Gå til innhold

Professor: Kvinner må bli mindre kresne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 3.2.2018 den 3.52, AnonymBruker skrev:

Mange flere menn burde dra til utlandet, i stedet for å ta til takke med oppsopet  fra Norge. Men det krever jo litt innsats, da. 

Anonymkode: 29b63...0d0

Oppsopet er vell de mannfolka som ikke er bra nok for norske kvinner og må dra tik utlandet for å finne seg ei. Left overs. De som blir valgt sist.. 

Anonymkode: bed70...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge disse mennene er en liten minoritet ja. Blir de en stor nok minoritet eller i ytterste konsekvens en majoritet (dvs. at det er relativt sett færre vinnermenn enn tapermenn), så kan det bli balluba. At hva slags egenskaper som er det "sterke" kan endres, er noe man ser i naturen, og man kan i prinsippet si at det samme gjelder for mennesker. Naturen og evolusjonen "bryr seg" filla om de nye sterke egenskapene er grusomme eller lite politisk korrekte, fordi det kun er overlevelse som teller. Hvordan man oppnår denne - ved å drepe alle andre som ikke er som seg, eller ved å bruke mer diplomatiske metoder er i en evolusjonær diskusjon underordnet. Evolusjon innebærer på den måten at det kan være flere veier til overlevelse. 

Sammenligningen med folk med Downs syndrom er lite relevant, siden de ikke har de kognitive egenskapene til å sette i gang et angrep og omfattende samfunnsendring. Tapermenn kan på sin side være kognitivt kapable, og i noen tilfeller også ekstremt intelligente med tanke på ren iq, men mangle empati, noe vi f. eks. ser blant noen seriedrapsmenn. I en del tilfeller ser man jo at slike ekstremistiske ledertyper fint greier å hanke inn tilhengere, inn i en sekt eller annen form for ekstrem organisasjon, så jeg ville ikke uten videre konkludert med at slike typer ikke kan greie å gjøre mye faenskap i et samfunnsperspektiv. Hitler var jo f. eks. på mange vis også en taper, han hadde forvaklede ideer, og han skyldte for det meste på forhold utenfor seg selv og Tyskland for hvorfor det gikk galt (på samme måte som mange av de på ytre høyre gjør det i Norge). Men han var ekstremt intelligent (før han ble gal mot slutten av krigen, men da var det jo for sent), og klarte å bruke en økonomisk krise til å karre seg til makt. Man kan dessverre ikke se bort fra at dette ikke kan skje igjen. Med høyrevridningen av samfunnet, stadig færre som faller utenfor, og steilere ideologiske og religiøse isfronter i verden, øker faren for at dette kan skje. 

Og da har vi ikke engang begynt å diskutere hvordan mange mennesker egentlig er i naturtilstanden. Mennesket er et dyr som er kapabel til stor grad av grusomhet i naturtilstanden. Det som holder de fleste av oss i "sjakk" er en teknologisk og sosiokulturell sivilisasjon. Men den er sårbar. En stor hendelse, som f. eks. et astroidenedslag eller en atomkrig, vil kunne være nok til at hele det "sosiokkulturelle strataet" kastes på bålet, og det blir igjen - bokstvelig talt - den sterkestes rett som gjelder. 

Så nei - de fleste av dere vet virkelig ikke hva dere snakker om, når dere ønsker "den sterkestes" rett i ennå større grad enn i dag. 

Anonymkode: 3e150...b55

Dette var et langt innlegg men jeg siterer pga siste utsagnet ditt. Du har jo misforstått totalt. Det er vel ingen som har sagt at de direkte ønsker seg «den sterkestes rett» i større grad, det påpekes at det er en av forklaringene på hvorfor enkelte menn faller ut og blir «tapermenn». 

 

Anonymkode: afbae...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, MonsIvar skrev:

 

Hvorfor?

Dette er jo en økende trend. Det har gått fra å ligge stabilt litt over 90 til 75 på veldig kort tid. Og øker.

Det er beregnet at i forhistorisk tid så fikk bare 30% av menn formert seg(mot godt over 90% for kvinner da og). Mulig 30% er en slag "naturlig normal" og at det er deit vi er begynt regressere tilbake til.

