Gå til innhold

Møtte opp på date med hele kompisgjengen! Hva skjer? Hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg angrer ikke fordi jeg tok ansvar for en følelse jeg hadde kjent på lenge. Jeg var ikke direkte gal når jeg tok ansvar, men jeg var noe streng...

Jeg har lært at man skal ta kontroll over sitt eget liv, samt alt som skjer rundt deg for å forebygge mye smerte. Jeg har faktisk tidligere blitt syk av kjærlighet, noe som førte til veldig mye galskap og der vil jeg ikke havne igjen.

Men ja, jeg jobber med meg selv hver så jeg er overhode ikke perfekt.

Anonymous poster hash: 325fb...1ad

Men noen ganger skaper man problemer for seg selv fordi man skal ta kontrollen tilbake og ikke helt klarer å sortere hva som er bra for en og ikke. De følelsene du har kjent på kan like gjerne være din negative tolkning av ting og frykt for å bli såret, som at det faktisk er noe negativt med han du treffer. Har du tenkt på det at kanskje tankene dine og det du føler ødelegger mer for deg enn nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men noen ganger skaper man problemer for seg selv fordi man skal ta kontrollen tilbake og ikke helt klarer å sortere hva som er bra for en og ikke. De følelsene du har kjent på kan like gjerne være din negative tolkning av ting og frykt for å bli såret, som at det faktisk er noe negativt med han du treffer. Har du tenkt på det at kanskje tankene dine og det du føler ødelegger mer for deg enn nødvendig?

Mulig at tankene mine ødelegger mye, men han er rett og slett ikke interessert!

Derfor prøver jeg å flykte, da begge to ikke snakker til hverandre.

Anonymous poster hash: 325fb...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at tankene mine ødelegger mye, men han er rett og slett ikke interessert!

Derfor prøver jeg å flykte, da begge to ikke snakker til hverandre.

Anonymous poster hash: 325fb...1ad

Så hvor lenge skal du løpe? Hvor mange bra menn skal du flykte fra, bare fordi tankene dine bestemmer seg for at han ikke er interessert?

Når skal du stoppe opp og faktisk bestemme deg for at dine tidligere erfaringer og andres dårlige råd ikke lenger skal få forme fremtiden din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har nok rett, er vet "jeg har" som plaget. Men det er ikke sånn at jeg beholder alle disse mennene selv om det kanskje virket sånn. Jeg har en mann jeg dater og det holder for meg. Poenget mitt var at ved å endre ting ved oss selv, kan vi endre hva slags type mennesker som blir tiltrukket av oss, eller at vi ikke skremmer vekk de snille.

Kjære vene. Du "har" jo ikke disse mennene. Og hvorfor i alle dager skullw det "plaget" meg om du så hadde et helt harem?

Jeg hae bare ingen tro på å fokusere på "menn" i flertall. Eller på å "date". Jeg tror på å finne en mann som er rett før en selv og satse alt på en person i gangen. Da trenger man ikke date, men fokusere på sin egen kjæreste.

Anonymous poster hash: d7f3f...96f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvor lenge skal du løpe? Hvor mange bra menn skal du flykte fra, bare fordi tankene dine bestemmer seg for at han ikke er interessert?

Når skal du stoppe opp og faktisk bestemme deg for at dine tidligere erfaringer og andres dårlige råd ikke lenger skal få forme fremtiden din?

Jeg synes hun skal løpe til hun finner en mann som vil ha et seriøst forhold med henne. Og jeg synes i alke fall hun skal la være å høre på råd fra deg. Dine råd er virkelig ikke gode. Du lever i en "date" virkelighet. Folk som forelsker seg trenger ikke å forsøke å konstruere et forhold gjennom "dating"

Anonymous poster hash: d7f3f...96f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en jente hadde begynt å konfrontere meg og ha kjærestesamtale rett forann kompisgjengen min så hadde jeg tatt halen mellom bena og kuttet all kontakt også.

Det hadde sagt utrolig mye om den jenta og jeg (og kompisene) hadde nok tenkt psyko-bitch!

