikkelig revne i dressen, som han/hun har laget selv? Da må du selvfølgelig kjøpe ny, samme om du har brukt 400 eller 1400 kr på den. Ting skjer! Og neste gang kan det være din unge som gjør noe bøll. Regner med du punger ut den tusenlappen for ny dress uten å mukke da?

Anonymous poster hash: f4205...4ec

Jeg har ikke opplevd det med mitt barm. Opplevde det selv som barn. Ble kraftig mobbet så tror det hadde noe med det å gjøre. Tok bare det jeg betalte for dress nå som eksempel. Att ungen selv er uheldig må man bare regne med men att noen går inn for å ødelegge andres ting(ja barn vet faktisk hva de gjør) så synes jeg det blir noe annet. De fleste dressene jeg har hatt har da vært så solide att det ikke har vært ett problem.

Anonymous poster hash: 45854...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ungen din har på sin nye utedress for første gang, hekter seg på en kvist ute i barnehagen, og lager en kjempestor revne i dressen... Klandrer du barnehagen for dette?

Ting du sender i barnehagen KAN bli ødelagt. Både ved at barn gjør noe de ikke skal, og ved at barn er uheldige.

Derfor er det viktig at man ikke kjøper over evnte.

Ja, det er kjipt at den nye dressen ble ødelagt. Men det er lite annet å gjøre enn å kjøpe ny, og håpe på at ikke den også går istykker. Og så får man se om man klarer å lappe sammen den gamle.

Dersom utedressen til ungene ble ødelagt pga slitasje (inkl. "normale" uhell for eksempel fall fra sykkel, snubling ved løping, hekting i en kvist, gnist fra bål etc) klager jeg selvsagt ikke til barnehagen. Enten reparerer jeg klærne, kjøper en ny, eller klager til butikken over dårlig kvalitet. Husker jeg kjøpte ny utedress til en av ungene (på Cubus for mange år siden) og etter et par dagers bruk i barnehagen var det en 20 cm stor flerre i rompa pga aking i en bakke med litt lite snø og mye sand. Gikk til butikken og klaget. Sa at de ikke kunne selge utedresser beregnet til aktive barn med så dårlig kvalitet. Fikk pengene igjen tvert, og selger var i grunn helt enig med meg.

Men dersom utedressen hadde blitt utsatt for "herverk" (for eksempel ved at et annet barn i smug klippet den helt i stykker) hadde jeg ikke godtatt det. Det har ingenting med slitasje å gjøre.

Anonymous poster hash: dd361...2a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har med holdningene dine å gjøre. Ferdig snakka.

Du kommer med en diffus anklage om at jeg ikke er skikket til jobb som lærer. Den holdningen både du og TS viser, er årsaken til at vi har fått et samfunn som er hva jeg vil kalle hinsides offermentalitet. Å lage bråk, innkalle til møter og forlange unnskyldninger og mer "respekt" for barnet ditt, på grunn av at matboksen i barnehagen har fått solkrem på seg - DET er et holdningsproblem.

Å oppdra unger på en måte som gjør at de til slutt føler seg "krenket" og "urettferdig behandlet" av hendelser i hverdagen som jeg ikke engang vil kalle problemer - DET er et holdningsproblem. Og når mange nok foreldre sitter og tror de kan ta opp viktig arbeidstid som faktisk skal brukes til pedagogisk arbeid og VIRKELIGE problemer, da har vi et samfunnsproblem.

Så nei, vi er ikke "ferdig snakka". Med mindre du innser at du har en usedvanlig dårlig sak, og derfor ikke tør å svare.

Anonymous poster hash: 47c5b...32d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom utedressen til ungene ble ødelagt pga slitasje (inkl. "normale" uhell for eksempel fall fra sykkel, snubling ved løping, hekting i en kvist, gnist fra bål etc) klager jeg selvsagt ikke til barnehagen. Enten reparerer jeg klærne, kjøper en ny, eller klager til butikken over dårlig kvalitet. Husker jeg kjøpte ny utedress til en av ungene (på Cubus for mange år siden) og etter et par dagers bruk i barnehagen var det en 20 cm stor flerre i rompa pga aking i en bakke med litt lite snø og mye sand. Gikk til butikken og klaget. Sa at de ikke kunne selge utedresser beregnet til aktive barn med så dårlig kvalitet. Fikk pengene igjen tvert, og selger var i grunn helt enig med meg.

