Gå til innhold

Mest irriterende ord/uttrykk?

Anbefalte innlegg

Gjest Elseby13
Skrevet

Å snakke ut! Alle slags B-kjendiser bruker dagene sine på å snakke ut om sine alvorlige problemer!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

lol, Typisk FF.

Anonymous poster hash: 0be35...d18

Og "nammis"...GAH!!

Anonymous poster hash: 66dc4...0fe

Gjest Eurodice
Skrevet

Og "nammis"...GAH!!

Anonymous poster hash: 66dc4...0fe

For ikke å snakke om "nommenommenom"

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Enig! Like ekkelt som når folk lager stønnelyder og sex-lyder når de beskriver sin favorittmat!

AnonymBruker
Skrevet

"Serriøst" og "lissom"

Anonymous poster hash: a5678...7bb
Gjest crazycatlady
Skrevet

Eller omnomnom! Grøss og gru!

Skrevet (endret)

Syns ''ryggstreng'' og ''slikke ræv'' eller ''sleike noen i ræva'' er skikkelig ekle og irriterende ord/uttrykk

Endret av Alex Turner
Skrevet

-"Tømme ryggen"- Det høyrast jo berre dritekkelt ut (pun intended).

-Hylle!

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Å være på tjukken/tjukka. Det er forferdelig vulgært.

Endret av Arabella
Skrevet

Seriøst er fortsatt mitt store hatobjekt, selv om jeg innser at den kampen er tapt. :P Egentlig er det ganske mange sånne anglisismer på hatlista, deriblant keen, jel og care. Vrir meg litt av (i)lamme, lattis, poden (bare jeg som tenker sauropod, eller kanskje gastropod?) og klein også, og blir småsinna av overbrukte, unødvendige forkortelser som "spm." og "bhg".

Ellers er det en del politiske og ideologiske summeord jeg er rimelig drittlei av, både på grunn av språklige og praktiske hensyn: Hylekor, hets, victim blaming, objektivisering, hat, krenket, rystet, ferdig snakka, punktum.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forbrede/tilbrede, forbredelse/tilbredelse.

Disse er ikke slurvefeil. Jeg har sett utallige ganger folk skrive på denne måten.

Kan jo være de mener "gjøre ting bredere".

Anonymous poster hash: 1423b...12b

AnonymBruker
Skrevet

"Jeg er bare en enkel mann"

Har en fyr i yrkessammenheng som stadig bruker dette uttrykket for å slippe å ta ansvar for sin dårlige oppførsel.

Anonymous poster hash: 0e7f8...74a
Skrevet

Rålekker (eller enda verre: rå lekker)

-Gjerne sett på Facebook av den litt eldre, kvinnelige garde

"Den var bare rålekker, altså"

Syden

"Skal til syden i sommer, vi!"

-Kan du ikke bare si navnet på stedet dere skal til da?

Er på kontoret/jobben

-Ofte sett på Facebok (når du er på ferie) sammen med et bilde tatt fra strandbaren/solsenga

"Huff, vanskelig dag på jobben i dag"

Nei, nå har vi det fælt, altså!

-Sagt når man er feks på ferie (gjerne i dette sydenlandet) og koser seg veldig.

Scenario: Sitter på bar og har akkurat fått påfyll av iskaldt øl i frossent glass, så sier en "Nei, nå haaar vi det fælt, altså. Stakkar oss! Hehehøhahehe"

BAE

YASSS

Skrevet

Enig! Like ekkelt som når folk lager stønnelyder og sex-lyder når de beskriver sin favorittmat!

Eller når folk har kjøpt noe godt og begynner med "mmmmmmm" før de skal spise det. Altså, æsj?!

Skrevet

Hvem er det nå som har funnet ut at "føltes som" skal være "føltes ut som" ? :sur:

Er det bare på KG det uttrykket brukes, eller har det spredd seg som et annet språkvirus?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Karbis til karbonade.

Hørt noen som sa merksnodig.. Høres helt idiotisk ut. Betyr vel at noe er veldig merkelig og snodig, men det betyr jo det samme forsåvidt :vetikke:

"Jenta mi" "Gutten min" til ungen. Høres ut som en kjæreste

"Mammahjerte". DØØØR. Ja, og "døøøøør" er jævla teit uttrykk. "Ååh, så Aksel Hennie idag. Jeg døøør". Aksel Hennie faktisk :vetikke:

Å skrive/si (mest skrive): Namenamename, nammis, nomnomnonom.. det værst er NAMME. Herregud, er du 5 år eller?

Anonymous poster hash: 694d3...546
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Hvem er det nå som har funnet ut at "føltes som" skal være "føltes ut som" ? :sur:

Er det bare på KG det uttrykket brukes, eller har det spredd seg som et annet språkvirus?

Ikke vet jeg; "Virke ut som" er også en feilkonstruksjon;

Endret av Arabella
AnonymBruker
Skrevet

"Englemamma" og "englepappa", "Nå har himmelen fått en ny engel" osv.... :roll: Visst er det trist å være "englemamma" og "englepappa", men hvorfor har det blitt så vanlig å bruke slike svulmende og pompøse fantasiord som dette? Jeg har sett en sterkt økende tendens til bruk av pompøs ordbruk de siste årene. Hva er greia? Selv kunne jeg aldri ha tatt slike ord i min munn.

Anonymous poster hash: 9dfc0...445
AnonymBruker
Skrevet

Det har spredd seg helt til legestanden, dessverre. :sinna:

Anonymous poster hash: 0e7f8...74a

Gjest Pheel
Skrevet

"Poden" synes jeg er et skikkelig stygt ord, uten å vite helt hvorfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...