Gå til innhold

Hva ville du IKKE kalt barnet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest chisandra

Værste navnet jeg har hørt må være Xania. Norsk jene med helt norske foreldre..

Anonymous poster hash: 475f3...c89

Høres ut som noe en farmasøyt kunne ha blanda sammen. :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det måtte blitt navn i retningen av Isabell, Christell, Annfrid, Bjørgfrid, Gorm, Njord, Åge, Roger, Raymond, Angelica, Kåre, Tommy, Ronny, Nathaniel, Liam, Åse, Laila, Per.

Ikke nødvendigvis fordi jeg syns de er STYGGE. Men noen er rett og slett feil generasjon, både bakover og fremover. Noen er negative assosiasjoner. Og noen er selvsagt bare mindre pene.

Vi er alle påvirket av hvor vi er hen, hvem vi henger med etc. Da jeg fikk eldste var navn som Solveig, Albert, Oskar, Elida etc helt uaktuelle. Jeg var ung, det er over 16 år siden og jeg har forandret meg, både i smak og hvor i tiden vi er. Nå syns jeg det er flotte navn og skulle gjerne brukt de. Jeg liker gammelmodige navn og jeg liker gamle navn med moderne klang. Jeg misliker automatisk unge mødre navn. Jeg syns en gang i tiden at Leander var kjempefint. Syns det egentlig fremdeles, men det er ødelagt av unge mødre.

Så navn er altså noe som er i konstant endring når det gjelder smak. Heldigvis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værste navnet jeg har hørt må være Xania. Norsk jene med helt norske foreldre..

Anonymous poster hash: 475f3...c89

Høres ut som foreldrene har vært litt for mye på Kreta og hørt den turistifiserte utgaven av navnet Khania.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Cornelius! :daane: Det navnet er verre enn Glenn Harry!

Ville heller ikke ha kalt barnet mitt noen av navnene som har toppet navnlistene de siste 5 årene..

Og ikke Tommy eller Ronny såklart! Vil jo ikke ha et barn som blir kriminell.. :icon_lol:

Dere som spør hva som er så galt med vanlige navn som blir nevnt her; Det er jo bare sånn at man ikke liker navnet hvis man har dårlige assosiasjoner.......Det er sikkert ikke noe vits å spørre tenker jeg :vetikke:

Eeeeeeeppeppeppepp! :nei::Hehe:

:fnise: :fnise: :fnise: ....vet du hva? det er nesten litt skummelt! Jeg kjenner flere fra skolen med nettopp de navnene og alle sammen har havnet i kasjåtten eller blitt tungt narkomane :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: .....Seriøst...hva er det med de navna der?!? :vetikke:

Syntes sånne supermoderne navn er rart! Og når man trykker på 4-5 fornavn på rappen blir det bare slitsomt!...altså en haug med fornavn og til slutt ett laaaangt etternavn....argh! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som har kalt kidden for Cornelius Leander, hun skulle lest på KG!:fnise:

Iben på jente er GRUSOMT! Da hadde jeg nesten heller kalt en datter Audun, som også er tvekjønnet.

Videre kunne jeg aldri brukt Malin, Natalie, Linnea, Camilla, Linda, Anders, Roger, Ronny, Roy, Liam, André... Lista kunne blitt sykt lang, i grunn...o.O

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle jentenavn fra barneskolen som Charlotte, Jeanette, Siren, Linda og guttenavn som Erlend, André, Glenn og Viggo. 80-tallet, ass.

Anonymous poster hash: 32c13...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leander er et gammelt navn og slett ikke noe oppkonstruert nymotens navn som unge mødre har funnet på. Det fantes allerede på 1880-tallet. Men det er mest populært nå.

Anonymous poster hash: 95cb7...d45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kari betyr penis på albansk. så det er uaktuelt.

Og harry navn som Tommy og Ronny er uaktuelt. Samt navn som Preben, Audun, Raymond



Anonymous poster hash: a1cbd...a18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børre, Arre (ja, med to r-er.) Ludvich, Ståle... Ellers så er det vel ikke noen navn jeg har noe spesielt imot, selv om jeg syns noen er litt merkelige for barn av den type herkomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg liker minst er slike som Emely, Angelica, Isabella, Tiana osv (Lavstatus horenavn , hehe sorry)

På gutter er det verste i mine øyne, slike navn som passer godt på en søt liten baby, men på en voksen mann er det bare kvalmt. Ja, jeg tenker på Leander, Nathaniel, Martinius, Linus, Matheo osv. Vet faktisk om ei som kalte sønnene Milo Lexander og Ailo Chrisander(!!)

Syns jo selvfølgelig ikke noe om Roger, Ronny og Tommy heller, men det er jo nesten ingen som kaller barna for dette nå, så blir liksom litt på siden.



