Gå til innhold

Noen andre her som har lagt på seg 25kg + i svangerskapet, uten å ha hatt svangerskapsforgiftning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var veldig slank før jeg ble gravid, nå er jeg i uke 39 og har lagt på meg 28 kg. De siste 4 ukene har jeg lagt på meg 2 og 3 kg i uka. Urinen er ok, så har ikke svangerskapsforgiftning.

Fikk en liten "preken" av legen min når jeg var hos han sist, om at jeg måtte spise mindre og trimme mer. Men jeg blir jo liggende å verke i bekkenet hele dagen hvis jeg så mye som går en liten tur :( Har liksom ikke så lyst å pine meg gjennom de siste ukene med å kutte ned på maten og trene mer, er sliten nok som det er og tenker heller at jeg får gjøre grep når barnet er født og jeg har "kommet" meg litt til hektene igjen..

Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: a0d6d...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

oi! Det er uvanlig å legge på seg SÅ mye under et svangerskap. Har du mye fostervann?

Hvordan har kostholdet vært? Hvis du ikke har mye fostervann må du ha spist som en hest, pluss usunt og store mengder....



Anonymous poster hash: d52ef...953
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! Det er uvanlig å legge på seg SÅ mye under et svangerskap. Har du mye fostervann?

Hvordan har kostholdet vært? Hvis du ikke har mye fostervann må du ha spist som en hest, pluss usunt og store mengder....

Anonymous poster hash: d52ef...953

Har spist mer enn jeg gjør til vanlig og knasket godteri i helgene og trimmet mindre pga vondt i bekkenet. Har en del vann i kroppen, men mye er nok bare fett også :(

Anonymous poster hash: a0d6d...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg mer enn 25 kg uten å ha svangerskapsdiabetes/forgiftning :) Gikk fra å være slank til å veie 10 kg formye etter fødselen. Så la nok på meg 10 kg med fett. Var ikke plaget og var hadde ingen problemer med å gå lengre turer helt frem til fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at du legger på deg to og tre kg fettvekt på ei uke, det er nok vann/ødemer du har gått opp.

Synes ikke den siste uka/ukene (hvis du går over tiden) er tiden for å legge opp til slanking og hardtrening iallefall. Du trenger å samle krefter sånn at du har energi til fødselen. Blir en pyton opplevelse hvis du er utslitt og helt utarmet av underskudd på mat og har ekstra vondt pga mye trening.

Jeg la på meg masse de siste ukene med mitt første barn, noe ala det du har gjort. Spiste ikke unormalt mye, og var forsåvidt i aktivitet (selv om det ikke var direkte trening) siden jeg ikke hadde bil og måtte gå til og fra overalt hvor jeg skulle. Gikk noen turer også. Uansett, til meg så raste det av mange kilo de første dagene jeg lå på barsel, tror det var 12kg på 4 dager. Ungen var ikke stor heller, 3.2kg, så var nok vannvekta som forsvant.

Spis sunt, få nok søvn og hvile, og gå noen turer så sant bekkenet ikke krangler. Du er i innspurtsfasen nå, ikke lenge igjen! Vekta kommer til å gå ned igjen etter fødsel, spis næringsrik og sunn mat, gå turer med barnevogna, pluss det kommer til å tære på deg hvis du skal amme (er noe som heter ammefett, man trenger litt ekstra da).