Anonymous poster hash: 05ceb...633

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis en jente hadde begynt å konfrontere meg og ha kjærestesamtale rett forann kompisgjengen min så hadde jeg tatt halen mellom bena og kuttet all kontakt også.

Det hadde sagt utrolig mye om den jenta og jeg (og kompisene) hadde nok tenkt psyko-bitch!

Anonymous poster hash: 05ceb...633

Enig at det ikke var lurt. Men hun trodde jo hun skulle på en tospersoners date, og hadde behov for å få tatt en samtale om hvor dette gikk. Å sitte å bli kjent med vennene gir ingen mening om han ikke er interessert i et seriøst forhold. I mitt hode er "møte venner" noe an gjør etter at man har blitt sammen.

Anonymous poster hash: d7f3f...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at det ikke var lurt. Men hun trodde jo hun skulle på en tospersoners date, og hadde behov for å få tatt en samtale om hvor dette gikk. Å sitte å bli kjent med vennene gir ingen mening om han ikke er interessert i et seriøst forhold. I mitt hode er "møte venner" noe an gjør etter at man har blitt sammen.

Anonymous poster hash: d7f3f...96f

Hun hadde nok klart å vente med den samtalen til de var alene. Dramaqueen.

Anonymous poster hash: ef4eb...466

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene. Du "har" jo ikke disse mennene. Og hvorfor i alle dager skullw det "plaget" meg om du så hadde et helt harem?

Jeg hae bare ingen tro på å fokusere på "menn" i flertall. Eller på å "date". Jeg tror på å finne en mann som er rett før en selv og satse alt på en person i gangen. Da trenger man ikke date, men fokusere på sin egen kjæreste.

Anonymous poster hash: d7f3f...96f

Greia er at du har et helt annet syn på dating, enn det om faktisk er reelt for de fleste. Ja, noen dater mange samtidig, men de fleste dater kun en om gangen. Det er også min anbefaling. At man blir kontaktet av flere menn betyr ikke at man velger å treffe flere menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... nå blir jeg kanskje den store slemme her, men jeg må lufte de tankene jeg får.

Har du møtt kameratene/vennegjengen hans før? I såfall kan det hende at han virkelig hadde kommet dit at han ønsker å introdusere deg til dem, for å se hvordan dere fungerte sammen som en gjeng. For mange er det et stort steg i riktig retning og noe de setter stor pris på fra en de dater. Du ble sint på han og fortalte han at du var ute etter en kjæreste og dermed ville treffe han alene. Det kan gi mange en følelse av at du er litt kontrollerende og ikke ønsker at han skal være sosial.

Og når du stilte han spørsmål om det var andre damer, hvorfor gjorde du det? Hadde du mistanke om det eller noe du hadde hørt? At han ble stille trenger ikke å bety at han datet andre, men at han kanskje innså etter det som hadde skjedd den kvelden at dere ikke passet sammen likevell.

Hvis det å være sosial innebærer å date andre kvinner så skjønner jeg godt at ts ikke ville at han skulle være "sosial".

Anonymous poster hash: a8362...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det handler ikke om lære seg regler og gjøre alt riktig. Det handler om å finne en indre ro og balanse som gjør at man ikke overreagerer eller tenker negativt om alt og alle. Det igjen fører til at man får bedre menneskelige relasjoner enn veldig mange her inne får.

Nei jeg har ikke kjæreste, men det jeg har, som mange andre her inne ikke har, er menn som respekterer meg og som er tiltrukket av meg og som kunne ønske seg å være kjæresten min. Ikke for å få sex, ikke for å få oppmerksomhet men fordi de ser min verdi og føler seg komfertable når de er sammen med meg.

Og grunnen til at jeg har det sånn, er nettopp den kunnskapen jeg har fått ved å velge å fjerne de skylappene som mange her inne velger å gå med, fordi det innebærer at de ikke trenger å endre noe ved seg selv. De synes det er bedre å gå inn på KG poste en tråd med sin versjon, få sympati og heiarop fordi de gjorde sånn og sånn og menge seg med alle de andre damene som får de samme resultatene som de får.