Kan jo bli spennende, forhistorisk tid var preget av stor konkurranse mellom menn, og voldelig. Høy evolusjonær konkurranse var fort en av grunnene til det.

Man kan jo starte med å gjøre noe med at vi har en norsk skole som legger opp til at menn skal bli tapere allerede fra barneskolen og utover. Vi har skole som passer jenter godt, gutter not so much.

Får vi en skole som også gutter får utbytte av så har vi en begynnelse i hvertfall.

Du kan dra til ulike deler av verden hvor kvinner fortatt er ansett som menns eiendeler, og sammenligne vold, voldtekt og ikke minst drapsraten, med den som finnes i sivilisasjonene hvor kvinner og menn er likestilt. Tror du vil kjapt finne at samfunn som bygger på at menn dominerer kvinner, er langt «hardere» og voldeligere. 

Det kalles for å være sivilisert. 

Å måttet undertrykke andre enten via vold, økonomisk eller sosialt, for å opprettholde en maktstruktur, er ikke sivilisert. 

At gutter ender opp som skoletapere trenger ikke nødvendigvis utelukkende skyldes skolesystemet. Skolesystemet krever disiplin, øving, repetisjon, grensesetting, regler og rammer. Jeg er «all for» at barn skal få være barn og individuell tilrettelegging. Men: et problem kan like gjerne være at foreldre ikke er flinke nok til å stille samme krav til gutter som til jenter. Jenter er rett og slett flinkere til å følge disiplin fordi de har strengere krav rettet mot seg, og gutter «slipper unna» gjennom unnskyldninger som at «gutter vil være gutter» osv, som igjen gjør at dem blir tapere i det lange løp. 

Anonymkode: afbae...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, MonsIvar skrev:

 

Hvorfor?

Dette er jo en økende trend. Det har gått fra å ligge stabilt litt over 90 til 75 på veldig kort tid. Og øker.

Det er beregnet at i forhistorisk tid så fikk bare 30% av menn formert seg(mot godt over 90% for kvinner da og). Mulig 30% er en slag "naturlig normal" og at det er deit vi er begynt regressere tilbake til.

Kan jo bli spennende, forhistorisk tid var preget av stor konkurranse mellom menn, og voldelig. Høy evolusjonær konkurranse var fort en av grunnene til det.

Man kan jo starte med å gjøre noe med at vi har en norsk skole som legger opp til at menn skal bli tapere allerede fra barneskolen og utover. Vi har skole som passer jenter godt, gutter not so much.

Får vi en skole som også gutter får utbytte av så har vi en begynnelse i hvertfall.

Har alltid lurt på dette med at dagens skole skaper tapermenn. Med tanke på før i tiden da det var overvekt av mannlige lærere og skoleverket var strengere mtp disiplin enn i dag, så er det kanskje dette du mener mangler, eller er problemet heller at kvinner kan utdanne seg til lærere og har en»mykere» linje?

Anonymkode: b02ca...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan dra til ulike deler av verden hvor kvinner fortatt er ansett som menns eiendeler, og sammenligne vold, voldtekt og ikke minst drapsraten, med den som finnes i sivilisasjonene hvor kvinner og menn er likestilt. Tror du vil kjapt finne at samfunn som bygger på at menn dominerer kvinner, er langt «hardere» og voldeligere. 

Det kalles for å være sivilisert. 

Å måttet undertrykke andre enten via vold, økonomisk eller sosialt, for å opprettholde en maktstruktur, er ikke sivilisert. 

Dette er jeg klar over ja. Hva er poenget ditt?

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At gutter ender opp som skoletapere trenger ikke nødvendigvis utelukkende skyldes skolesystemet. Skolesystemet krever disiplin, øving, repetisjon, grensesetting, regler og rammer. Jeg er «all for» at barn skal få være barn og individuell tilrettelegging. Men: et problem kan like gjerne være at foreldre ikke er flinke nok til å stille samme krav til gutter som til jenter. Jenter er rett og slett flinkere til å følge disiplin fordi de har strengere krav rettet mot seg, og gutter «slipper unna» gjennom unnskyldninger som at «gutter vil være gutter» osv, som igjen gjør at dem blir tapere i det lange løp. 

Ble det forventet mer av gutter vs jenter før i tida, hvor gutter presterte på skolen?

