Gå til innhold

Når klær blir ødelagte i barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herverk på barnets eiendeler skal erstattes av barnehage som av skole. Regner med du slipper ta erstatnings spørsmål med forelder til barn som har utført herverket på klær

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker, on 17 Oct 2014 - 06:58, said:

Metall oksiderer med vann også, og det er en kjemisk prosess som tar ganske lang tid. Det er ikke noe som skjer umiddelbart slik at noe er totalt ødelagt i det sekundet det skjer. Det tar faktisk flere måneder i det tilfellet det er snakk om her. Hadde matboksen blitt vasket i løpet av noen timer etter uhellet, så hadde ikke oksideringen vært noe problem. Hilsen kjemilærer

Anonymous poster hash: ce0ba...1a1

Det finnes noen ting som gjør at metall oksiderer umiddelbart også, f.eks bruker gullsmeder oksidbeis for å oksidere sølv og da skjer det på sekunder.

Anonymous poster hash: 0d43b...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at barnehagen erstatter det da?

Det skjedde med oss. Vi fikk ødelagt vinterjakke og matboks, hvor noen hadde tilgriset hele innsiden av jakken med solkrem og metallmatboks som barnet hadde fått i julegave av en tante, full av solkrem. Begge deler måtte bare kastes etter vask, de var totalt ødelagte. Det ble møte i barnehagen, siden jeg tok det opp, men det ble ikke nevnt noe om å erstatte det. Det kom ingenting ut av det møtet. Er dette vanlig?

Anonymous poster hash: ec814...350

skal barnehagen erstatte det? er du sikker på at ikke et barn har sælt dette på tingene mens det har blitt hentet? jobber selv i barnehage å opplever at når foreldre henter barne å står og snakker med oss barnehage ansatte løper barna deres amokk rundt i gangene.. kanskje noe lignende som har oppstått?

uansett synes jeg ikke barnehagen skal erstatte det nei.

Anonymous poster hash: 317af...b30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære. Er lærer, og gleder meg allerede til at denne generasjonen med barnehagebarn kommer på skolen. Forestiller meg x antall telefonsamtaler:

"Hei, jeg vil bare si at gullet mitt på 16 år fikk en negl revet opp av en flis i dørkarmen, og da snublet hun, og det kom en revne på den kjempedyre skoen hennes. Og den hadde rett og slett en enorm affeksjonsverdi, fordi den var kjøpt av lommepenger hun fikk fra sin avdøde mors tante. Min datter fortalte meg at hun hadde fortalt det til deg som er læreren, og du sa bare: 'Uff da, så dumt, har du vondt? Ikke? Skal vi begynne med timen? Kan alle sette seg?' Da opplever jeg rett og slett at du ikke behandler min datter med den respekten hun fortjener. Jeg vil dessuten at skolen skal erstatte denne skaden. Dere kan jo ikke mene at min datter skal bruke sko som rett og slett er revnet, da vil hun jo få enorme fotproblemer og kanskje bli ufør. Jeg vil gjerne ha et møte med deg og rektor om dette i morgen. Hallo? Hallo?"



Anonymous poster hash: 47c5b...32d
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Å kjære. Er lærer, og gleder meg allerede til at denne generasjonen med barnehagebarn kommer på skolen. Forestiller meg x antall telefonsamtaler:

"Hei, jeg vil bare si at gullet mitt på 16 år fikk en negl revet opp av en flis i dørkarmen, og da snublet hun, og det kom en revne på den kjempedyre skoen hennes. Og den hadde rett og slett en enorm affeksjonsverdi, fordi den var kjøpt av lommepenger hun fikk fra sin avdøde mors tante. Min datter fortalte meg at hun hadde fortalt det til deg som er læreren, og du sa bare: 'Uff da, så dumt, har du vondt? Ikke? Skal vi begynne med timen? Kan alle sette seg?' Da opplever jeg rett og slett at du ikke behandler min datter med den respekten hun fortjener. Jeg vil dessuten at skolen skal erstatte denne skaden. Dere kan jo ikke mene at min datter skal bruke sko som rett og slett er revnet, da vil hun jo få enorme fotproblemer og kanskje bli ufør. Jeg vil gjerne ha et møte med deg og rektor om dette i morgen. Hallo? Hallo?"

