AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 Her går det i alle farger, er det noen som bare kler i gult, hvitt, beige, rosa, lilla? Vi bruker mye blått! Anonymous poster hash: a058c...2d4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 Nei, jeg er veldig bevisst på dette, det er ikke noe som heter jente og guttefarger... Anonymous poster hash: 69e19...dad 18
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 Kler du gutten din i rosa? Anonymous poster hash: ec7db...b82 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 Kler du gutten din i rosa? Anonymous poster hash: ec7db...b82 Jeg gjør det ja, faren er ikke så bgeistret da Anonymous poster hash: 69e19...dad 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 Nei, jeg er veldig bevisst på dette, det er ikke noe som heter jente og guttefarger... Anonymous poster hash: 69e19...dad Jo, det er noe som heter jentefarger og guttefarger, men om man velger å bry seg er noe annet... Så en "launch" med et par nye farger hos en klesprodusent, en klaget og sa at de skulle hatt jentefarger også :oAnonymous poster hash: a058c...2d4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 Kler hovedsaklig i jentefarger og typiske jenteklær ja. Mest rosa og lilla, og noe rødt. Kan kjøpe klær i gult, grønt, blått, hvis det er pastell. Syns dette med kjønnsnøytralisering er noe stort tull. Anonymous poster hash: 27d54...711 9
Harlekin Skrevet 2. oktober 2014 #7 Skrevet 2. oktober 2014 Ikke bevisst, nei. Min jente har klær i alle farger. Men det er jo ofte slik at alternativene er enten rosa/rødt eller blått, og da velger jeg den fargen jeg selv synes er finest. Ikke alle blåtoner er fine, og da velger jeg f.eks. rødt i stedet. Hadde jeg fått velge helt fritt, hadde jeg valgt grønt, gult, rødt, lilla og blått. Ikke så glad i pasteller, synes sterke farger er finest. I dag har hun på seg svart og grått 4
kaprifolen Skrevet 2. oktober 2014 #8 Skrevet 2. oktober 2014 Har ingen interesse av å berøve datteren min for halve verdenen, så her går det i både blått, grønt, rosa, lilla, brunt, sort, rødt, gult, oransje, you name it... Og hun har flere plagg med traktor enn prinsesser. Siden hun faktisk digger traktorer, og ikke bryr seg om prinsesser... 7
Sushi Skrevet 2. oktober 2014 #9 Skrevet 2. oktober 2014 Kler henne i alle farger. Er ikke så glad i rosa selv, så det blir det lite av. Vi handler nok mer fra gutteavdelingen enn jenteavdelingen (og synes det er teit at barneklær er delt inn etter kjønn). 8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #10 Skrevet 2. oktober 2014 Her går det i alle farger, er det noen som bare kler i gult, hvitt, beige, rosa, lilla? Vi bruker mye blått!Anonymous poster hash: a058c...2d4 Ja. Hverken jeg eller mannnen min vil at hun skal bli lesbe. Anonymous poster hash: 7ce9a...ad0 1
Blåball Skrevet 2. oktober 2014 #11 Skrevet 2. oktober 2014 Hu blir kledd i alle farger. Har tilogmed arva klær fra gutter. Det viktigste er at klærne passer og er behagelig for min del.. 1
Britt Banditt Skrevet 2. oktober 2014 #12 Skrevet 2. oktober 2014 Hun har klær i de fleste farger, men er fire år og vil helst bare gå i rosa og lilla hvis hun får velge helt selv
umwar Skrevet 2. oktober 2014 #13 Skrevet 2. oktober 2014 Ja. Hverken jeg eller mannnen min vil at hun skal bli lesbe. Anonymous poster hash: 7ce9a...ad0 Ser den! Viktig å sørge for at de ikke blir homofile. Good parenting! 12
^^Belle^^ Skrevet 2. oktober 2014 #14 Skrevet 2. oktober 2014 Hadde det vært opp til meg, hadde hun gått i fine, fargerike (alle slags farger) Polarn O. Pyret-aktige klær hele tiden. Men hun er tross alt veldig typisk 3 år og er for tiden veldig opptatt av gutte- og jentefarger - jeg klandrer barnehagen. Så det går mye i rosa og lilla. Blå og grønn går bare dersom det er trykk på som hun liker, det være seg prinsesser eller Hello Kitty. Bukser er djevelens verk. Jeg kompenserer og kler yngste på 1,5 i alskens mulige farger, uten hersens prinsesser eller katten på. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #15 Skrevet 2. oktober 2014 Ja. Hverken jeg eller mannnen min vil at hun skal bli lesbe.Anonymous poster hash: 7ce9a...ad0 Vi oppfordrer heller ikke til traktorlesbe tendenser i så tidlig alder.Anonymous poster hash: 78c6a...902 1
Britt Banditt Skrevet 2. oktober 2014 #16 Skrevet 2. oktober 2014 Hadde det vært opp til meg, hadde hun gått i fine, fargerike (alle slags farger) Polarn O. Pyret-aktige klær hele tiden. Men hun er tross alt veldig typisk 3 år og er for tiden veldig opptatt av gutte- og jentefarger - jeg klandrer barnehagen. Så det går mye i rosa og lilla. Blå og grønn går bare dersom det er trykk på som hun liker, det være seg prinsesser eller Hello Kitty. Bukser er djevelens verk. Jeg kompenserer og kler yngste på 1,5 i alskens mulige farger, uten hersens prinsesser eller katten på. Haha. Bukser er djevelens verk her også. IKKE snakk om at hun skal ha på seg bukse. Jeg har fått lurt hu til at tights ikke er bukse, og har nå derfor kjøpt tykkere tightser (i "joggebuksestoff"). Orker ikke den kampen hver morgen.. hehehe
Gjest Magdalene Skrevet 2. oktober 2014 #17 Skrevet 2. oktober 2014 Jenta mi vil ikke bruke grønt, brunt, gult, oransje, men rosa, rødt, hvitt og blått, så da blir det jo til at kjøper de fargene hun vil bruke. Kjøper jo ikke en grønn genser bare for å være PK, når den blir liggende i skogen.
Harlekin Skrevet 2. oktober 2014 #18 Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Min jente er heldigvis lite opptatt av klær og prinsesser og sånt. Skjønner jeg skal sette pris på det Hun er best venner med gutter i barnehagen, og er ikke del av den typiske "jenteklikken". Jeg har hørt mødrene deres beklage seg over påkledningsstyr om morgenen, jenter som ikke føler seg fine nok hvis de ikke har på seg kjole. Trist De er bare 4-5 år gamle. Endret 2. oktober 2014 av Harlekin 1
^^Belle^^ Skrevet 2. oktober 2014 #19 Skrevet 2. oktober 2014 Haha. Bukser er djevelens verk her også. IKKE snakk om at hun skal ha på seg bukse. Jeg har fått lurt hu til at tights ikke er bukse, og har nå derfor kjøpt tykkere tightser (i "joggebuksestoff"). Orker ikke den kampen hver morgen.. hehehe Tights er også blitt djevelens verk i det siste. Gruer meg litt til ullsesongen begynner, da må hun jo ha tights på seg hver dag. Kan bli noen...interessante morgener, ja.
Gjest AllisHagtorn Skrevet 2. oktober 2014 #20 Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Farger er et ikke- tema for meg i likestillingssammenheng. Så får jeg en datter(som i likhet med meg i barneårene) elsker ponnier, katter, rosa og prinsesse så skal hun få gå med det. Rosablogging derimot, det blir strengt forbudt Endret 2. oktober 2014 av AllisHagtorn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå