Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ooof. Litt mye tråkking kanskje? Søndag var jeg ute på en nesten 3 mils tur og søndag kveld var det ene kneet ganske furtent. Og det var til og med det gode kneet.... Ble litt rehab i går da jeg hadde frisørtime rett etter jobb og dermed måtte ta bilen. Det var tydeligvis sunt for i dag er kneet noenlunde normalt igjen. 

Ser fram til at det skal bli litt jevnere temperatur. Om morgenen er det heller kaldt. Det bøter jeg lett på med påkledningen, men da blir det jo varmt når jeg skal hjem igjen. :svett: Har liksom ikke "lag på lag" som egner seg helt heller. Må ha tykk genser eller jakke om morgenen. 

Skrevet

Man skulker! Dvs. man bruker feriedag før ferien, men det føles litt som skulking. :fnise: Hadde relativt lite å gjøre nå når så mange andre har tatt fri og dessuten har jeg jo etterhvert fått den berømmelige "senil-uka" som også skal brukes. Og så jeg som sliter med å få tatt ut all ferien til vanlig... Dermed ble det fridag i dag. 

I følge sportsklokka er formen heller dårlig. Regner med det er pollensesong og medisinering som har satt inn. Satser på litt behagelig gråvær i påsken så jeg kan få inn noen sykkelturer uten at øynene klør så voldsomt. Allergimedisin hjelper noe, men tar ikke alt. Trenger ikke galopperende pollenspredning liksom. Planen er hjemmepåske hele påsken, men det kan jo være jeg får lyst på en utflukt etterhvert. Det blir i så fall ikke mer enn en dagsutflukt. Tror jeg. Påsken er eneste ferien jeg ikke har fast program med familiebesøk på andre kanten av landet så jeg utnytter den til fulle med å ikke ha noen planer. 

• 1 måned senere...
Skrevet

Aktiv søndag. Verandagulv har fått strøk nr 1 med terassebeis (må ha ett til der ser jeg), syklet en 2 mils tur, byttet sengetøy og vasket 2 maskiner klær. Nå surrer oppvaskmaskinen. Brødbakst utgår. Får ta det uti uka.

Skrevet

Da har du kommet lenger med verandaen enn vi har. Vi er ferdige med den ene. Men den andre må ha to strøk med beis på gulvet. Og så langt er ikke beisen kjøpt… 

Skrevet

Yr.no bestemmer ettermiddagens aktivitet - så her blir det klipping av hekk. Burde gjort en jobb med verandarekka også, men det nedprioriteres glatt for øyeblikket. Ellers ganske på stell utendørs tror jeg. Snart på tide å bytte ut stemorsblomstene med noe mer sommerlig (de er absolutt på hell nå...), men det haster ikke. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hater chatboter :opplyser: 

Prøvde å sende melding til banken min da jeg ikke fikk lagt inn nytt kredittkort i Vipps. Glemte visst den da jeg fikk nytt kort i mai. Får bare dustete feilmeldinger og chatbot hos Vipps sier jeg må ta kontakt med banken. Hvor er det blitt av den gode gamle meldingsfunksjonen for kommunikasjon med banken? :kjefte: 

Det kan da ikke være til noens fordel at jeg må henge i telefonen eller skravle i ti minutter med den #$%#$% chatboten før den setter meg over til et menneske som skjønner hva jeg spør om. 

Skrevet

Forresten har jeg fått klokket inn drøyt 3,5 mil på elsykkel i helga :nigo: , Ikke så imponerende siden det er fordelt på to dager men ble da bevegelse iallfall. Oooooog jeg har fått meg "nytt" lesebrett. Min Boox fikk en haug med oppdateringer for noen dager siden og både brettet og BookBites ble oppdatert. Dermed fikk jeg det for meg at jeg skulle prøve å vekke min kjære Meebook opp fra dvalen (den som ikke ville virke med BookBites what so ever for et år siden). Og jaggu, etter et lite lass oppdateringer så virker den også nå. Jeg har med ett et lesemessig luksusproblem. 

Har kastet meg på krimbølgen igjen og har lest meg gjennom en bunke bøker av svenske krimforfattere og nå er jeg over på en norsk en igjen, 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...