Det er ikke rart jeg blir ønsket dit pepper'n gror her inne ofte, for jeg ødelegger idyllen. Idyllen de har ved å klage og syte og klappe hverandre på skulderen gjennom livet.. uten gode relasjoner til noen andre enn damene på KG!

Vel du får tro hva du vil. :) og om du nå antyder at jeg ikke har en kjæreste som respekterer meg, elsker meg og ikke bruker meg for sex og bla bla bla, som du skriver, så er du bare mer patetisk enn jeg trodde. Som sagt flere ganger nå, jeg er faktisk enig i mye av det du sier, men jeg syntes også fremtoningen din er veldig ekkel, du føler du er bedre enn alle andre, og at du har den eneste ene sannhet.

Man skal "være seg selv" som i at man ikke skal spille skuespill, men man kan likevel forberede seg selv eller skjønner hvorfor man gjør slik og slik, og forhold alltid slik og slik. jeg lever ikke på noen rosa sky, der de eneste som skjønner meg er kg jentene... Jeg har faktisk aldri skrevet en tråd her som omhandler forhold eller problemer med menn osv. Og nei, du får ikke pes fordi du sier sannheten, hvertfall ikke fra meg, jeg reagerer på måten du fremtrer på, man kan faktisk si meningen sin og komme med råd uten å mene at man er best og alle er dømt til ødelagte forhold om de ikke hører på dine råd...

Anonymous poster hash: 306d6...ddc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun skal løpe til hun finner en mann som vil ha et seriøst forhold med henne. Og jeg synes i alke fall hun skal la være å høre på råd fra deg. Dine råd er virkelig ikke gode. Du lever i en "date" virkelighet. Folk som forelsker seg trenger ikke å forsøke å konstruere et forhold gjennom "dating"

Anonymous poster hash: d7f3f...96f

Som sagt. Du har ikke satt deg inn i hva dating innebærer for de fleste, og iallefall ikke satt deg inn i hva slags råd jeg gir. Når en person saboterer sine egne kjærestemuligheter, synes jeg det er viktig at hun slutter å løpe og heller stopper opp og finner ut av hva det er hun må jobbe med.

Du anbefaler henne faktisk å gjøre det du mener jeg gjør feil, ved å råde henne å løpe videre til hun finner en som er seriøs med henne, når det var nettopp det hun muligens hadde funnet!

Alt for mange hopper fra den ene til den andre fordi de har automatiske tanker som hindrer dem i å se hvor bra det de har er! Det er et problem som gjør at jakten på den rette blir en evig rundans med masse dating og lite kjærlighet. Hvis folk bare stopper opp, ser situasjonen litt utenfra og velger å lære av egne feil, så slipper man denne datingen som du er så veldig i mot. Man blir mindre komplisert og mer bevisst og det fører til at man lettere finner kjærligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det å være sosial innebærer å date andre kvinner så skjønner jeg godt at ts ikke ville at han skulle være "sosial".

Anonymous poster hash: a8362...ad0

Nei det å være sosial innebærer ikke å date andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror denne "daten" til TS skal være glad han ble kvitt henne før det ble noe mer...

Makan til dramaqueen og kontrollfreak skal man lete lenge etter.

Man kan være venner og treffes lenge før man skal presses til å definere forholdet og det er ikke noe unaturlig i å bli kjent med hverandres venner i denne perioden.

Tror du må jobbe med deg selv TS. Og btw... 2 mil fra hverandre kan ikke kalles avstandsforhold. Det er ikke lenger enn du kan sykle.

Anonymous poster hash: 05ceb...633

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det handler ikke om lære seg regler og gjøre alt riktig. Det handler om å finne en indre ro og balanse som gjør at man ikke overreagerer eller tenker negativt om alt og alle. Det igjen fører til at man får bedre menneskelige relasjoner enn veldig mange her inne får.