Er sikkert mange potensielle grunner til norsk skole produserer tapere av gutter. Veldig besynderlig at det ikke vies mer forskningsmidler og oppmerksomhet generelt mot en katastrofe som utfolder seg rett fremfor øynene på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppsopet er vell de mannfolka som ikke er bra nok for norske kvinner og må dra tik utlandet for å finne seg ei. Left overs. De som blir valgt sist.. 

Anonymkode: bed70...482

Mange helt normale menn som velger å dra ned til ukraina eller russland og få kjæreste der. De er mye penere. Er flink til å lage mat, ta vare på mannen sin og er opptatt av gammle verdier 

Mens norske kvinner er kravstore...blir stadig feitere og mindre pen enn øst europeiske kvinner

Anonymkode: d17cd...178

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, MonsIvar skrev:

Dette er jeg klar over ja. Hva er poenget ditt?

Ble det forventet mer av gutter vs jenter før i tida, hvor gutter presterte på skolen?

Er sikkert mange potensielle grunner til norsk skole produserer tapere av gutter. Veldig besynderlig at det ikke vies mer forskningsmidler og oppmerksomhet generelt mot en katastrofe som utfolder seg rett fremfor øynene på oss.

Poenget var at: et samfunn som også vektlegger feminine verdier, i den form av at kvinner bidrar til å aktivt forme samfunnet og være en styrende del av det: er et langt mer sivilisert samfunn, enn de der menn utelukkende styrer. Du ser ut til å mene at kvinner pr dags dato har «for mye makt», og at det vil være fordelaktig (spesielt for «tapermennene», men dermed til syvende og sist hele samfunnet, siden du mener denne gruppa utgjør en trussel som må strykes med hårene for å ikke eksplodere i en voldsorgie) - at menn har dominans over kvinner, og at kvinner mister sine valgmuligheter. 

- ja; om du virkelig ikke vet det: disiplin i skolesystemet var LANGT hardere før. Vold mot barn ble vel først ulovlig i Norge så sent som på 70-80 tallet..? Det er lett å disiplinere unger (også de vanskelige guttebarna) - om man kan slå dem til de adlyder. Vet ikke om det er et alternativ du foretrekker..? 

Anonymkode: afbae...302

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget var at: et samfunn som også vektlegger feminine verdier, i den form av at kvinner bidrar til å aktivt forme samfunnet og være en styrende del av det: er et langt mer sivilisert samfunn, enn de der menn utelukkende styrer. Du ser ut til å mene at kvinner pr dags dato har «for mye makt», og at det vil være fordelaktig (spesielt for «tapermennene», men dermed til syvende og sist hele samfunnet, siden du mener denne gruppa utgjør en trussel som må strykes med hårene for å ikke eksplodere i en voldsorgie) - at menn har dominans over kvinner, og at kvinner mister sine valgmuligheter. 

- ja; om du virkelig ikke vet det: disiplin i skolesystemet var LANGT hardere før. Vold mot barn ble vel først ulovlig i Norge så sent som på 70-80 tallet..? Det er lett å disiplinere unger (også de vanskelige guttebarna) - om man kan slå dem til de adlyder. Vet ikke om det er et alternativ du foretrekker..? 

Hvorfor kommer du dassende med et trillebår av stråmenn som ikke er i nærheten en gang av noe det jeg har sagt??????

Endret av MonsIvar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MonsIvar skrev:

Hvorfor kommer du dassende med et trillebår av stråmann som ikke er i nærheten en gang av noe det jeg har sagt??????

Hvilke stråmenn snakker du om? 

Det virker som at du ror laangt unna dine egne poeng når du møter argumenter mot dem? 

Du spør hvorfor gutter presterte bedre på skolen før, og du fikk et forslag på hvorfor.

Du snakker om at «tapermenn» kan skape opprør og vold siden de er undertrykket, og får poengtert at samfunn hvor kvinner er undertrykket; er langt mer voldelig enn der hvor kvinner deltar i å sette samfunnsagendaen. Ingen stråmenn her. Vet du hva stråmann er? Gi eksempler på hva du mener jeg har sagt er stråmann, når du først kaster ut slike anklager. Eller la meg gjette: du «gidder ikke» det. Da bruker du isåfall angrep som beste forsvar, fordi du evner ikke diskutere for deg. 

