Gå til innhold

Et tips til single jenter som ønsker å bli sjanset på:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En link: http://www.theauroragems.com/jewelry-information/what-is-the-meaning-of-each-finger-rings-2

En link til om hvorfor mange kvinner i USA har ring på venstre ringfinger uten at det symboliserer ekteskap/forlovelse. Les og lær ts og noen av dere andre menn: http://ask.metafilter.com/43308/Are-left-hand-ring-finger-rings-a-for-sure-sign-of-being-in-a-relationship

Eneste grunn er at hvis dere vil vite må dere SPØRRE. Ellers kan man jo si at kanskje det er like greit for hvem vil ha tafatte menn som ikke tør å spørre? :P

Anonymous poster hash: 68ce5...6e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg kan legge til ėn ting til- hva med de kvinnene som er gift, men som ikke går med ring i det hele tatt? :P Det er jo mange av dem. Samboere har for eksempel ofte ingen ringer.

Samme med menn og.

Anonymous poster hash: 68ce5...6e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at jeg legger mine ringer hjemme når jeg drar på byen :fnise:
Trenger ikke å forvirre menn mer enn nødvendig..

Dette er da to ringer som jeg har arvet og en jeg fikk av mine foreldre når jeg fikk fagbrevet mitt.
Ikke noe forlovelsesring eller giftering her i gården nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stopper noen ringer på en finger deg fra å tilnærme deg en kvinne?

Og skulle hun være opptatt, ring eller ikke, så er det vel ikke en tragedie om du tok kontakt og delte din begeistring for henne? Den reelle tragedien er når du faktisk ikke tar kontakt.

Slutt å ta livet så seriøst er mitt råd. Et av favorittspørsmålene mine til kvinner er om de har en elsker eller en kjæreste. Om nei, så forteller jeg at alle kvinner trenger en elsker. Om ja, så sier jeg at en kvinne som henne trenger minst to kjærester og at jeg er veldig diskret. Ha det litt gøy!

:)

Og der har vi de mennene som etterpå klager over "luremus"...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvorfor er det så sinnsykt vanskelig å starte en samtale med en kvinne man liker sånn:

Hei, fy søren så nydelig du er! Du er vel opptatt tenker jeg? Åh er du singel? Jeg kunne ikke få bedt deg med ut en dag vel? Ikke ofte jeg ser slike vakre single damer rundt meg!

Og før dere kutter hue av meg og forteller meg hvor teite norske damer er og hvordan det blir for mye for dem, eller at de er frekke eller whatever.. har dere prøvd? Og hvis dere fikk avslag har dere prøvd igjen??

*Grøss*

Gutter/ menn: vær så snill, ikke ta lærdom av dette!

...

Jeg ordlegger meg derimot ikke slik du foreslår og tror heller ikke det er den beste måten å tilnærme seg en fremmed kvinne, men folk er ulike. Gjort på rett måte kan det sikkert være smigrende.

:)

Nettopp.

Anonymous poster hash: 17593...84a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HowardRoark

Nettopp.

Anonymous poster hash: 17593...84a

Ja, men jeg kan gjerne være direkte om humøret mitt og situasjonen åpner for det. Sist gang jeg var ute hadde jeg det morsomt med følgende åpningslinje: "Jeg kunne ikke unngå å legge merke til ditt vakre vesen."

Det viktigste er uansett energien og kroppsspråket som ligger bak. Ord betyr veldig lite i seg selv. Det er intensjonen og alt annet som ligger bak som betyr noe. Jeg liker å leke og tulle med kvinner, enten det er niesen min, den 50 år gamle kantinedama eller en potensiell kjæreste. Generelt tar jeg ikke kvinner eller livet så veldig seriøst, så sant det ikke er på sin plass, noe det av og til er.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Grøss*

Gutter/ menn: vær så snill, ikke ta lærdom av dette!

Jiises, det var bare et eksempel på en samtale med en humoristisk vri.. Slutt å ta alt så seriøst! Det viktigste er at folk begynner å snakke med hverandre og faktisk tar kontakt. Fremgangsmåten får man ta ut i fra personlighet/humør/situasjon etc.

Og damer:

Ta komplimenter til dere! Ikke tenk det verste med en gang dere får høre hvor fine dere er. Det kan faktisk hende at fyren synes du er fin og ikke mener noe mer med det enn nettopp det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jiises, det var bare et eksempel på en samtale med en humoristisk vri.. Slutt å ta alt så seriøst! Det viktigste er at folk begynner å snakke med hverandre og faktisk tar kontakt. Fremgangsmåten får man ta ut i fra personlighet/humør/situasjon etc.

Og damer:

Ta komplimenter til dere! Ikke tenk det verste med en gang dere får høre hvor fine dere er. Det kan faktisk hende at fyren synes du er fin og ikke mener noe mer med det enn nettopp det!

