Cata Skrevet 2. september Forfatter #3021 Skrevet 2. september Roadrunner skrev (1 time siden): Men det ble ikke en ekstra feriedag som du vurderte altså? Næ. Får heller ta den senere en gang. Trenger mer enn en dag rehab etter ferie uansett.
Cata Skrevet 2. september Forfatter #3022 Skrevet 2. september Roadrunner skrev (1 time siden): Godt det var et positivt møte med AirBnB - aldri prøvd selv... Kan anbefales hvis man vil bo for seg selv i litt mer enn en dag og ikke savner hotellfrokost for mye. 😆 Jeg skulle jo ut og møte venner og da var det mer komfortabelt å tilbringe kvelden i «egen stue» enn om jeg skulle sittet på et hotellrom. Dessuten benyttet jeg sjansen til å teste ut et område som er på «mulig»-lista for reallokering når jeg blir stor. Det ble også merkbart billigere enn hotell ville vært.
Wolfmoon Skrevet 8. september #3023 Skrevet 8. september Cata skrev (På 2.9.2025 den 13.06): Hurra! Ferien over for i år. Skulle bare ønske jeg hadde noen dager å hvile ut på etter strabasene. Som vanlig har jeg vært langtvekkiland og besøkt familie og som vanlig er jeg moden for vraking etterpå. Etter en uke hos mor flyttet jeg riktignok ut og over på Airbnb, noe som i grunnen var en velsignelse for begge parter tror jeg. Vi har rett og slett for forskjellig tidsplan gjennom dagen og selvsagt må jeg følge mors plan når jeg er der. Det er tross alt hennes hjem. Airbnb ble en suksess. Jeg fikk kloa i en ganske stor, men oppusset leilighet i et gammelt hus og der trivdes jeg glugg. Besøkte selvsagt mor, de få dagene jeg var på Airbnb men fikk litt mer frihet til å stå opp og legge meg når det passet meg. På vei hjemover gjentok jeg suksessen da jeg skulle stoppe noen dager og treffe venner. Leide meg en liten leilighet med tilgang til parkeringsgarasje. Leiligheten var ikke helt i min smak, men den lå fredelig plassert og det var ingenting å utsette på den annet enn at innehaver tydeligvis var glad i duftkrus (sånne med pinner i). Den på badet var OK for den duftet frisk og ikke så mye, men den som var plassert i hovedrommene kunne vært deportert til veranda eller enda lenger vekk for min del. Tror vanilje må ha vært sterkt involvert i den krukka og vanilje gjør seg best i is eller vaniljesaus. Men for all del, jeg leier gjerne der igjen for utover litt for mye duft og interiørsmak forskjellig fra min var det både rent og pent og en trivelig vert. I det hele tatt har jeg nå for alvor fått øynene opp for Airbnb som alternativ til hotell hvis man skal være på en plass og ha mer enn en overnatting. Kom hjem i går og nå er alt ryddet vekk og temmelig mye vasket opp. Hadde en del halvskitne klær som fikk seg en runde i vaskemaskin før de kan legges på plass. Og i morgen er det jobb igjen. Etter å ha vært borte over svært lang tid, kommer jeg bare innom for å si at jeg tror vi har bodd på samme sted Men Airbnb er gull, har jeg lært, spesielt siden jeg stort sett har med meg hund.
Sauen Shaun Skrevet 10. september #3024 Skrevet 10. september Jeg har aldri prøvd Airbnb, men skjønner at det er noe det er verdt å se nærmere på.
Cata Skrevet 12. oktober Forfatter #3025 Skrevet 12. oktober Wolfmoon skrev (På 8.9.2025 den 8.37): Etter å ha vært borte over svært lang tid, kommer jeg bare innom for å si at jeg tror vi har bodd på samme sted Stikkord: "vanilje"?
Cata Skrevet 12. oktober Forfatter #3026 Skrevet 12. oktober Her går det i 100. Er på farten igjen. Nå skal Gammel Mor inn i omsorgsleilighet. Blir godt å få stappet henne vekk, dvs. med litt mer tilsyn, hjelp tilgjengelig og mer handicapvennzlige rom enn i Gammelt Hus. Men åssen i heiteste melder man flytting for noen som er dataanalfabet og heller ikke har leg. av den typen de krever for å sende flyttemeldingskjema på papir. Kort sagt: Jeg blir gal.
Wolfmoon Skrevet 14. oktober #3027 Skrevet 14. oktober Cata skrev (På 12.10.2025 den 9.18): Stikkord: "vanilje"? Oh yes Cata skrev (På 12.10.2025 den 9.21): Her går det i 100. Er på farten igjen. Nå skal Gammel Mor inn i omsorgsleilighet. Blir godt å få stappet henne vekk, dvs. med litt mer tilsyn, hjelp tilgjengelig og mer handicapvennzlige rom enn i Gammelt Hus. Men åssen i heiteste melder man flytting for noen som er dataanalfabet og heller ikke har leg. av den typen de krever for å sende flyttemeldingskjema på papir. Kort sagt: Jeg blir gal. Man tar med fødselsattesten deres på politistasjonen og skaffer dem pass. Hvis de ikke har førerkort. Det måtte nemlig min bestemor på 91 som aldri har vært utenfor landet nå ...