Anonymkode: afbae...302

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange helt normale menn som velger å dra ned til ukraina eller russland og få kjæreste der. De er mye penere. Er flink til å lage mat, ta vare på mannen sin og er opptatt av gammle verdier 

Mens norske kvinner er kravstore...blir stadig feitere og mindre pen enn øst europeiske kvinner

Anonymkode: d17cd...178

Tror du virkelig at alle utenlandske (østeuropeiske) kvinner og norske kvinner er slik som du skriver? Hva legger du i "å ta vare på mannen sin" og "gamle verdier"?

Endret av Arabella
Tastaturet er lunefullt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plager ikke meg om nordmenn tar utenlandske kvinner som sin hustru. De som ønsker barn i denne verden er ikke rett skruet uansett

Anonymkode: b78c5...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, _BuseMannen_ skrev:

Evolusjon sjer konstant og har ikke noe mål selvfølgelig.

Ja mutasjonene er tilfeldige, men ikke evolusjonen. Det er ikke alle mutasjonene som blir videreført, de fleste er uheldige. Det er ikke tilfeldig hvilke mutasjoner som blir videreført. Er en grunn til at det ikke er isbjørner i australia og gullfisker på land.

Du får ta det opp med biologene som underviser på universitetene i Norge. Ifølge deg sprer de feilinformasjon.

Det er ikke isbjørner i australia og heller ikke gullfisker på land, fordi arter som ville vist trekk av isbjørn i australia eller en fisk på land sannsynligvis ville dødd ut.

Tilsvarende har det også eksistert liv med masse uheldige kombinasjoner av egenskaper sett opp mot det sine respektive miljøer krever. Grunnen til at du ikke ser dem i dag er at de har dødd ut, og følgelig ser du heller ingen isbjørner i australia eller sorte isbjørner på isflakene for den saks skyld. 

Anonymkode: 3e150...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da havnet jeg på den gærne siden av internett igjen. 

Anonymkode: f8117...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Arabella skrev:

Tror du virkelig at alle utenlandske (østeuropeiske) kvinner og norske kvinner er slik som du skriver? Hva legger du i "å ta vare på mannen sin" og "gamle verdier"?

Kvinner i øst europa holder forsatt frivelig på gammle kjønnsroller. Det er veldig lite overvekt der nede iforhold til norge

Jeg jobber av og på i kiev og odessa i ukraina. Det er landet som er kjent for noen av verdens vakreste kvinner

Slike kvinner som jeg beskrev er selvsagt ikke alle norske kvinner. Men mange

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, katten88 skrev:

Kvinner i øst europa holder forsatt frivelig på gammle kjønnsroller. Det er veldig lite overvekt der nede iforhold til norge

Jeg jobber av og på i kiev og odessa i ukraina. Det er landet som er kjent for noen av verdens vakreste kvinner

Slike kvinner som jeg beskrev er selvsagt ikke alle norske kvinner. Men mange

Det der begynner å bli snudd om på. De ønsker ikke å ha det slik

Kvinnene på de stedene begynner å tre ut av gamle kjønnsroller

Anonymkode: f8117...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det der begynner å bli snudd om på. De ønsker ikke å ha det slik

Kvinnene på de stedene begynner å tre ut av gamle kjønnsroller

Anonymkode: f8117...494

Nei det stemmet ikke. Jeg bor her nede nå . I kiev. Jeg fant dama mi her og før henne har jeg holdt på med ca 50 stykk kvibner her nede. De er helt annerledes. Het kan du ikke gå på byn og få deg et ONS like lett som i norge. Damene er mer skikkelige her og har bedre verdier. Ikke like billige som en cheeseburger slik mange norske kvinner er. Det er liksom ikke snakk om å ta med seg en dame hjem her som du nylig har truffet. Det blir sett på som en fornærmelse. Kvinner her liker flest gammle kjønnsroller. Passe på barn. Styre mer hjemme og ta vare på mannen. Helt topp synest jeg. Mye bedre enn norske kvinner. Penere er de også

