Gå til innhold

Hva ville du IKKE kalt barnet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mens vi er inne på navn. Hvorfor heter "alle" muslimske gutter "Ali", "Mohammed" og "Ahmed". Finnes det flere guttenavn i Pakistan/Irak?

Når alle heter det samme, tenker jeg at det er bonde-navn.

Anonymous poster hash: eb5de...a4a

Det er veldig populært å ha det i navnet fordi det har knytning til religionen. Mannen min heter noe som ligner veldig på de du har nevnt ovenfor, og jeg synes det passer han og klinger bra. Barnet vårt har også fått et utenlandsk navn, men som passer bedre for den yngre generasjonen ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Kjenner en på 27 som heter Heike Nathaniel. Så Nathaniel er ikke nytt og oppdiktet.

Anonymous poster hash: 93db7...96b

Ingen har vel sagt at Nathaniel er oppdiktet. Det er jo et gammelt fra bibelen (der er vel versjonen Natanael brukt, men sikkert samme navnet). Poenget er vel at det er et navn med liten tradisjon i Norge, som plutselig har blitt kjempepopulært, sammen med Gabriel, Lucas, Noah o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å lese at ingen (til nå) synes at Miriam er et stygt navn da :-) Selv synes jeg det er et helt grusomt navn..

Jeg synes Raustein er noe av det verste jeg har hørt:p En gutt som ble født for en lita stund siden, som skal hete det :P Stakkars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bersvein (på dialekt blir det Bærsjvein!)



Anonymous poster hash: 08256...45f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eksisterte Nathaniel på 30-tallet så jeg tror neppe Sandemo fant på navnet.

Neida, men ville veddet ganske mye på at mora hentet inspirasjon derfra. Som sagt, BEGGE navnene er isfolknavn, og uvanlige ellers på den tida.

Anonymous poster hash: b7bc2...5c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange navn jeg ikke liker, men nevner de verste jeg kommer på da. (Håper ingen tar seg nær av det hvis navnet ditt står her. Det er bare min smak)

Bård, Bjørn, Vemund, Leander, Emilian, Gerd, Geir, Rune, Roger, Robert, Roar, Theo, Matheo, Milian, Ola/Ole, Olai..

Astrid, Otilie, Olea, Trine, Tine/Tina, Veronika, Victoria/Viktoria, Renate, Nora, Embla, Elida...

De jeg kom på i farta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange navn jeg har negative assosiasjoner til, men om jeg skal velge et av hvert kjønn så er det Ada og Simen! Bare fordi det fantes to store plager i min barndom som bar nettopp de navnene!

Ellers er jeg ikke super fan av:

Ea (høres ut som en lyd ikke navn)

Grethe (gret er gråter på min dialekt)

Vigdis (vigg - diss liksom)

Torgny (og torg gammel)

Martinius (blir så nusselig)

Gaute (blir i hodet mitt graute)

ellers alle Sig og -dis navn. Og slike navn som høres hjemmesnekra ut.. Sorry vis noen følte seg støtt nå altså ;)

(edit skriveleif)

Endret av laus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Er mange navn jeg har negative assosiasjoner til, men om jeg skal velge et av hvert kjønn så er det Ada og Simen! Bare fordi det fantes to store plager i min barndom som bar nettopp de navnene!

Ellers er jeg ikke super fan av:

Ea (høres ut som en lyd ikke navn)

Grethe (gret er gråter på min dialekt)

Vigdis (vigg - diss liksom)

Torgny (og torg gammel)

Martinius (blir så nusselig)

Gaute (blir i hodet mitt graute)

ellers alle Sig og -dis navn. Og slike navn som høres hjemmesnekra ut.. Sorry vis noen følte seg støtt nå altså ;)

(edit skriveleif)

Hva med sigdis? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eline, Elise, Sofie, Tobias, Marie, Charlotte, Hillevi, Ruben.

Anonymous poster hash: c0af3...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke, Silke, Lilly, Lukas, Leander, Theo, Liam osv kunne jeg aldri kalt mine barn. Har noen her møtt en voksen mann som heter Leander? Det blir for sukkersøtt slike navn - passer ikke når de blir støre.



Anonymous poster hash: ca9c7...5c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eline, Elise, Sofie, Tobias, Marie, Charlotte, Hillevi, Ruben.

Anonymous poster hash: c0af3...63c

hva er galt med Eline, Elise og Sofie?

Anonymous poster hash: ca9c7...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ikke belastende navn som Ronny, Johnny, Kim, Linda, Rita osv.



Anonymous poster hash: ca9c7...5c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topplistenavn... Og særlig jentenavnene: Ea, Bea, Lea, Thea, Emma, Lily, Othilie, Lykke, Ella, Mia, Amalie og sukkersøte navn. De blir voksne folkens!!!!

Anonymous poster hash: 3e8d6...9af

Ella er et eldgammelt navn, kjenner flere i 60/70/80 - årene som heter det. Verre med Lykke Og Lilly - huff!

Anonymous poster hash: ca9c7...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange navn jeg har negative assosiasjoner til, men om jeg skal velge et av hvert kjønn så er det Ada og Simen! Bare fordi det fantes to store plager i min barndom som bar nettopp de navnene!

Ellers er jeg ikke super fan av:

Ea (høres ut som en lyd ikke navn)

Grethe (gret er gråter på min dialekt)

Vigdis (vigg - diss liksom)

Torgny (og torg gammel)

Martinius (blir så nusselig)

Gaute (blir i hodet mitt graute)

ellers alle Sig og -dis navn. Og slike navn som høres hjemmesnekra ut.. Sorry vis noen følte seg støtt nå altså ;)

(edit skriveleif)

Martinius er for meg et gammelmannsnavn.

Jeg kjente en som het det. Han døde tidligere i år, og ble over 90 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...