Anonymous poster hash: 47c5b...32d

Hvis du er lærer, bør du holde deg for god til å overdrive og ape deg sånn. Skam deg! Håper du ikke er lærer til mine barn... (er faktisk noe som heter skikkethet også)

Endret av Seajewel
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Tviler på at barnehagen har erstatningsplikt for klær og matbokser.

Bruk de beste tingene hjemme, og bruk det som det ikke er så farlig med i barnehagen er mitt motto.

Det er selvfølgelig helt normalt og rutine å KLINE INN klær og matbokser med solkrem. Jepp. Neste gang er det ketchup de bruker - det er jo så sinnsykt gøy.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å kjære. Er lærer, og gleder meg allerede til at denne generasjonen med barnehagebarn kommer på skolen. Forestiller meg x antall telefonsamtaler:

"Hei, jeg vil bare si at gullet mitt på 16 år fikk en negl revet opp av en flis i dørkarmen, og da snublet hun, og det kom en revne på den kjempedyre skoen hennes. Og den hadde rett og slett en enorm affeksjonsverdi, fordi den var kjøpt av lommepenger hun fikk fra sin avdøde mors tante. Min datter fortalte meg at hun hadde fortalt det til deg som er læreren, og du sa bare: 'Uff da, så dumt, har du vondt? Ikke? Skal vi begynne med timen? Kan alle sette seg?' Da opplever jeg rett og slett at du ikke behandler min datter med den respekten hun fortjener. Jeg vil dessuten at skolen skal erstatte denne skaden. Dere kan jo ikke mene at min datter skal bruke sko som rett og slett er revnet, da vil hun jo få enorme fotproblemer og kanskje bli ufør. Jeg vil gjerne ha et møte med deg og rektor om dette i morgen. Hallo? Hallo?"

Anonymous poster hash: 47c5b...32d

:fnise::fnise::fnise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er lærer, bør du holde deg for god til å overdrive og ape deg sånn. Skam deg! Håper du ikke er lærer til mine barn... (er faktisk noe som heter skikkethet også)

"Ja, er dette rektor på min barns skole? Jeg vil bare gjøre dere oppmerksomme på at jeg har funnet en lærer på skolen som sitter og aper seg på internett! Ja, hun overdriver! Bare for å få frem et poeng! Er dette virkelig sånne lærere vi vil ha i dagens skole? Ja, jeg ønsker et møte - det haster!"

Anonymous poster hash: 47c5b...32d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber selv i barnehage, og ja uhell skjer, men jeg mener ikke at barnehagen skal erstatte jakken og matboksen.

Det er vel ingen som har barn og aldri har oppdaget en dag (hjemme) mens man drev med andre ting, at poden har fått en glup ide og noe er ødelagt. Da tenker mange foreldre at det er synd, jeg burde kanskje passet bedre på- men hjemme har du ganske mange færre barn og holde styr på enn i en barnehage.

I barnehagen jeg jobber er det 15 unger på avdelingen, vi er 4 voksne hvorav en av oss har mye kontortid. Vi kan ikke være over alt hele tiden (men vi prøver tappert), og som sagt uhell skjer. Det er en selvfølge å beklage til foreldre om noe et barn hadde med i barnehagen har blitt ødelagt...Men du sender ikke med ting du er redd for i barnehagen.



Anonymous poster hash: d6a91...f3e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En barnehageansatt brant opp de flunke nye vottene til ungen min (turdag, bål). Litt kjipt da de var 2 dager gamle og kostet 400 kroner, men uhell kan skje. Var aldri snakk om å erstatte.

(Nei, jeg kunne ikke sendt billigvotter til barnehagen. De holder ikke ungen min varm på hendene.)



