Gå til innhold

Noen som følger med på "krakket" nå?


Gjest FuturePrimitive

Anbefalte innlegg

Gjest FuturePrimitive

Hvis noen visste dette med stor sannsynlighet....

Anonymous poster hash: 48bb8...d32

Hele året borte på halvannen uke. Blir kneipp idag.

Føler med deg. Sucks. Bilen min havarerte her om dagen..så jeg jubler litt mindre enn jeg kunne. Livet er ironisk i blandt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver egentlig å lese så lite som mulig, skal jeg være helt ærlig. Det forsøpler bare det jeg mener er viktig (nevnt over). Det spiller ingen rolle hva eksperter mener og tror, og fundamental analyse..vel..det er krevende, og gir synes jeg, i dag, svært lite. Markedet er ikke så logisk lenger at når aksjer går ned så går gull opp.

Men den "sjette" sans kan ofte være det lille ekstra som gjør at man velger en ting framfor en annen, og man må jo lese..så jeg prøver å balansere mellom mainstream-nyhetsskilder som Bloomberg, Yahoo finance, til litt mer "faglige" seekingalpha, marketwatch, boardcentral og så leser jeg også Zerohedge (mye pga humoren til debattkommentatorene, men også fordi de i blandt får tak i saker som er superfreshe...dog mye spekulativt og enkelte ganger direkte usanne ting der) <---østerrisk økonomi som forfektes på den siden.

Jeg mente primært beste oversikter, altså data. Ikke en masse synsere fra "eksperter" selv om det kan være greit med noen korte artikler også. Ville aldri gidde å lese i detalj hva alle disse ekspertene mener.

Får sjekke ut noen av sidene du listet opp. Takk.

Anonymous poster hash: 48bb8...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Jeg mente primært beste oversikter, altså data. Ikke en masse synsere fra "eksperter" selv om det kan være greit med noen korte artikler også. Ville aldri gidde å lese i detalj hva alle disse ekspertene mener.

Får sjekke ut noen av sidene du listet opp. Takk.

Anonymous poster hash: 48bb8...d32

Aha..synes Bloomberg er bra faktisk - om du ikke ønsker betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

USA sluttet med røde tall i dag, også...

Anonymous poster hash: 48bb8...d32

Kom seg sterkt mot slutten da..

Oljeprisen sluttet meget svakt -2,18%..fristende å sitte oppe til den åpner igjen..er det kl 03? Men tror ikke det..hehe. Jeg synes Oslo børs har kjempet godt i mot ekstremt hardt fallende oljepriser..men i dag var den nede og testet 540 som synes være støttenivå. Om vi får fall i oljeprisen i natt/morgenkvisten og utover formiddagen så tror jeg vi skal under 540. Da er det fritt fall et stykke egentlig. 460..rundt der. Men vi får se

Jeg hadde imidlertid IKKE shortet nå..så til dere som vurderer det nå..det er risky. Det er gode sjanser for at oljeprisen begynner å nå bunnen snart. Og som sagt..jeg synes OSE har kjempet godt mot oljeprisen..og begynner vi å få grønne tall på oljen så vil shortere antakelig realisere gevinst.

Endret av FuturePrimitive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom seg sterkt mot slutten da..

Oljeprisen sluttet meget svakt -2,18%..fristende å sitte oppe til den åpner igjen..er det kl 03? Men tror ikke det..hehe. Jeg synes Oslo børs har kjempet godt i mot ekstremt hardt fallende oljepriser..men i dag var den nede og testet 540 som synes være støttenivå. Om vi får fall i oljeprisen i natt/morgenkvisten og utover formiddagen så tror jeg vi skal under 540. Da er det fritt fall et stykke egentlig. 460..rundt der. Men vi får se

Jeg hadde imidlertid IKKE shortet nå..så til dere som vurderer det nå..det er risky. Det er gode sjanser for at oljeprisen begynner å nå bunnen snart. Og som sagt..jeg synes OSE har kjempet godt mot oljeprisen..og begynner vi å få grønne tall på oljen så vil shortere antakelig realisere gevinst.

Så m.a.o. hvis man ikke driver med avanserte ting som shorting, men bare skal kjøpe litt fond, betyr det at du tror tidspunktet er inne? Tror du at den negative trenden snur?

Virker som det er mye usikkerhet hele veien med Europa osv. Så diverse engelske/amerikanske kabel-nyhetskanaler og de kommenterer også situasjonen nå som spesiell..

