Gå til innhold

Hva ville du IKKE kalt barnet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes Raustein er noe av det verste jeg har hørt:p En gutt som ble født for en lita stund siden, som skal hete det :P Stakkars!

Hahaha! Høres ut som gateslang for hemoroider.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er mange navn jeg ikke liker, men nevner de verste jeg kommer på da. (Håper ingen tar seg nær av det hvis navnet ditt står her. Det er bare min smak)

Bård, Bjørn, Vemund, Leander, Emilian, Gerd, Geir, Rune, Roger, Robert, Roar, Theo, Matheo, Milian, Ola/Ole, Olai..

Astrid, Otilie, Olea, Trine, Tine/Tina, Veronika, Victoria/Viktoria, Renate, Nora, Embla, Elida...

De jeg kom på i farta ;)

Hva er galt med: Vemund, Ole, Olea, Trine, Nora? Min datter heter Olea. Det er et gammelt navn - lite brukt nå.

Anonymous poster hash: ca9c7...5c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathaniel (Nathanael)betyr: Gave ifra Gud, og det er et hebraisk navn, ikke noe nyoppfunnet.

Anonymous poster hash: 9b924...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathaniel (Nathanael)betyr: Gave ifra Gud, og det er et hebraisk navn, ikke noe nyoppfunnet.

Anonymous poster hash: 9b924...e75

det er vel alltid vært vanlig i usa f.eks? men det er "ny" mote her nå altså har ikke vært brukt så mye før nå og da virker det nytt på en måte

Anonymous poster hash: 4afc5...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matheo

Lukas

Elias

Linea

Emilian

og andre sånne super populære navn som ofte gies av unge mødre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtskalk og Brynmor (det er faktisk et herrenavn)



Anonymous poster hash: 8da7c...fbb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nathaniel (Nathanael)betyr: Gave ifra Gud, og det er et hebraisk navn, ikke noe nyoppfunnet.

Anonymous poster hash: 9b924...e75

Whatever.

Det er likevel ikke et fint navn.

Anonymous poster hash: 8da7c...fbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er galt med Eline, Elise og Sofie?

Anonymous poster hash: ca9c7...5c2

Det er ikke noe galt vet du vel, jeg bare ikke klarer de som alternativer til mine barn. De er så sukkersøte synes jeg. Det er jo det tråden handler om?

Anonymous poster hash: c0af3...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk :icon_lol: "Uranus" er også et nokså uheldig navn, ihvertfall i engelsk-språklige deler av verden.

Haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med: Vemund, Ole, Olea, Trine, Nora? Min datter heter Olea. Det er et gammelt navn - lite brukt nå.

Anonymous poster hash: ca9c7...5c2

Det er ikke noe galt med det, bare ikke min smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ella er et eldgammelt navn, kjenner flere i 60/70/80 - årene som heter det. Verre med Lykke Og Lilly - huff!

Anonymous poster hash: ca9c7...5c2

Og Lilly er ikke gammelt?:P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke, Silke, Lilly, Lukas, Leander, Theo, Liam osv kunne jeg aldri kalt mine barn. Har noen her møtt en voksen mann som heter Leander? Det blir for sukkersøtt slike navn - passer ikke når de blir støre.

Anonymous poster hash: ca9c7...5c2

Har faktisk møtt to voksne Leandere.

En er min svigerfar i 70 årene. Anderen er en bonde og brannmann i 40 årene. Og det fins nok flere voksne Leandere i Norge og jeg tviler på at de har hatt problemer med sitt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit at Leanderne på 50-60tallet ikke hadde problemer med sitt navn, men en del gamle navn (ella, leander etc) brukes nå spesielt mye av en viss sosisal/kulturell/økonomisk klasse som er litt sånn belastet.

Det hjelper liksom ikke at mine oldeforeldre som var hardtarbeidende bønder i Lom het Ella og Leander, når alle som heter det i dag er barn av sminroff ice-drikkende, kjederøykende tenåringsmødre på trygd.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mitt navn har ikke blitt nevnt! :fnise:

Ville aldri kalt de for de nymotens navnene som alle heter.

Ikke så vanlige korte navn som t®ine/tina, Sara, Silje, Annika og Angelica - de siste pga. dårlige assosiasjoner!

Av guttenavn lville det aldri blitt Ronny, Pål, Per og slike korte navn som alltid blir brukt i eksempler i mattebøker på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hørte navnet Emmelin/Emmeline idag. Syns det var grusomt. En annen jeg hørte om for litt siden het Theo Amadeus. Sikkert nusselig for en liten unge, men høres jo helt feil ut på en voksen mann. "Jeg skal til overlege Theo Amadeus" blir jo bare tull.

Ellers ville jeg aldri kalt barnet mitt:
Nathaniel, Amandus, Chrisander, Lysander, Sander, Liam, Leander, Angelica, Cornelia, Nelia, Mathea, Siam, Max, Dennis, Leon, Elias, Isadora, Chanel (og andre merker), Nemi, Loke (hvem kaller barnet sitt det??)

Rikke, Amanda, Marte, Johan, Nora, Marie/Maria, Liv, Live, Thomas, Fride, Trude, Amalie, Gry, Gunn, Gro, Guro, Victor, Åsmund, Arnfinn, Thorfinn ol, Bjørg, Reidun, Vilde, Ellen, Ella, Greger, Elmer, Helmer, Johannes, Erling, Joakim, Syver, Sixten, Daniel (minner meg om spaniel. Hundenavn), Sara, Tara, Kenneth, Kevin, Ronny, Johnny, Konrad, Ester, Dagny, Alice, Ingvild, Yngvild, Yvonne, Yvette, Grete, Kolbjørn

Anonymkode: 11900...95d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4. oktober 2014 at 22.50, laus skrev:

Er mange navn jeg har negative assosiasjoner til, men om jeg skal velge et av hvert kjønn så er det Ada og Simen! Bare fordi det fantes to store plager i min barndom som bar nettopp de navnene!

Ellers er jeg ikke super fan av:

Ea (høres ut som en lyd ikke navn)

Grethe (gret er gråter på min dialekt)

Vigdis (vigg - diss liksom)

Torgny (og torg gammel)

Martinius (blir så nusselig)

Gaute (blir i hodet mitt graute)

ellers alle Sig og -dis navn. Og slike navn som høres hjemmesnekra ut.. Sorry vis noen følte seg støtt nå altså ;)

 

(edit skriveleif)

Nå var det foreldrene mine som valgte navnet mitt da, så føler meg ikke direkte støtt. Men aldri hyggelig å høre at folk synes man har stygt navn da. ;) Og riktig ja... Vigdis er sammensatt av to ord. På norrønt betyr "vig" strid eller kamp. Og "dis" er ordet for kvinne eller gudinne. Stridsgudinne altså.

Likte aldri navnet da jeg var barn, siden ingen andre het det omtrent (unntatt gamle damer). Men det har vokst på meg. Liker betydningen. Sterke kvinner er jo en bra ting. :)

Anonymkode: 8bbba...d8a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. september 2014 at 21.37, Wilma- skrev:

Bob.

Ey! :angry: Mannen min heter det! 

Anonymkode: 73a42...a6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...