Nei jeg har ikke kjæreste, men det jeg har, som mange andre her inne ikke har, er menn som respekterer meg og som er tiltrukket av meg og som kunne ønske seg å være kjæresten min. Ikke for å få sex, ikke for å få oppmerksomhet men fordi de ser min verdi og føler seg komfertable når de er sammen med meg.

Og grunnen til at jeg har det sånn, er nettopp den kunnskapen jeg har fått ved å velge å fjerne de skylappene som mange her inne velger å gå med, fordi det innebærer at de ikke trenger å endre noe ved seg selv. De synes det er bedre å gå inn på KG poste en tråd med sin versjon, få sympati og heiarop fordi de gjorde sånn og sånn og menge seg med alle de andre damene som får de samme resultatene som de får.

Det er ikke rart jeg blir ønsket dit pepper'n gror her inne ofte, for jeg ødelegger idyllen. Idyllen de har ved å klage og syte og klappe hverandre på skulderen gjennom livet.. uten gode relasjoner til noen andre enn damene på KG!

Hjelpe meg, nettinettet, du snakker virkelig som om du er bedre enn alle oss andre. Du har mange menn der ute som dør etter å bli kjæresten din, vel gratulerer til deg som sitter høyt oppe på pidestallen med de siklende stakkarane under deg da? Velg en av de og slutt å holde resten på gress!

Du er ikke den eneste her inne som har peiling på dating, men av og til lurer jeg på hva slags dating det egentlig er du har peiling på, har lest mange av innleggene dine, og det er faen meg som å lære noe helt på nytt, det er spill, taktikker, øvelser, følelser, oppførsel, ditten og datten. I din verden kan man altså ikke gå ut på date og bare være seg selv og forvente at det blir likt, eller at den man dater er person nok til ikke å hore rundt med andre i datingfasen.

Du sitter og snakker om "damene på kg" som klapper og koser hverandre på skulderen, som sitter her og maser, sutrer og klager i trådene til uendelig tid, og du er den stakkars som ødelegger idyllen og blir sendt til helvete? Haha, narr meg ikke til å le, ved å svare som du gjør legger du skallen på hoggestabben helt selv. I dette tilfellet valgte faktisk ts å gjøre som hun følte for, mye mulig jeg hadde gjort det samme, men du svarer som om du har den eneste sannhet og fasit på disse tingene. jeg er for gammel ( 28 haha ) for dating med spilleregler og mas, og jeg har verdens mest fantastiske kjæreste som respekterer meg, elsker meg, og ikke bare vil ha meg for et ligg, gisp!! tenk det!

Anonymous poster hash: a8362...ad0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel du får tro hva du vil. :) og om du nå antyder at jeg ikke har en kjæreste som respekterer meg, elsker meg og ikke bruker meg for sex og bla bla bla, som du skriver, så er du bare mer patetisk enn jeg trodde. Som sagt flere ganger nå, jeg er faktisk enig i mye av det du sier, men jeg syntes også fremtoningen din er veldig ekkel, du føler du er bedre enn alle andre, og at du har den eneste ene sannhet.

Man skal "være seg selv" som i at man ikke skal spille skuespill, men man kan likevel forberede seg selv eller skjønner hvorfor man gjør slik og slik, og forhold alltid slik og slik. jeg lever ikke på noen rosa sky, der de eneste som skjønner meg er kg jentene... Jeg har faktisk aldri skrevet en tråd her som omhandler forhold eller problemer med menn osv. Og nei, du får ikke pes fordi du sier sannheten, hvertfall ikke fra meg, jeg reagerer på måten du fremtrer på, man kan faktisk si meningen sin og komme med råd uten å mene at man er best og alle er dømt til ødelagte forhold om de ikke hører på dine råd...

Anonymous poster hash: 306d6...ddc

Jeg henvendte meg ikke til deg, personlig, selv om du tok det slik. Jeg snakket på generelt grunnlag.