Anonymous poster hash: 48bb8...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye tid bruker du på dette egentlig, FuturePrimitive?



Anonymous poster hash: 48bb8...d32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Så m.a.o. hvis man ikke driver med avanserte ting som shorting, men bare skal kjøpe litt fond, betyr det at du tror tidspunktet er inne? Tror du at den negative trenden snur?

Virker som det er mye usikkerhet hele veien med Europa osv. Så diverse engelske/amerikanske kabel-nyhetskanaler og de kommenterer også situasjonen nå som spesiell..

Anonymous poster hash: 48bb8...d32

Det blir for vanskelig å si..Mulig det er litt større sjans for nedgang akuratt nå. Men jeg kan forandre mening i morgen eller overimorgen igjen. Jeg vet ikke noe mer enn deg..det er bare det at jeg prøver å utnytte odds og sannsynlighet til min favør. Å kjøpe fond blir mer et langsiktig prosjekt, og jeg tør ikke si noe som helst om hvor vi er om to uker eller etter jul.

Men om du er in the mood for å kjøpe nå, så tror jeg i morgen vil være en viktig dag, evnt fredag også. Jeg kommer tilbake i morgen ettermiddag kveld..setter en knapp på videre fall i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for vanskelig å si..Mulig det er litt større sjans for nedgang akuratt nå. Men jeg kan forandre mening i morgen eller overimorgen igjen. Jeg vet ikke noe mer enn deg..det er bare det at jeg prøver å utnytte odds og sannsynlighet til min favør. Å kjøpe fond blir mer et langsiktig prosjekt, og jeg tør ikke si noe som helst om hvor vi er om to uker eller etter jul.

Men om du er in the mood for å kjøpe nå, så tror jeg i morgen vil være en viktig dag, evnt fredag også. Jeg kommer tilbake i morgen ettermiddag kveld..setter en knapp på videre fall i morgen :)

Asia er iallefall opp nå...

Anonymous poster hash: 48bb8...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Hvor mye tid bruker du på dette egentlig, FuturePrimitive?

Anonymous poster hash: 48bb8...d32

Jeg vet ikke helt om jeg skal tolke spørsmålet direkte eller som en "offence", men om jeg skal tolke det direkte så bruker jeg vel kanskje..på aksjer..2-3 timer om dagen. 30-40 minutter lesing av charts, en time til å vurdere dagen og kanskje en time med å åpne og stenge laptop/mobil for å se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Asia er iallefall opp nå...

Anonymous poster hash: 48bb8...d32

Ser det..det tyder jo på grønt her også..men som sagt, oljeprisen. Den avgjør nok. Men jeg synes jo at OSE har kjempet hardt i mot oljeprisfallet..nok til at jeg tror det er litt futt i den.

Vi får se..natti natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om jeg skal tolke spørsmålet direkte eller som en "offence", men om jeg skal tolke det direkte så bruker jeg vel kanskje..på aksjer..2-3 timer om dagen. 30-40 minutter lesing av charts, en time til å vurdere dagen og kanskje en time med å åpne og stenge laptop/mobil for å se hvordan det går.

Det var overhodet ikke ment som en fornærmelse hvis det var det du mente. Det var kun nysgjerrighet. Jeg merker jeg selv blir lett skremt når det blir for tidkrevende.

Anonymous poster hash: 48bb8...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Det var overhodet ikke ment som en fornærmelse hvis det var det du mente. Det var kun nysgjerrighet. Jeg merker jeg selv blir lett skremt når det blir for tidkrevende.

Anonymous poster hash: 48bb8...d32

No problem :)

Store svininger i dag også..vanskelig å se børsen den ene eller andre veien. Startet merkelig fresht, for så å falle som en stein ned 1,50% omtrent..og nå på vei opp til tross for at oljeprisen faller videre..

Det virker som de er skikkelig støte på 540..539,10 er dagens laveste...Jeg vet ikke om den støtten brytes, i såfall har vi et krakk. Jeg vil liksom ikke selge (mine shortposisjoner) helt enda heller..selv om det kanskje er det jeg burde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, nå begynner det å bli voldsomt.. Min intuisjon (som er helt ufundert) tilsier at dette kommer til å fortsette.

Forresten positivt at du startet denne tråden, FP.

KG kan til tider bli litt vel ungt og feminint!



Anonymous poster hash: 48bb8...d32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Oi, nå begynner det å bli voldsomt.. Min intuisjon (som er helt ufundert) tilsier at dette kommer til å fortsette.

