Gå til innhold

Hva ville du IKKE kalt barnet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vera?

Anonymkode: f7cc2...19f

Bra forsøk, men nei.

Anonymkode: e86eb...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Den 8. mars 2016 at 22.58, AnonymBruker skrev:

Tonje, Silje, Julie er intetsigende gjesp av noen navn.

Eughenie, vet ikke helt hvordan det staves, og ihverfall ikke hvordan det uttales!

Rasmus, rass og mus? Ræv-smuss?

Mathilde, en tykk og matgal Hilde.

Rebecca, høres så...vulgært ut.

Sol, Angelica, Nathaniel...dere skjønner hvor jeg vil hen?

Michelle, blæh, skikkelig harry, white trash navn.

Casper, på min dialekt blir det: hvem/hvilken Per?

Andrea, Martine og slike "omgjorte" guttenavn.

Lise=Fise

Nora=Hora

Lukas=Tjukkas

Rick=Pikk

Anonymkode: 60139...c0a

Å herregud, hvordan klarer du å sammenligne alle disse navnene slik som dette? Ut i fra denne standarden vil jo alle navn ha noe merkelig ved seg.

Anonymkode: e5681...a10

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Okei, lat oss no sjå:

Namn som i mine auge er så kjedelige at eg nærmast sovner: Sara, Elisabeth, Tone, Linda, Monika, Lucy, Silje, Lene, Katrine, Ingrid, Kristine osv. Emil, Martin, Thomas,  Jan osv.

"Unge mødre namn" typ Sienna, Dion, Emmeline, Nova, Liam, Chrisander, Nick.

Kjempepopulære sukkersøte namn, typ Linnea, Nora, Emma, Tobias, Emmet, Lucas. 

Namn som overhode ikkje passa inn i Norge: Grace, Abigail, Charles, Jack osv.

Namn typ Angelica, Isabella, Sophie, Charlotte og Leah. Tenker berre på naive og dumme kvinner. Heller ikkje tante/onkel namn typ Else, Gøril, Åge, Frode, Hjørdis, Tonje, Ragnar, Rolf, Svein, Gro, Tina/Trine/Tine, Magne, Magnar osv. Det eine styggare enn det andre.

Heller ikkje berre vanlege namn typ Amalie, Emilie, Kristian, William, Hanna osv osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Det blir mange navn, men de jeg tenkte på først er Bjarne, Randi, Gunn, Børre, Ronny osv...

Ellers må jeg si typiske norske navn som ikke funker så bra i utlandet. Jeg har ikke noe imot sånne navn, men er mer pga at vi er en internasjonal familie :) Når det er sagt, så vil jeg heller ikke ha engelske/utlandske navn som ikke funker på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok mange her nevner navn de assosierer med noen de har møtt som de ikke liker. Hvis du ble mobbet av en Petter på barneskolen så ville du jo aldri kalle barnet ditt for det selvfølgelig. Det blir jo en daglig påminner om en kjip barndom. Eller Adolf. Veeeldig få som ble kallt adolf etter -45, men det er jo en del eldre menn som heter det, for det var egentlig ganske populært før krigen. 

Også har du jo alle navnene som klinger like bra som et ustemt skolekorps da, som Bjartfrid og Skreiolf.

Men navnet skjemmer ingen sies det. Selv ble jeg mobbet for navnet mitt til jeg var langt oppi tjueårene. Jeg satt mange kvelder og gruet meg til å gå på skolen som liten, men det prellet jo av som vann på gåsa etterhvert da. Så det har jeg tenkt på når jeg nå har gitt navn til mitt eget barn. Urine skal hun hete. Haha neida :P 

Anonymkode: a9d44...68f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke jeg tråkker på noen tær her, men i dag så jeg en fødselsannonse med bilde av tre brødre:

Conan, Tinius og Neo. 

Anonymkode: e1847...85a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke kalt barnet navn som var populært når jeg var liten, eller typisk "besteforeldrenavn" Rett å slett fordi at det er så vanlig nå, og ange heter det, som jeg kjenner eller vet om.

Silje

Christine

Monika

Turid

Berit

Synnøve

Grethe

Thomas

Kristian

Andreas

Erik Osv..

Ikke at disse navnene er stygge, men dette er halve klassen min, og foreldrene..

Anonymkode: 833fb...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fireproof skrev:

Okei, lat oss no sjå:

Namn som i mine auge er så kjedelige at eg nærmast sovner: Sara, Elisabeth, Tone, Linda, Monika, Lucy, Silje, Lene, Katrine, Ingrid, Kristine osv. Emil, Martin, Thomas,  Jan osv.

"Unge mødre namn" typ Sienna, Dion, Emmeline, Nova, Liam, Chrisander, Nick.

Kjempepopulære sukkersøte namn, typ Linnea, Nora, Emma, Tobias, Emmet, Lucas. 

Namn som overhode ikkje passa inn i Norge: Grace, Abigail, Charles, Jack osv.

Namn typ Angelica, Isabella, Sophie, Charlotte og Leah. Tenker berre på naive og dumme kvinner. Heller ikkje tante/onkel namn typ Else, Gøril, Åge, Frode, Hjørdis, Tonje, Ragnar, Rolf, Svein, Gro, Tina/Trine/Tine, Magne, Magnar osv. Det eine styggare enn det andre.