Hvordan du tolker mine råd og mine meninger kan ikke jeg motargumentere. Det handler om hvordan du tolker det du leser. Jeg er uenig i tolkningen din, men den er som sagt din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som sagt. Du har ikke satt deg inn i hva dating innebærer for de fleste, og iallefall ikke satt deg inn i hva slags råd jeg gir. Når en person saboterer sine egne kjærestemuligheter, synes jeg det er viktig at hun slutter å løpe og heller stopper opp og finner ut av hva det er hun må jobbe med.

Du anbefaler henne faktisk å gjøre det du mener jeg gjør feil, ved å råde henne å løpe videre til hun finner en som er seriøs med henne, når det var nettopp det hun muligens hadde funnet!

Alt for mange hopper fra den ene til den andre fordi de har automatiske tanker som hindrer dem i å se hvor bra det de har er! Det er et problem som gjør at jakten på den rette blir en evig rundans med masse dating og lite kjærlighet. Hvis folk bare stopper opp, ser situasjonen litt utenfra og velger å lære av egne feil, så slipper man denne datingen som du er så veldig i mot. Man blir mindre komplisert og mer bevisst og det fører til at man lettere finner kjærligheten.

I denne tråden fokuserer du veldig på hva du mener trådstarter gjorde feil.

Faktisk kan man, som en utenforstående, få inntrykk av at du mener at daten gjorde ingenting galt, og trådstarter gjorde ingenting riktig.

Det er naturlig at du har fokuset på trådstarter, siden hun er den som spør om råd her, men jeg lurer på hva du ville sagt til mannen i denne historien om du hadde snakket med ham.

Ville du holdt fast på det du sier til trådstarter her, og sagt til ham at han gjorde alt riktig, og trådstarter gjorde alt feil, eller ville du vært like kritisk til hans handlinger og fremgangsmåte som du er til trådstarter?

Anonymous poster hash: 2ea09...6f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at det ikke var lurt. Men hun trodde jo hun skulle på en tospersoners date, og hadde behov for å få tatt en samtale om hvor dette gikk. Å sitte å bli kjent med vennene gir ingen mening om han ikke er interessert i et seriøst forhold. I mitt hode er "møte venner" noe an gjør etter at man har blitt sammen.

Anonymous poster hash: d7f3f...96f

Poenget er, at i mine øyne så er nettopp det at han ville introdusere henne til venner et bevis på at han faktisk VAR interessert i et seriøst forhold med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er, at i mine øyne så er nettopp det at han ville introdusere henne til venner et bevis på at han faktisk VAR interessert i et seriøst forhold med henne.

Eller at han ikke orka å treffes alene.

Anonymous poster hash: a8362...ad0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne tråden fokuserer du veldig på hva du mener trådstarter gjorde feil.

Faktisk kan man, som en utenforstående, få inntrykk av at du mener at daten gjorde ingenting galt, og trådstarter gjorde ingenting riktig.

Det er naturlig at du har fokuset på trådstarter, siden hun er den som spør om råd her, men jeg lurer på hva du ville sagt til mannen i denne historien om du hadde snakket med ham.

Ville du holdt fast på det du sier til trådstarter her, og sagt til ham at han gjorde alt riktig, og trådstarter gjorde alt feil, eller ville du vært like kritisk til hans handlinger og fremgangsmåte som du er til trådstarter?

Anonymous poster hash: 2ea09...6f0

Jeg ville holdt fast ved de tingene jeg sier til TS også når jeg snakket med han, men jeg ville forklart han reaksjonen hennes på bakgrunn av det ståstedet hun er på i dag. At hun har erfaringer (som mange andre damer har) som gjør at hun automatisk tenker negativt når hun treffer en mann som hun blir usikker på. Dette for at han skal forstå at han også har et ansvar om å være flink med kommunikasjonen i en tidlig datingfase slik at den han dater ikke blir usikker. At han f.eks kunne sagt at han liker henne så godt, at han nå har lyst til å introdusere henne til vennene sine, slik at hun forstod hvorfor han ville at daten deres skulle bli til en sosial sammenkomst istedenfor det de hadde planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...