Men dersom utedressen hadde blitt utsatt for "herverk" (for eksempel ved at et annet barn i smug klippet den helt i stykker) hadde jeg ikke godtatt det. Det har ingenting med slitasje å gjøre.

Anonymous poster hash: dd361...2a8

Da er det jo evt foreldrene til denne ungen som burde dekke det da.

Anonymous poster hash: 67d23...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
På 5.11.2014 den 9.33, AnonymBruker skrev:

 

Dersom utedressen til ungene ble ødelagt pga slitasje (inkl. "normale" uhell for eksempel fall fra sykkel, snubling ved løping, hekting i en kvist, gnist fra bål etc) klager jeg selvsagt ikke til barnehagen. Enten reparerer jeg klærne, kjøper en ny, eller klager til butikken over dårlig kvalitet. Husker jeg kjøpte ny utedress til en av ungene (på Cubus for mange år siden) og etter et par dagers bruk i barnehagen var det en 20 cm stor flerre i rompa pga aking i en bakke med litt lite snø og mye sand. Gikk til butikken og klaget. Sa at de ikke kunne selge utedresser beregnet til aktive barn med så dårlig kvalitet. Fikk pengene igjen tvert, og selger var i grunn helt enig med meg.

 

Men dersom utedressen hadde blitt utsatt for "herverk" (for eksempel ved at et annet barn i smug klippet den helt i stykker) hadde jeg ikke godtatt det. Det har ingenting med slitasje å gjøre.

 

Anonymous poster hash: dd361...2a8

Hva hadde du gjort da? Du kan selvsagt uttrykke din misnøye, men å kreve erstatning, kommer du ingen vei med. Barnehageprisene hadde blitt veldig høye dersom de skulle dekke alt som ble borte elker ødelagt i barnehagetiden. Eller mener du de ansayte som tilfeldigvis var på jobb da der skjedde skal betale fordi de ikke passet bedre på??? Tror du det er mulig å holde øye med alle barna 10å %av tiden, og i tillegg være nærme nok til å alltid klare å gripe inn før skaden skjer? 

På 5.11.2014 den 16.36, AnonymBruker skrev:

 

Da er det jo evt foreldrene til denne ungen som burde dekke det da.

 

Anonymous poster hash: 67d23...5c9

Det kan jo være vanskelig å bevise. Ikke bare fordi ting skjer fort, og det ikke alltid er noen som ser akkurat hvirdan det skjedde og hvem som gjorde det. Men også fordi barnehagen har taushetsplikt. Så når de kan ikke fortelle deg at "dessverre har Lise fått tak i en saks i dag og klippt hull i dressen til sønnen din". 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Thyra skrev:

Hva hadde du gjort da? Du kan selvsagt uttrykke din misnøye, men å kreve erstatning, kommer du ingen vei med. Barnehageprisene hadde blitt veldig høye dersom de skulle dekke alt som ble borte elker ødelagt i barnehagetiden. Eller mener du de ansayte som tilfeldigvis var på jobb da der skjedde skal betale fordi de ikke passet bedre på??? Tror du det er mulig å holde øye med alle barna 10å %av tiden, og i tillegg være nærme nok til å alltid klare å gripe inn før skaden skjer? 

Det kan jo være vanskelig å bevise. Ikke bare fordi ting skjer fort, og det ikke alltid er noen som ser akkurat hvirdan det skjedde og hvem som gjorde det. Men også fordi barnehagen har taushetsplikt. Så når de kan ikke fortelle deg at "dessverre har Lise fått tak i en saks i dag og klippt hull i dressen til sønnen din". 

Jeg ble møtt en dag for noen år siden av styrer som sa 'et annet barn har dessverre fått tak i og knekt brillene til barnet ditt i dag, vi rakk dessverre ikke å avverge det'. Noe mer kunne hun ikke si. 

Hun undersøkte om det gikk på barnehagens forsikring, men det gjorde det ikke. Hun sa da at hun hadde blitt bedt av foreldrene til det andre barnet om å formidle at jeg bare måtte ta kontakt om jeg ønsket erstatning, og kunne da utgi navn.

Jeg lot det selvsagt gå, treåringer kan finne på sånt. 

Anonymkode: d2964...2f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎04‎.‎11‎.‎2014 den 23.53, AnonymBruker skrev:

Hvor billige dresser kjøper folk egentlig hvis dere mener det bare er å kjøpe ny? Her kjøpte jeg en til rundt 800 og jeg har ikke sett så mye billigere som også er av ok kvalitet. Blir dyrt om man må kjøpe ny f.eks 2 ganger i sesongen for att andre ødelegger den. Kommer litt an på hva det er men en dress som er klippet opp(skjedde meg) synes jeg enten foreldrene til den som gjorde det eller barnehagen bør erstatte

 

Anonymous poster hash: 45854...33f

Jeg tipper jeg i gjennomsnitt bruker mellom 100-200 kroner på en vinterdress. Finn.no

Fine, varme dresser som ser helt nye ut. Jeg er ellers ikke noe for bruk og kast, så om noen hadde smurt solkrem på dressen, hadde jeg vasket den. 

Anonymkode: b563c...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Thyra skrev:

Hva hadde du gjort da? Du kan selvsagt uttrykke din misnøye, men å kreve erstatning, kommer du ingen vei med. Barnehageprisene hadde blitt veldig høye dersom de skulle dekke alt som ble borte elker ødelagt i barnehagetiden. Eller mener du de ansayte som tilfeldigvis var på jobb da der skjedde skal betale fordi de ikke passet bedre på??? Tror du det er mulig å holde øye med alle barna 10å %av tiden, og i tillegg være nærme nok til å alltid klare å gripe inn før skaden skjer? 

Det kan jo være vanskelig å bevise. Ikke bare fordi ting skjer fort, og det ikke alltid er noen som ser akkurat hvirdan det skjedde og hvem som gjorde det. Men også fordi barnehagen har taushetsplikt. Så når de kan ikke fortelle deg at "dessverre har Lise fått tak i en saks i dag og klippt hull i dressen til sønnen din". 

Du fant fram en tråd fra 2014? 

Anonymkode: 57938...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper jeg i gjennomsnitt bruker mellom 100-200 kroner på en vinterdress. Finn.no

Fine, varme dresser som ser helt nye ut. Jeg er ellers ikke noe for bruk og kast, så om noen hadde smurt solkrem på dressen, hadde jeg vasket den. 

Anonymkode: b563c...c34

Flekker som ikke går av på en vinterdress, som har som oppgave å holde ungen varm mens hen leker ute, burde virkelig ikke være noen grunn til å kaste den, nei. Dette er ikke penklær, men bruksklær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2014 den 8.58, AnonymBruker skrev:

Vinterdressen til småen, er ganske dyr. Så jeg hadde ikke blitt overbegeistret om den ble ødelagt.

 

Jeg syns det er rart at barnehagen ikke har kontroll på oppbevaring av solkremen. De fleste vet jo at solkrem ødelegger klær. Små barn elsker jo ofte tuber med diverse kremer.

 

Jeg forstår godt at det er en lei situasjon. Men samtdig kan ikke barnehagen erstatte alt. Og som foreldre, betaler vi barnehagen for at de skal passe på barna våre. Når barnehagen ikke gjør jobben, blir det feil at vi som foreldre skal betale. Unntak finnes selvfølgelig. Avhengig av alder, om det skjer ofte osv. Da bør foreldre erstatte.

 

Anonymous poster hash: 78c48...f19

Vel. Dere foreldre betaler bare en liten brøkdel av hva en barnehageplass koster. Resten får dere dekket.

Siden bhg plassen er så billig, har ikke barnehagene råd til å ansette nok personale for å passe på alle barna. Og lønna deres er absolutt ikke noe å skryte av.

Anonymkode: b48da...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...