Du er litt for optimistisk her.. De fleste menn på byen forteller ikke en dame at hun er fin uten å håpe på å få med henne hjem, med mindre de holder på med no sjekkeksperiment for å tørre å ta kontakt.

Og det eksempelet du ga? Det får fyren til å virke overivrig,klengete og det som verre er, falske komplimenter og KAN JEG FÅ LOV,ikke bruk det ordet!

Beste er en normal approach der man er hyggelig og har humor og ikke er sånn kan jeg vær så snill eller komme med en million komplimenter som ikke betyr en skit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er litt for optimistisk her.. De fleste menn på byen forteller ikke en dame at hun er fin uten å håpe på å få med henne hjem, med mindre de holder på med no sjekkeksperiment for å tørre å ta kontakt.

Og det eksempelet du ga? Det får fyren til å virke overivrig,klengete og det som verre er, falske komplimenter og KAN JEG FÅ LOV,ikke bruk det ordet!

Beste er en normal approach der man er hyggelig og har humor og ikke er sånn kan jeg vær så snill eller komme med en million komplimenter som ikke betyr en skit.

Og det vet du fordi du snakker med og kjenner de fleste menn på byen?

Og kommentaren angående eksempelet jeg ga?? Det viser bare at du er en dame som ikke takler komplimenter. Det er ditt problem, og noe DU bør jobbe med!

Jeg på den annen side synes det er hyggelig når en mann sier at han synes jeg var utrolig vakker, eller skiller meg ut fra mengden. Jeg tenker ikke automatisk at han kommer med falske komplimenter, men at han faktisk mener det han sier. Det gir meg en god følelse om meg selv og jeg nyter det! Herlig å føle seg sett og at noen synes en er vakker! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det vet du fordi du snakker med og kjenner de fleste menn på byen?

Og kommentaren angående eksempelet jeg ga?? Det viser bare at du er en dame som ikke takler komplimenter. Det er ditt problem, og noe DU bør jobbe med!

Jeg på den annen side synes det er hyggelig når en mann sier at han synes jeg var utrolig vakker, eller skiller meg ut fra mengden. Jeg tenker ikke automatisk at han kommer med falske komplimenter, men at han faktisk mener det han sier. Det gir meg en god følelse om meg selv og jeg nyter det! Herlig å føle seg sett og at noen synes en er vakker! :D

Hvis du kun fikk stille 3 spørsmål som du kunne få svar på før du gikk på en blind date med en mann rundt din alder -, hvilke ville det være ?

Anonymous poster hash: 7a199...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det vet du fordi du snakker med og kjenner de fleste menn på byen?

Og kommentaren angående eksempelet jeg ga?? Det viser bare at du er en dame som ikke takler komplimenter. Det er ditt problem, og noe DU bør jobbe med!

Jeg på den annen side synes det er hyggelig når en mann sier at han synes jeg var utrolig vakker, eller skiller meg ut fra mengden. Jeg tenker ikke automatisk at han kommer med falske komplimenter, men at han faktisk mener det han sier. Det gir meg en god følelse om meg selv og jeg nyter det! Herlig å føle seg sett og at noen synes en er vakker! :D

Er jeg en dame som ikke takler komplimenter nå? Jo takk,takler komplimenter helt fint,men ikke slesking og smisking:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kun fikk stille 3 spørsmål som du kunne få svar på før du gikk på en blind date med en mann rundt din alder -, hvilke ville det være ?

Anonymous poster hash: 7a199...df2

1.Hva slags forhold har du til familien din og mødrene til barna dine/ mamma'n til barnet/a ditt.

2.Hvordan ser du for deg at livet ditt er om 10 år? Hvor bor du og hvordan er hverdagen din.

3-Hvor lenge var det siste forholdet ditt og hva føler du er årsaken til at det ikke fungerte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jeg en dame som ikke takler komplimenter nå? Jo takk,takler komplimenter helt fint,men ikke slesking og smisking:)

Så når en mann kommer opp til deg og forteller deg at du er slående vakker, så smisker han? Hva hvis han mener det? Hva hvis han er en mann som liker å legge en ekstra "umph" på ting når han beskriver de?

Ut i fra det du sier i denne tråden og måten du sier det på, så får jeg et inntrykk av at du er en dame som tenker automatisk negativt om noe. Du antar at han smisker fordi han gir det et kompliment du kanskje ikke er vant med å høre. Eller er det bare fordi du mener at du ikke kan være det vakreste noen har sett, og når han sier det så juger han?

