Gå til innhold

Kler du jenta di i jentefarger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg får barn vil jeg kle dem i mange forskjellige farger, men kommer garantert til å styre unna rosa til gutt og blått til jente. Virker som det er veldig popp å markere at "det finnes ikke jente- eller guttefarger", men er ikke helt enig i dette. Dersom barna derimot ønsker å gå i andre farger når de er stor nok til å velge selv, kommer jeg ikke til å stoppe dem.

Tror de er mer pop å velge tradisjonelle farger fordi at alternativet blir sett på som det mange sier, markering. Man er litt sær eller fanatisk dersom man har rosa klær på en guttebaby. De fleste ser fortsatt på jenter som små og søte, mens gutter er bråkete og tøffe.

Det er mulig at det til og med er mer ekstrem blå mot rosa i dag enn det var før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta her bestemmer selv hva hun skal ha på, hun er glad i rosa, tyll og prinsessetøy, men også i biler, kjøretøy, pirater og diverse. I går gikk hun i barnehagen med blå genser med traktortrykk og rosa tyllskjørt. Storebror er nok også litt på samme måten. Han er ikke så interessert i dukker og ponnier, heller biler og pirater, men han er begeistret for glitter og synes rosa er fint, og vil gjerne ha neglelakk når jeg lakker mine.

Brydde meg aldri om å kle dem i typiske jente- og guttefarger da de var babyer - hallo, liksom. Hvis man ikke vet kjønnet på babyen, så spør. Og for meg er det ingen krise om noen trodde jenta mi var gutt fordi hun hadde på seg blå body. Hun arvet mye fra storebror, vi gadd ikke fornye hele babygarderoben kun fordi de var av ulikt kjønn.

Anonymous poster hash: 55023...9cc

Skrevet

Mulig jeg skiller meg ut her, men her går det stort sett i jentefarger :)

Min lille jente kler best å gå i disse fargene.

Jeg velger å ha på henne farger etter kledelighet, og ikke forde jeg vil at hun MÅ vise at hun kan kle seg som gutter..

Så, likestillingen stresser jeg ikke med for å si det slik.

Man kan fint være feminin, og samtidig oppnå mye av det samme som det motsatte kjønn kan..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...