Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2

Cata

Anbefalte innlegg

Det høres da helt normalt ut - at nye interesser og oppdagelser medfører lesing og bøker har vært mitt modus operandi siden svært ung alder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daria skrev (6 minutter siden):

Det høres da helt normalt ut - at nye interesser og oppdagelser medfører lesing og bøker har vært mitt modus operandi siden svært ung alder...

Sant nok, men når det gjelder fritidsinteresser finner jeg som regel lesestoffet på nett. Til mitt forsvar: den boka forelå først bare som nettversjon :ler: . 

Andre interesser har funnet litt mer praktisk utslag. Nylig strikket genser etter oppnedmønster er nå lagt i bløt. så gjenstår det å se om den passer etter vask og blokking. Syntes den var akkurat litt for kort alle veier til at jeg tror jeg kommer til å like den så vi får se. Det kan være min tante som er den ene cm mindre enn jeg får seg en ny turgenser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tante får seg ny genser. Den oppnedstrikkede er bare akkurat litt for ...ikke passe for meg. 

Forøvrig har jeg kjøpt meg nye sko :ler: . Jeg lar jo ikke gresset gro under skoene når jeg fatter interesse for noe og nå er det barfotsko som er greia. Jeg går mye barfot inne og selv om jeg liker god demping ute på asfalt så savner jeg i blant å føle underlaget under meg når jeg går ute. Det jeg ikke savner er glasskår som skjærer seg inn i foten....

Har lest meg litt opp og som vanlig er det ikke måte på hvor mye bra barfotsko skal gjøre for føtter og holdning  ifølge entusiastene, og advarslene fra ikke-entusiastene florerer også. Tenker som med så mye annet at en gyllen middelvei er greit. 

Prøvde skoene på en liten luftetur i går og de skuffet ikke. Eneste problemet er at jeg har nok kjøpt dem et nummer for små. De er litt i korteste laget til meg, men heldigvis ikke så mye at jeg stuker tåa så det får duge til mitt bruk nå.

Holder meg klokelig unna ekstremvarianten men fant billigvariant på Amazon og da måtte det prøves: 

A052_3_acf13e4c-cfc8-491e-a83e-3319851216fe.jpg?v=1681969202

Prøvde dem så vidt i går og jeg likte dem faktisk.Det var deilig å kjenne underlaget litt bedre, og småstein som jeg tråkket på ble akkurat så dempet at de ikke gjorde vondt, bare merktes.  De ser litt rare ut men ville ikke legge så mye penger i det bare for å prøve. De er kjempelette og luftige. Tenker jeg skal ta dem på en liten rusletur på skogsti i ettermiddag. 

Tror jeg kjenner effekten i føttene i dag. Fotsålene kjennes litt "tinglete" ut. Det gjør ikke vondt, jeg bare kjenner at de har opplevd noe annet. Kan nesten føles om om de har fått en kraftig om enn overfladisk massasje. 

Tror kanskje jeg kommer til å bruke dem noe mer enn jeg opprinnelig hadde sett for meg. 

Forøvrig har jeg opplevd noe i retning av et mirakel. Forrige (lang)helg besøkte jeg min gamle mor, og absolutt alle involverte fly var i rute????? Det har jeg ikke opplevd på veldig lange tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med nye sko. Lykke til med barfotprosjektet. :tommelopp2:

Og alle fly i rute når du var på tur??? :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (7 timer siden):

Spennende med nye sko. Lykke til med barfotprosjektet. :tommelopp2:

Rampet opp testing i dag. La ut på liten tur på skogssti. Morsom opplevelse - særlig når jeg gikk på litt grov grus. Ikke vondt men kjenner føttene får "oppleve" nye ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Barbeint på russelua... :fnise: Men jeg holder meg til ekte barfotgåing  (selv om det blir mindre av det enn før - det var en gang jeg var så hardhudet at jeg kunne løpe relativt uanstrengt på grus), jeg tror ikke barfotsko passer helt inn i stilen min :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (42 minutter siden):

Men jeg holder meg til ekte barfotgåing 

Jeg sluttet med det etter et uheldig møte med et glasskår da jeg var 9. Det ble for mye oppstyr da jeg kom hjem og mor skulle vaske såret ved å stappe foten min nedi et vaskefat med vann. Jeg tåler ikke se blod så jeg deiset rett i gulvet og traff en dør i farta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syyyk. :syk:

Kjente meg litt gruggen i målet etter søndagens lille skogstur, for det er tross alt pollensesong så tenkte det bare var en bieffekt. Så feil kan man ta. Etter den tid så har det økt på med hoste, hoste og enda mer hoste. Nå er jeg så øm i "hostemusklene" at jeg gidder nesten ikke puste en gang. Mistenker bronkitt for det surkler som bare rakkeren. 

Tror jeg teknisk sett er bedre i dag. Har ikke hatt noen voldsomme hostekuler men siden alt gjør vondt etter de siste 3 dagene så føler jeg meg ikke det bøss bedre. Kroppsvondt og muligens en dash feber (iallfall kuldegysninger) har holdt følge på veien de siste 2-3 dagene. 