Heller ikkje berre vanlege namn typ Amalie, Emilie, Kristian, William, Hanna osv osv. 

Litt OT, men hvilke navn liker du? :) 

Anonymkode: e1847...85a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. januar 2016 at 23.12, AnonymBruker skrev:

Hørte navnet Emmelin/Emmeline idag. Syns det var grusomt. En annen jeg hørte om for litt siden het Theo Amadeus. Sikkert nusselig for en liten unge, men høres jo helt feil ut på en voksen mann. "Jeg skal til overlege Theo Amadeus" blir jo bare tull.

Ellers ville jeg aldri kalt barnet mitt:
Nathaniel, Amandus, Chrisander, Lysander, Sander, Liam, Leander, Angelica, Cornelia, Nelia, Mathea, Siam, Max, Dennis, Leon, Elias, Isadora, Chanel (og andre merker), Nemi, Loke (hvem kaller barnet sitt det??)

Rikke, Amanda, Marte, Johan, Nora, Marie/Maria, Liv, Live, Thomas, Fride, Trude, Amalie, Gry, Gunn, Gro, Guro, Victor, Åsmund, Arnfinn, Thorfinn ol, Bjørg, Reidun, Vilde, Ellen, Ella, Greger, Elmer, Helmer, Johannes, Erling, Joakim, Syver, Sixten, Daniel (minner meg om spaniel. Hundenavn), Sara, Tara, Kenneth, Kevin, Ronny, Johnny, Konrad, Ester, Dagny, Alice, Ingvild, Yngvild, Yvonne, Yvette, Grete, Kolbjørn

Anonymkode: 11900...95d

Hva ville du kalt barnet ditt da? 

Anonymkode: 5f014...bf1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri noensinne til mine barn brukt navn som Jorunn, Kristin, Gunn,Celine, Ronny, Tommy, Hubert, Renate, Silje, Lucas, Madelene, Amelie, Håkon, Hege, Hilde, Ådne, Asleik, Asgeir, Storm. Liker heller ikke sånne prinsessenavn og sånne sopihop navn som dukker opp nå til dags. Det er egentlig ganske vanskelig å finne navn en liker :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt OT, men hvilke navn liker du? :) 

Anonymkode: e1847...85a

Eg liker no egentlig noken namn på lista(Amalie, Emilie, Tobias Kristian, Thomas og Emil.) Dei er berre så kjedelige😐

Ellers så liker eg gamle namn eller namn er betre synast er kule, typ Viljar, Andreas, Kristoffer, Ørjan, Cornelia, Nikoline, Jørgine og Alice :) 

Endret av Belle âme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osvald, sevald, petrine, jomar, dorthea, siegfried, wilma, hallgeir, dagmar, sigholt, jendor, 

Anonymkode: 0b0d6...2bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Tuesday, January 12, 2016 at 23.12, AnonymBruker skrev:

Hørte navnet Emmelin/Emmeline idag. Syns det var grusomt. En annen jeg hørte om for litt siden het Theo Amadeus. Sikkert nusselig for en liten unge, men høres jo helt feil ut på en voksen mann. "Jeg skal til overlege Theo Amadeus" blir jo bare tull.

Ellers ville jeg aldri kalt barnet mitt:
Nathaniel, Amandus, Chrisander, Lysander, Sander, Liam, Leander, Angelica, Cornelia, Nelia, Mathea, Siam, Max, Dennis, Leon, Elias, Isadora, Chanel (og andre merker), Nemi, Loke (hvem kaller barnet sitt det??)

Rikke, Amanda, Marte, Johan, Nora, Marie/Maria, Liv, Live, Thomas, Fride, Trude, Amalie, Gry, Gunn, Gro, Guro, Victor, Åsmund, Arnfinn, Thorfinn ol, Bjørg, Reidun, Vilde, Ellen, Ella, Greger, Elmer, Helmer, Johannes, Erling, Joakim, Syver, Sixten, Daniel (minner meg om spaniel. Hundenavn), Sara, Tara, Kenneth, Kevin, Ronny, Johnny, Konrad, Ester, Dagny, Alice, Ingvild, Yngvild, Yvonne, Yvette, Grete, Kolbjørn

Anonymkode: 11900...95d

Bare en som heter theo amedeus og det er ungen til ei venninne.  

Anonymkode: d87ee...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn som gir meg negative assosiasjoner. Feks navn på barn som var slemme i barndommen, ekser, ol. 

Anonymkode: fc5e8...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neo Lexander

Anonymkode: ab508...cf2

Er det noen som faktisk heter dette??!! 

Anonymkode: fc5e8...251

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom/Loki

Ragnhild

Olga

Olaug

Bjørg

Helga

Tore

Håkon

Sigbjørn

Ronny

Harald

osv

 

 

 

 

 

Endret av Tom/Loki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke valgt et sånt type feminint guttenavn, som egentlig er jentenavn med en o eller an til slutt feks. Som  Matheo. Eller Emilian. :sprettoy:

Anonymkode: fc5e8...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...