Gå til innhold

Mest irriterende ord/uttrykk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, hva skal man si til dem? Jeg pleier ikke å si mye , men lytte mer. Nå var jo den kommentaren heller ikke vondt ment. Men andre må vel få si om seg selv at de har.kommet.sterkere ut av det uten at andre skal føle seg tråkket på. Vi lever i en verden med fullt av meninger og alle har lov til å snakke med mindre de ikke.GÅR INN FOR Å SÅRE andre. Dessuten så plager ikke det uttrykket alle som har opplevd veldig vonde ting her i livet.

Hva man skal si til dem? Tja man kan jo starte med å vise medfølelse og respekt hvertfall.

Det hjelper hvertfall ikke å gni det ekstra inn med å komme med det uttrykket til en som er svekket av depresjons-tåka og alkohol rusen i sorg over å ha tapt familien sin når begge parter vet at uttrykket ikke stemmer.

Å komme med sånne ting mot de som har falt utenfor er direkte uempatisk og hensynsløst. Derfor irriterer det uttrykket meg. Ferdig snakka

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes ikke problemer bare utfordringer... irriterer meg så grenseløst...

må slenge meg med på den.. enda et uttrykk som er helt riv ruskende feil. såklart finnes det problemer ! ;3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må slenge meg med på den.. enda et uttrykk som er helt riv ruskende feil. såklart finnes det problemer ! ;3

nettopp, og la det være med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man skal si til dem? Tja man kan jo starte med å vise medfølelse og respekt hvertfall.

Det hjelper hvertfall ikke å gni det ekstra inn med å komme med det uttrykket til en som er svekket av depresjons-tåka og alkohol rusen i sorg over å ha tapt familien sin når begge parter vet at uttrykket ikke stemmer.

Å komme med sånne ting mot de som har falt utenfor er direkte uempatisk og hensynsløst. Derfor irriterer det uttrykket meg. Ferdig snakka

De fleste snakker ikke sånn til andre som går igjennom en vanskelig periode/ som sliter og har det vondt. Tror de fleste syns sånt er vanskelig. Og selv om jeg sier at jeg ikke vet hva jeg skal si så er det ikke sagt at jeg ikke bryr meg, men jeg føler at ord blir fattige. Og igjen så er også hvordan man sørger og tar ting, fra person til person. Ferdig snakka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Hets - et ord som brukes så ofte og for så lite at det er i ferd med å miste sin iboende kraft til å få folk til å reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt så lei av "no shit" eller "no shit, sherlock" eller andre engelske begreper. Ellers er ordet "idyll" eller "beste" ganske jævlig å lese/høre på. "Hatere"/"haters" er også møkkaord jeg er lei av. "Poden", "fitness" (samt fitnessrelaterte begreper/mantraer), HASHTAGS! Ikke bare bruken hashtags på internett, men folk som sier hashtag i den virkelige verden. "Selfie!" "Mental trening", "home"/"love"/"friendship"/"faith", etc. Altså engelske begreper som har en norsk oversettelse. "tan"/"tæn" - hvorfor ikke si BRUN? "Personlig utvikling", "Jeg føler meg KRENKET"



Anonymous poster hash: 27536...41b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Utrolig at ingen har nevnt:

"I forhold til". Dette uttrykket brukes jo feil hele tiden, av nærmest alle.

F.eks:

"Jeg må ta sykemelding, i forhold til at jeg er så kvalm".

" Sjefen er eirritert på meg i forhold til at jeg kommer ofte for sent".

Nei! I forhold til betyr "sammenlignet med". Kan du ikke erstatte "i forhold til" med "sammenlignet med" så bruker du det feil!

Et ord som også plager meg er "slakte". Alle blir slaktet nå for tiden, fra popstjerner til politikere. Jeg ser bare for meg et slakteri med døde dyr og masse blod. Kvalmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Elseby13

Hvordan kunne jeg glemme "fineste", "vakreste" og det mest plagsomme, nemlig "penahhh". Grøss. En ting er når fjortiser skriver det på hverandres bilder, men når halvgamle 60-åringer gjør det samme...grrr............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest irriterende uttrykket jeg noen gang har hørt er "det som ikke dreper deg gjør deg sterkere".

På ingen måte stemmer dette uttrykket og dessverre misbruker så altfor mange det og vedtar det som en bokstavelig sannhet.

Har hatt mange diskusjoner rundt det uttrykket der og de som bruker det mener i fullt alvor at om man opplever kjipe og vonde ting i livet så vokser man som menneske av det å blir mer mentalt og fysisk sterk/robust i ettertid. Men dette er svada fra ende til annen.

Er bare å snakke med noen som jobber i psykiatrien så vil man høre det finnes uendelig mange traumer, negative erfaringer som kan føre til at man blir permanent svekkelse fysisk og psykisk for resten av livet.

Ferdig snakka.

Dette er jeg HELT enig i. Det finnes liknende uttrykk i samme kategori: "Motgang gjør deg sterk" og "Bak skyene er himmelen alltid blå". Bare overfladiske floskler alt sammen. Man blir ikke sterkere av å oppleve gjentakende traumer og motgang gjennom livet. En kan i beste fall bli klokere, få mer livserfaring, men man blir ikke sterkere! Det kommer jo litt an på graden av traumer man har opplevd, og hvilke mennesker som opplever dem. Men i de fleste tilfeller, så blir man bare svakere for hver gang man blir dratt ned i kjelleren. Det er grenser for hvor mye motgang et menneske kan tåle.

Anonymous poster hash: 9dfc0...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Feil bruk av "i forhold til". Skulle tro befolkningen i dette landet lider av "i forhold til"-syken.

Alle disse mammahjertene og pappahjertene gir meg gåsehud, det samme gjør disse prinsene og prinsessene som blir født. Så mange prinser og prinsesser som finnes i dette landet gjør det til et mirakel at Mette-Marit og Sonja i det hele tatt klarer å stå på bena.

Dessuten er det ekstremt mange som putter inn ordet "dette" i alle mulige "viktige" tekster for å få det til å virke mer seriøst eller ordentlig. Dette er bare ytterst irriterende, og gjør som regel at teksten mister flyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...