Må vel kreke meg ut i dag og etterfylle Ibux lageret. Symptomdemping står høyt på ønskelista. 

For øvrig blir det sofahelg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (31 minutter siden):

God bedring! Sofahelg høres ut som en god plan...

Takk, har ikke store valget akkurat denne helga kjenner jeg. Tror jeg har ordene mine i behold da jeg sa jeg tok min variant av covid anytime framfor mine varianter av forkjølelse. Covid tok kortere tid og jeg var bare skikkelig sjaber en eneste dag. 

(Jepp, to negative tester på denne greia her. ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lastenes sum er konstant, eller no' sånt. Hostet mindre i går og øynet håp. Til gjengjeld kom hosten i natt hvilket jeg synes er litt ufint av den. Men jeg tror jeg er på bedringens vei, selv om det ikke føles sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (1 time siden):

Håper hosten snart stikker av. :jepp:

Jeg også, men i følge google (som ikke er min venn akkurat der) så kan den i verste fall vare i tre uker til... Har googlediagnostisert meg selv med "akutt bronkitt". :fnise: 

De fleste blir heldigvis bra igjen etter en uke eller to. Siden jeg ikke er god enda så satser jeg på to til det motsatte er bevist. Kroppsverk og febertendenser er i det minste vekk nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagen feires med inneliv. Jeg forsov meg godt og grundig, men siden det hadde god virkning på min for tiden sjabre kropp så angrer jeg ikke. Hoste er på kraftig retrett selv, men på yogaen så klarte jeg å få en hostekule mens jeg var i max strekk sidelengs. Det ble auuu i siden av slikt. Veldig au. Lurte et øyeblikk på om jeg hadde tatt et ribbein, men kom til at det var nok en muskelstrekk. Har klart å sove vekk en del av den siden i går så jeg satser på den forsvinner fortere enn fryktet. 

Kjenner imidlertid at jeg ikke vil prøve å manøvrere meg inn i bunaden og om jeg hadde villet så er det fint lite som foregår ute - det er mer stille enn på en normal lørdag, selv om en og annen bunadkledd figur rusler forbi. 

Prøvde meg på en telefon til min mor, men hun hadde besøk og kunne ikke snakke :fnise:  . Skulle gjerne vært der gitt, besøket var noen gamle naboer som det hadde vært morsomt å mimre litt sammen med. 

Dessuten har jeg fått nye tenner :ler: . Fortann 2.0 er på plass. Var litt skeptisk til egen hoste da tannlegen skulle sette inn broen, men heldigvis så holdt hosten seg på avstand i det avgjørende øyeblikk. Jeg er storfornøyd. Plutselig har det dukket opp en jevn hvit tanngard der den før var...vel, ikke så jevn (ungdommens tannregulering var ikke suksesshistorie) og etterhvert var de skadde tennene blitt mer misfarget enn sine friske kolleger lenger bak i munnen. Jeg er ikke overvettes forfengelig men fargen på spesielt den tannen som måtte ut har irritert meg litt. Når man bedriver tannhygiene etter alle kunstens regler så er det litt irriterende at det ser slik ut som det gjorde, men våget ikke tenke på bleking heller siden tennene hadde fått så mye juling som de hadde.

Så, alt i alt godt fornøyd med tannbehandlingen når nå galt først skulle være. For en gangs skyld har alt gått etter oppskriften. 

Men jeg begynner unektelig å havne i kategorien "reservedelsmenneske": Porselenstenner, kontaktlinser og en hånd som er lappet sammen med stift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (1 time siden):

Har klart å sove vekk en del av den siden i går så jeg satser på den forsvinner fortere enn fryktet. 

Det gjorde den ikke. En ny runde hoste og jeg kjente bokstavelig talt det snappet inni der. Nå gjør det til og med vondt å pusse nesen. Tror fremdeles det er en muskelfiber som har røket, men troen på snarlig bedring fikk seg et skudd for baugen, gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au og atter au. Muskel gav meg noenlunde ro i natt, men jeg har ligget i samme stilling hele natta. Min indre autopilot funker. Ser heldigvis at jeg ikke er helt låst. Løfte armene går f.eks rimelig bra så lenge jeg ikke belaster. Men hosting er AU og hosten har dessverre ikke forlatt meg helt enda. 

Var så vidt jeg ikke løp ut og praiet en ambulanse som trillet rolig forbi rett etter jeg hadde hatt et par host ved frokostbordet :fnise: , men jeg får vel holde dramaqueentendensene i sjakk. Er jo ikke noe man kan gjøre med sånt uansett. Husker far innimellom hostet på seg brist i ribbein og det var au og å i ukesvis, men det ordnet seg jo etterhvert så det er vel slik livets gang er. 

Venninne som har gjort det samme flere ganger trøstet meg med at det tar et par uker før det er noenlunde OK igjen. Vel, hva er to uker liksom? Det er jo ingenting. *prøver å høres optimistisk ut * Håper bare hosten roer seg enda mer så jeg slipper stresse det med nye hosteanfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...