Anonymous poster hash: 74024...25e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor billige dresser kjøper folk egentlig hvis dere mener det bare er å kjøpe ny? Her kjøpte jeg en til rundt 800 og jeg har ikke sett så mye billigere som også er av ok kvalitet. Blir dyrt om man må kjøpe ny f.eks 2 ganger i sesongen for att andre ødelegger den. Kommer litt an på hva det er men en dress som er klippet opp(skjedde meg) synes jeg enten foreldrene til den som gjorde det eller barnehagen bør erstatte

Anonymous poster hash: 45854...33f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor billige dresser kjøper folk egentlig hvis dere mener det bare er å kjøpe ny? Her kjøpte jeg en til rundt 800 og jeg har ikke sett så mye billigere som også er av ok kvalitet. Blir dyrt om man må kjøpe ny f.eks 2 ganger i sesongen for att andre ødelegger den. Kommer litt an på hva det er men en dress som er klippet opp(skjedde meg) synes jeg enten foreldrene til den som gjorde det eller barnehagen bør erstatte

Anonymous poster hash: 45854...33f

Enig i at 800kr ikke er billig, og utrolig kjedelig å kjøpe nytt. Vanskelig for oss, der jeg er student, og familien lever på mannens inntekt. Men dekkes ikke sånt av reiseforsikringen? Enig i at foreldrene burde ha ansvar om noen unger bevisst ødelegger klær og ting, men regner med det er veldig vanskelig å bevise skyld. Blir vel fort ord mot ord. Og barnehagen har vel en policy om at ting medbringes på eget ansvar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig dette?

Har du barn, blir ting ødelagt. Enten det er i bhg eller hjemme. Ingen, hverken bhg eller foreldre hjemme, har øynene på ungene hele tiden. Selv ikke du.

Du får finne en bhg som passer deg .



Anonymous poster hash: ac288...ea8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Seajewel

"Ja, er dette rektor på min barns skole? Jeg vil bare gjøre dere oppmerksomme på at jeg har funnet en lærer på skolen som sitter og aper seg på internett! Ja, hun overdriver! Bare for å få frem et poeng! Er dette virkelig sånne lærere vi vil ha i dagens skole? Ja, jeg ønsker et møte - det haster!"

Anonymous poster hash: 47c5b...32d

Det har med holdningene dine å gjøre. Ferdig snakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor billige dresser kjøper folk egentlig hvis dere mener det bare er å kjøpe ny? Her kjøpte jeg en til rundt 800 og jeg har ikke sett så mye billigere som også er av ok kvalitet. Blir dyrt om man må kjøpe ny f.eks 2 ganger i sesongen for att andre ødelegger den. Kommer litt an på hva det er men en dress som er klippet opp(skjedde meg) synes jeg enten foreldrene til den som gjorde det eller barnehagen bør erstatte

Anonymous poster hash: 45854...33f

Hva har du tenkt til å gjøre den dagen ungen din kommer hjem med en skikkelig revne i dressen, som han/hun har laget selv? Da må du selvfølgelig kjøpe ny, samme om du har brukt 400 eller 1400 kr på den. Ting skjer! Og neste gang kan det være din unge som gjør noe bøll. Regner med du punger ut den tusenlappen for ny dress uten å mukke da?

Anonymous poster hash: f4205...4ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nettopp baksiden av solkremen jeg brukte på Gran Canaria i september:

"Warning! Contains acid. Highly corrosive. Burns through metal like wildfire. Only safe to use on human skin. Keep away from metal and jackets."

Shit.

Anonymous poster hash: 48b21...a90

Jeg ville aldri smurt meg inn med noe som etser gjennom metall som en varm kniv gjennom smør 26.gif

Tenkte jeg også...

Mye mulig jeg står over solkremen neste år...Og bare dekker meg til eller sitte i skygge... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest SunflowerPenguin

Regner med du er en som jobber i barnehage selv, siden du er så fiendtlig og nedlatende.

Anonymous poster hash: ec814...350

Synes det blir dumt á sette alle mennesker som jobber i barnehage i samme bás. Det vil alltid vaere barnehager hvor de oppfórer seg dárligere enn pá andre steder igjen. Jeg har ná jobbet i barnehager hvor de brydde seg om báde foreldre og barn, god service og kontakt med dem var en av de aller viktigste reglene som de hadde der. Det er leit máten alt dette ble behandlet pá, men ikke alle barnehager oppfórer seg pá samme máte.

Endret av SunflowerPenguin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir dumt á sette alle mennesker som jobber i barnehage i samme bás. Det vil alltid vaere barnehager hvor de oppfórer seg dárligere enn pá andre steder igjen. Jeg har ná jobbet i barnehager hvor de brydde seg om báde foreldre og barn, god service og kontakt med dem var en av de aller viktigste reglene som de hadde der. Det er leit máten alt dette ble behandlet pá, men ikke alle barnehager oppfórer seg pá samme máte.

Hvis du ser på måten personen formulerer seg på, og er nedlatende, tar barnehagen i forsvar, tar jeg med det grunnlag i at vedkommende jobber i barnehage. Altså at motivasjonen for å svare på den måten, ligger i at vedkommende selv jobber i barnehage.

Det betyr ikke at jeg tror alle som jobber i barnehage er sånn, men at personen som svarte sånn jobber i barnehage, ser du forskjellen? Har hatt meget god erfaring fra barnets første barnehage. Angrer sterkt på at vi byttet barnehage. Der ble ungen godt ivaretatt, og både barnet og jeg ble behandlet med respekt. Noe som ikke skjer i nåværende barnehage. Oppførselen til de ansatte mot mitt barn er noe helt annen når de ikke vet at jeg betrakter de. Tonen og holdningen til barnet mitt er helt elendig... Ble sjokkert første gangen jeg så det.

Anonymous poster hash: ec814...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor billige dresser kjøper folk egentlig hvis dere mener det bare er å kjøpe ny? Her kjøpte jeg en til rundt 800 og jeg har ikke sett så mye billigere som også er av ok kvalitet. Blir dyrt om man må kjøpe ny f.eks 2 ganger i sesongen for att andre ødelegger den. Kommer litt an på hva det er men en dress som er klippet opp(skjedde meg) synes jeg enten foreldrene til den som gjorde det eller barnehagen bør erstatte

Anonymous poster hash: 45854...33f

2 ganger i året? Hva slags barnehager er det dere går i? Jeg har hatt unger i barnehager i årevis, og jeg kan ikke huske å ha fått noe ødelagt bortsett fra normal slitasje og flekker. Det går an å reparere klær også om de blir ødelagt hele tiden. Det er ingen som reagerer på at ungen kommer i barnehage med synlig reparerte klær. Her sender jeg ungene i barnehagen med malingsflekker. Flekkene har de fått i barnehagen, og det kommer sikkert flere. Er jeg redd for plaggene, så bruker de de ikke i barnehagen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Hvis du ser på måten personen formulerer seg på, og er nedlatende, tar barnehagen i forsvar, tar jeg med det grunnlag i at vedkommende jobber i barnehage. Altså at motivasjonen for å svare på den måten, ligger i at vedkommende selv jobber i barnehage.

Det betyr ikke at jeg tror alle som jobber i barnehage er sånn, men at personen som svarte sånn jobber i barnehage, ser du forskjellen? Har hatt meget god erfaring fra barnets første barnehage. Angrer sterkt på at vi byttet barnehage. Der ble ungen godt ivaretatt, og både barnet og jeg ble behandlet med respekt. Noe som ikke skjer i nåværende barnehage. Oppførselen til de ansatte mot mitt barn er noe helt annen når de ikke vet at jeg betrakter de. Tonen og holdningen til barnet mitt er helt elendig... Ble sjokkert første gangen jeg så det.

Anonymous poster hash: ec814...350

Ok. Da skjónner jeg det bedre. :jepp: Trodde at du mente at dette var typisk mellom flest mennesker som jobber i barnehage generelt. Veldig synd at dere byttet barnehage, men dette er ná ikke noe dere kunne vite pá forhánd. Háper dere klarer á fá byttet til en ny og bedre en, hvis dere tenker pá á gjóre dette. :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...