Endret av skruf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la også på meg ca 30 kg. Gikk tur hver eneste dag, spiste omtrent som vanlig. Skjønt, kostholdet kunne klart vært bedre. Orka til slutt ikke å fokusere så mye på det og tenkte at jeg fikk ta tak i det etter fødsel. Og det har gått helt fint. 😊 Hadde gått ned 15 kg to uker etter fødsel, resten jobber jeg fortsatt med. Har ikke gått på diett og heller ikke fått noe særlig hjelp av amming, men triller turer hver dag, så svetten renner. Er ikke helt fornøyd enda, men får nå på meg de gamle klærne mine, 5 mnd etter fødsel. 😊 Så mitt råd er å slappe av nå den siste tiden, du har god tid til å gjøre noe med det etter fødsel. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lagt på meg like mye som deg og er i uke 38 nå. Ingen svangerskapsforgitning her eller, så veldig spent på hvor mye jeg rett og slett må jobbe hardt for å få vekk, da jeg vet at mye av det er selvforskylt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er merkelig av legen din og si noe sånt når du er i uke 39, men som kjent er veldig mange leger lite flinke med folk. Jeg skjønner ikke at det spiller noen rolle fra eller til en, to eller toppen tre uker til. Når du går opp så mye i uka så må mye av det være vann, og det blir du jo fort kvitt i løpet av noen uker etter fødselen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor og søster har lagt på seg 30 kg +. Mamma i alle tre og søsteren min i det ene.

Søsteren min var tynn og mamma også. I vår familie tror jeg det bare er sånn. Alle blir enorme.



Anonymous poster hash: baf49...aff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! Det er uvanlig å legge på seg SÅ mye under et svangerskap. Har du mye fostervann?

Hvordan har kostholdet vært? Hvis du ikke har mye fostervann må du ha spist som en hest, pluss usunt og store mengder....

Anonymous poster hash: d52ef...953

Å uvitenheten lenge leve...

Det er faktisk noen som er mer utsatt for å legge på seg. Kjenner ei tynn lita jente som l på seg 30 kg i hvert svangerskap og ingenting var galt, ikke spiste hun mer og ikke trente hun mindre. Hun gikk med alt kort tid etter svangerskapsuke hver gang.

Selv la jeg på meg 24 og i svangerskapet og ikke en eneste lege eller jordmor reagerte på det. Jeg spiste mindre godis, spiste lite og ofte og gikk et par timer med hunden hver dag. Jeg hadde kjempefint blodsukker hele veien (faktisk veldig fint til å være gravid, da man ofte kan ha litt høyere blodsukker da). Jeg hadde også kjempefine verdier og var i kjempeform hele veien. Og alle kiloene var borte innen en uke etter fødsel..

Jeg har også en svigerinne som legger på seg 20 kg+ i begge svangerskapene, og hun har jobbet hele veien, trent hele veien og er jo fra før ei tynn flis, så kan aldri tenke meg at kostholdet har plutselig snudd så radikalt. Hun gikk også ned alt igjen etter kort tid.

Har ganske mange i min familie og omgangskrets som har lagt på seg rundt 20 kg og de færreste sliter med de kg noe særlig mer enn et par uker etter fødsel. Og ingen har fått noen kommentarer fra leger/jordmødre.

Anonymous poster hash: 2e3be...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En motivasjon kan kanskje være at kroppen du har skal du leve med etter graviditeten også. Jeg ble enorm rundt magen i mine svangerskap og har nå mye ekstra hud som ingen trening kan få vekk :( Sparer faktisk opp til operasjon privat og banner i mitt stille sinn over alle de kakestykkene på jobb og godteposene på kveldstid. Vet inderlig godt med meg selv at det var mange av de kiloene jeg ikke hadde trengt å gå opp, kunne fint ha kosa meg med fotmassasje fra mannen i stedet for f eks...



Anonymous poster hash: 2c43a...84d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En motivasjon kan kanskje være at kroppen du har skal du leve med etter graviditeten også. Jeg ble enorm rundt magen i mine svangerskap og har nå mye ekstra hud som ingen trening kan få vekk :( Sparer faktisk opp til operasjon privat og banner i mitt stille sinn over alle de kakestykkene på jobb og godteposene på kveldstid. Vet inderlig godt med meg selv at det var mange av de kiloene jeg ikke hadde trengt å gå opp, kunne fint ha kosa meg med fotmassasje fra mannen i stedet for f eks...

Anonymous poster hash: 2c43a...84d

Jeg var 165 cm og 55 kg i utgangspunktet og la på meg 17-18 kg i svangerskapene. Gikk kun ned 6 kg i fbm fødsel og 4 kilo de første ukene, resten krevde MYE trening og disiplin med kost.