Cata Skrevet 17. oktober Forfatter #3028 Skrevet 17. oktober Wolfmoon skrev (På 14.10.2025 den 10.07): Oh yes Man tar med fødselsattesten deres på politistasjonen og skaffer dem pass. Hvis de ikke har førerkort. Det måtte nemlig min bestemor på 91 som aldri har vært utenfor landet nå ... Prøvde en variant av den, men det må være leg med bilde så mor må være med... Første ledige time hos politiet var lenge etter flyttemelding måtte være levert. Snakket med hyggelig dame hos folkeregisteret og i nøden kunne bekreftelse fra kommunen på flyttingen godtas. Så håper det går i orden nå. Jeg fikk i allfall sendt melding og noen vedlegg i går. 1
Cata Skrevet 17. oktober Forfatter #3029 Skrevet 17. oktober Moroa fortsetter. Var innom banken for å forhøre meg om "hvitvaskingslegitimasjon" for Gammel Mor og dermed ble jeg sendt ut igjen med fullmaktsskjema om å få tilgang til å styre hennes konto. I og for seg greit å få en tupp i baken på det for det har jeg tenkt på siden sommerferien. Mor er fullstendig samtykkekompetent nå men enkelte ting kan det være enklere om jeg kan fikse for henne - "from a distance", men da må jeg altså ha fullmakt. 1
Sauen Shaun Skrevet 18. oktober #3030 Skrevet 18. oktober Du har min dype medfølelse i alt det styret du har med gamle mor nå.
Cata Skrevet 19. oktober Forfatter #3032 Skrevet 19. oktober Roadrunner skrev (14 timer siden): Hvordan går det, @Cata? Henger du sammen? Jada, i sammenføyningene... Men det har vært en stri uke. Og ikke veldig koselig å sitte i et barndomshjem så og si tømt for møbler. Berget en sofa (fæl) og en stol i den delen av huset som mor har brukt. Men det går seg til. Skal beholde huset som feriebolig i noen år og når jeg blir pensjonist skal jeg flytte nærmere så da kan det bli brukt enda litt mer. Så selger jeg når jeg blir for gammel og skral. Trur eg. Først må jeg jo overta det. Mor begynte å snakke om det nå mens jeg sto på hodet i flytting og pakking og fikk klar beskjed om at det fikser vi IKKE nå - her flytting i fokus. Men jeg betaler henne "husleie" så jeg dekker forsikringen når den kommer og noe/det meste av strømmen. Uansett, blir stadig vekk påminnet om hvor mange hyggelige mennesker jeg kjenner. 2 stk søskenbarn hjalp med å flytte de tunge tingene. En venninne hjalp med oppheng av gardiner i "nyleiligheten" og en annen med å flytte kopper og kar og stue inn i skapene på det nye stedet. De to siste tingene hadde jeg så klart kunnet gjøre selv også men det ble hyggeligere med selskap og selvsagt kjappere og enklere. Nå har jeg et velfortjent, om enn ikke helt gjennomtenkt, hotellopphold på vei hjem igjen. Kunne kommet meg hjem i dag men i morgen går det direktefly.... Det ble en ekstra hotellovernatting. Dagen skal brukes til å besøke et søskenbarn jeg ikke har møtt på flere år nå.
Sauen Shaun Skrevet 19. oktober #3033 Skrevet 19. oktober Det hotelloppholdet har du virkelig fortjent. Også håper jeg du etterhvert får glede av å gjøre barndomshjemmet om til ditt eget - og da vil kjenne at det er godt å reise dit på ferie.
Cata Skrevet 19. oktober Forfatter #3034 Skrevet 19. oktober Sauen Shaun skrev (1 time siden): Det hotelloppholdet har du virkelig fortjent. Også håper jeg du etterhvert får glede av å gjøre barndomshjemmet om til ditt eget - og da vil kjenne at det er godt å reise dit på ferie. Ja, jeg håper det. Jeg har gruet så lenge til å overta det at jeg tror det blir bedre når det blir "litt mitt" og går det ikke så må jeg rimeligvis selge.
Cata Skrevet 7. november Forfatter #3035 Skrevet 7. november (endret) Nye runder med Gammel Mor. Sykehusopphold og lungebetennelse, og jeg synes graden av omsorg i omsorgsboligen er noe mindre enn det vi ble forespeilet selv om jeg er helt klar over at det ikke er et sykehjem. Med en relativt alvorlig sykdom så hadde det vel ikke vært helt urimelig om hjemmetjenesten kikket innom i løpet av døgnet for å se at alt går tålig greit. Endret 7. november av Cata
Sauen Shaun Skrevet 11. november #3036 Skrevet 11. november Med den helsa hun har, burde hun hatt daglig tilsyn ja. Men det er vel den kommuneøkonomien da…
Cata Skrevet 12. november Forfatter #3037 Skrevet 12. november Og i helga bar det til legevakten igjen. Heldigvis falsk alarm. Alle prøver var fine. Sikkert bare daff etter lungebetennelsen. Annet er ikke å vente. Godt en hjemmesykepleier ante ugler i mosen og sendte henne til en sjekk.
Roadrunner Skrevet 12. november #3038 Skrevet 12. november (endret) Cata skrev (53 minutter siden): Og i helga bar det til legevakten igjen. Heldigvis falsk alarm. Alle prøver var fine. Sikkert bare daff etter lungebetennelsen. Annet er ikke å vente. Godt en hjemmesykepleier ante ugler i mosen og sendte henne til en sjekk. Nå som det har vært et par episoder etter flytting - vet du om hjemmetjenesten er mer på alerten og oftere innom? Endret 12. november av Roadrunner
Cata Skrevet 20 timer siden Forfatter #3039 Skrevet 20 timer siden (endret) Roadrunner skrev (På 12.11.2025 den 7.21): Nå som det har vært et par episoder etter flytting - vet du om hjemmetjenesten er mer på alerten og oftere innom? Ja, de er mer på banen nå. Dessuten går det bedre. Siste rapport fra Søskenbarn tilsier at både form og humør er stigende. Gammel Mor har også fått en sånn "rullestol" (arbeidsstol) i kjøkkenet og det gjør det lettere når hun skal sysle med å lage frokost og kvelds, samt varme middagen. Endret 20 timer siden av Cata
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå