Gå til innhold

gravid 39,klør ihjel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

gravid i uke 39,og har i den siste uken begynt å klø innmari.. men i de siste dagene har det økt kraftig,jeg klør meg selv til blods..dette er mest fra kneet og ned til anklene,som også i den siste uken har hovnet opp med masse merkelige blåmerker.., ellers klør jeg i armene og magen og ryggen.. har fått flere nye hemoroider og klør endel i endetarmen i tillegg..har ikke noe nye klær eller sengesett eller noe som kan gjøre at det påvirker..ikke ny vaskemiddel heller... uff, apoteket har stengt,hva kan jeg gjøre?har ikke lotion eller noe.bruker ikke sminke, ikke krem,ingenting.har bare vaselin som j bruker på leppen mår det er sprukket,har smurt den på de områdene, men hjelper ikke... ååååh,det er vondt å klø der man allerede blør...😭

Anonymous poster hash: 262ca...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt føden med en gang og be om å få komme innom.

Anonymous poster hash: 2e03f...678

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapskløe? Google det.

Ellers har du vel ukentlig kontroll hos lege/jordmor nå, så er vel ikke så lenge til du skal dit og kan ta det opp?



Anonymous poster hash: f25fb...489
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt føden NÅ, ikke ventet på neste kontroll.

Anonymous poster hash: 1457b...8ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene! Nå kontakter du lege!

Anonymous poster hash: e52a6...39f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du ikke vil kontakte føden kontakter du legevakt. Når du ha begynt å hovne opp i beina / anklene? Så skal du undersøkes, innen kort tid.

Anonymous poster hash: 0d5c6...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kontaktet lege i kveld! Jeg nevnte for legen på sykehuset at jeg klødde litt her og der, og hun ble bekymra med en gang, tok masse tester. Det kan være et tegn på at noe er galt med leveren, og her var det da snakk om at jeg kanskje måtte ta snittet med en gang, og ikke vente til en uke før termin, som var planlagt. Så dette kan altså være ganske alvorlig! Ring føden asap! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte fødestua idag,og de sa jeg kunne godt vente til tirsdag da jeg har time hos jordmor.at vi kunne se på det da. Hun sa at hevelsen i seg selv var veldig vanlig ved graviditet,og kløen forsåvidt...men hvis jeg skulle merke at fosteret gir mindre lyd fra seg,da må jeg komme inn...siden jenta i magen er like aktiv, så venter jeg til tirsdag..

Anonymous poster hash: 262ca...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontakte lege?? For kløe...??

Anonymous poster hash: 262ca...006

Kan være dødelig for barnet, så JA! http://www.abcnyheter.no/nyheter/helse/2012/04/20/farlig-kloee-i-svangerskapet

Ringte fødestua idag,og de sa jeg kunne godt vente til tirsdag da jeg har time hos jordmor.at vi kunne se på det da. Hun sa at hevelsen i seg selv var veldig vanlig ved graviditet,og kløen forsåvidt...men hvis jeg skulle merke at fosteret gir mindre lyd fra seg,da må jeg komme inn...siden jenta i magen er like aktiv, så venter jeg til tirsdag..

Anonymous poster hash: 262ca...006

Typisk at det ikke blir tatt seriøst, håper det ikke er den leversykdommen og bare vanlig svangerskapskløe. Håper på det beste :kose:

Anonymous poster hash: 1457b...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Ringte fødestua idag og ble sendt litt rundt til de endelig fant en jordmor.. men hørte i bakgrunnen "kløe som ikke gir seg"...?? Fra en av damene som skulle sette meg videre. Hun snakket visst med en annen dame på avd der, med en spørsmål på slutten.. de har ikke hørt om denne farlige kløen til de gravide høres det ut som...det ble sagt på en måte som får en til sette spørsmål selv....

uansett, jordmorskulle ringe meg tilbake...

Anonymous poster hash: 262ca...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge i et nøtteskall! Kan jo ingenting. Stå på for deg og barnet ditt som er avhengig av at alt er bra. Lykke til

Anonymous poster hash: c7c6d...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kontant dastlegen din, eller om du går til jordmor kontakt henne.

Anonymous poster hash: 0d5c6...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ringt tilbake. Dette måtte gå gjennom fastlegen eller jordmora.

ringte fastlegen,hun mente jeg kan godt vente til timen jeg har hos jm imorgen..

arrgh...har kun sovet 2timer i natt pga kløen..jeg kunne godt klø meg ihjel,men så lenge det ikke er relatert til den farlige sykdommen. Hvorfor vil de ikke bare ta de prøvene for å forsikre om at det IKKE er noe farlig...

Anonymous poster hash: 262ca...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tilsvarende kløe på slutten av alle mine svangerskap og det har aldri vært noe farlig.

Første gangen følte jeg at jeg ikke ble tatt på alvor og oppsøkte en privatklinikk og ble undersøkt i alle ender og bauer til mange tusen kroner, men de fant ikke noe galt.

Det kan hjelpe med en allergitablett pr dag og ellers så er det bare hvitvask og fuktighetskremer (fete) som hjelper. Samt kalde dusjer.

Men det er veeeeeldig sjelden dette skyldes at noe er alvorlig galt. Så senk skuldrene og slapp av.

Anonymous poster hash: 5912a...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær i alle fall veldig obs dersom det begynner å klø å håndflaten og under føttene. Mener det er kjennetegn på den farlige typen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...