Jeg inrømmer gjerne at jeg tenker det samme når jeg er i utlandet og en utenlandsk mann fra et vanskeligstillt land gir meg komplimenter og sjekker meg opp, (fordi jeg vet han har mye å vinne av å bli kjæreste med meg) men når en nordmann gjør det synes jeg det er hyggelig. Han har ikke noe å vinne på å si fine ting til meg, utenom meg. Og at noen vil vinne meg synes jeg er herlig å oppleve.

Norske kvinner klager ofte over mennene som ikke er flinke til å uttrykke følelser, men de klarer jo ikke engang nyte litt hverdagsmagi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når en mann kommer opp til deg og forteller deg at du er slående vakker, så smisker han? Hva hvis han mener det? Hva hvis han er en mann som liker å legge en ekstra "umph" på ting når han beskriver de?

Ut i fra det du sier i denne tråden og måten du sier det på, så får jeg et inntrykk av at du er en dame som tenker automatisk negativt om noe. Du antar at han smisker fordi han gir det et kompliment du kanskje ikke er vant med å høre. Eller er det bare fordi du mener at du ikke kan være det vakreste noen har sett, og når han sier det så juger han?

Jeg inrømmer gjerne at jeg tenker det samme når jeg er i utlandet og en utenlandsk mann fra et vanskeligstillt land gir meg komplimenter og sjekker meg opp, (fordi jeg vet han har mye å vinne av å bli kjæreste med meg) men når en nordmann gjør det synes jeg det er hyggelig. Han har ikke noe å vinne på å si fine ting til meg, utenom meg. Og at noen vil vinne meg synes jeg er herlig å oppleve.

Norske kvinner klager ofte over mennene som ikke er flinke til å uttrykke følelser, men de klarer jo ikke engang nyte litt hverdagsmagi.

For noe skrål du kommer med her. Det er greit med komplimenter og man sier såklart takk, men å bli fra seg av begeistring over noe slikt beviser heller at det er du som har problemer med å takle det.

Si meg hvis en dritkjekk mann hadde gitt deg kompliment da hadde du blitt såååå glad, men la oss si det var en mann som stinket urin og som veide 130kg, da ville du plutselig blitt lei deg og følt deg dårlig av komplimentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en grunn til at jeg av og til kvier meg for å ta kontakt med norske kvinner: Jeg har bodd mange år i USA og la til meg en litt mer "amerikansk" måte å ta kontakt med mennesker på. Jeg skjønte fort at det var dumt!! F.eks: i USA er det helt vanlig å hilse på ukjente og slå av en prat mellom reolene i matbutikken. Av gammel vane gjorde jeg det noen ganger her hjemme og fikk noen blikk tilbake som signaliserte frykt for at jeg var øksemorder eller voldektsmann. Et enkelt "hei, hvordan går det" ble ble møtt med veldig negative reaksjoner. Og norske kvinner lurer på hvorfor norske menn ikke tar kontakt...? Er det bare jeg som har vært uheldig ørten ganger på rad eller er det veldig vanskelig å få kontakt med norske kvinner som er edru...?

:fnise: uff.

*zipp*

Veldig enig med Nettinettet for x antall gang!

Endret av Red-Ruby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For noe skrål du kommer med her. Det er greit med komplimenter og man sier såklart takk, men å bli fra seg av begeistring over noe slikt beviser heller at det er du som har problemer med å takle det.

Si meg hvis en dritkjekk mann hadde gitt deg kompliment da hadde du blitt såååå glad, men la oss si det var en mann som stinket urin og som veide 130kg, da ville du plutselig blitt lei deg og følt deg dårlig av komplimentet.

Å sette pris på et kompliment er ikke i mine øyne å bli fra seg av begeistring, men det handler vel om hvordan man er generelt sett. Jeg hadde store problemer med å takle komplimenter før, og det er vel kanskje der skoen trykker for deg. Du føler at når de gir deg komplimenter så smisker de, fordi du ikke ser på deg selv som vakker, bra nok osv... Dette blir selvfølgelig bare antagelser, så beklager hvis dette ikke stemmer. Mest sannsynlig er du bare som de fleste norske kvinner. Og det er IKKE jeg.. :P

Hvis en dritkjekk mann hadde gitt jeg meg kompliment hadde jeg synes det var utrolig hyggelig, men jeg hadde syntes det var like hyggelig, om ikke mer hyggelig hvis en uteligger hadde gitt meg et kompliment. De er ofte flinkere til å lese mennesker enn dritkjekke hunks som ofte er mest opptatt av seg selv... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette pris på et kompliment er ikke i mine øyne å bli fra seg av begeistring, men det handler vel om hvordan man er generelt sett. Jeg hadde store problemer med å takle komplimenter før, og det er vel kanskje der skoen trykker for deg. Du føler at når de gir deg komplimenter så smisker de, fordi du ikke ser på deg selv som vakker, bra nok osv... Dette blir selvfølgelig bare antagelser, så beklager hvis dette ikke stemmer. Mest sannsynlig er du bare som de fleste norske kvinner. Og det er IKKE jeg.. :P

Hvis en dritkjekk mann hadde gitt jeg meg kompliment hadde jeg synes det var utrolig hyggelig, men jeg hadde syntes det var like hyggelig, om ikke mer hyggelig hvis en uteligger hadde gitt meg et kompliment. De er ofte flinkere til å lese mennesker enn dritkjekke hunks som ofte er mest opptatt av seg selv... :)

Du misforstår jo totalt, er det med vilje?

