Gå til innhold

Den døde dagbok


Gjest Catwoman

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman

De seks ulike kjøremåter:

I dagens trafikk finner du alt fra søndagskjørere til stuntkjørere med et intenst dødsønske. Humor&Kanari bringer her en oversikt over de seks ulike kjøremåtene...

1) På vei til kirken / jente-taktikk

(Også kalt "Flytt deg, kjærringjævel!" av den Aktive føreren.)

Vanlige bilmerker: Fiat Uno, Fiat Pinto eller Ford Fiesta.

Kjennetegn:

Man skal ha sikkerhetsbelte og caps / hatt på seg, gjerne også hjelm. Fartsskiltene viser hvor fort man maksimalt kan kjøre, og disse hastighetene bør man ha god margin på. Derfor er 30 km/t i en 50-sone passelig. Å ligge midt i veien er helt OK så lenge man viser hensyn til andre medtrafikanter. Bilens speil er kun plassert der for å benyttes til sminking, og man blinker etter at man har svinget. Dessuten, "kanskje best at jeg begynner å bremse her i tilfelle det snart blir gult der fremme."

2) Avslappet kjøring

Vanlige bilmerker: Jaguar E-type 68, Rolls Royce, Audi A8, Ford Scorpio Automat.

Denne kjøremåten inntreffer oftest etter en god middag og en kjørepils eller to. Avslappet kjøring kan også finne sted på vei til svigermor eller på søndagsturen. Da tar man gjerne også den der ekstra lille avstikkeren fra hovedveien man lenge har snakket om. Et gult trafikklys er alltid gult og man bremser i god tid.

3) Normal kjøring

Vanlige bilmerker: Volvo.

Dette er den hverdagslige kjøringen som de aller fleste trafikanter foretar seg der de sitter trygt i sin pæregrønne stasjonsvogn. Trafikanter i denne kategorien blir gjerne litt gretne i køer og ruser motoren litt nå og da ved et og annet gult trafikklys - dog uten større intermessoer. Trafikanter i denne kategorien har gjerne kjørt skadefritt i 10-12 år.

4) Kreativ kjøring

Vanlige bilmerker: Golf GTI, Mitsubishi Lanzer, Saab 93 Viggen.

Dette er en kategori som favner flere og flere bilister. Kjørestilen åpenbarer seg ofte om morgenen i rushtrafikken. Den vante og kreative føreren anvender blinklysene titt og ofte, og tukler med CD-spilleren mens han prater i mobiltelefonen… til stor skrekk for de eventuelle passasjerene som klamrer seg fast etter beste evne. Det gule, grønne og røde trafikklyset skifter alltid mens man farer forbi.

5) Aktiv kjøring

Vanlige bilmerker: Hundai Cupé, Subaru Impreza GTS.

Nå begynner det virkelig å smake av kjøreglede. Taxi- og bussfiler er tillatte dersom man anvender denne aktive kjørestilen. Selv fortau og gang/sykkelstier er tillatte… ja, i det hele tatt alle underlag som er asfalterte. Aktiv kjøring anvendes når man er på vei hjem fra handlerunden en lørdag og skal rekke tippekampen på TV, eller bikini-seksjonen i Miss World konkurransen. Fartsdumpene i boligfeltet er en skikkelig utfordring. Rødt lys er aldri rødt… det er veldig mørk gult.

6) Offensiv kjøring

Vanlige bilmerker: Ford Expedition, Hummer, M1 Pantzer Leopard Tank

Denne kjørestilen benyttes av bankranere, rallyførere eller rene psykopater. En person som befinner seg i "offensiv mode" slenger nå og da ut slibrigheter til sine medtrafikanter når han/hun brøler forbi. Offensive kjørere har vanligvis ikke førerkort da de sjelden klarer å beholde det. Det er slike personer som har gjort spikermattens oppfinner velstående. Trafikklys, hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catwoman

Kattebading som kampsport

Noen sier at katter aldri behøver å bades. Katter skal etter sigende være utstyrt med et spesielt enzym i spyttet som fungerer som en ny forbedret variant av Omo Ultra. Katteeiere vet at ovennevnte ikke er tilfelle! Katter som har vært ute i nattens mulm og mørke har ofte en odør som minner om et spansk utedass en het sommerdag.

Når så dagen kommer, og du har bestemt deg for å bade dyret, kan det være greit å ha lest disse linjer og ta med disse rådene på veien. For det er ikke enkelt å bade en katt.

Tenk på at katten har fordelen av hurtighet og smidighet, mens du har fordelen av styrke. Utnytt denne fordelen og velg også rett sted for hvor badingen skal skje. Er baderommet for stort, risikerer du bare å jage katten rundt i rommet hele tiden. Velg derfor et forholdsvis lite baderom. Er rommet større enn 1 x 1 meter, anbefales det å stige ned i badekaret sammen med katta. Et dusjkabinettet anbefales ikke såfremt det ikke har skyvedører av plast. Et vanlig dusjforheng duger ikke. En katt som går berserk kan strimle opp et slikt forheng fortere enn en politiker skifter mening.

Husk alltid på at en katt har klør og at den ikke nøler et sekund med å skille huden fra kroppen din. Din fordel i denne sammenheng er at du er smart og vet således hvordan du bør kle deg. En overall tilvirket i seglduk burde gjøre nytten, likeså et par vadere, et par stålbrynjehansker, en arméhjelm, en ishockeymaske og en feltjakke.

Forbered alt i forveien. Det finnes absolutt ingen mulighet for å stige opp fra karet for å hente en håndduk når du sloss med en katt som er i ferd med å grave seg gjennom feltjakken. Legg derfor håndduken slik at den er innenfor rekkevidde selv om du skulle ligge kjempende på rygg i vannet.

Bruk overraskelsesmomentet. Løft opp katten nonchalant, som om du bare skulle ta den med ut på kjøkkenet for å gi den mat. Katter vil ikke bry seg med om hvorfor du er kledd slik som du er. De er i det hele tatt lite interesserte i mote. På eventuelle spørsmål, kan du f.eks. si at du deltar på en produkttest i regi av Helly Hansen.

Når du er vel inne på baderommet, er hurtighet helt avgjørende for ditt videre liv her på jorden. I en eneste bevegelse må du fylle vann i karet, stige ned i det og helle sjampo på dyret. Du har nå påbegynt de villeste 45 sekunder av ditt liv.

Katter er fra naturens side ikke utstyrt med håndtak. Innse det faktum at nå har katten såpeglatt pels, og dine utsikter for et heldig utfall har blitt forringet ytterligere. Forvent ikke å få holdt fast katten i mer enn 2-3 sekunder om gangen. Og i de sekundene du har dyret i din forvaring, husk å gni og vask som besatt. Etter det vil nemlig katten rive seg løs, sikkert falle ned i vannet og selv sørge for å skylde av seg sjampoen. Verdensrekorden for katter er 3 sjamponeringer, så ikke forvent for mye.

Så er vi kommet til tørkingen. Uvante kattebadere tror alltid at dette er den verste jobben, ettersom mennesket nå er fullstendig utkjørt mens dyret fremdeles er på hugget og veldig bestemt. Faktum er at tørkingen vil gå som en lek. Dette på grunn av at katten nå sitter nærmest fastspikret til ditt ene ben. Nå er det bare å ta håndduken og vente litt til du er sikker på at dyret har slått seg til ro på benet ditt. Så er det bare å tørke den. (Det hender i blant at katten kan arbeide seg oppover benet ditt og raskt bli en del av arméhjelmen du har på hodet, men da er det bare å riste på hodet til den slipper taket).

Etter noen dager har katten slappet av så mye at du kan ta den løs fra benet ditt. I de påfølgende ukene før neste bading vil finne sted, vil katten sannsynligvis bruke det meste av sin tid på å sitte med ryggen vendt mot deg. Du formoder sikkert at dyret er fornærmet på deg, men det er ikke alltid tilfelle. Som regel holder den bare på med å utarbeide en plan for å trenge gjennom ditt forsvar og skade deg livstruende ved neste bading.

Men nå lukter i alle fall dyret mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

En rask tur innom hos litt bekjente mens jeg er på KG!