Anonymous poster hash: 2c43a...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra 48 til nesten 100kg :hakeslepp: første graviditet. Alt minus 10kg var borte innen 3-4 mnd. De siste 10 var jeg igrunn ganske komfortabel med å beholde :)

Fikk nylig nr 3, gikk da kun opp 16kg, alt var borte innen 3 uker etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg la på meg rundt 36kg, legen noterte ikke vekta mer etter det. Ble nøye kontrollert for forgiftning og diabetes. Var på grensa til forgiftning, men fikk det ikke. Halvparten var vann i kroppen og baby, resterende var dessverre fett. I neste svangerskap la jeg på meg 12 kg og var mer obs på matinntak.

Anonymous poster hash: 50634...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La på meg 30 kg. Nå, 1.5 år etter sitter 13 av de 30 kiloene som støpt over ræva. Har fått en kraftig lærepenge til neste svangerskap!

Anonymous poster hash: 75ceb...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg 24 kg. Hadde veldig mye vann i kroppen. Mistet sånn 12 kg på tre dager etter fødsel. Og enda flere kg i uken som kom, før det bare var 6-7 kg med fett som satt igjen på kroppen. Gikk greit å få av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

La på meg 43 kilo uten svangerskapsforgiftning, ikke sukker i urinen. Hadde sannsynligvis veldig mye vann i kroppen, men legen sa hele tiden at alt var normalt. To år etter fødselen hadde jeg gått ned 33 av 43 kilo. Er kjipt å gå rundt med en kropp som ikke føles som ens egen. Kunne prøvd å leve sunnere, men hadde bekkenløsning som gjorde at fysisk aktivitet ble vanskelig, og bekkenløsningen hang i etterpå, og ammingen fungerte ikke, så fettet rant slett ikke lett av etter fødselen. Vet ærlig talt ikke hvordan jeg skulle hatt et levelig svangerskap uten å kunne spise for godt samtidig, det ble det eneste lyspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Ikke helt 25 kilo da, men gikk opp ca 20 kg i mine svangerskap. Ikke svangerskapsforgiftning, og hadde alltid 0 på ødem. Var/er slank fra før, og alt var borte og mere til etter bare noen få uker. Amming er "slankekur" for mange. Jeg fikk aldri noe særlig stor mage heller da, de fleste kiloene la seg på hofter/rumpe/lår - "ammereserver". Og det trengte jeg også - jeg gikk ned nesten 30 kg (fra høygravid-vekt) etter mitt første barn. Har hørt om mange som har opplevd det samme, og ikke umulig at dette gjelder for TS også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En motivasjon kan kanskje være at kroppen du har skal du leve med etter graviditeten også. Jeg ble enorm rundt magen i mine svangerskap og har nå mye ekstra hud som ingen trening kan få vekk :( Sparer faktisk opp til operasjon privat og banner i mitt stille sinn over alle de kakestykkene på jobb og godteposene på kveldstid. Vet inderlig godt med meg selv at det var mange av de kiloene jeg ikke hadde trengt å gå opp, kunne fint ha kosa meg med fotmassasje fra mannen i stedet for f eks...

Anonymous poster hash: 2c43a...84d

Tviler for at TS spiser kake og gotteri hver dag. Og når man har bekkensmerter så kan man ikke trene eller gå lange turer, det kan jeg skrive under på! Klart hun kan legge om og spise kun sunt nå men ikke sikkert at det har så mye å si.

TS få i deg mindre salt og drikk mye vann, kan hjelpe om du har mye vann i kroppen.

Anonymous poster hash: ed787...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp over 30 kg første gang, og omtrent det samme andre gang. Første gang var alle kiloene+noen fler borte innen babyen var et år, denne gangen har jeg enda 4-5 kg igjen, babyen er snart 7 mnd.

Har fått endel vann begge gangene, men også mye ekstra fett. Jeg legger på meg i rekordfart som gravid, selv om jeg spiser ganske bra.

Ingen svangerskapsforgiftning eller -diabetes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...