Gå til innhold

Hva ville du IKKE kalt barnet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Råger? Det er da ingen som heter det. Oops, googlet og fant ut at det er et svært sjeldent navn av norsk opprinnelse, og det betyr "berømt spydkaster". Ny respekt for Råger!

Ellers synes jeg denne tråden fosser over av fordommer. Jeg hatet navnet Rune til jeg ble kjent med en veldig morsom og intelligent fyr som bar det navnet, og da snudde alt seg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mange av navnene som er nevnt her er ganske fine jeg.

Solide navn med norrøn opprinnelse :)

Men grøsser inni meg av de "spesielle" navnene som er så moderne nå, som Liam-Chrysander og Linnea-Felicia-Taluah bla bla....

På Island er forresten Blær et vanlig navn. Mulig det kan oversettes til noe som er fint, men jeg synes det høres helt forferdelig ut :P

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råger? Det er da ingen som heter det. Oops, googlet og fant ut at det er et svært sjeldent navn av norsk opprinnelse, og det betyr "berømt spydkaster". Ny respekt for Råger!

Ellers synes jeg denne tråden fosser over av fordommer. Jeg hatet navnet Rune til jeg ble kjent med en veldig morsom og intelligent fyr som bar det navnet, og da snudde alt seg.

Roger med o er en vanligere versjon. :)

Anonymous poster hash: a80dd...0d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker stort sett bare over navn jeg synes er fine, og så lar jeg de andre navna seile sin egen sjø.

Men oppkonstruerte, tullete navn (som Chrisander som nevnes over her) får meg til å undre hva foreldrene har tenkt på(?!)

Navn bør ha en mening; en historie.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Råger? Det er da ingen som heter det. Oops, googlet og fant ut at det er et svært sjeldent navn av norsk opprinnelse, og det betyr "berømt spydkaster". Ny respekt for Råger!

Ellers synes jeg denne tråden fosser over av fordommer. Jeg hatet navnet Rune til jeg ble kjent med en veldig morsom og intelligent fyr som bar det navnet, og da snudde alt seg.

Det er ikke en selvfølge at alle som heter Rune ikke er trivelige typer, likevel om man ikke ønsker å kalle barnet sitt for Rune.

Ser at det som går igjen er "jålenavn" som har vært svært populære de siste 5 årene, "gammeldagse" navn som man assosierer med eldre mennsker og "kriminelle" navn(mener jeg har lest at det er dokumentert at det er et flertall av fengslede menn som heter Ronny og Roger osv.).

Men likevel så kjenner jeg flere hyggelige mennesker som heter Roger eller Olga eller Leander. Jeg ville bare ikke kalt mine egne barn det, da jeg ikke synes det "klinger" så godt, eller gir meg gode assosiasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værste navnet jeg har hørt må være Xania. Norsk jene med helt norske foreldre..

Anonymous poster hash: 475f3...c89

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker stort sett bare over navn jeg synes er fine, og så lar jeg de andre navna seile sin egen sjø.

Men oppkonstruerte, tullete navn (som Chrisander som nevnes over her) får meg til å undre hva foreldrene har tenkt på(?!)

Navn bør ha en mening; en historie.

Ja, hva er meninga med det navnet? Skal neste unge hete Alextoffer da eller?

Ellers så liker jeg ikke gutte/jente-navna. Asbjørg, Brynhild, Bjørnulf, Oddbjørg, Kjellbjørg, Thorbjørg osv.

(Akkurat lest i ei navnebok..)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gammeldagse navn er på nei-listen. Sambo ble mye plaget for sitt litt spesielle og veldig gammeldagse navn på skolen, så tror han hadde satt ned foten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville ikke brukt hebraiske eller generelt utenlandske navn. Norske navn er og blir penest i min bok når foreldrene er heilnorske begge to. Å bruke hebraiske navn (jonah, leah etc) uten å være jødisk eller fra de aktuelle områdene blir merkelig og latterlig. Samme med engelske navn når begge foreldrene er norske (Jessica, Alastair etc).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk "unge mødre" navn, som : Nathaniel, Liam, Leander, Matteo osv..



Anonymous poster hash: 1fa8e...195
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kalt mitt barn for omtrent alle navnene som barna til rosabloggere/mammabloggere/unge mødre.



Anonymous poster hash: 0cdb8...94d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cornelius! :daane: Det navnet er verre enn Glenn Harry!

Ville heller ikke ha kalt barnet mitt noen av navnene som har toppet navnlistene de siste 5 årene..

Og ikke Tommy eller Ronny såklart! Vil jo ikke ha et barn som blir kriminell.. :icon_lol:

Dere som spør hva som er så galt med vanlige navn som blir nevnt her; Det er jo bare sånn at man ikke liker navnet hvis man har dårlige assosiasjoner.......Det er sikkert ikke noe vits å spørre tenker jeg :vetikke:

Syns Cornelius er et flott navn, jeg!

Anonymous poster hash: 2a460...fbf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Syns Cornelius er et flott navn, jeg!

Anonymous poster hash: 2a460...fbf

Oki, men jeg svarte bare på hva trådstarter i denne tråden spurte etter...... :tommelopp:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...