Du er kanskje ikke egentlig bekjent, men jeg skulle jo vært med på treff i sommer så jeg legger igjen en hilsen forde!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Catwoman

Hei og takk for hilsner. Er ikke så flink til å skrive her inne jeg.

Nå har jeg ligget med influensa nesten en hel uke, er frisk igjen nå da. Godt å være på beina igjen, og i morgen skal jeg på jobb.

Kjenner på kroppen min at jeg har vært i ro den siste uka, er så stiv overalt :ler:

I dag skal jeg ordne litt småtteri her hjemme, og så har jeg lyst å bake en sjokoladekake. :sikle: og så blir jeg sikkert sittende her en del. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst_opp: :dagensrose: :kose:

Heisann!

Lenge siden nå...

Håper du har det bra og har rista av deg forkjølelsen.

Ønsker deg en riktig fin uke og håper vi sees snart :D

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Catwoman

Bare meg

Jeg har vært i tvil hele livet, men nå er jeg ikke sikker lenger. Tror jeg.

- Jo mer jeg finner ut, jo mer finner jeg ut hva jeg ikke har funnet ut.

- De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg igjen.

- Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker, når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

- Før var jeg liten og søt, nå er jeg ikke liten lenger.

- Først meg selv, så meg selv, og så min neste, hvis det er til mitt eget beste!

- Jeg er impulsiv, bare jeg får tenkt meg om.

- Jeg har kun én feil, og det er at jeg aldri skryter av meg selv.

- Jeg er villig til å gjøre hva som helst hvis det fører til at jeg slipper å gjøre noe som helst.

- Jeg kan motstå alt unntatt fristelser.

- Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg.

- Jeg skulle bli verdens lykkeligste om jeg traff noen som virkelig fortjente meg!

- Elsk din neste, begynn med meg.

- Jeg gikk bort til speilet, men så ikke ut, så jeg gikk bort til vinduet i stedet.

- Jeg trodde jeg hadde funnet meg selv, men nå tror jeg at jeg har rota meg bort igjen.

- Platon er død. Einsten er død, og jeg føler meg ikke helt vel jeg heller.

- Jeg vet bare én ting som øker når vi deler den med andre, og det er kjærligheten.

- Min samvittighet var en gang så syk at den døde.

- Den som tenker lider, jeg har det godt.

- Jeg er ikke min feil!

- Jeg driter i buksa så lenge jakka passer.

- Jo eldre jeg blir, desto mer tviler jeg på at visdommen kommer med årene.

- Det er aldri for sent å forbedre seg, så jeg kan like godt utsette det litt til.

- Jeg er allergisk mot lær. Hver gang jeg våkner opp med skoene på, har jeg vondt i hodet.

- Jeg skulle ønske vi hadde fri hver mandag, og at annenhver dag var søndag.

- Selv litt for sent er i tidligste laget for meg!

- Skulle ønske jeg kunne vært den jeg var da jeg ønsket jeg var den jeg er.

- Det er ikke det arbeidet jeg gjør som sliter mest på meg, men det jeg ennå ikke har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Jeg er veldig glad i sitater og andre morsome skriverier som de som har giddet å lese dagboken min kanskje har skjønt. :-)

Så derfor har nok dette blitt mer enn samling av de jeg liker mer enn en dagbok, og det blir det nok mer av.

Uten at alle sitatene nødvendigvis henspeiler hvordan jeg tenker om ting,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Gjør det du kan, med det du har, der du er.

(Roosevelt

Det tar mindre tid å gjøre noe riktig enn det tar å forklare hvorfor du

gjorde det galt.

Når det gjelder å skaffe seg størst mulig oppmerksomhet, er det ikke mye som slår en virkelig kjempebommert.

David Hewitt

Det er et faktum at man sjelden blir midtpunktet i et selskap før man har forlatt det.

Hudibras

Klag ikke på været. Hvis det ikke vekslet av og til, ville 90 prosent av oss være ute av stand til å begynne en samtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

I romantikken, arbeidslivet, shopping og det meste kan man sette opp enkle illustrative matematiske regnestykker som er så sant som de er sagt. Disse regnestykkene går direkte på kjemien mellom mann og kvinne.