Forresten positivt at du startet denne tråden, FP.

KG kan til tider bli litt vel ungt og feminint!

Anonymous poster hash: 48bb8...d32

Kult takk. Jeg fikk litt pepper og påstander om skryt osv i starten, men kom seg greit likevel denne tråden :) Jeg er kanskje ikke så typisk norsk..er glad i penger, kapitalisme osv. OG..jeg har også vært fattig i perioder..er ingen riking..mer en hustler som liker å leve i den virkelige verden (ikke trygg jobb i kommunen med master i sosionomi..uten at det er noe galt i det altså)

Det er et voldsomt fall nå..danmark og sverige faller MYE. Dette er spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Allright..da ble det som jeg "trodde" - massivt fall i dag. Ned 3,60% på det meste, og endte ned 2,64%

Nå..USA er positiv, oljen gjør et lite rekyl, så jeg vil tro morgendagen blir blå på OSE. Det er ikke bra for meg, men spørsmålet er ikke om det blir blå børs i morgen (ikke mest), men hvordan det blir til uka. At børsen og oljen tar en pust i bakken etter et stort fall er vanlig.

Vi får se an utover kvelden..ting er veldig volatile om dagen,så det kan snu fort.

Det er fristende å ta gevinst nå, men jeg menerjo at det er støte på 540, men det er mulig den er litt lavere og det er også mulig at det ikke spiller noen rolle om den gikk litt gjennom 540. Jeg får følge min strategi og vente på brudd over 540.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

USA må vel betraktes til å ende opp ganske flat? Altså mer negativ enn da du postet FP.

Hører alle eksperter, både norske og utenlandske mener at nedgangen / volatiliteten er ubegrunnet nervøsitet. Hva tror vi om i morgen? Er det på tide å kjøpe?

Selv håper jeg faktisk på en nedkjøling her i Norge..

Litt lei av å være anderledeslandet med alle de problemer det medfører. Dessuten håper jeg til slutt å få belønning for å sitte med for mye kontanter.



Anonymous poster hash: 48bb8...d32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

lol

Rå han Einar ja..når han ikke til anklene :)

Dagen i dag var sur for mitt vedkommende..for en rekyl!

Min strategi sier at jeg må selge om det blir blått på OSE mandag. Stopploss er satt inn om OSE stiger 0,90% eller mer mandag. Har i hvert fall fått en grei avkastning på minikrakket..omtrent 10% opp. Jeg ser egentlig ingen aksjer jeg finner interessante rent teknisk..så det blir antakelig å være bull en stund da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

USA må vel betraktes til å ende opp ganske flat? Altså mer negativ enn da du postet FP.

Hører alle eksperter, både norske og utenlandske mener at nedgangen / volatiliteten er ubegrunnet nervøsitet. Hva tror vi om i morgen? Er det på tide å kjøpe?

Selv håper jeg faktisk på en nedkjøling her i Norge..

Litt lei av å være anderledeslandet med alle de problemer det medfører. Dessuten håper jeg til slutt å få belønning for å sitte med for mye kontanter.

Anonymous poster hash: 48bb8...d32

Ja..som jeg skrev..fristende å ta gevinst ( i går) og det burde jeg nok gjort. Lett å være etterpåklok med aksjer. :)

Min strategi er som jeg skrev over..så..noe mer kan jeg ikke påstå. Jeg mener det er det rikige å gjøre nå..altså være bull om børsen er nokså blå på mandag.

Jeg mener det er gode kjøpsmuligheter nå..men skal du inn så må du ikke være redd for å kutte tap tidlig. Det er jo mye som skjer i verden nå..og mye nervøsitet rundt diverse kriser..humanitære, økologiske og økonomiske. Fundamentalt så er lite forandret siden 2008.

Jeg mener den negative trenden blir brutt om OSE stiger noe særlig mer enn 0,5% på mandag..jeg legger til ltit slingringsmonn og kaller det kvelden på ca 1% opp. Det er mulig støtte på nivået rundt 560-565..men jeg gambler på at om trenden ned brytes så går det rett igjennom den støtten. Den gikk jo rett igjennom nedover så.

Det er odds og sannsynlighet..og det er overraskende morsomt å poste sine spådommer. Det har jeg aldri gjort før. SIste tips; ikke hør på meg eller andre. Sett deg ned med linjal og blyant (eller digitalt) og finn ut hvor du selv ser trender og linjer oppstå..så tar du fingeren i munnen og kjenner hvor det blåser i fra..pretty much it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...