Jeg sier alltid takk for komplimenter og føler det aldri er ubehagelig, men jeg synes det er ubehagelig når det kommer for mange komplimenter(smisking)og komplimentene blir gitt kl 02.50 i baren(slesking,et siste desperat forsøk)

Jeg velger bare å ikke være så innmari naiv, sier en mann noe hyggelig så svarer jeg hyggelig, men jeg tror ikke alltid menn sier slike ting med GENUIN interesse, det er mest for å forsøke å få deg til sengs. Det samme går for menn som skal leke tøffe og arrogante, de gjør det for å få deg i sengs, og menn som er generelt hyggelige gjør det og for å få deg i sengs:) ikke lur deg selv så mye, begynn å vær litt realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misforstår jo totalt, er det med vilje?

Jeg sier alltid takk for komplimenter og føler det aldri er ubehagelig, men jeg synes det er ubehagelig når det kommer for mange komplimenter(smisking)og komplimentene blir gitt kl 02.50 i baren(slesking,et siste desperat forsøk)

Jeg velger bare å ikke være så innmari naiv, sier en mann noe hyggelig så svarer jeg hyggelig, men jeg tror ikke alltid menn sier slike ting med GENUIN interesse, det er mest for å forsøke å få deg til sengs. Det samme går for menn som skal leke tøffe og arrogante, de gjør det for å få deg i sengs, og menn som er generelt hyggelige gjør det og for å få deg i sengs:) ikke lur deg selv så mye, begynn å vær litt realistisk.

Ut i fra det jeg leser her så er alt menn gjør noe som skal føre til at de skal få deg til sengs.

Hvis en mann ønsker å få en dame til sengs via komplimenter så er det jo egentlig ikke noe problem det heller. Jeg tar i mot komplimentene, smiler og avviser høflig når jeg forstår hva han egentlig er ute etter. Jeg blir ikke sint, skriker ut til venninnene mine om de jævla mannfolka som kommer klokken 02.30 for å få seg noe osv. Jeg forstår at det er jævlig vanskelig å være en norsk mann som må drikke seg til mots for å prøve å komme i kontakt med avvisende norske damer.

Hva med å være litt open for at det å snakke med menn ikke er naivt men en mulighet til å faktisk bli kjent med noen hyggelige mennesker? Drit i å tenke at alle er ute etter noe, men bare vær hyggelig å se hva det fører med seg?

Alle og da mener jeg ALLE mennesker man treffer på ens vei har noe å tilføre/bidra med. Vi må bare bli flinkere til å ikke dømme på bakgrunn av hva vi automatisk tenker eller tror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Ut i fra det du sier i denne tråden og måten du sier det på, så får jeg et inntrykk av at du er en dame som tenker automatisk negativt om noe.

Det kan virke slik, men hun har også noen poenger og det er en viktig distinksjon her som jeg synes er verdt å påpeke.

Jeg mener at komplimenter fungerer kun når de er gitt uten forbehold og uten noen forventninger om å få noe tilbake. De aller færreste menn gjør det på denne måten fordi de forventer å oppnå noe ved å gi henne ett eller ti kompliment. De tilnærmer seg gjerne kvinnen på en nedenfra-og-opp måte og håper å bli likt: "Please! Om jeg sier alt rett, så vil du vel like meg, vil ikke du?" Slike menn lukter kvinner på mils avstand og det er veldig tydelig at de har satt henne på en pidestall langt over seg selv.

En selvsikker mann som er trygg på seg selv gir blaffen i hva hun mener eller ikke mener om han eller om hun vil ligge med han eller ikke. Han er mer opptatt av hva han mener om henne. Han gir gjerne et kompliment helt uten forbehold og forventer null i retur. Han bare deler opplevelsen han har av henne. Dette er selvsagt også mye mer autentisk og ekte ettersom det ikke er manipulativt. I tillegg tilnærmer han seg kvinnen fra sideveien og er mer opptatt av om hun er bra nok for han og ikke motsatt.

Sistnevnte kan fungere veldig bra. Førstnevnte slår som regel alltid dårlig ut, så sant det ikke er en kvinne som ikke er vant med oppmerksomhet.

:)

Endret av HowardRoark
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...