Romantikk-matematikk

Smart mann + Smart kvinne = Romantikk

Smart mann + Dum kvinne = Affære

Dum mann + Smart kvinne = Giftemål

Dum mann + Dum kvinne = Graviditet

Arbeidsliv-matematikk

Smart sjef + Smart arbeidstaker = Vinning

Smart sjef + Dum arbeidstaker = Produksjon

Dum sjef + Smart arbeidstaker = Forfremmelse

Dum sjef + Dum arbeidstaker = Overtid

Shopping-matematikk

En mann betaler gjerne 10 kroner for en 5-kroners ting han trenger.

En kvinne betaler gjerne 5 kroner for en 10-kroners ting hun ikke trenger.

Generell statistikk

En kvinne bekymrer seg for framtiden inntil hun finner en mann.

En mann bekymrer seg for framtiden etter at han har funnet seg en kone.

En vellykket mann er en som tjener mer penger enn hans kone kan bruke.

En vellykket kone er en som finner en slik mann.

Lykke

For å være lykkelig med en mann, må du forstå ham masse og elske ham litt.

For å være lykkelig med en kvinne, må du elske henne masse og ikke prøve å forstå henne i det hele tatt.

Hukommelse

Enhver gift mann burde glemme sine feil. Det er ingen vits at to mennesker husker det samme.

Muligheter for forandring

En kvinne gifter seg med en mann og forventer at han vil forandre seg, men det skjer ikke.

En mann gifter seg med en kvinne og forventer at hun ikke vil forandre seg, og det skjer.

Diskusjons-teknikk

En kvinne har det siste ordet i enhver diskusjon.

Alt en mann sier etter det er begynnelsen på en ny diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for hilsen i dagboka, siterer deg her:

Smart mann + Smart kvinne = Romantikk

Smart mann + Dum kvinne = Affære

Dum mann + Smart kvinne = Giftemål

Dum mann + Dum kvinne = Graviditet

Da har jeg vært dum kvinne og møtt dum mann en gang... og vært dum kvinne par, tre ganger (dvs mannen har vært smartere...???), og vært en smart kvinne som har møtt smarte menn noen ganger, men aldri møtt en dum mann siden jeg er en "smart" kvinne...

Egentlig fikk jeg ikke dette til å stemme i det hele tatt, men...

(hvor henter du alle disse sitatene fra?)

:wink:

vega

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Jeg henter de rundt omkring på nett stort sett.

Surfer litt rundt av og til å leter etter sånne morsomme ting. De jeg syns er bra putter jeg inn her.

forøvrig tror jeg også at dum mann + smart kvinne kan være lik affære :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman
Hei!  

Hva liker du å filosofere da? :-)

alt som er :-) Jeg er veldig filosofisk, noe enkelte folk rundt meg har fått merke litt for godt av og til :ler:

I denne dagboken har det da riktignok vært skrevet mest om andre menneskers filosofiske betraktninger .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

alt som er :-) Jeg er veldig filosofisk, noe enkelte folk rundt meg har fått merke litt for godt av og til :ler:

I denne dagboken har det da riktignok vært skrevet mest om andre menneskers filosofiske betraktninger .

Ha! Sånn er jeg og :ler:

Men det gjelder nok oss alle i mer eller mindre utstrakt del :-) Flott dagbok du har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Catwoman

Jeg tror jeg har en slags skrivesperre. En langvarig sådan. Jeg har alltid likt å skrive, og har en masse skriblerier om tanker og tull og tøys egentlig, men det ga meg en god befriende følelse den gangen jeg skrev det, og noen historier som ikke bare er tull og tøys.

Men nå får jeg liksom ikke til det... håper det er midlertidig, for jeg vil kunne sette meg ned å la ordene bare strømme ned på papiret igjen... eh...pc-skjermen.

For det er utrolig godt å få "skrevet fra seg", både glade, triste, sinte, forvirrede, redde, fortvilte, stressnde og tomme tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Takk for klem :-)

Og nå daler solen utenfor vinduet, og jeg er så mye på KG for tiden at de som følger godt med må tro jeg har blitt helt ko-ko. :ler:

Men jeg har gått en lang tur i dag, det var deilig, skal gjøre det mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...