Anonymkode: d17cd...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei det stemmet ikke. Jeg bor her nede nå . I kiev. Jeg fant dama mi her og før henne har jeg holdt på med ca 50 stykk kvibner her nede. De er helt annerledes. Het kan du ikke gå på byn og få deg et ONS like lett som i norge. Damene er mer skikkelige her og har bedre verdier. Ikke like billige som en cheeseburger slik mange norske kvinner er. Det er liksom ikke snakk om å ta med seg en dame hjem her som du nylig har truffet. Det blir sett på som en fornærmelse. Kvinner her liker flest gammle kjønnsroller. Passe på barn. Styre mer hjemme og ta vare på mannen. Helt topp synest jeg. Mye bedre enn norske kvinner. Penere er de også

Anonymkode: d17cd...178

ok

Men dette høres ut som en drøm for deg, ja. Spesielt mtp. at du kan på en veldig "objektiv" måte beskrive at norske kvinner er billige som en cheeseburger fordi de har ONS (i motsetning til menn her i landet) og de du snakker positivt om vil bare ta vare på mannen hjemme. 

Kult, meget givende, å diskutere med deg.

Anonymkode: f8117...494

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.aftenposten.no/verden/i/zX8V9/STUCK-ep-1-Dying

Anbefaler dere å se disse episodene hvis dere vil lære om hvordan kvinner har det i land hvor menn skal "bli tatt vare på og vartet opp" mens kvinner er "dydige slaver".

Regner med at menn som oppsnakker snik type rollemodeller hadde flippet vinkel om dette var deres eget liv. 

Jeg anbefaler alle menn som vil ha gammeldagse kjønnsmønster hvor kvinner skal slave for dere, om å leve under slike vilkår. Under kvinner.

Anonymkode: df0a3...982

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ok

Men dette høres ut som en drøm for deg, ja. Spesielt mtp. at du kan på en veldig "objektiv" måte beskrive at norske kvinner er billige som en cheeseburger fordi de har ONS (i motsetning til menn her i landet) og de du snakker positivt om vil bare ta vare på mannen hjemme. 

Kult, meget givende, å diskutere med deg.

Anonymkode: f8117...494

Du misforstår eller overdriver.

Kvinner her har sex på første date. Det er billig ig tacky uansett hva du skal mene om det. Er også utrolig lett å få fitte eller trekant forsåvidt med to kvinner.

Det samme kan ikke sies om norske menn da kvinnet og menn har helt andre forutsetninger. Er de som må jakte og kjempe om plassen. Kvinner sier bare ja / nei og velger

Jeg sier ikke at ukrainske kvinner er slave i hjemmet og driver å masserer meg i ryggen hver dag og hun ikke får noe igjen. Hun forventer at jeg tar meg av det meste praktiske. Det meste økonomisk. Jeg betaler alle regningene her i huset...mat , oppusing, bil osv. Det eneste hun betaler er personelige ting til seg selv. Middag lager hun hver eneste dag. Rydder vasker 1 gang i uken og ordner mest med hjemmet. Hun klager aldri eller blir sur over bagateller. Slik norske kvinner bestandig gjør

Menn her nede er også mer...hva skal jeg si mer mandige og kvinnene her er mer feminine. Kjønnsroller lever i beste velgående her nede

Anonymkode: d17cd...178

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.aftenposten.no/verden/i/zX8V9/STUCK-ep-1-Dying

Anbefaler dere å se disse episodene hvis dere vil lære om hvordan kvinner har det i land hvor menn skal "bli tatt vare på og vartet opp" mens kvinner er "dydige slaver".

Regner med at menn som oppsnakker snik type rollemodeller hadde flippet vinkel om dette var deres eget liv. 

Jeg anbefaler alle menn som vil ha gammeldagse kjønnsmønster hvor kvinner skal slave for dere, om å leve under slike vilkår. Under kvinner.

Anonymkode: df0a3...982

Bryr meg ikke. Dette gjelder få land som er langt fra siviliserte. Fattige og har egne tradisjoner. Blir man giftet vekk så kan man vell bare løpe når man har sjangsen og flytte til et annet land om de ikke lar det gjøre det. Gammle naboen min i oslo ble tvagsgiftet i india og rømte til norge. Dette har med at foreldrene ville gifte henne vekk slik at hennes familie fikk status og økonomiske fordeler. Ikke skyld på menn for dette. Det bunner i tradisjoner

Anonymkode: d17cd...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...