Anonymous poster hash: 3c969...78d
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inggolf

Kjenner ei som har kalt kidden for Cornelius Leander, hun skulle lest på KG! :fnise:

Tenk nå han blir 20 år og skal være tøff og imponerende dame da.... Og så presenterer han seg som det der!? :grine:

(Neida, jeg vet at det sikkert ikke er så ille om 20 år, for da har jo alle de andre karene på den samme festen samme type teite navn...Men joda, det er ille! For du kanke være tøff og barsk manne-mann om du heter noe sånt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei-navn til jenter for min del: Frida, Silje, Ida, Pernille, Astrid, Johanne, og så disse superpopulære navnene.

Nei-navn til gutter for min del: Pål, Ali, Petter, Lars, Stian, Gustav, Emil, og så disse superpopulære navnene.

Vil ha et godt gjennomtenkt navn med fin betydning, som jeg ikke assosierer med folk jeg ikke liker.

Anonymous poster hash: 20f39...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leander, Timian, Emilian, Matteo, Milian, Isabella, Michelle, Neo, Savanna, Sienna osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei-navn til jenter for min del: Frida, Silje, Ida, Pernille, Astrid, Johanne, og så disse superpopulære navnene.

Nei-navn til gutter for min del: Pål, Ali, Petter, Lars, Stian, Gustav, Emil, og så disse superpopulære navnene.

Vil ha et godt gjennomtenkt navn med fin betydning, som jeg ikke assosierer med folk jeg ikke liker.

Anonymous poster hash: 20f39...f23

Hvorfor liker du ikke navnet Gustav? Synes det er så fint.

Anonymous poster hash: 5a166...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke begeistret for isabell/a, lucas, maximillan, athena, iselin.

vet ikke hvor ofte jeg har hørt at "jeg vil kalle gutten for noe litt spesielt..som Lucas."

ville heller ikke brukt rannveig og klara. ser noen har nevnt timian, visste ikke at noen kalte unga for det engang, jeg^^

edit:

møtte ei bekjent med baby rafael. det ble kræsj for meg

Endret av rangle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrag fra en gruppe for unge mødre;

Erion

Alva Othilie

Lias

Alexius

Mason Valentine

Aryan

Xania Isabell

Theodore Sander

Cohen Alexander

Kine Chanel

Athina

Juvena

Rojin

Leoni

Elizabella

Jørgina Mariasol

Adryel Adar

Timothy Antonius



Anonymous poster hash: 16506...540
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Hmm
Bob
Åge
Frank
Leander/Chrisander/Nicander/Lysander/Osvander.
Max(Imilliam)
Sjalg
Kåre
Ronny
Jhonny
Glenn
Stian
Pet(t)er

Matheo
Peder
Robin
Ruben
Andrè

Stig
Didrik
Dennis
Tristian
Chris
Morgan
Conny
Nils
Isak
Trym
Marius
Johan
Steffen

Stefan

Stig
Paul
Pål
Remi
Wilhelm
Yngve/Yngvar
Bendik
Alex
Sindre
Sigurd
Snorre
Geir
Ove
Viljar
Thomas
Kristian/Christian
Erik/Eirik
Lars
Kurt
Tom(my)
Lucas
Elias
Odd
Nathaniel(iander)
Matheo
Christer/Krister
Christen
Otto
Ken/Kenneth
Emilian
Mio/Milo
Ailo
Magne/Magnar
Jøran

Camilla/Kamilla
Gøril
Dorris
Åse
Gyda
Anne
Ana
Wenche
Mindy
Kari(anne)
Kaspara
Leah
Tanja
Tamara
Silja
Cassandra
Melissa
Sophie/Sofie
Mona
Michelle
Charlotte
Tine/Tina/Trine/Trina
Sandra
Brynhild/Bothild/Svanhild
Emily
Emmeline
Line
Lina
Tone
Tonje
Jennifer
Celin/e/a
Mimmi
Olivia
Othelie/Othilie
Ina/Ine
Sonja
Vigdis
Føydis
Sara(h)
Amanda

Ariel

Aurora
Ea
Andrea
Isanna
Savannah
Iselin

Therese
Gunvor
Guro
Gro
Rita
Gun(n)hild

Gunn
Else
Mille/Milla
Jessica
Jannice
Anja/Aina/Anita
Robyn
Felicia
Gjertrud.
Linda
Petra
Pauline
Paula

Pernille
Hege
Henriette
Britt
Bjørg
Klara
Laila
Alexandra
Reidun
Idun
Mali(n)
Grethe/a
Beate
Thea
Martine

Lise/a

Endret av Belle âme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...